Şer'i Rukye ve Psikoterapist🩺🍃 الرقية الشرعية و العلاج النفسي
70 subscribers
1.2K photos
453 videos
255 files
478 links
@rukye kanalına erişemiyorum. Paylaşımlara bu kanaldan devam edeceğiz biiznillah. @Rugye1 yeni hesabımdan iletişime geçebilirsiniz
Download Telegram
ŞİZOFRENİ NEDİR ?

NEDENLERİ VE BELİRTİLERİ NELERDİR ?


Şizofreni, kişinin düşünce, algı, duygu ve davranışlarını etkileyen ciddi bir ruhsal hastalıktır. Bu hastalıkta kişi, gerçeklikle bağ kurmakta zorlanabilir; düşüncelerini toparlamakta, olayları doğru yorumlamakta güçlük yaşayabilir.


Aslında Şizofreni, kişinin iradesizliği, zayıf karakteri veya islama tamamen uzak olmasıyla alakalı değildir. Bu, tıbbi ve psikolojik yönleri olan bir hastalıktır.
____

🔎Şizofreni neden olur?

Şizofreninin tek bir sebebi yoktur..!!!

Genellikle birden fazla etken bir araya gelerek hastalığı ortaya çıkarır:

1. Sebep = Genetik Yatkınlık : 

Ailede şizofreni ya da ağır ruhsal hastalık durumu varsa bu kişinin bu hastalığa yakalanma risk artar.

2. Sebep = Beyin Kimyası ve Yapısı :

Beyindeki bazı kimyasal maddelerin (özellikle dopamin) dengesiz çalışması, düşünce ve algı bozukluklarına yol açabilir.

3. Sebep = Doğum Öncesi ve Çocukluk Dönemi Faktörleri :

• Anne karnında geçirilen ağır enfeksiyonlar
• Doğum sırasında oksijensiz kalma
• Çocuklukta ailesi tarafından ihmal görmek
____

💬Şizofreniyi Tetikleyen Faktörler nelerdir?

• Uzun süreli ve yoğun stres
• Aşırı korku ve güvensizlik ortamı
• Uykusuzluk ve düzensiz yaşam
• Madde kullanımı (özellikle esrar ve sentetik maddeler)
• Ani ve sarsıcı hayat olayları
____

🗨Şizofrenide Travmaların Rolü nedir?

Şizofreniyi çoğunlukla geçmiş travmalar besler....!!!

Bu hastalığı en sık tetikleyen geçmiş travmalar şunlardır:

• Çocuklukta fiziksel veya duygusal istismar
• Sürekli aşağılanma, değersiz hissettirilme
• Aşırı baskıcı, korkutucu ebeveyn tutumları
• Sevilen birini ani kaybetme
• Uzun süreli yalnızlık ve terk edilme duygusu

Özellikle çocukluk döneminde yaşanan ve içine atılan, konuşulamayan travmalar, ilerleyen yıllarda ağır ruhsal rahatsızlıklara zemin hazırlıyor...
____

🩺Şizofreninin Belirtileri nelerdir?

Belirtiler kişiye göre değişebilir ancak genel olarak üç grupta toplanır:

1. Belirti = Algı ve Düşünce Bozuklukları:

• Olmayan sesler duyma (en sık görülen belirti)
• Gerçek olmayan şeylere inanma (takip edilme, zarar verileceği düşüncesi gibi)
• Düşüncelerin dağılması, kopuk kopuk kesik kesik konuşma

2.  Belirti = Duygusal ve Sosyal Bozukluk:

• İçine kapanma
• Duyguların donuklaşması
• İnsanlarla iletişimden kaçınma
• İlgi göstermekten ve ilgi görmekten kaçınma

3. Belirti = Davranışsal Bozukluklar:

• Günlük işleri yapamama
• Kişisel bakımı ihmal etme
• Anlamsız veya tekrar eden hareketler

YAZININ ÖZETİ👇🏻 :

Şizofreni; erken fark edildiğinde, düzenli tedavi ve güçlü bir sosyal destekle kontrol altına alınabilen bir hastalıktır biiznillah.

En büyük zarar, hastalığı inkâr etmek, kişiyi yalnız bırakmak ve damgalamaktır.

Anlayış ve merhamet ise iyileşme konusunda güçlü bir etkendir biiznillah

Bu hastalıktan kurtulmak adına (özellikle de ilk evrelerde bulunan hastalar için) rukye tedavisi ve İslami usullere uygun bir ölçüde Psikoterapi tedavisi uygulanmalıdır biiznillah @dimamsalabe

____

🌿@Rukye
Sağ damarına basmak cini öldürmez rugye böyle olmaz arkadaşlar cini öldüreceksin diye adam yada kisi öldürürsünüz,
KANSER NEDEN BÜYÜK BİR HIZLA ARTIŞ GÖSTERİYOR

Kanser hastalığı kendi kendine bu kadar hızlı artmadı !...

Titanyumdioksit adında bir madde var. ve bu maddenin ne kadar tehlikeli bir madde olduğunu kendisinden okuyalım. titanyumdioksit konuşuyor. merhaba!

Ben Titanyum Dioksit 🙂

Atom altı çalışan nanoteknolojik bir boyayım.
Nem dengeleyici olarak da işlem görebilirim.
Boyutum çok küçücük olduğu için sizin DNA yapınızı bile bozabilecek kadar tehlikeliyim ama çok sevimli değil miyim?
İçinde bulunduğum abur cuburun Ambalajıma bir bakar mısınız, ne kadar usluyum. Ehe 🤗
Çocuğunuz bu ürünü aldığı zaman o tazecik hücrelerine nüfuz edebilecek şekilde üretildik.

Hani gördüğünüz leke tutmayan duvar boyaları var ya, lekeyi yok eden. İşte o benim sayemde hep.
Atom altıyım ben.
Evinizde benim gibi bir canlı ile yaşıyorsunuz aslında.
Milyonlarca küçücük ve sevimli nanoteknolojik parçacıklar... Biz bir aileyiz...

Mesela Faruk Günindi abi var. Aidin Salih teyzenin öğrencisi. İşte o bizim için şöyle der; "Beyazlarınız için aldığınız deterjanlar aslında lekeyi çıkarmıyor. İçinde bulunan titanyum dioksit ile beyaza boyuyor."

Bizler diş macunlarında da bulunuruz, dişlerinizi beyazlatmada görev üstleniriz. Oradan da artık vücudunuzun neresine gidersek 😊

Biz Atom Altıyız...

Ahir zamanın en tehlikeli buluşuyuz ama sevimliyiz (!)

Haaa... Bu arada... Uluslararası kodum ise E-171'dir.

🚫 *Titanyum Dioksit İçeren Bazı Ürünler*

♦️ Falım sakızlarda titanyum dioksit var.

♦️ Hamilelere verilen demir ilacı Ferrum fort da titanyum dioksit var.

♦️“Rabelis” adlı tablet ilaçta boyar madde olarak titanyum dioksit var.

♦️ "Fludex" adlı ilaçta

♦️ "Dolorex" adlı ilaçta

♦️ Biobellinda bb cream da CI77891 koduyla titanyum dioksit var

♦️Emedur tablet 200 mg ilaçta

♦️A-ferin adlı ilaçta boyar madde olarak titanyum dioksit var.

♦️BİM a.s nin çocuk diş macununda Cl 77891 koduyla titanyum dioksit var.

♦️Faks el sabununda CI 77891 koduyla titanyum dioksit var.

♦️Soğuk algınlığı ve grip için verilen "Dolven" film kaplı tablette boyar madde olarak titanyum dioksit (E171) var.

♦️Majezik adlı ilaçta titanyum dioksit var.

♦️ Paradontax adlı diş macununda "titanyum dioksit" maddesi var.

♦️Sensodyne naneli diş macununda titanyum dioksit var.

♦️ Sebamed in pişik kremimde titanyum dioksit var.

♦️ Signal dış macunu CI 77891 koduyla titanyum dioksit var.

♦️Dove sabunda da Cl 77891 olarak var.

♦️ Macrol antibiyotikte var

♦️ Panten şampuanda var

♦️Garnıer BB kremde Cl 77891/TITANIUM DIOXIDE olarak var.

♦️ ALERİNİT adlı ilaçta var.

♦️ Ketavel adlı ağrı kesicide var.

♦️Glıss şampuanında da var

♦️ Hamilton güneş kreminde titanium dioxide var.

♦️ Sağlık Bakanlığı nın çocuklara dağıttığı diş macununda da titanyum dioksit var.

♦️Diadermin bb kremde de var

♦️Aquas ve vivatinell bebek güneş kreminde titanyum dioksit var.

♦️ Sensodyn promine 6 12 yaş diş macununda var

♦️Himalaya marka cilt maskesinden titanium dioxide var

♦️ Reflor probiyotıkte e171var

♦️Apireks cold & flu da E171 var

♦️Maybelline colossal kajal göz kaleminde var.

♦️İburamin cold da da titanyum oksit var

♦️Neutrogena deep clean yüz maskesinde titanyum dioksit var.

♦️Sebamed in güneş kreminde var

♦️ Bonibon şekerlerde de var.

♦️ "Medlukast" isimli oğluma alerji için verilen ilaçta “boyar madde olarak titanyum dioksit “içerir diyor.

♦️ Crebros adlı ilaçta yardımcı madde olarak titanyum dioksit var

♦️ NIVEA Dudak nemlendiricisinde var

♦️ Lev-end isimli epilepsi ilacı. Risperdal isimli psikiyatri ilanında var.

♦️ Kolesterol hapı olan TARDEN'DE boyar madde olarak titanyum dioksit içerir, yazıyor.

♦️ Sesu rol on ağdada var.

♦️ Kağıt havlu, tuvalet kağıdı, kağıt, mendiller, bunlarda boş yere etikette aramaya gerek yok bence.

Bunlar %100 selülozdan üretiliyor ama işlenme aşamasında ağartılırken hangi yöntemle, maddeyle ağartılıyor bu önemli. Bu bilgiyi de etikette bulamayız...

♦️Pepticer adlı mide ilacında hem jelatin hem de titanyum dioksit var.

♦️ Nootropil isimli ilaçta E-171 koduyla yazılmış

♦️ Oriflime in diş macununda var
RUKYE ESNASINDA ŞAH DAMARA BASKI UYGULAMAK DOĞRU MU?

Bakın Şah damarı (karotis), beynin ana kan kaynağıdır. Bu damara basmak, sıkmak ya da baskı uygulamak son derece tehlikelidir ve kişiyi öldürebilir

Şah damarı sıkıldığında beyne giden kan akımı azalır veya tamamen kesilir. Beyin dokusu oksijensizliğe dakikalar içinde dayanamaz. Bu durumda ne olur biliyormusunuz⁉️

• Beyin felci (inme) gelişebilir
• Damarda bulunan plaklar kopup pıhtı olarak beyne gidebilir

Kalıcı felç, konuşma kaybı, bilinç kaybı oluşabilir...!!!

ALLAH MUHAFAZA Ani ölüm riski bile vardır...!!!

Bu hareket her ne kadar hastanın iyiliği için görünse bile aslında “cin çıksın ya da ölsün” diye yapılan bir uygulama değil; doğrudan insan bedenine zarar veren fiziksel bir şiddettir.

ŞUNUDA DİYEYİM "ŞAH DAMARINA BASMAK CİNİ ÖLDÜRMEZ"

Bu nokta özellikle bilinmelidir ki Şah damarına basmak cini öldürmez.

Burada Zarar gören cin değil, insandır.. insandır..

Şah damarı insanın hayati bir organıdır. Buraya yapılan baskı Cin üzerinde çok ciddi bir etki sağlamaz, Ama insanı ölüme kadar götürebilir.

PEKİ RUKYE ESNASINDA CAİZ OLAN NEDİR? HAFİFÇE VURMAKTIR

Bedenin belirli yerlerine hafifçe yapılan vuruşlar, cine eziyet verir.

AMA Bu hafifçe vuruş ;

• Boğma değildir
• Damar sıkma değildir
• Boyun, şah damarı, göğüs, solunum yollarına şiddetli dayak atmak değildir.

Bu vuruşlar insan bedenine zarar vermeyen, can güvenliğini riske atmayan, hafifçe bir vuruştur.

İSLAMİ OLARAKDA KONUYA DEĞİNMEK İSTİYORUM Kİ:

Cin eziyet duyar diye insanı boğmak, damarına basmak, nefessiz bırakmak asla CAİZ değildir.

“Cin eziyet görüyor” bahanesiyle insan bedenine işkence yapılamaz.

Peygamberimiz ﷺ hiçbir zaman bir insanı boğarak rukye yapmamıştır🌙

İnsanın sağlığına zarar veren onu ölüme iten hareketler Şer’an haramdır,Tıbben tehlikelidir ve zulümdür...!!!

SON SÖZÜMÜZÜ SÖYLEYELİM:

Şah damarına basmak rukye değildir !

Cini öldürmez, insanı öldürebilir !

Gerçek rukye, insana zarar vermeyen; Allah’ın kelamıyla yapılan güzel bir uygulamadır. Sağlıkla kalın

🌿Uzman rukyeci ve Psikoterapist MUAMMER ÇINAR
السحرة الأطفال خطر على المجتمع وهم العدو القادم
PANİK ATAK

Panik atak, belirgin bir neden veya gerçek bir tehlike olmamasına rağmen kişi-

nin, kendini tehlike altında hissedip, korkmasına neden olan ve fiziksel belirtilerle

ortaya çıkan psikolojik bir problemdir.

Ataklar şeklinde ortaya çıkar ve zaman zaman tekrarlar. Ataklar gittikçe şiddet- lenir. 10 dakika içinde en yüksek düzeye çıkar ve genellikle yaklaşık 30 dakika içinde kendiliğinden geçer.

Atağın şiddetlendiği an da ortaya çıkan panik atak belirtileri;

Kalp krizi geçiriyormuş gibi hissetme,

Nefes almada güçlük ve boğulma hissi,

Göğüste sıkışma,

Sıcak basması, terleme,

Nabzın hızlanması,

Ölüm korkusu,

Baş dönmesi, bayılacak gibi hissetme,

Kontrolü kaybetme hissidir.

Nedenleri tam olarak bilinemese de beyindeki bazı kimyasalların ve hormon dengesizliğinin etkili olduğu düşünülmektedir.

Genetik faktörler, aşırı stres, geçmişte ya da yakın zamanda yaşanan travmatik olaylar, olumsuz duygulara yatkınlık, uyuşturucu madde kullanımının panik atak riskini arttırdığı belirtilmiştir.

Panik Atak Demosu

Nefes alamadığınız travmalarınızı hatırlayın.

Yakınlarınızın başına bir şey gelmesinden korkup, nefes alışverişlerini kontrol ettiğiniz bir an oldu mu?

Küçükken çok hastalandığınız için ilgilenilen bir çocuk muydunuz?

Tansiyonu olan bir yaşlıyla yaşadınız mı? Devamlı tansiyonu ölçülen biriyle.

Ağır hastalıklar yaşadınız mı?

Hayatı dolu dolu yaşamadığınız için hayattan mı korkuyorsunuz?

Panik atağın zararlarını düşünün.

Ne zamandan beri çekiyorsunuz?

Doktora mi gittiniz bu sorun için?

Geçmesi için ne yaptınız?

Köprücük kemiği ve başınızın üzerine vuruşlara başlayabilirsiniz.

Nefes alamamaktan korkuyorum.

Nefessiz kalmaktan korkuyorum.

Adeta boğulduğumu hissediyorum

Kalbim hızlı hızlı çarpıyor.

Bedenimi çok fazla dinliyorum.

Bedenimi dinlemekle kalmıyorum, Dinlediğimde hep olumsuz yorumlar yapıs her şeyi kötüye yoruyorum.

Endişeliyim.

Fiziksel olarak güçsüzüm.

Çocukken yeterince desteklenmedim.

Yakınlarıma çok fazla bağlıyım ve onları kaybetmekten korkuyorum.

Delirmekten, parasız kalmaktan, hastalanmaktan korkuyorum,

Hep tetikteyim.

Her an başıma kötü bir şey gelebilir. Bilinmezliklerden korkuyorum.

Aklımı sis kapladı.

Hayatı kontrol edemiyorum.

Ataklar olduğu zaman, sürekli birileri yanımda olsun istiyorum. O yüzden tek başıma dışarı çıkamıyorum.

Ya dışarıda atağım gelirse?

Atak gelirse ve yanımda beni destekleyecek, hastaneye götürecek kimse olmazsa?

O yüzden kendimi eve kapattım. Dışarıdan soyutladım kendimi. Hayata hiç güven duymuyorum. İçimdeki olayları olumsuz yorumlayan sese kendimi kaptırıyorum. Ve o sesi kendim zannediyorum. Kalp atışlarımı yanlış yorumluyorum. Bana bir şey olacak diye yorumluyorum. Bedenim zayıf düşse, atak geçirdim zannediyorum. Şüpheciyim! Zihnimi yedi bitirdi bu şüphe. Bana bir şey olması konusunda fazla şüpheciyim. Bu beni yordu. Kendime çok kızgınım. Panik atağıma da kızgınım. Beni bırakıp gitmedi Her şeyi deniyorum ama yine de geliyor. Teslim olamıyorum, akışa bırakamiyorum.

Bu ataklar yüzünden hayatım zindan oldu.

Normal insanlar gibi yaşayamıyorum,

Kaç yıldır bunları yaşıyorum.

Ben olayı çok büyütüyorum.

Takma kafana demekle olimuyor. Beri takıyorum!

Kontralců oluyorum

Yalnızlığımla barışamadım.

Hayatla barışamadım,

Hayatı dolu dolu yaşayamıyorum. Nefes alamamaktan korkuyorum. Kötü olaylardan çok korkuyorum.

Suda nefes alamamaktan, depremde göçük altında kalmaktan, başıma fela ketler gelmesinden, hastalıklar sonucu hastaneden çıkamamaktan, kalp krizi geçir mekten korkuyorum.

Hastalık hastasıyım.

"Hepsi bende var mı?' diye düşünmekten kendimi çok yoruyorum.

Kontrolümde olmayan şeylere çok fazla takılıyorum. Ve gerginleşiyorum.

Bu ataklar nedeniyle sıklıkla gerginleşiyorum.

Başımda ve kalbimde gerginliği çok hissederim.

Omuzlarım hep kalkıktır, tetikteyim.

Ben bu sıkıntılı durumdan kurtulmak istiyorum.

Artık panik atağı kendimle birleştirdim.

Herkes bu nedenden bana çok hassas davranıyor.

Onların karşısında zayıf görünüyorum.

Onların karşısında güçlü ve dik duramıyorum.

Bundan artık kurtulmak istiyorum.
Güçlü olmayı istiyorum.

Panik atağımı bedenimde çok yoğun hissediyorum.

Ona odaklanıyorum ve onu şimdi bedenimden serbest bırakıyorum.

Onu uzay boşluğuna gönderiyorum.

Bedenimi dinlemek yerine artık anı yaşamayı seçiyorum.

Bedenimi güçlendirmeyi, güvenmeyi seçiyorum.

Artık olumsuz sese aldırmamayı seçiyorum.

Bugünden itibaren rahatlamayı, kabullenmeyi ve teslim olmayı seçiyorum.

Şimdi geriye kalan tüm olumsuz negatif hisleri bedenimden serbest

bırakıyorum.

Boğazımdan, kalbimden, karnımdan serbest bırakıyorum.
*"Hayat bazen beklediğini vermez; ama hep ihtiyacın olanı verir, yeter ki görmeyi bil."*