انا ابي اتعلم تطبيقات الموبايل هل لها مجال يكون فيها باك اند لان اريد تعلم المجالين
نصائح و استشارات برمجية
انا ابي اتعلم تطبيقات الموبايل هل لها مجال يكون فيها باك اند لان اريد تعلم المجالين
طبعاً، معظم المجالات ان لم تكن كلها فيها back و front
نصائح و استشارات برمجية
لاني للحين ويندوز ١٠
• خليك في ١٠ ممتاز بالمعنى الحرفي من حيث الاداء والاستقرار و فرق كبير بينه و بين ١١ بخصوص موضوع الذاكرة العشوائية فا ١٠ ينتصر.
• ولو تبي اداء مرة ثبت توزيعة من توزيعات linux كنظام تشغيل ثانوي بحيث انك تتعود على linux و بعدين لو تبي تخليه و تحذف ويندوز عادي براحتك.
- تعمل نظام ثانوي عشان تتعود على النظام الجديد، ما ينفرض عليك اجباري و هكذا
• ولو تبي اداء مرة ثبت توزيعة من توزيعات linux كنظام تشغيل ثانوي بحيث انك تتعود على linux و بعدين لو تبي تخليه و تحذف ويندوز عادي براحتك.
- تعمل نظام ثانوي عشان تتعود على النظام الجديد، ما ينفرض عليك اجباري و هكذا
نصائح و استشارات برمجية
long double على كم يحتوي بايت
الاتنين في الغالب 8 bytes
السلام عليكم لو سمحت أنا بدأت اتعلم flutter وكنت عايز شخص علي اليوتيوب يكون بيشرح تأسيس للغه dart عشان اتابع معاه بحيث لو فيه حاجه فاتتني في المحاضرة وكده ارجع الفيديو عشان اكون باداء كويس
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم لو سمحت أنا بدأت اتعلم flutter وكنت عايز شخص علي اليوتيوب يكون بيشرح تأسيس للغه dart عشان اتابع معاه بحيث لو فيه حاجه فاتتني في المحاضرة وكده ارجع الفيديو عشان اكون باداء كويس
• و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
• عشان تكون ماشي كويس، لازم تتأسس كويس، بالنسبة لموضوع التأسيس اقرأ الرسالة دي ↓
- t.me/Software_Consulting/5389
• وبالنسبة لفيديوهات اليوتيوب لـ dart و flutter ↓
شوف الموقع دا ⬇️:
m3md69.github.io/NULLEXIA
فيه دورات تعليمية لناس بتعرف تشرح .. كل اللي عليك انك تروح لقسم التعلم و تختار اللي عايزه .. الناس اللي بتشرح مختارهم بنفسي
• عشان تكون ماشي كويس، لازم تتأسس كويس، بالنسبة لموضوع التأسيس اقرأ الرسالة دي ↓
- t.me/Software_Consulting/5389
• وبالنسبة لفيديوهات اليوتيوب لـ dart و flutter ↓
شوف الموقع دا ⬇️:
m3md69.github.io/NULLEXIA
فيه دورات تعليمية لناس بتعرف تشرح .. كل اللي عليك انك تروح لقسم التعلم و تختار اللي عايزه .. الناس اللي بتشرح مختارهم بنفسي
اللحين وش الطريقه اللي ما انسى فيها الاكواد وهل عندكم مواقع لتطبيق المشاريع ؟
نصائح و استشارات برمجية
اللحين وش الطريقه اللي ما انسى فيها الاكواد وهل عندكم مواقع لتطبيق المشاريع ؟
هختصرلك المواضيع دي كلها في جملة (جل لا من لا يسهو)
مافي احد ما ينسى
بس الفكرة وين؟
هو انك تكون عارف الكود لما تشوفه ايش بيسوي في اغلب او معظم الاحيان
مافي احد ما ينسى
بس الفكرة وين؟
هو انك تكون عارف الكود لما تشوفه ايش بيسوي في اغلب او معظم الاحيان
انا طالب في اولي حاسبات وعندي استفسار بخصوص التأسيس فلو حضرتك فاضي ينفع تجاوبلي عليهم
الوقت انا هبدأ c++ و oop و داتا استركشر والجوريزم وداتا بيز دول هتأسس فيهم فأول حاجه هبدأ فيها ان شاء الله هي ال c++بس انا م عارف أخدها مع مين