Codee Crypto πŸ‡²πŸ‡ΎπŸš€
308 subscribers
482 photos
4 videos
1 file
304 links
Official channel Codee Crypto πŸ‡²πŸ‡ΎπŸš€
Berkongsi ilmu dan signal crypto setiap hari. InnshaAllah

Admin 1: @TheCodee

freesignalπŸ“ˆ

Untuk belajar ttg Cryptocurrency dgn lebih mendalam boleh join Group VIP

https://linktr.ee/TheCodeCrypto
Download Telegram
Forwarded from The Apprentice Code πŸ’Ž
NEAR hit Take profit 1, Otw to TP 2
Forwarded from The Apprentice Code πŸ’Ž
SOL to take profit 1 πŸ₯³
Forwarded from The Apprentice Code πŸ’Ž
ICP Take Profit 1 🀲🏻
Update BTC, ngam ngam dia touch masuk zone. Felai atau terus sideway?
Market is in extreme fear 😨
Alahai signal Kucoin 😝
JOM BELAJAR TENTANG BOT DI BINANCE / HUOBI / KUCOIN dll πŸ€žπŸ»πŸ’Ž

Sebelum tu, kpd korang yg masih belum register KUCOIN (LUBUK PROFIT) boleh tekan link dibwh

https://www.kucoin.com/land/register/r/r35WSN2

1. Spot Grid (Khas utk coin sideway)

Berfungi utk (just) nak buy low sell high. Contoh kalau kita set. Range dekat btc 10-15k dia akan trade range yang tu jer

If out of range dia takkan trade
market jatuh and chill dia takkan burn duit

Cara set range , buka daily chart tengok pd area supply and demand

2. Smart rebalance

Sesuai nak dpt untung dgn banyak coins lebih dari 1 jenis coin

Sesuai untuk main coin ikut musim , contoh sekarang coin tgh hype ialah coin metaverse.

Lagi sikit coin lagi better walaupun modal besar

Buat 3% je recommended
Kalau jatuh takde hal floating loss
Income dia untuk generate USDT

Guna AI parameter je
Boleh tukar tukar coin
Boleh juga pilih pair coin/usdt contoh ambil coin BTC dgn USDT jadinya dia akan rebalance BTC dgn USDT

3. Futures grid

Best boleh kaya cepat sebab ada leverage tapi INGATT‼️ Boleh jugak miskin cepat.

Contoh modal RM 10 leverage 3x, jadinya 3 kali ganda modal , untung pun tiga kali ganda tapi kalau trade against market contohnya kita nak naik dia jatuh jadinya RM 10 kena telan wooo


4. DCA bot

Khas untuk nak kumpul coin boleh set nak hourly/daily/weekly nak beli berapa ,

Dengan cara ni dapat elakkan korang terFOMO kt atas,
Lepas dh kumpul coin semua ni boleh buat staking atau transfer masuk wallet

5.Infinity bot

Bot ni sesuai untuk coin yg dh bottom and akan naik , lain dgn spot bot.

Nota: Untuk semua bot profit/coins tu dia tak dpt direct , perlu stop bot dahulu baru akan dapat profit/coins
Forwarded from The Apprentice Code πŸ’Ž
LUNA/USDT SHORT πŸ›‘

Leverage 20x
Entries 57.1
Target 1 56.2
Target 2 54.8
Target 3 52.8
Target 4 45.0
Target 5 40.0

SL 61.3
-
TP - Take Profit
SL - Stop Loss
BE - Breakeven
DCA - dollar cost averaging
MC - Pergi Jumpa Doctor 🀣 ( Margin Call)
❀1
Morning, semoga hari ini lebih baik dari hari semalam 😬.
The Apprentice Code πŸ’Ž
Jom short ETH Dan kita akan dpt profit πŸ˜…
Ada yang masuk short ETH? Sapa yg masuk dia dh profit skang 😚, Next target support 2300
Gambar menjelaskan tentang bagaimana full cycle transaction Bitcoin
22 Februari 2022 - Yayasan Algorand bekerjasama dengan Universiti New York (NYU) untuk menjalankan penyelidikan ke atas pangkalan data peribadi yang boleh disahkan dan aplikasinya kepada blok blok awam.

"Saya teruja untuk bekerjasama dengan Yayasan Algorand dalam projek ini," kata Dodis. β€œKita hidup dalam zaman di mana sejumlah besar data perlu disimpan dan dimanipulasi dengan cekap. Ini mewujudkan cabaran yang belum pernah berlaku sebelum ini untuk privasi, keselamatan, integriti dan ketersediaan. Kriptografi moden boleh menawarkan peluang untuk menangani cabaran ini. Sebahagian daripada penyelidikan kami akan menumpukan pada cara pelaksanaan yang diedarkan untuk pangkalan data boleh disahkan peribadi boleh berfungsi untuk Protokol Algorand."

Go Algo Go πŸ’ͺ🏻
Dah pesan awal2 dlm group VIP , fokus short jer minggu ni 😝πŸ₯³. Market naik turun profit tetap kita sapuu.

Berminat pm @TheCodee
SEC Akan Kalah?

XRP Too de Moonn?

Kebelakangan ini makin kuat ura-ura yang mengatakan SEC mungkin akan kalah dalam kes lawan XRP.

Jika SEC saman XRP pada tahun 2012 atas alasan XRP itu Security, maka saya berpendapat SEC mungkin akan menang. Tetapi ni dah tahun 2020 baru nak saman, notice/amaran/inquiry semua tak bagi pastu terus bagi saman, dah la crypto ni bidang baru, tak bagi sebarang guide pastu terus saman. Jika argue dari point ini, XRP memang besar kemungkinan boleh menang.

Contoh dalam kes LBRY vs SEC, pihak defence juga menggunakan alasan "Tiada amaran yang diberi dan tiada panduan/arahan yang jelas diberikan".

Setakat guna alasan ni pun dah boleh menang dah. Apatah lagi guna alasan yang CTFC kata BTC ETH ni "Currency", bagaimana pula XRP boleh jadi Security. Pastu boleh juga guna sejarah kes saman XRP yang disaman atas akta Anti Money Laundering. Dalam kes tu, XRP kalah dan bayar saman. Money=Currency. Lol.

Pendapat peribadi saya, XRP dan token yang ada ICO IDO IGO dll semua tu patut tergolong dalam kategori Security. Tetapi dalam kes SEC vs XRP, SEC rasanya dah kalah dari segi prosedur/strategy.

Tak tahu apa asal usul kes SEC vs XRP ni? Boleh cuba baca ulasan part 1-4 di post lama dalam link di bawah jika berminat. Dalam link tu ada posting SEC vs XRP, XRP ISO 20022, Target price dll.


So, adakah XRP akan fly? Dikala keadaan Ukraine Russia masih tegang? Rasanya memang akan pump kot.πŸ€”πŸ€”Bayangkan jika betul SEC kalah dan Coinbase dll exchanger di US semua pun relist semula XRP ni. Dengan Hype XRP dalam teori konspirasi World Economic Reset, CBDC, ISO 20022 dll tu, tak mustahil XRP akan pump biarpun keadaan market tengah tegang.

Jika XRP relist semula di kebanyakan US exchanger, rasanya Top 3 dah dalam tangan.πŸ€”πŸ€”

Apa-apa pun, market bukan kita punya🀣DYOR.
Saya tak rasa perang ni akan berpanjangan. Akan ada sinar di hujung terowong 😌
Kesan Perang kepada dunia ekonomi.

Bibit2 perang sudah pun bermula. Tentera Ukraine dikatakan sudah menembak pesawat Russia.

Kalau dilihat perang2 terdahulu seperti gulf war, kosovo war, afghan war; kita boleh telah apa yang akan terjadi kepada dunia ekonomi:
1. Minyak naik
2. Emas Naik
3. Komoditi naik
4. Pasaran saham mengalami koreksi

Hari ini minyak brent telah naik USD102 per barrel
Emas naik kepada USD1939

Turkey pula tersepit antara nak sokong Russia atau Ukraine. Sebab Turkey adalah sekutu NATO dan pada masa yang sama, mereka banyak bergantung kpd russia juga.

Kesan kepada Malaysia

Russia bukanlah rakan dagang terbesar. Roughly dalam USD 1 billion.

Tapi apa pendirian malaysia? nak sokong russia atau sekutu NATO? berdasarkan kedudukan perdagangan, malaysia menjurus kepada sekutu NATO seperti ASEAN, US dan EU.

US sudah pasti akan pressure negara2 mempunyai hubungan atau kebergantungan dgn mereka untuk menyokong mereka. bak kata pepatah, ditelan mati mak, diluah mati bapak.

Berdasarkan satu artikel akademik War and the World Economy: Stock Market Reactions to International Conflicts, 1990-2000,
"International markets react negatively rather than positively to war but that β€œwar rallies” at stock markets can also be occasionally observed."

berdasarkan data, ada perang menyebabkan pasaran naik dan ada menurun. tetapi kebanyakan kesan buruk kepada pasaran saham. tetapi untuk perang russia-ukraine kesan domino kepada ekonomi global lebih meruncing kerana post pandemic inflation issue yg belum reda. tambah pula ini bukan internal conflict tetapi mengheret ia menjadi isu antarabangsa antara blok NATO vs sekutu Russia juga (seperti China dsb).

Ini juga peluang untuk membeli harga rendah kerana biasanya panic selling menyebabkan berlaku correction yg tinggi.