Forwarded from BenDev
بچه هایی که نگران هوش مصنوعی هستن من حقیقتا نمی خواستم این راهو افشا ولی خب دیگ دلم نیومد به شما نگم
ببینید من یه پلنی دارم که مدت هاست دارم بهش فکر می کنم
فرض کنید یهو یه هوش مصنوعی میآد که میتونه همه برنامه نویسا رو بی کار کنه مثلا همین https://devin.ai/
فرض کنید خیلی پیشرفته تر شه
حالا من یهو میرم ازش میخوام که خودش رو بسازه به اسم
https://beni.ai/
بعد منم میلیونر میشم
همین دیگ
فقط لطفا به کسی نگین
@BenDevelop
ببینید من یه پلنی دارم که مدت هاست دارم بهش فکر می کنم
فرض کنید یهو یه هوش مصنوعی میآد که میتونه همه برنامه نویسا رو بی کار کنه مثلا همین https://devin.ai/
فرض کنید خیلی پیشرفته تر شه
حالا من یهو میرم ازش میخوام که خودش رو بسازه به اسم
https://beni.ai/
بعد منم میلیونر میشم
همین دیگ
فقط لطفا به کسی نگین
@BenDevelop
devin.ai
Devin is an AI coding agent and software engineer that helps developers build better software faster. Parallel cloud agents for serious engineering teams.
❤🔥25
این DeepSeek که جدیدا خیلی دربارش حرف میزنن منم بزنم:
با ۱۰ میلیون دلار بازار رو گرفته دستش
در مقابل کاری که امریکایی ها با ۱۵۰ میلیون دلار کردن ....
چطوری با این سرمایه ی کم تونستن همچین کاری کنن؟
هوش مصنوعیهای سنتی مثل این هر عدد رو با ۳۲ اعشار مینویسن.
دیپسیک گفته« خب چرا با ۸ تا ننویسیم؟ تقریبا همون قدر دقیقه!»
بوم! ۷۵٪ کاهش در حافظه مورد نیاز!
و یه حرکت دیگه زدن که همزمان توکن ها رو بخونن.
به تازگی مدل Janus-Pro که برا تولید عکس هست رو اوپن سورس کرد. خودشون میگن از dall e 3 بهتر عمل میکنه
با تشکر از ۲ ۳ تا کانالی که متن هارو ازشون کپی کردم😂
با ۱۰ میلیون دلار بازار رو گرفته دستش
در مقابل کاری که امریکایی ها با ۱۵۰ میلیون دلار کردن ....
چطوری با این سرمایه ی کم تونستن همچین کاری کنن؟
هوش مصنوعیهای سنتی مثل این هر عدد رو با ۳۲ اعشار مینویسن.
دیپسیک گفته« خب چرا با ۸ تا ننویسیم؟ تقریبا همون قدر دقیقه!»
بوم! ۷۵٪ کاهش در حافظه مورد نیاز!
و یه حرکت دیگه زدن که همزمان توکن ها رو بخونن.
به تازگی مدل Janus-Pro که برا تولید عکس هست رو اوپن سورس کرد. خودشون میگن از dall e 3 بهتر عمل میکنه
با تشکر از ۲ ۳ تا کانالی که متن هارو ازشون کپی کردم😂
❤🔥76
Forwarded from Linuxor ?
یه مشکلی که خیلیا توی گرفتن کلید API برای اکانت تلگرام بهش میخورن اینه که تلگرام یه ERROR میده و به هر IP نمیده،
دقت کنید اصلا لازم نیست برای هر اکانت API_HASH و API_ID بگیرین، برای ساخت اپلیکیشن اینارو میگیرن مثلا فرض کنید میخواین یه تلگرام جدید بسازین و روش کلی اکانت باشه، بنابرین شما که میخواین فقط یه اکانت رو منیج کنید اصلا نیازی به گرفتنش نیست میتونین از API مثلا تلگرام دسکتاپ با کلید زیر استفاده کنین :
API ID : 2040
API HASH : b18441a1ff607e10a989891a5462e627
من خودم چند ساله دارم از این استفاده میکنم.
@Linuxor
دقت کنید اصلا لازم نیست برای هر اکانت API_HASH و API_ID بگیرین، برای ساخت اپلیکیشن اینارو میگیرن مثلا فرض کنید میخواین یه تلگرام جدید بسازین و روش کلی اکانت باشه، بنابرین شما که میخواین فقط یه اکانت رو منیج کنید اصلا نیازی به گرفتنش نیست میتونین از API مثلا تلگرام دسکتاپ با کلید زیر استفاده کنین :
API ID : 2040
API HASH : b18441a1ff607e10a989891a5462e627
من خودم چند ساله دارم از این استفاده میکنم.
@Linuxor
❤🔥26
Forwarded from TorhamDev | تورهام 😳
کار ساعتی، قاتل برنامهنویس
این روزها دارم دنبال یک کار جدید میگردم و یکی از دلایل اصلیش هم ساعتی شدن شرکتیه که در حال حاضر داخلش کار میکنم :)
ولی بزارید براتون توضیح بدم که چرا کار ساعتی بده و چرا باید ازش دوری کنید
کار ساعتی یعنی به مقدار ساعتی که دارید کد میزنید بهتون پول میدیم، یعنی هرچی بیشتر کد بزنید بیشتر پول میگیرید، بعضیها میگن خوب عالیه که من کل روز کار میکنم یک عالمه هم پول میگیرم D:
ولی یک سری مشکلات وجود داره، شاید شیوه کار ساعتی برای یک برنامهنویس تازه کار که داره همزمان یاد میگیره خیلی خوب باشه ولی برای کسی که راهش رو رفته و کل ماجرا کاری که میخواد انجام بده رو میدونه مثل زهر میمونه.
چرا؟
چون اگر فلان تسک رو سریع انجام بده پول کمتری میگیره
چون اگه فلان تسک تمیز انجام بده پول کمتری میگیره
چون اگه وقت تلف کنه پول بیشتری میگیره
چون اگه تنبلی کنه و کد کثیف بزنه پول بیشتری میگیره
چون اگه کد کثیف بزنه، بعدا دیباگش بیشتر طول میکشه و بیشتر پول میگیره؟
کار ساعتی باعث میشه شما در نهایت یادبگیرید که ارزش دانش شما هیچ هستش و فقط زمان شما مهم هست. و اینکه اگر تسکها تموم بشه شما پولی درنمیارید تا تسک جدید بهتون بدن.
آها راستی اگه یک روز مریض شدید هم خبری از پول نیست :)
البته تمام اینها رو بعد حدود ۳ سال ساعتی کار کردن میگم.
@TorhamDevCH
این روزها دارم دنبال یک کار جدید میگردم و یکی از دلایل اصلیش هم ساعتی شدن شرکتیه که در حال حاضر داخلش کار میکنم :)
ولی بزارید براتون توضیح بدم که چرا کار ساعتی بده و چرا باید ازش دوری کنید
کار ساعتی یعنی به مقدار ساعتی که دارید کد میزنید بهتون پول میدیم، یعنی هرچی بیشتر کد بزنید بیشتر پول میگیرید، بعضیها میگن خوب عالیه که من کل روز کار میکنم یک عالمه هم پول میگیرم D:
ولی یک سری مشکلات وجود داره، شاید شیوه کار ساعتی برای یک برنامهنویس تازه کار که داره همزمان یاد میگیره خیلی خوب باشه ولی برای کسی که راهش رو رفته و کل ماجرا کاری که میخواد انجام بده رو میدونه مثل زهر میمونه.
چرا؟
چون اگر فلان تسک رو سریع انجام بده پول کمتری میگیره
چون اگه فلان تسک تمیز انجام بده پول کمتری میگیره
چون اگه وقت تلف کنه پول بیشتری میگیره
چون اگه تنبلی کنه و کد کثیف بزنه پول بیشتری میگیره
چون اگه کد کثیف بزنه، بعدا دیباگش بیشتر طول میکشه و بیشتر پول میگیره؟
کار ساعتی باعث میشه شما در نهایت یادبگیرید که ارزش دانش شما هیچ هستش و فقط زمان شما مهم هست. و اینکه اگر تسکها تموم بشه شما پولی درنمیارید تا تسک جدید بهتون بدن.
آها راستی اگه یک روز مریض شدید هم خبری از پول نیست :)
البته تمام اینها رو بعد حدود ۳ سال ساعتی کار کردن میگم.
@TorhamDevCH
❤🔥73
❤🔥14
Forwarded from a.bakhshaee
سلام،
در میانهی جنگ همگی ما، علاوه بر درد و غم تجاوز به خاکمان، با یک درد مضاعف هم روبهرو شدیم، محصول ما برای شرایط محدودیت اینترنت آماده نبود. این چالش، در کنار سایر مشکلات، واقعاً طاقتفرسا بود.
به پیشنهاد آقای حمیدی، تصمیم گرفتیم بهجای تسلیم شدن، کالبدشکافی دقیقی از محصول داشته باشیم تا دلایل شکست را بیابیم و نگذاریم پس از احیا، دوباره همین اتفاق تکرار شود.
⚠️ هدف من از نوشتن این متن دادن سرنخ برای مشکلاتی هست که ممکنه شما هم با اون برخورد کرده باشید، برای اینکه طولانی نشه، کوتاه نوشتم پس در صورت نیاز پی وی در خدمت هستم و خوشحال میشم کمکی کرده باشم.
در میانهی جنگ همگی ما، علاوه بر درد و غم تجاوز به خاکمان، با یک درد مضاعف هم روبهرو شدیم، محصول ما برای شرایط محدودیت اینترنت آماده نبود. این چالش، در کنار سایر مشکلات، واقعاً طاقتفرسا بود.
به پیشنهاد آقای حمیدی، تصمیم گرفتیم بهجای تسلیم شدن، کالبدشکافی دقیقی از محصول داشته باشیم تا دلایل شکست را بیابیم و نگذاریم پس از احیا، دوباره همین اتفاق تکرار شود.
⚠️ هدف من از نوشتن این متن دادن سرنخ برای مشکلاتی هست که ممکنه شما هم با اون برخورد کرده باشید، برای اینکه طولانی نشه، کوتاه نوشتم پس در صورت نیاز پی وی در خدمت هستم و خوشحال میشم کمکی کرده باشم.
❤🔥9
Forwarded from a.bakhshaee
Seyed Mahdi Notes
سلام، در میانهی جنگ همگی ما، علاوه بر درد و غم تجاوز به خاکمان، با یک درد مضاعف هم روبهرو شدیم، محصول ما برای شرایط محدودیت اینترنت آماده نبود. این چالش، در کنار سایر مشکلات، واقعاً طاقتفرسا بود. به پیشنهاد آقای حمیدی، تصمیم گرفتیم بهجای تسلیم شدن، کالبدشکافی…
علت اصلی مرگ: استقرار لیوم روی دیتاسنتر هتزنر آلمان
سرورهای لیوم در دیتاسنتر هتزنر آلمان قرار داشتند. ما ابتدا تلاش کردیم سرورها را در آلمان نگه داریم، چون اپلیکیشن هنوز پایدار بود و دنبال راهکارهایی مثل پروکسی کردن بودیم تا مشکل را حل کنیم.
اما دو سرویس اصلی ما یعنی زرینپال و کاوهنگار دچار اختلال جدی شدند.
- درگاه بانکی (زرینپال)
زرینپال خیلی زود از دسترس خارج شد، حتی قبل از قطع کامل ارتباط ایران با خارج. ابتدا به زیبال مهاجرت کردیم، اما بهدلیل سیاستهای سختگیرانه، در نهایت یک سرور داخلی راه انداختیم و با پروکسی کردن آن از همان زرین پال استفاده کردیم.
درسآموخته: همیشه چند مسیر برای پرداخت فراهم کن.
- کاوهنگار
برای استفاده از کاوهنگار هم یک سرور ایرانی را پروکسی کردیم. خوشبختانه بهدلیل داشتن راههای مختلف ثبتنام (مهمان، با نام کاربری و ...)، آسیب زیادی ندیدیم.
درسآموخته: همیشه چند مسیر برای ثبتنام فراهم کن.
⚠️ قطع کامل اینترنت بینالملل
بعد از حل این مشکلات، متاسفانه به طور کامل دسترسی ما با خارج از ایران قطع شد. با قطع کامل ارتباط، پروکسیها هم بیاثر شدند و لیوم کاملاً قطع شد.
مجبور شدیم انتقال کامل سرورها به ایران را جدی بگیریم، اما با مشکلات جدی مواجه شدیم.
۱- سرور ایرانی آروان؛ دردسر نصب ابزارها
پس از مهاجرت به سرور ابری آروان، دسترسی به خارج کاملاً بسته بود و نصب هیچ ابزاری (apt، Nginx، Node.js و ...) ممکن نبود.
راه حل: فایلها را دستی دانلود و روی سرور ایرانی بارگذاری کردیم و با روشهای ابتدایی نصب انجام دادیم.
۲- مشکل نصب دیتابیس Elastic
نصب الستیکسرچ با روش بالا ممکن نبود. همروش ایمیج میرور را داشت و ما هم نمیخواستیم DevOps الستیک را خودمان انجام دهیم.
بنابراین elastic را روی همروش راهاندازی کردیم.
درسآموخته: خدمات زیرساختی حساس را تا جای ممکن به سرویسهای تخصصی بسپارید.
۳- مشکل Plasmic و GitHub
متاسفانه Plasmic برای push به GitHub وابسته بود. با قطع ارتباط، نه فیلترشکن جواب داد و نه GitHub در دسترس بود؛ هیچ دیپلوی ممکن نبود.
راه حل: پروژهها را به همگیت (سرویس Git داخلی همروش) منتقل کردیم و با clone و push دستی، تغییرات جزئی انجام دادیم.
۴- اعلانهای تلگرامی
اطلاعرسانیهایی که دیزاین کرده بودیم بر اساس ایونتهای خاص برای ما در تلگرام ارسال شود، دیگر کار نمیکرد.
راه حل: اعلانها را به پیامرسان بله منتقل کردیم بهخاطر شباهت API با تلگرام. همچنین یک سرور خارجی را برای این کار پروکسی کردیم.
۵- مشکل فایربیس
وقتی روی سرور ایران آمدیم، امکان استفاده از سرویسهای فایربیس نبود و اطلاع رسانی ها به کاربر با مشکل مواجه شده بود.
راه حل: ابتدا یک سرور خارجی را پروکسی کردیم و بعد از فیلد شدن این سناریو تصمیم گرفتیم با استفاده از ترمینال سیستم خودمان و curl، وبسرویسهای فایربیس را صدا بزنیم و به کاربران اطلاعرسانی کنیم که سرویس نوتیفیکیشن از کار افتاده است
۶- متیس و GPT
بخشهایی از لیوم به GPT و متیس وابسته بودند که با اختلال اینترنت کاملاً از کار افتادند. تنها راه، اعلام اختلال به کاربران بود.
درسآموخته: همیشه یک دیزاین در پروداکت پیشبینی کنیم که بتوانیم بهراحتی سرویس را به حالت تعلیق دربیاریم. برای مشکلات غیرقابل پیشبینی یا حتی تعمیرات زیرساختی، این امکان خیلی حیاتی است.
۷− امکان ثبت نام کاربران با جیمیل
هیچ راهحلی برای رفع این قطعی نداشتیم و دکمه ورود با جیمیل را موقتاً حذف کردیم.
درسآموخته: راههای متنوع برای ثبتنام قرار دهید تا بتوانید در صورت نیاز یکی از متدهای ثبتنام را از دسترس خارج کنید.
۸- مشکل با SSL و CDN
پس از مهاجرت به ایران، همچنان از CDN کلادفلر استفاده میکردیم اما اختلال داشتیم. با خاموش کردن حالت ابری (Proxy)، مشکل سرویسها حل شد اما گواهی SSL غیرفعال شد.
آروان و لیارا هم در آن زمان نتوانستند SSL بدهند.
راه حل: با Certbot یک گواهی SSL موقت ۶۰ روزه صادر کردیم.
۹- مشکل با Postman
Postman هم کار نمیکرد و جایگزینی پیدا نشد که کار بکند.
راه حل: با ترمینال و Curl کارها را پیش بردیم.
۱۰- مشکل دیتابیس سنگین
در این بحران متوجه شدیم بسیاری از لاگها لازم نبود نگهداری شوند؛ پس حذف شدند. دادههای خیلی قدیمی خلاصهسازی شدند. برخی دادهها را باید به سرویسهای آتریبیوشن منتقل میکردیم که بعداً انجام شد.
حالا حجم دیتابیس کاهش یافته و با ابتداییترین روش من تقل شد.
درسآموخته: بیدلیل یا با دلیل کمارزش چیزی را ذخیره نکنید و تا حد امکان از سرویسهای دیگر استفاده کنید.
سرورهای لیوم در دیتاسنتر هتزنر آلمان قرار داشتند. ما ابتدا تلاش کردیم سرورها را در آلمان نگه داریم، چون اپلیکیشن هنوز پایدار بود و دنبال راهکارهایی مثل پروکسی کردن بودیم تا مشکل را حل کنیم.
اما دو سرویس اصلی ما یعنی زرینپال و کاوهنگار دچار اختلال جدی شدند.
- درگاه بانکی (زرینپال)
زرینپال خیلی زود از دسترس خارج شد، حتی قبل از قطع کامل ارتباط ایران با خارج. ابتدا به زیبال مهاجرت کردیم، اما بهدلیل سیاستهای سختگیرانه، در نهایت یک سرور داخلی راه انداختیم و با پروکسی کردن آن از همان زرین پال استفاده کردیم.
درسآموخته: همیشه چند مسیر برای پرداخت فراهم کن.
- کاوهنگار
برای استفاده از کاوهنگار هم یک سرور ایرانی را پروکسی کردیم. خوشبختانه بهدلیل داشتن راههای مختلف ثبتنام (مهمان، با نام کاربری و ...)، آسیب زیادی ندیدیم.
درسآموخته: همیشه چند مسیر برای ثبتنام فراهم کن.
⚠️ قطع کامل اینترنت بینالملل
بعد از حل این مشکلات، متاسفانه به طور کامل دسترسی ما با خارج از ایران قطع شد. با قطع کامل ارتباط، پروکسیها هم بیاثر شدند و لیوم کاملاً قطع شد.
مجبور شدیم انتقال کامل سرورها به ایران را جدی بگیریم، اما با مشکلات جدی مواجه شدیم.
۱- سرور ایرانی آروان؛ دردسر نصب ابزارها
پس از مهاجرت به سرور ابری آروان، دسترسی به خارج کاملاً بسته بود و نصب هیچ ابزاری (apt، Nginx، Node.js و ...) ممکن نبود.
راه حل: فایلها را دستی دانلود و روی سرور ایرانی بارگذاری کردیم و با روشهای ابتدایی نصب انجام دادیم.
۲- مشکل نصب دیتابیس Elastic
نصب الستیکسرچ با روش بالا ممکن نبود. همروش ایمیج میرور را داشت و ما هم نمیخواستیم DevOps الستیک را خودمان انجام دهیم.
بنابراین elastic را روی همروش راهاندازی کردیم.
درسآموخته: خدمات زیرساختی حساس را تا جای ممکن به سرویسهای تخصصی بسپارید.
۳- مشکل Plasmic و GitHub
متاسفانه Plasmic برای push به GitHub وابسته بود. با قطع ارتباط، نه فیلترشکن جواب داد و نه GitHub در دسترس بود؛ هیچ دیپلوی ممکن نبود.
راه حل: پروژهها را به همگیت (سرویس Git داخلی همروش) منتقل کردیم و با clone و push دستی، تغییرات جزئی انجام دادیم.
۴- اعلانهای تلگرامی
اطلاعرسانیهایی که دیزاین کرده بودیم بر اساس ایونتهای خاص برای ما در تلگرام ارسال شود، دیگر کار نمیکرد.
راه حل: اعلانها را به پیامرسان بله منتقل کردیم بهخاطر شباهت API با تلگرام. همچنین یک سرور خارجی را برای این کار پروکسی کردیم.
۵- مشکل فایربیس
وقتی روی سرور ایران آمدیم، امکان استفاده از سرویسهای فایربیس نبود و اطلاع رسانی ها به کاربر با مشکل مواجه شده بود.
راه حل: ابتدا یک سرور خارجی را پروکسی کردیم و بعد از فیلد شدن این سناریو تصمیم گرفتیم با استفاده از ترمینال سیستم خودمان و curl، وبسرویسهای فایربیس را صدا بزنیم و به کاربران اطلاعرسانی کنیم که سرویس نوتیفیکیشن از کار افتاده است
۶- متیس و GPT
بخشهایی از لیوم به GPT و متیس وابسته بودند که با اختلال اینترنت کاملاً از کار افتادند. تنها راه، اعلام اختلال به کاربران بود.
درسآموخته: همیشه یک دیزاین در پروداکت پیشبینی کنیم که بتوانیم بهراحتی سرویس را به حالت تعلیق دربیاریم. برای مشکلات غیرقابل پیشبینی یا حتی تعمیرات زیرساختی، این امکان خیلی حیاتی است.
۷− امکان ثبت نام کاربران با جیمیل
هیچ راهحلی برای رفع این قطعی نداشتیم و دکمه ورود با جیمیل را موقتاً حذف کردیم.
درسآموخته: راههای متنوع برای ثبتنام قرار دهید تا بتوانید در صورت نیاز یکی از متدهای ثبتنام را از دسترس خارج کنید.
۸- مشکل با SSL و CDN
پس از مهاجرت به ایران، همچنان از CDN کلادفلر استفاده میکردیم اما اختلال داشتیم. با خاموش کردن حالت ابری (Proxy)، مشکل سرویسها حل شد اما گواهی SSL غیرفعال شد.
آروان و لیارا هم در آن زمان نتوانستند SSL بدهند.
راه حل: با Certbot یک گواهی SSL موقت ۶۰ روزه صادر کردیم.
۹- مشکل با Postman
Postman هم کار نمیکرد و جایگزینی پیدا نشد که کار بکند.
راه حل: با ترمینال و Curl کارها را پیش بردیم.
۱۰- مشکل دیتابیس سنگین
در این بحران متوجه شدیم بسیاری از لاگها لازم نبود نگهداری شوند؛ پس حذف شدند. دادههای خیلی قدیمی خلاصهسازی شدند. برخی دادهها را باید به سرویسهای آتریبیوشن منتقل میکردیم که بعداً انجام شد.
حالا حجم دیتابیس کاهش یافته و با ابتداییترین روش من تقل شد.
درسآموخته: بیدلیل یا با دلیل کمارزش چیزی را ذخیره نکنید و تا حد امکان از سرویسهای دیگر استفاده کنید.
❤🔥37
Forwarded from Parvaresh 's channel
از اونجایی که همیشه نگرانی از دست رفتن ریپوهامون رو داریم تو ایران، این ابزار به شما کمک میکنه که به صورت خودکار از کل گیت خودتون بکآپ بگیرید.
با داکر ران میشه و میتونید روی یه سرور بیاریدش بالا تا روزانه یا هفتگی بکآپ بگیره :)
https://github.com/TimWitzdam/GitSave/
با داکر ران میشه و میتونید روی یه سرور بیاریدش بالا تا روزانه یا هفتگی بکآپ بگیره :)
https://github.com/TimWitzdam/GitSave/
GitHub
GitHub - TimWitzdam/GitSave: GitSave is a self-hosted and open-source application that backs up your Git repositories.
GitSave is a self-hosted and open-source application that backs up your Git repositories. - TimWitzdam/GitSave
❤🔥15
N8n
هم اسیب پذیری خورده
ری اکت رو یادمه تا ۱ ماه خیلیا خبر نداشتن گفتم اینو زد تر بگم
هم اسیب پذیری خورده
ری اکت رو یادمه تا ۱ ماه خیلیا خبر نداشتن گفتم اینو زد تر بگم
❤🔥29
خیلی وقتا با قطع کردن dns میتونن بهترین پروتکل هارو از کار بندازن
مثلا یه v2ray داری که تانل شده هست و باید وصل باشه. ولی اون اتصال اولیه ت به یه دامنه انجام میشه و وقتی نتونی آیپی پشت دامنه پیدا کنی وصل نمیشی...
تو این شرایط یا باید کلا بیخیال دامنه بشید و روی همه چی آیپی بزارید اگه دارید vpn اراعه میدید
یا اگه مصرف کننده اید یه سری dns داشته باشید (ترجیحا داخلی) که بتونید به آیپی برسید
مثلا یه v2ray داری که تانل شده هست و باید وصل باشه. ولی اون اتصال اولیه ت به یه دامنه انجام میشه و وقتی نتونی آیپی پشت دامنه پیدا کنی وصل نمیشی...
تو این شرایط یا باید کلا بیخیال دامنه بشید و روی همه چی آیپی بزارید اگه دارید vpn اراعه میدید
یا اگه مصرف کننده اید یه سری dns داشته باشید (ترجیحا داخلی) که بتونید به آیپی برسید
❤🔥22
orbot بزنید دوستان
https://github.com/guardianproject/orbot-android/releases
با تشکر از کسایی که نود snowflake شدن
https://github.com/guardianproject/orbot-android/releases
با تشکر از کسایی که نود snowflake شدن
❤🔥38
تجربه ی کار با claude code و مدیریت توکن ها:
به طور کلی تجربه ی مفیدی بود ولی توی ۲ روز ۵۰ درصد لیمیت هفتگیم رو پر کرد...البته درستش کردم که توضیح میدم پایینتر
به طور کلی اگه پروژه بزرگ دارید با ۱۰ تا پرامپت اولی که بهش میدید پول خودشو در میاره
من ۳ ۴ تا کار انجام دادم تا لیمیت هفتگیش سر ۴ روز نخورم:
دیفالت کلاد خیلی فکر میکنه و فکرش خیلی گرون در میاد
تو قدم اول زدم روی low و هنوز خنگ نشده به نظر:
/effort low
این مفید ترین گام بود. ولی ۲ تا چیز دیگه هم پیدا کردم برای بهتر کردن مصرف که من چشم بسه هردوتاشو زدم همراه /effort low و دقیقا نمیدونم کدوم باعث شد لیمیت هفتگی من از ۳۰ درصد جلو نزنه😐😂
پلاگین context-mode
اسکیل cost-optimizer
توضیح ai برای اولی:
یک MCP server هست که بین AI coding agent تو (مثل Claude Code، Cursor، Copilot، Gemini CLI و...) و ابزارهایش قرار میگیره، با هدف اصلی صرفهجویی ۹۸٪ در context window.
چطور کار میکنه؟
وقتی یه tool call میخواد output حجیمی توی context بریزه (مثلاً یه فایل بزرگ، نتیجه grep، یا یه HTTP request)، context-mode اون رو رهگیری میکنه و در یه subprocess sandboxed اجرا میکنه. داده خام هرگز وارد context نمیشه — بجاش توی یه FTS5 database با BM25 ranking ایندکس میشه، و agent فقط یه خلاصه کوتاه میبینه و وقتی نیاز داشت جستجو میکنه.
توضیح ai برای دومی:
این skill یه مجموعه راهنما و template آمادهست که هزینه استفاده از Claude Code رو 30 تا 60 درصد کاهش میده.
کارایی مثل
کنترل thinking tokens
Model routing هوشمند
بهینهسازی CLAUDE.md
Batch کردن taskها
یه کار دیگه هم که کردم فایل CLAUDE.md رو بهینه کردم و اضافاتشو دستی حذف کردم. زیر ۸۰ خط شد. و فایل .claudeignore هم ساختم
به طور کلی تجربه ی مفیدی بود ولی توی ۲ روز ۵۰ درصد لیمیت هفتگیم رو پر کرد...البته درستش کردم که توضیح میدم پایینتر
به طور کلی اگه پروژه بزرگ دارید با ۱۰ تا پرامپت اولی که بهش میدید پول خودشو در میاره
من ۳ ۴ تا کار انجام دادم تا لیمیت هفتگیش سر ۴ روز نخورم:
دیفالت کلاد خیلی فکر میکنه و فکرش خیلی گرون در میاد
تو قدم اول زدم روی low و هنوز خنگ نشده به نظر:
/effort low
این مفید ترین گام بود. ولی ۲ تا چیز دیگه هم پیدا کردم برای بهتر کردن مصرف که من چشم بسه هردوتاشو زدم همراه /effort low و دقیقا نمیدونم کدوم باعث شد لیمیت هفتگی من از ۳۰ درصد جلو نزنه😐😂
پلاگین context-mode
اسکیل cost-optimizer
توضیح ai برای اولی:
یک MCP server هست که بین AI coding agent تو (مثل Claude Code، Cursor، Copilot، Gemini CLI و...) و ابزارهایش قرار میگیره، با هدف اصلی صرفهجویی ۹۸٪ در context window.
چطور کار میکنه؟
وقتی یه tool call میخواد output حجیمی توی context بریزه (مثلاً یه فایل بزرگ، نتیجه grep، یا یه HTTP request)، context-mode اون رو رهگیری میکنه و در یه subprocess sandboxed اجرا میکنه. داده خام هرگز وارد context نمیشه — بجاش توی یه FTS5 database با BM25 ranking ایندکس میشه، و agent فقط یه خلاصه کوتاه میبینه و وقتی نیاز داشت جستجو میکنه.
توضیح ai برای دومی:
این skill یه مجموعه راهنما و template آمادهست که هزینه استفاده از Claude Code رو 30 تا 60 درصد کاهش میده.
کارایی مثل
کنترل thinking tokens
Model routing هوشمند
بهینهسازی CLAUDE.md
Batch کردن taskها
یه کار دیگه هم که کردم فایل CLAUDE.md رو بهینه کردم و اضافاتشو دستی حذف کردم. زیر ۸۰ خط شد. و فایل .claudeignore هم ساختم
❤🔥26
اگه روی گوشیتون برای پیامک از اپ گوگل استفاده میکنید(که تبلیغات هم بلاک میکنه براتون) میتونید از نسخه تحت وب گوگل مسجز روی سیستمتون استفاده کنید(البته گوشیتون باید به نت وصل باشه)
https://messages.google.com/web
اگرم این کارو میخواید بکنید و از گوگل خوشتون نمیاد از kde connect استفاده کنید
https://messages.google.com/web
اگرم این کارو میخواید بکنید و از گوگل خوشتون نمیاد از kde connect استفاده کنید
❤🔥12