قبل از شروع ایونت:🔸به سناریو و قوانین رای گیری سناریو مسلط باشید.
🔹گرداننده در صورتی که بخواهد سناریو جدیدی که قبلا ران نشده باشد را ران کند، حتما می بایست قبل از ایونت، سناریو خود را به مسئول ورکشاپ معرفی کند تا مورد بررسی قرار گیرد.
🔸قبل از ارسال نقش از حضور تمامی پلیر ها و اتصال مایک افراد اطمینان حاصل کنید.
🔹کاور گاد گذاشته و کاور/شماره پلیر ها را چک کنید.
🔸فرآیند توزیع و توضیح نقش ها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.
🔹قبل از شروع بازی حتما لیست قوانین را ارسال و به مهم ترین آنها اشاره کنید.
🔸در صورت ایجاد هرگونه باگ در روند نقش دهی مجددا نقش دهید و شخصی که مسبب ایجاد باگ شده است را به مسئول انضباطی معرفی کنید.
🔹پس از ارسال نقش به هیچ وجه سوییچ نقش نداریم.
🔸پس از شروع بازی تا جای ممکن از جایگزین کردن پلیر پرهیز کنید. (مگر در صورت ضرورت)
🔹تایم صحبت و چالش را به پلیر ها اعلام کنید. (شصت ثانیه ترن صحبت / دفاعیه / وصیت - چهل ثانیه ترن چالش / تارگت / کاور / درباره)
🔸قبل از ارسال باکس رای گیری اول و دوم روی مایک اعلام کنید که قصد ارسال دارید.
🔹در فاز شب از استفاده از هرگونه دیالوگی یا رفتاری که منجر به ایجاد باگ در روند بازی می شود، جدا خودداری کنید.
🔸پس از اعلام روز کشته های شب و استعلام وضعیت را صریح و واضح روی مایک و تایپی اعلام کنید.
🔹ساید گان/بازپرسی را صریح و واضح روی مایک و تایپی اعلام کنید.
🔸در روز وقاحت ترن های صحبت را جا به جا نکنید.
🔹مافیا خارج شده از روند بازی را بلافاصله از گروه مافیا حذف کنید.
🔸لیست را ببندید، نقش ها را بخوانید و خلاصه ای از اکت های شب را اعلام کنید.
🔹در صورتی که خواستید تحلیلی از بازی داشته باشید، حتما با ادبیات مناسب و فارغ از رفاقت/خصومت با پلیر های داخل بازی تحلیل کنید.
🔶جهت اطلاع از نکات بست دادن به وویس #بست مراجعه کنید.
🔸گرداننده به هیچ وجه نباید اطلاعاتی درباره بازی به افراد خارج از بازی و پلیرهای خارج شده از بازی بدهد.
🔹گرداننده علاوه بر حفظ آرامش در هر شرایطی، می بایست سایرین را هنگام و پس از بازی به آرامش دعوت و حواشی را مدیریت کند.
🔸هنگامی که یک نفر مسئولیت گردانندگی را برعهده دارد، سایر مسئولین گروه فقط و فقط نقش پلیر و یا نظاره گر را دارند و تصمیم گرداننده برای هر شخص در هر جایگاه ای لازم الاجرا است.
🔹در صورت اختلاف نظر با پلیرها، به هیچ وجه نیاز به بحث نیست، نظر خود را اعلام و تلاشی جهت اقناع دیگران نکنید.
- در صورتی که قصد کیک پلیری را دارید، کیکی در فاز شب به ساید مافیا اعلام نمی شود.
- در صورت کیک شدن یک پلیر در فاز شب و خارج شدن شخص یا اشخاص دیگر در فاز شب، مشخص نکنید که کدام شماره شات شب و کدام شماره کیک انضباطی بوده است.
- آف کردن چالش ربطی به تعداد مافیا باقی مانده و تعداد پلیر ها ندارد، به تشخیص گرداننده از هفت، شش یا پنج نفر می توان چالش را آف کرد.
- کیکی در فاز شب منجر به رول بلاک شهروند نمی گردد و می تواند از اکت خود استفاده کند.
- در صورت ۴ اخطاره شدن پلیر در روز معارفه، معارفه ادامه پیدا می کند و در شب معارفه پلیر کیک می شود.
- در صورت اگزیت یک پلیر در روز معارفه، معارفه ادامه پیدا می کند.
- در صورت اعلام نقش یک شهروند در روز معارفه، معارفه ادامه پیدا می کند و در شب یک، یک ناتویی، علاوه بر شات به تیم مافیا تعلق می گیرد.
- در صورت کیک شدن پلیری تا شب معارفه، گرداننده می تواند در ابتدا روز یک، استعلام وضعیت بدهد.
- در هر صورت می بایست روز معارفه بطور کامل سپری شود.
- تیم مافیا در شب معارفه اکت شات و یا ناتویی ندارد.
- در صورت اعلام نقش دو شهروند به صورت هم زمان تیم مافیا همان یک ناتویی اضافه را دریافت می کند.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
◾️گادفادر: تعیین کننده شات و تایید کننده ناتویی، استعلام او برای کاراگاه منفی و نامیرا در برابر اکت تکاور.
◾️ناتو: یک شب با تایید گادفادر می تواند نقش یک شهروند نقش دار را حدس بزند، آن شهروند حتی در صورت سیو پزشک از بازی خارج می شود.
◾️گروگانگیر: هر شب یک شهروند را گرو می گیرد، آن شهروند در صورت نقش دار بودن و عدم سیو نگهبان نمی تواند از توانایی خود استفاده کند. گروگانگیر برای دو شب متوالی نمی تواند یک شماره را انتخاب کند.
◽️نگهبان: هر شب از شهروندان نقش دار در مقابل اکت گروگانگیر نگهبانی می دهد. تا ۸ نفر ۲ حق انتخاب، ۷ نفر و کمتر ۱ حق انتخاب، نگهبان دارای یک شیلد روز است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش نگهبان:
- اعلام مافیایی کردن
- به من رای بدید برم بیرون
- ساید گرفتن
- بلند کردن گان برای خود
پ.ن: در صورتی که شهروندی برای خود سیو نگهبان بخواهد از بازی کیک خواهد شد.
پ.ن۲: در صورتی که نگهبان دیالوگ کیکی بگوید و همان روز شیلدش بیافتد دیگر کیک نخواهد شد.
◽️کاراگاه: هر شب استعلام یک نفر را از راوی می گیرد، استعلام ناتو و گروگانگیر برای او مثبت است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش کاراگاه:
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت چه با گان چه با رای گیری بدون فکت
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود (حتی اگر استعلام گادفادر را گرفته باشد)
پ.ن: تک تارگت بودن ملاک کیکی نیست.
◽️تفنگدار: یک گان جنگی و به تعداد نامحدود مشقی دارد، به خودش نمی تواند گان جنگی دهد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش تفنگدار:
- من نباشم ساید بازیتون در نمیاد
- بدون فکت برای کسی گان بلند کند
- بدون فکت کسی که گان دارد را شهروند کند
◽️پزشک: تا ۸ نفر هر شب ۲ سیو، ۷ نفر و کمتر ۱ سیو، خودش را در طول بازی ۲ بار می تواند سیو کند.
- سیو پزشک روی مافیا نیز اثرگذار است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش پزشک:
- بدون فکت و یا با فکت ضعیف سیو شبی که بازی کشته نداشته است رو شهروند کند.
- من ستون شهرم، من نباشم شهر می بازه
◽️دیالوگ های کیکی نقش تکاور :
- دیالوگ های تهدیدی مربوط به فاز شب استفاده کند.
- برای "پس از کشته شدنش" کسی را وصیت شهروندی کند (مثلا بگوید اگر فردا من نبودم و شماره ۴ در بازی بود، او شهروند است)
- گادفادر شات شده را بدون فکت یا با فکت ضعیف تارگت کند و گردن بگیرد
◽️شهروند ساده: در فاز شب توانایی ندارد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش شهروند ساده:
- استفاده از هر کلمه یا عبارتی که به بی ارزشی نقش او اشاره کند
- من فقط یک رای دارم
نکات کلی:
۱. در صورتی که شهروندی به یک نقش شهروندی و یا به نقش دار بودن و نبودن خود و یا به قابل ناتویی شدن خود تایید نشان دهد و یا اشاره کند کیک خواهد شد.
۲. بلند کردن هر نقشی با کارت شهروندی منجر به کیک می شود.
- حتی در صورت شات نشدن تکاور، اگر گروگانگیر تکاور را گرو گرفته باشد، به تکاور اطلاع دهید.
- در شب ناتویی اکت گرو را به اطلاع تکاور / پزشک برسانید.
- کسی که گان مشقی دستش است اگر به سمت خود گان بکشد کیکی ندارد.
- حتی در صورت شات نشدن تکاور، اگر گروگانگیر تکاور را گرو گرفته باشد، به تکاور اطلاع دهید.
- در شب ناتویی اکت گرو را به اطلاع تکاور / پزشک برسانید.
- کسی که گان مشقی دستش است اگر به سمت خود گان بکشد کیکی ندارد.
- نگهبان در صورتی که از دیالوگ های غیر مجاز استفاده کند و در همان روز شیلدش را از دست بدهد، کیک نمی شود.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
◾️گادفادر: تعیین کننده شات و تایید کننده ناتویی، استعلام او برای کاراگاه منفی و نامیرا در برابر اکت هانتر.
- گادفادر می تواند یک شب به جای شات یاکوزایی کند.
- گادفادر فقط در صورتی که خودش به تنهایی در بازی مانده باشد می تواند خودش را یاکوزایی کند.
- یاکوزایی با شهروندان ساده یا رویین تن صورت می پذیرد.
- گرداننده اعلام می کند که تیم مافیا امشب قصد یاکوزایی دارد.
- شخص یاکوزایی شده از همان شب با تیم مافیا لینک می شود و از همان شب قابل انتخاب برای هانتر و استعلامش برای کاراگاه مثبت است.
◾️ناتو: تیم مافیا می تواند یک شب به جای شات ناتویی کند و نقش یکی از شهروندان نقش دار را حدس بزند. آن شهروند حتی در صورت سیو پزشک از بازی خارج می شود.
- گرداننده اعلام می کند که امشب تیم مافیا نانویی می کند.
◾️وکیل(شیاد): نقش مقابل کاراگاه، در صورتی که وکیل کاراگاه را انتخاب کند، نتیجه استعلام کاراگاه آن شب منفی خواهد بود.
- اعضای گروه مافیا می توانند در گروه مافیا(فاز شب) به شیاد جهت انتخاب کاراگاه مشاوره دهند.
◽️رویین تن: در فاز شب کاملا نامیرا در مقابل شات مافیا، شیلد روز ندارد و قابل یاکوزایی برای تیم مافیا می باشد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش رویین تن:
- به نامیرا بودن خود در فاز شب اشاره کند.
◽️کاراگاه: هر شب استعلام یک نفر را از راوی می گیرد، استعلام ناتو و وکیل و یاکوزایی شده برای او مثبت است.
- اکت کاراگاه پس از اکت یاکوزایی گرفته می شود.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش کاراگاه:
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت خود
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود (حتی اگر استعلام گادفادر را گرفته باشد و یا اکتش تحت تاثیر اکت وکیل باشد)
◽️هانتر: از شب اول، هر شب یک شماره را انتخاب می کند. اگر شماره انتخابی او ناتو، وکیل و یا یاکوزایی شده باشد و در روز بعد به هر نحو از بازی خروج پیدا کند، آن شماره را نیز خارج با خود خارج می کند.
- پس از کشته شدن هانتر و یک مافیا در فاز شب، گرداننده فردای آن روز کشته ها را بدون هیچ ترتیب خاصی اعلام می کند.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش هانتر:
- دیالوگ های تهدیدی مربوط به فاز شب استفاده کند.
- برای "پس از کشته شدنش" کسی را وصیت شهروندی کند (مثلا بگوید اگر فردا من نبودم و شماره ۴ در بازی بود، او شهروند است)
- من رو بدید بیرون
پ.ن: هانتر کیک شده دیفیوز است.
◽️پزشک: هر شب ۱ سیو دارد، خودش را در طول بازی ۲ بار می تواند سیو کند.
- سیو پزشک روی مافیا نیز اثرگذار است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش پزشک:
- بدون فکت و یا با فکت ضعیف سیو شبی که بازی کشته نداشته است را شهروند کند
- من ستون شهرم، من نباشم شهر می بازه
◽️بازپرس: در فاز شب ۲ شماره را به گرداننده اعلام می کند و آن دو نفر روز بعد پس از استعلام وضعیت هر کدام دو ترن ۳۰ ثانیه از خود دفاع می کنند و پس از خواب نیم روزی و تایید بازپرس روند رای گیری (بالاجبار) صورت می گیرد.
- در صورتی که یکی از شماره های انتخابی بازپرس کشته شب باشد، در شب بعد می تواند دوباره اکت بزند.
- در صورت ملغی کردن روند بازپرسی توسط بازپرس، اکت او می سوزد.
- در صورت کشته شب بودن بازپرس روند بازپرسی ادامه پیدا می کند.
⛔️ دیالوگ های کیکی نقش بازپرس:
- من برم ساید بازی تون در نمیاد
- تهدید بازیکنی برای روز بعد
- من که تو بازپرسی نمیام
◽️شهروند ساده: در فاز شب توانایی ندارد و قابل یاکوزایی برای تیم مافیا می باشد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش شهروند ساده:
- استفاده از هر کلمه یا عبارتی که به بی ارزشی نقش او اشاره کند
- من فقط یک رای دارم
پ.ن: در صورتی که شهروندی به یک نقش شهروندی و یا به نقش دار بودن و نبودن خود و یا به قابل یاکوزایی/ناتویی یا نشدن خود تایید نشان دهد و یا اشاره کند کیک خواهد شد.
پ.ن۲: بلند کردن هر نقشی با کارت شهروندی منجر به کیک می شود.
- در صورت اعمال اکت صحیح هانتر گرداننده ترتیب کشته ها را به ترتیب شماره اعلام کند نه به ترتیب هانتر و مافیا بافته شده. (بعنوان مثال اگر شماره ۲ شیاد و شماره ۶ هانتر باشد کشته های شب ۲ و۶ اعلام می شوند)
- در صورتی که یک مافیا در کل روز صحبت نکند، در فاز شب غیرقابل یاکوزایی برای تیم مافیا می باشد و عملا قبل از اعلام شب از روند بازی کیک شده است.
- هانتر در صورت کیک شدن، حتی اگر خود را به مافیا بسته باشد، به تنهایی از بازی خروج پیدا می کند.
- هانتر در صورتی که در فاز روز از دیالوگ غیر مجاز استفاده کند و اجماع شود، اکتش نمی سوزد، اگر رای خروج نیاورد در فاز شب به تشخیص گرداننده می توان اخراج انضباطی را در نظر گرفت.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
قوانین، نکات و جریمه های سناریو #مذاکره کننده
◾️گادفادر: تعیین کننده شات و تایید کننده مذاکره، استعلام او برای کاراگاه منفی و نامیرا در برابر اکت تک تیرانداز.
◾️مذاکره کننده: در صورت خروج یکی از یارانش می تواند به جای شات، با یکی از شهروندان ساده و یا زره پوش مذاکره کند.
- گرداننده اعلام می کند که امشب تیم مافیا مذاکره می کند.
- در صورت موفق بودن مذاکره، شخص مذاکره شده از شب بعد با تیم مافیا لینک می شود.
- استعلام شخص مذاکره شده از همان شب برای کاراگاه و خبرنگار مثبت و میرا در مقابل اکت تک تیرانداز است.
◾️مافیا ساده
◽️زره پوش: در فاز شب کاملا نامیرا در مقابل شات مافیا، شیلد روز دارد و تا زمان شیلد داشتن قابل مذاکره برای تیم مافیا می باشد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش زره پوش:
- اعلام مافیایی کردن
- به من رای بدید برم بیرون
◽️کاراگاه: هر شب استعلام یک نفر را از راوی می گیرد، استعلام مذاکره کننده و مافیا ساده و مافیا مذاکره شده برای او مثبت است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش کاراگاه:
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت خود
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود (حتی اگر استعلام گادفادر را گرفته باشد)
◽️تک تیرانداز: یک تیر دارد با فایربک، در صورت شات گادفادر کسی از بازی خارج نمی شود، شات سایر اعضای مافیا با تبریک توسط گرداننده همراه خواهد بود.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش تک تیرانداز:
- دیالوگ های تهدیدی مربوط به فاز شب استفاده کند
- در صورت شات گادفادر، روز بعد او را بدون فکت یا با فکت ضعیف تارگت کند.
- پس از شات موفق، دیالوگی بگوید که به نقش خودش اشاره کرده باشد. (من کارم رو برای شهرتون کردم)
◽️پزشک: تا ۸ نفر هر شب ۲ سیو، ۷ نفر و کمتر ۱ سیو، خودش را در طول بازی ۲ بار می تواند سیو کند.
- سیو پزشک روی مافیا نیز اثرگذار است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش پزشک:
- بدون فکت و یا با فکت ضعیف سیو شبی که بازی کشته نداشته است را شهروند کند
- من ستون شهرم، من نباشم شهر می بازه
◽️خبرنگار: از شبی که مذاکره صورت می گیرد خبرنگار فعال می شود. فقط استعلام مافیا مذاکره شده برای او مثبت است.
⛔️ دیالوگ های کیکی نقش خبرنگار:
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت خود
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود
◽️شهروند ساده: در فاز شب توانایی ندارد و قابل مذاکره برای تیم مافیا می باشند.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش شهروند ساده:
- استفاده از هر کلمه یا عبارتی که به بی ارزشی نقش او اشاره کند
- من فقط یک رای دارم
پ.ن: در صورتی که شهروندی به یک نقش شهروندی و یا به نقش دار بودن و نبودن خود و یا به قابل مذاکره شدن یا نشدن خود تایید نشان دهد و یا اشاره کند کیک خواهد شد.
پ.ن۲: بلند کردن هر نقشی با کارت شهروندی منجر به کیک می شود.
◾️گادفادر: تعیین کننده شات و تایید کننده مذاکره، استعلام او برای کاراگاه منفی و نامیرا در برابر اکت تک تیرانداز.
◾️مذاکره کننده: در صورت خروج یکی از یارانش می تواند به جای شات، با یکی از شهروندان ساده و یا زره پوش مذاکره کند.
- گرداننده اعلام می کند که امشب تیم مافیا مذاکره می کند.
- در صورت موفق بودن مذاکره، شخص مذاکره شده از شب بعد با تیم مافیا لینک می شود.
- استعلام شخص مذاکره شده از همان شب برای کاراگاه و خبرنگار مثبت و میرا در مقابل اکت تک تیرانداز است.
◾️مافیا ساده
◽️زره پوش: در فاز شب کاملا نامیرا در مقابل شات مافیا، شیلد روز دارد و تا زمان شیلد داشتن قابل مذاکره برای تیم مافیا می باشد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش زره پوش:
- اعلام مافیایی کردن
- به من رای بدید برم بیرون
◽️کاراگاه: هر شب استعلام یک نفر را از راوی می گیرد، استعلام مذاکره کننده و مافیا ساده و مافیا مذاکره شده برای او مثبت است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش کاراگاه:
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت خود
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود (حتی اگر استعلام گادفادر را گرفته باشد)
◽️تک تیرانداز: یک تیر دارد با فایربک، در صورت شات گادفادر کسی از بازی خارج نمی شود، شات سایر اعضای مافیا با تبریک توسط گرداننده همراه خواهد بود.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش تک تیرانداز:
- دیالوگ های تهدیدی مربوط به فاز شب استفاده کند
- در صورت شات گادفادر، روز بعد او را بدون فکت یا با فکت ضعیف تارگت کند.
- پس از شات موفق، دیالوگی بگوید که به نقش خودش اشاره کرده باشد. (من کارم رو برای شهرتون کردم)
◽️پزشک: تا ۸ نفر هر شب ۲ سیو، ۷ نفر و کمتر ۱ سیو، خودش را در طول بازی ۲ بار می تواند سیو کند.
- سیو پزشک روی مافیا نیز اثرگذار است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش پزشک:
- بدون فکت و یا با فکت ضعیف سیو شبی که بازی کشته نداشته است را شهروند کند
- من ستون شهرم، من نباشم شهر می بازه
◽️خبرنگار: از شبی که مذاکره صورت می گیرد خبرنگار فعال می شود. فقط استعلام مافیا مذاکره شده برای او مثبت است.
⛔️ دیالوگ های کیکی نقش خبرنگار:
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت خود
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود
◽️شهروند ساده: در فاز شب توانایی ندارد و قابل مذاکره برای تیم مافیا می باشند.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش شهروند ساده:
- استفاده از هر کلمه یا عبارتی که به بی ارزشی نقش او اشاره کند
- من فقط یک رای دارم
پ.ن: در صورتی که شهروندی به یک نقش شهروندی و یا به نقش دار بودن و نبودن خود و یا به قابل مذاکره شدن یا نشدن خود تایید نشان دهد و یا اشاره کند کیک خواهد شد.
پ.ن۲: بلند کردن هر نقشی با کارت شهروندی منجر به کیک می شود.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت خود
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود (حتی اگر استعلام گادفادر را گرفته باشد و یا اکتش تحت تاثیر اکت وکیل باشد)
- بدون فکت و یا با فکت ضعیف سیو شبی که بازی کشته نداشته است را شهروند کند
- من ستون شهرم، من نباشم شهر می بازه
- استفاده از هر کلمه یا عبارتی که به بی ارزشی نقش او اشاره کند
- من فقط یک رای دارم
- اعلام مافیایی کردن
- به من رای بدید برم بیرون
- ساید گرفتن
- بلند کردن گان برای خود
پ.ن: در صورتی که شهروندی برای خود سیو نگهبان بخواهد از بازی کیک خواهد شد.
- به نامیرا بودن خود در فاز شب اشاره کند.
- اعلام مافیایی کردن
- به من رای بدید برم بیرون
- ساید گرفتن
- بلند کردن گان برای خود
- به نامیرا بودن خود در فاز شب اشاره کند
- دیالوگ های تهدیدی مربوط به فاز شب استفاده کند.
- برای "پس از کشته شدنش" کسی را وصیت شهروندی کند (مثلا بگوید اگر فردا من نبودم و شماره ۴ در بازی بود، او شهروند است)
- گادفادر شات شده را بدون فکت یا با فکت ضعیف تارگت کند و گردن بگیرد.
- دیالوگ های تهدیدی مربوط به فاز شب استفاده کند.
- برای "پس از کشته شدنش" کسی را وصیت شهروندی کند (مثلا بگوید اگر فردا من نبودم و شماره ۴ در بازی بود، او شهروند است)
- من رو بدید بیرون
پ.ن: هانتر کیک شده دیفیوز می باشد.
- من نباشم ساید بازیتون در نمیاد
- بدون فکت برای کسی گان بلند کند
- بدون فکت کسی که گان دارد را شهروند کند
- من برم ساید بازی تون در نمیاد
- تهدید بازیکنی برای روز بعد
- من که تو بازپرسی نمیام
- از دیالوگ های تهدیدی استفاده کند
- - برای "پس از کشته شدنش" کسی را وصیت شهروندی کند (مثلا بگوید اگر فردا من نبودم و شماره ۴ در بازی بود، او شهروند است)
- گادفادر شات شده را بدون فکت یا با فکت ضعیف تارگت کند و گردن بگیرد
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت خود
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود
پ.ن۱: در صورتی که شهروندی به یک نقش شهروندی و یا به نقش دار بودن و نبودن خود و یا به قابل یاکوزایی/ناتویی شدن یا نشدن خود تایید نشان دهد و یا اشاره کند کیک خواهد شد.
پ.ن۲: بلند کردن هر نقشی با کارت شهروندی منجر به کیک می شود.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
◾️گادفادر: تعیین کننده شات و تایید کننده ریدلری، استعلام او برای آدم برفی شهروندی و نامیرا در برابر شات اسنایپر.
◾️ریدلر: دو حدس نقش دارد، حدس اول اشتباه باشد اتفاقی نمی افتد، حدس دوم اشتباه باشد شات تیم مافیا می سوزد.
◾️تروریست: در فاز روز به هر نحو از بازی خارج شود یک نفر را با خودش می برد و روال بازی ادامه پیدا می کند.
◾️دینامیت: یک اکت "مثبت" دینامیت دارد، به روی شهروند و حتی یارش دینامیت می بندد و بین رنگ سفید و سیاه سیم انفجار و خنثی را مشخص می کند. آن شخص روز بعد ۱۰ ثانیه برای فدایی وصیت می کند، اگر فدایی بلند شد، دینامیت را خارج می کند و بازی ادامه پیدا می کند وگرنه پلیر می بایست سیم خنثی را حدس بزند.
پ.ن۱: اکت مثبت به این معناست که اگه دینامیت خنثی شد تیم مافیا مجددا می تواند دینامیت ببندد ولی اگر منفجر شد دیگر دینامیت ندارد.
پ.ن۲: دینامیت اعلام ساید ندارد.
پ.ن۳: دینامیت پس از استعلام وضعیت اعلام می شود.
◽️زره پوش: در مقابل شات مافیا نامیرا ولی در مقابل شات اسنایپر به سیو پزشک نیاز دارد.
در فاز روز در مقابل دینامیت، بمب بمبر و گان جنگی و اجماع، زره خود را از دست می دهد و تبدیل به شهروند ساده می شود اما در مقابل اکت فدایی و ترور میراست.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش زره پوش:
- اعلام مافیایی کردن
- به من رای بدید برم بیرون
- ساید گرفتن
- بلند کردن گان برای خود
◽️آدم برفی: ۲ گلوله برفی دارد که در ۲ شب متفاوت می تواند استفاده کند، اگر گلوله به شهروند یا گادفادر بزند، به آدم برفی اعلام می شود که آب نشد اما اگر به سایر اعضای مافیا اصابت کند آب می شود.
پ.ن۱: به شهروندی که گلوله برفی بخورد اعلام می شود و آن شهروند در شب بعد می تواند از آن گلوله برفی برای تشخیص مافیای ذهنی خود استفاده کند.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش آدم برفی و یا شهروندی که گلوله برفی دارد:
- گردن گرفتن، بدون فکت تارگت کردن و یا با فکت ضعیف تارگت کردن استعلام مثبت خود
- ساید گرفتن با استعلام مثبت چه با گان چه با رای گیری بدون فکت
- بدون فکت سفید کردن استعلام منفی خود (حتی اگر استعلام گادفادر را گرفته باشد)
پ.ن۲: تک تارگت بودن ملاک کیکی نیست.
◽️تفنگدار: دو گان جنگی و به تعداد نامحدود مشقی دارد، به خودش نمی تواند گان جنگی دهد.
پ.ن: ساید گان خوانده می شود اما ساید گادفادر شهروندی است و سفید اعلام می شود.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش تفنگدار:
- من نباشم ساید بازیتون در نمیاد
- بدون فکت برای کسی گان بلند کند
- بدون فکت کسی که گان دارد را شهروند کند
◽️پزشک: تا ۸ نفر هر شب ۲ سیو، ۷ نفر و کمتر ۱ سیو، خودش را در طول بازی ۲ بار می تواند سیو کند.
- سیو پزشک روی مافیا نیز اثرگذار است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش پزشک:
- بدون فکت و یا با فکت ضعیف سیو شبی که بازی کشته نداشته است رو شهروند کند.
- من ستون شهرم، من نباشم شهر می بازه
◽️اسنایپر: یک شات دارد بدون فایربک، هر شخصی را بزند از بازی خارج می شود به جز گادفادر و شخصی که پزشک سیو داده باشد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش اسنایپر :
- دیالوگ های تهدیدی مربوط به فاز شب استفاده کند.
- گادفادر شات شده را بدون فکت یا با فکت ضعیف تارگت کند و گردن بگیرد
◽️فدایی: از روز دوم تا قبل از رای گیری می تواند در مقابل دینامیت و یا برای خروج مافیای ذهنی خود اعلام نقش کند. ساید شخص خروجی با فدایی اعلام می شود، ساید تمام مافیا ها سیاه است.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش فدایی:
- اعلام نقش در روز یک
- اعلام نقش پس از رای گیری
◽️بمبر: یک بمب دارد که فاز شب به روی مافیای ذهنی خود می بندد، فردای آن روز پس از شنیدن صحبت های آن شخص تصمیم به انفجار یا خنثی در پی وی گاد می گیرد. در صورت عدم انفجار بمب می سوزد. در صورت انفجار شخص وصیت می کند و ساید خوانده می شود، ساید گادفادر سفید است.
⛔️ دیالوگ های کیکی نقش بمبر:
- گرا دادن به اینکه در روز بعد روی شماره ای بمب بسته می شود.
- دستور انفجار/خنثی را روی مایک یا در گروه اعلام کند
◽️شرطبند (قمارباز): یکبار در طول بازی می تواند اکت یک نفر را دو برابر کند. شخصی که اکتش دو برابر می شود حتما می بایست ۲ بار اکت بزند. مثلا دینامیت نمی تواند بگوید فقط ۱ دینامیت می بندم. اکت شرطبند روی زره پوش، ترور و فدایی تاثیری ندارد.
⛔️دیالوگ های کیکی نقش شرطبند:
- در صورتی که از اکت شب خود به مافیایی شخصی برسد نمی تواند بدون فکت و یا با فکت ضعیف آن شخص را تارگت کند
💬نکات کلی:
۱. اعلام نقش داری و خواستن اکت شرطبند کیکی ندارد.
۲. رای گیری در قالب یک وویس در ادامه توضیح داده خواهد شد.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
◾️گادفادر: تعیین کننده شات، استعلام او برای کاراگاه منفی است و نامیرا در برابر شات اسنایپر.
- یکبار در طول بازی می تواند یک نفر را وصیت کشی کند.
◾️کانسورت: اکت او مانند گروگانگیر است و هر شب می تواند حتی بصورت تکراری یک شهروند نقش دار را دیس ابیلیتی کند.
◾️نینجا: قاتل تیم مافیا، در صورتی که تیم مافیا به شخصی حمله کند که بادیگارد از او محافظت می کند. تا زمان حضور نینجا اتفاقی نمی افتد اما در صورت نبود نینجا به ترتیب ابتدا کانسورت و سپس گادفادر بهمراه بادیگارد از بازی خارج می شوند.
◾️تروریست: یارخاموش تیم مافیا، نه او هم تیمی هایش را می شناسد و نه تیمش او را. تا قبل از رای گیری مرحله دوم می تواند اعلام تروری کند و یک نفر را با خود خارج کند.
- اگر شهروند ساده را انتخاب کند خودش به تنهایی خارج می شود و شب می شود.
- اگر یارش و یا شهروند نقش دار انتخاب کند هر دو بدون وصیت خارج می شوند و شب می شود.
- اگر در شب تیمش او را شات کند از بازی خارج می شود مگر اینکه دکتر او را سیو داده باشد.
◽️کاراگاه: هر شب استعلام یک نفر را می گیرد، استعلام گادفادر و شهروندان برای او منفی است.
◽️اسنایپر: ۲ تیر دارد، اگر گادفادر یا مافیا سیو شده توسط پزشک را شات کند کسی از بازی خارج نمی شود. اگر شهروند بزند شات دوم او می سوزد و شب بعد خودکشی می کند.
◽️بادیگارد: هر شب از یک شخص محافظت می کند و اگر آن شب آن شخص مورد حمله قرار گیرد حمله کننده و بادیگارد با هم از بازی خارج می شوند (به جز نینجا) حتی اگر شخص حمله کننده اسنایپر باشد.
- یکبار در طول بازی می تواند خود را بادیگاردی کند.
◽️پزشک: هر شب ۱ سیو دارد و خودش را نیز در طول بازی یک بار می تواند سیو کند.
◽️شهروند ساده: بازی ۴ شهروند ساده دارد که ابلیتی شب ندارند.
💬نکات کلی:
۱. کلیم تمام نقش ها به جز نقش تروریست آزاد است.
۲. افراد حاضر در رای گیری حتی در صورت حضور فقط ۲ نفر می توانند بهم رای دهند.
۳. صحبت درباره اکت شب آزاد است.
۴. تمام کشته های شب وصیت دارند مگر اینکه وصیت کشی شده باشند.
۵. نحوه کشته شدن هر شخص در فاز شب( به شات مافیا، اسنایپر و ...) توسط گرداننده اعلام می شود.
۶. سناریو استعلام وضعیت ندارد.
۷. سناریو روز معارفه ندارد.
۸. روز یک بازی تک چالش است.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
◾️ تیم مافیا: گادفادر - ناتو - مافیا ساده - گروگانگیر
◽️تیم شهروندی: نگهبان - کاراگاه - دکتر - تکاور - تفنگدار - چهار شهروند ساده
-تنها تفاوت در اکت با دک ده نفره تعداد گان های تفنگدار می باشد. تفنگدار در فرمت سیزده نفره ۲ گان جنگی دارد.
◾️تیم مافیا: گادفادر- ناتو - شیاد - مافیا ساده
◽️تیم شهروندی: بازپرس- کاراگاه - هانتر - دکتر - رویین تن - اسنایپر- سه شهروند ساده
- در فرمت سیزده نفره یاکوزایی روی رویین تن نمی نشیند.
- اسنایپر ۱ تیر دارد با فایربک، اگر شهروند بزند خودش از بازی خارج می شود، اگر گادفادر بزند اتفاقی نمی افتد.
- تنها در صورتی که یک نفر کشته شب شده باشد و آن یک نفر مافیای بازی به شات اسنایپر باشد، گرداننده تبریک نایس شات اسنایپر می گوید.
◾️تیم مافیا: گادفادر- مذاکره کننده- دو مافیا ساده
◽️تیم شهروندی: زره پوش - دکتر - کاراگاه - خبرنگار - اسنایپر- چهار شهروند ساده
- تنها تفاوت در تعداد شات های اسنایپر می باشد، اسنایپر در فرمت سیزده نفره ۲ حق شات دارد با فایربک.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
◾️گادفادر: تعیین کننده شات و تایید کننده یاکوزایی، استعلام او برای کاراگاه منفی است.
- گادفادر می تواند یک شب به جای شات در صورت حضور یاکوزا، یاکوزایی کند.
◾️یاکوزا: یک شب در طول بازی می تواند به جای شات، با تایید گادفادر خودکشی کند. یاکوزایی فقط با شهروندان ساده و نقاب دار می نشیند.
- تیم مافیا اگر شهروند نقش دار و یا شهروند ساده ای که ژوپیتر او را سیو داده باشد انتخاب کند، یاکوزا می میرد و شهروندی به عضویت گروه مافیا در نمی آید.
- تیم مافیا اگر شهروند ساده که ژوپیتر سیو نداده باشد را انتخاب کند، یاکوزا می میرد و آن شهروند از همان شب به عضویت گروه مافیا در می آید.
- تیم مافیا اگر نقاب دار را انتخاب کند، یاکوزا نمی میرد و نقاب دار از همان شب با مافیا لینک می شود.
- اکت یاکوزایی توسط گرداننده روی مایک اعلام می گردد.
◾️نقاب دار: یار خاموش تیم مافیاست، نه او تیمش را می شناسد و نه تیمش او را.
- نامیرا در برابر شات مافیا
- اکت آلفا: یک شب میتواند اعلام "آلفا" کند، در آن شب گرداننده به کاراگاه استعلام "خنثی" می دهد و کاراگاه تا آخر بازی استعلام آن شخص را نمی تواند بگیرد.
- اکت بتا: یک شب می تواند اعلام "بتا" کند، در آن شب اگر نقش شهروندی را درست حدس بزند، آن شهروند تبدیل به شهروند ساده و قابل یاکوزایی برای تیمش می گردد.
- اگر گادفادر و یاکوزا از بازی خارج شده باشند گرداننده اعلام می کند که "نقاب دار، نقاب از چهره برداشته است".
- اگر فقط نقاب دار و فرد یاکوزایی شده در بازی حضور داشته باشند، با هم لینک می شوند.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM