قبل از شروع ایونت:🔸به سناریو و قوانین رای گیری سناریو مسلط باشید.
🔹گرداننده در صورتی که بخواهد سناریو جدیدی که قبلا ران نشده باشد را ران کند، حتما می بایست قبل از ایونت، سناریو خود را به مسئول ورکشاپ معرفی کند تا مورد بررسی قرار گیرد.
🔸قبل از ارسال نقش از حضور تمامی پلیر ها و اتصال مایک افراد اطمینان حاصل کنید.
🔹کاور گاد گذاشته و کاور/شماره پلیر ها را چک کنید.
🔸فرآیند توزیع و توضیح نقش ها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.
🔹قبل از شروع بازی حتما لیست قوانین را ارسال و به مهم ترین آنها اشاره کنید.
🔸در صورت ایجاد هرگونه باگ در روند نقش دهی مجددا نقش دهید و شخصی که مسبب ایجاد باگ شده است را به مسئول انضباطی معرفی کنید.
🔹پس از ارسال نقش به هیچ وجه سوییچ نقش نداریم.
🔸پس از شروع بازی تا جای ممکن از جایگزین کردن پلیر پرهیز کنید. (مگر در صورت ضرورت)
🔹تایم صحبت و چالش را به پلیر ها اعلام کنید. (شصت ثانیه ترن صحبت / دفاعیه / وصیت - چهل ثانیه ترن چالش / تارگت / کاور / درباره)
🔸قبل از ارسال باکس رای گیری اول و دوم روی مایک اعلام کنید که قصد ارسال دارید.
🔹در فاز شب از استفاده از هرگونه دیالوگی یا رفتاری که منجر به ایجاد باگ در روند بازی می شود، جدا خودداری کنید.
🔸پس از اعلام روز کشته های شب و استعلام وضعیت را صریح و واضح روی مایک و تایپی اعلام کنید.
🔹ساید گان/بازپرسی را صریح و واضح روی مایک و تایپی اعلام کنید.
🔸در روز وقاحت ترن های صحبت را جا به جا نکنید.
🔹مافیا خارج شده از روند بازی را بلافاصله از گروه مافیا حذف کنید.
🔸لیست را ببندید، نقش ها را بخوانید و خلاصه ای از اکت های شب را اعلام کنید.
🔹در صورتی که خواستید تحلیلی از بازی داشته باشید، حتما با ادبیات مناسب و فارغ از رفاقت/خصومت با پلیر های داخل بازی تحلیل کنید.
🔶جهت اطلاع از نکات بست دادن به وویس #بست مراجعه کنید.
🔸گرداننده به هیچ وجه نباید اطلاعاتی درباره بازی به افراد خارج از بازی و پلیرهای خارج شده از بازی بدهد.
🔹گرداننده علاوه بر حفظ آرامش در هر شرایطی، می بایست سایرین را هنگام و پس از بازی به آرامش دعوت و حواشی را مدیریت کند.
🔸هنگامی که یک نفر مسئولیت گردانندگی را برعهده دارد، سایر مسئولین گروه فقط و فقط نقش پلیر و یا نظاره گر را دارند و تصمیم گرداننده برای هر شخص در هر جایگاه ای لازم الاجرا است.
🔹در صورت اختلاف نظر با پلیرها، به هیچ وجه نیاز به بحث نیست، نظر خود را اعلام و تلاشی جهت اقناع دیگران نکنید.
- در صورتی که قصد کیک پلیری را دارید، کیکی در فاز شب به ساید مافیا اعلام نمی شود.
- در صورت کیک شدن یک پلیر در فاز شب و خارج شدن شخص یا اشخاص دیگر در فاز شب، مشخص نکنید که کدام شماره شات شب و کدام شماره کیک انضباطی بوده است.
- آف کردن چالش ربطی به تعداد مافیا باقی مانده و تعداد پلیر ها ندارد، به تشخیص گرداننده از هفت، شش یا پنج نفر می توان چالش را آف کرد.
- کیکی در فاز شب منجر به رول بلاک شهروند نمی گردد و می تواند از اکت خود استفاده کند.
- در صورت ۴ اخطاره شدن پلیر در روز معارفه، معارفه ادامه پیدا می کند و در شب معارفه پلیر کیک می شود.
- در صورت اگزیت یک پلیر در روز معارفه، معارفه ادامه پیدا می کند.
- در صورت اعلام نقش یک شهروند در روز معارفه، معارفه ادامه پیدا می کند و در شب یک، یک ناتویی، علاوه بر شات به تیم مافیا تعلق می گیرد.
- در صورت کیک شدن پلیری تا شب معارفه، گرداننده می تواند در ابتدا روز یک، استعلام وضعیت بدهد.
- در هر صورت می بایست روز معارفه بطور کامل سپری شود.
- تیم مافیا در شب معارفه اکت شات و یا ناتویی ندارد.
- در صورت اعلام نقش دو شهروند به صورت هم زمان تیم مافیا همان یک ناتویی اضافه را دریافت می کند.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
◾️گادفادر: تعیین کننده شات و تایید کننده ناتویی، استعلام او برای کاراگاه منفی و نامیرا در برابر اکت تکاور.
◾️ناتو: یک شب با تایید گادفادر می تواند نقش یک شهروند نقش دار را حدس بزند، آن شهروند حتی در صورت سیو پزشک از بازی خارج می شود.
◾️گروگانگیر: هر شب یک شهروند را گرو می گیرد، آن شهروند در صورت نقش دار بودن و عدم سیو نگهبان نمی تواند از توانایی خود استفاده کند. گروگانگیر برای دو شب متوالی نمی تواند یک شماره را انتخاب کند.
◽️نگهبان: هر شب از شهروندان نقش دار در مقابل اکت گروگانگیر نگهبانی می دهد. تا ۸ نفر ۲ حق انتخاب، ۷ نفر و کمتر ۱ حق انتخاب، نگهبان دارای یک شیلد روز است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش نگهبان:
- اعلام مافیایی کردن
- به من رای بدید برم بیرون
- ساید گرفتن
- بلند کردن گان برای خود
پ.ن: در صورتی که شهروندی برای خود سیو نگهبان بخواهد از بازی کیک خواهد شد.
پ.ن۲: در صورتی که نگهبان دیالوگ کیکی بگوید و همان روز شیلدش بیافتد دیگر کیک نخواهد شد.
◽️کاراگاه: هر شب استعلام یک نفر را از راوی می گیرد، استعلام ناتو و گروگانگیر برای او مثبت است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش کاراگاه:
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت چه با گان چه با رای گیری بدون فکت
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود (حتی اگر استعلام گادفادر را گرفته باشد)
پ.ن: تک تارگت بودن ملاک کیکی نیست.
◽️تفنگدار: یک گان جنگی و به تعداد نامحدود مشقی دارد، به خودش نمی تواند گان جنگی دهد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش تفنگدار:
- من نباشم ساید بازیتون در نمیاد
- بدون فکت برای کسی گان بلند کند
- بدون فکت کسی که گان دارد را شهروند کند
◽️پزشک: تا ۸ نفر هر شب ۲ سیو، ۷ نفر و کمتر ۱ سیو، خودش را در طول بازی ۲ بار می تواند سیو کند.
- سیو پزشک روی مافیا نیز اثرگذار است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش پزشک:
- بدون فکت و یا با فکت ضعیف سیو شبی که بازی کشته نداشته است رو شهروند کند.
- من ستون شهرم، من نباشم شهر می بازه
◽️دیالوگ های کیکی نقش تکاور :
- دیالوگ های تهدیدی مربوط به فاز شب استفاده کند.
- برای "پس از کشته شدنش" کسی را وصیت شهروندی کند (مثلا بگوید اگر فردا من نبودم و شماره ۴ در بازی بود، او شهروند است)
- گادفادر شات شده را بدون فکت یا با فکت ضعیف تارگت کند و گردن بگیرد
◽️شهروند ساده: در فاز شب توانایی ندارد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش شهروند ساده:
- استفاده از هر کلمه یا عبارتی که به بی ارزشی نقش او اشاره کند
- من فقط یک رای دارم
نکات کلی:
۱. در صورتی که شهروندی به یک نقش شهروندی و یا به نقش دار بودن و نبودن خود و یا به قابل ناتویی شدن خود تایید نشان دهد و یا اشاره کند کیک خواهد شد.
۲. بلند کردن هر نقشی با کارت شهروندی منجر به کیک می شود.
- حتی در صورت شات نشدن تکاور، اگر گروگانگیر تکاور را گرو گرفته باشد، به تکاور اطلاع دهید.
- در شب ناتویی اکت گرو را به اطلاع تکاور / پزشک برسانید.
- کسی که گان مشقی دستش است اگر به سمت خود گان بکشد کیکی ندارد.
- حتی در صورت شات نشدن تکاور، اگر گروگانگیر تکاور را گرو گرفته باشد، به تکاور اطلاع دهید.
- در شب ناتویی اکت گرو را به اطلاع تکاور / پزشک برسانید.
- کسی که گان مشقی دستش است اگر به سمت خود گان بکشد کیکی ندارد.
- نگهبان در صورتی که از دیالوگ های غیر مجاز استفاده کند و در همان روز شیلدش را از دست بدهد، کیک نمی شود.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
◾️گادفادر: تعیین کننده شات و تایید کننده ناتویی، استعلام او برای کاراگاه منفی و نامیرا در برابر اکت هانتر.
- گادفادر می تواند یک شب به جای شات یاکوزایی کند.
- گادفادر فقط در صورتی که خودش به تنهایی در بازی مانده باشد می تواند خودش را یاکوزایی کند.
- یاکوزایی با شهروندان ساده یا رویین تن صورت می پذیرد.
- گرداننده اعلام می کند که تیم مافیا امشب قصد یاکوزایی دارد.
- شخص یاکوزایی شده از همان شب با تیم مافیا لینک می شود و از همان شب قابل انتخاب برای هانتر و استعلامش برای کاراگاه مثبت است.
◾️ناتو: تیم مافیا می تواند یک شب به جای شات ناتویی کند و نقش یکی از شهروندان نقش دار را حدس بزند. آن شهروند حتی در صورت سیو پزشک از بازی خارج می شود.
- گرداننده اعلام می کند که امشب تیم مافیا نانویی می کند.
◾️وکیل(شیاد): نقش مقابل کاراگاه، در صورتی که وکیل کاراگاه را انتخاب کند، نتیجه استعلام کاراگاه آن شب منفی خواهد بود.
- اعضای گروه مافیا می توانند در گروه مافیا(فاز شب) به شیاد جهت انتخاب کاراگاه مشاوره دهند.
◽️رویین تن: در فاز شب کاملا نامیرا در مقابل شات مافیا، شیلد روز ندارد و قابل یاکوزایی برای تیم مافیا می باشد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش رویین تن:
- به نامیرا بودن خود در فاز شب اشاره کند.
◽️کاراگاه: هر شب استعلام یک نفر را از راوی می گیرد، استعلام ناتو و وکیل و یاکوزایی شده برای او مثبت است.
- اکت کاراگاه پس از اکت یاکوزایی گرفته می شود.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش کاراگاه:
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت خود
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود (حتی اگر استعلام گادفادر را گرفته باشد و یا اکتش تحت تاثیر اکت وکیل باشد)
◽️هانتر: از شب اول، هر شب یک شماره را انتخاب می کند. اگر شماره انتخابی او ناتو، وکیل و یا یاکوزایی شده باشد و در روز بعد به هر نحو از بازی خروج پیدا کند، آن شماره را نیز خارج با خود خارج می کند.
- پس از کشته شدن هانتر و یک مافیا در فاز شب، گرداننده فردای آن روز کشته ها را بدون هیچ ترتیب خاصی اعلام می کند.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش هانتر:
- دیالوگ های تهدیدی مربوط به فاز شب استفاده کند.
- برای "پس از کشته شدنش" کسی را وصیت شهروندی کند (مثلا بگوید اگر فردا من نبودم و شماره ۴ در بازی بود، او شهروند است)
- من رو بدید بیرون
پ.ن: هانتر کیک شده دیفیوز است.
◽️پزشک: هر شب ۱ سیو دارد، خودش را در طول بازی ۲ بار می تواند سیو کند.
- سیو پزشک روی مافیا نیز اثرگذار است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش پزشک:
- بدون فکت و یا با فکت ضعیف سیو شبی که بازی کشته نداشته است را شهروند کند
- من ستون شهرم، من نباشم شهر می بازه
◽️بازپرس: در فاز شب ۲ شماره را به گرداننده اعلام می کند و آن دو نفر روز بعد پس از استعلام وضعیت هر کدام دو ترن ۳۰ ثانیه از خود دفاع می کنند و پس از خواب نیم روزی و تایید بازپرس روند رای گیری (بالاجبار) صورت می گیرد.
- در صورتی که یکی از شماره های انتخابی بازپرس کشته شب باشد، در شب بعد می تواند دوباره اکت بزند.
- در صورت ملغی کردن روند بازپرسی توسط بازپرس، اکت او می سوزد.
- در صورت کشته شب بودن بازپرس روند بازپرسی ادامه پیدا می کند.
⛔️ دیالوگ های کیکی نقش بازپرس:
- من برم ساید بازی تون در نمیاد
- تهدید بازیکنی برای روز بعد
- من که تو بازپرسی نمیام
◽️شهروند ساده: در فاز شب توانایی ندارد و قابل یاکوزایی برای تیم مافیا می باشد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش شهروند ساده:
- استفاده از هر کلمه یا عبارتی که به بی ارزشی نقش او اشاره کند
- من فقط یک رای دارم
پ.ن: در صورتی که شهروندی به یک نقش شهروندی و یا به نقش دار بودن و نبودن خود و یا به قابل یاکوزایی/ناتویی یا نشدن خود تایید نشان دهد و یا اشاره کند کیک خواهد شد.
پ.ن۲: بلند کردن هر نقشی با کارت شهروندی منجر به کیک می شود.
- در صورت اعمال اکت صحیح هانتر گرداننده ترتیب کشته ها را به ترتیب شماره اعلام کند نه به ترتیب هانتر و مافیا بافته شده. (بعنوان مثال اگر شماره ۲ شیاد و شماره ۶ هانتر باشد کشته های شب ۲ و۶ اعلام می شوند)
- در صورتی که یک مافیا در کل روز صحبت نکند، در فاز شب غیرقابل یاکوزایی برای تیم مافیا می باشد و عملا قبل از اعلام شب از روند بازی کیک شده است.
- هانتر در صورت کیک شدن، حتی اگر خود را به مافیا بسته باشد، به تنهایی از بازی خروج پیدا می کند.
- هانتر در صورتی که در فاز روز از دیالوگ غیر مجاز استفاده کند و اجماع شود، اکتش نمی سوزد، اگر رای خروج نیاورد در فاز شب به تشخیص گرداننده می توان اخراج انضباطی را در نظر گرفت.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM