Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
پیشرفت پشم ریزون چینی ها در صنعت خودرو!
🔻بىواى دى زد٩ با اين سطح از تجهيزات كه در اين پست مشاهده مى كنيد، داراى ٣ موتور برقى است و نزديك به ١٠٠٠ اسب بخار قدرت توليد مى كند! شتابش زير ٣ ثانيه است و قيمتش يك پنجم تسلا هست.
@Razcom
🔻بىواى دى زد٩ با اين سطح از تجهيزات كه در اين پست مشاهده مى كنيد، داراى ٣ موتور برقى است و نزديك به ١٠٠٠ اسب بخار قدرت توليد مى كند! شتابش زير ٣ ثانيه است و قيمتش يك پنجم تسلا هست.
@Razcom
👍859🔥241🤯152👎84❤73😭28🤣18🤬7🥰5🗿5👀1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این کلیپ دید منو به تمام کلیپ های انگیزشی و عادت ها و روتین های سالم تغییر داد…
صبح بیدار شدن، دویدن، ورزش کردن، تغذیه سالم داشتن، ژورنال نویسی، دوش آب یخ و …
همه اینها وقتی جواب میدن، که تو به اونچه که گفتی عمل کنی.
به همین سادگی ...
@Razcom
صبح بیدار شدن، دویدن، ورزش کردن، تغذیه سالم داشتن، ژورنال نویسی، دوش آب یخ و …
همه اینها وقتی جواب میدن، که تو به اونچه که گفتی عمل کنی.
به همین سادگی ...
@Razcom
👍1.09K❤100🤣18👎15🗿12🔥7😭4🥰3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
5👍199👎34🗿17❤15🔥4😭1
لطفاً سگهایتان را در آغوش نگیرید !
این توصیهای از دامپزشکان و رفتارشناسانیه که بطور تخصصی روی سگها کار میکنند! حالا چرا؟ سگها که موقع بغل کردن گوگولی میشن! چرا بغل نکنیم؟ چون اشتباه برداشت کردیم!
بذارید اول تعریف آغوش گرفتن سگو بگم. وقتی شما جوری سگ رو بغل کنی که نتونه دستاش و پاهاش رو تکون بده یعنی بغلش کردید.(پس نوازش و مالیدن شکم سگ و... معنی بغل کردن نمیده)
سگها بطور کلی دوست ندارن که جلوی حرکتشون(فرار کردنشون) گرفته بشه و حیواناتی هستن که واکنششون نسبت به استرس بیرونی اول فرار کردنه و گاز گرفتن در مرحله آخره. وقتی شما سگ رو در آغوش میگیرید سگ دچار اضطراب و استرس میشه و چون نمیتونه فرار کنه این استرس بیشتر و بیشتر میشه و ممکنه حتی به گازی گرفتن ختم بشه
سگ وقتی استرس میگیره سرش رو از جایی که استرس وارد کرده بر میگردونه یا چشمش نیمه باز میشه، یا سفیدی چشمش پیدا میشه یا اطراف دهنش رو لیس میزنه یا خمیازه میکشه یا یکی از پنجههاش رو به پایین میبره
طبق آمار حداقل 81% سگهای خونگی از بغل کردن بدشون میاد! پس روش دیگهای رو برای محبت به سگ انتخاب کنید
✍️ مجید میرزایی
@Razcom
این توصیهای از دامپزشکان و رفتارشناسانیه که بطور تخصصی روی سگها کار میکنند! حالا چرا؟ سگها که موقع بغل کردن گوگولی میشن! چرا بغل نکنیم؟ چون اشتباه برداشت کردیم!
بذارید اول تعریف آغوش گرفتن سگو بگم. وقتی شما جوری سگ رو بغل کنی که نتونه دستاش و پاهاش رو تکون بده یعنی بغلش کردید.(پس نوازش و مالیدن شکم سگ و... معنی بغل کردن نمیده)
سگها بطور کلی دوست ندارن که جلوی حرکتشون(فرار کردنشون) گرفته بشه و حیواناتی هستن که واکنششون نسبت به استرس بیرونی اول فرار کردنه و گاز گرفتن در مرحله آخره. وقتی شما سگ رو در آغوش میگیرید سگ دچار اضطراب و استرس میشه و چون نمیتونه فرار کنه این استرس بیشتر و بیشتر میشه و ممکنه حتی به گازی گرفتن ختم بشه
سگ وقتی استرس میگیره سرش رو از جایی که استرس وارد کرده بر میگردونه یا چشمش نیمه باز میشه، یا سفیدی چشمش پیدا میشه یا اطراف دهنش رو لیس میزنه یا خمیازه میکشه یا یکی از پنجههاش رو به پایین میبره
طبق آمار حداقل 81% سگهای خونگی از بغل کردن بدشون میاد! پس روش دیگهای رو برای محبت به سگ انتخاب کنید
✍️ مجید میرزایی
@Razcom
4👍1.49K❤125👎87🤣54🤯51🗿23🤬16🥰9😭9🔥8👀1
۷ آبان روز بزرگداشت کوروش کبیر گرامی باد
هفتم آبان، سالروز ورود کوروش بزرگ به بابل میباشد. بر اساس رویدادنامه نبونعید، در ۲۹ اکتبر (۷ آبان) سال ۵۳۹ پیش از میلاد کوروش وارد بابل شد. در رویدادنامه نبونعید اینچنین آمده است:
در ماه اَرَخسمنو (Arahsamnu = ماه هشتم)، روز سوم (هفتم آبان ماه) کوروش به بابل اندر آمد. شاخههای سبز در برابر (زیر پای او) گسترده شد.
این روز به مناسبت پایان تصرف امپراتوری بابل به دست سپاه هخامنشیان و پایان دوران ستمگری در جهان باستان انتخاب شده است.
@Razcom
هفتم آبان، سالروز ورود کوروش بزرگ به بابل میباشد. بر اساس رویدادنامه نبونعید، در ۲۹ اکتبر (۷ آبان) سال ۵۳۹ پیش از میلاد کوروش وارد بابل شد. در رویدادنامه نبونعید اینچنین آمده است:
در ماه اَرَخسمنو (Arahsamnu = ماه هشتم)، روز سوم (هفتم آبان ماه) کوروش به بابل اندر آمد. شاخههای سبز در برابر (زیر پای او) گسترده شد.
این روز به مناسبت پایان تصرف امپراتوری بابل به دست سپاه هخامنشیان و پایان دوران ستمگری در جهان باستان انتخاب شده است.
@Razcom
21❤2.91K👍252👎195🤣106🔥50🥰24🗿15🤬13😭3
کوروش کبیر اولین پادشاهی بود که بر عدم تحمیل دین رسمی در کشور تاکید کرد و توماس جفرسون از بنیانگذاران اصلی آمریکای مدرن و نویسنده اصلی اعلامیه استقلال آمریکا، کوروش را الگویی برای برقراری سکولاریسم میداند .
جالبه بدونید نام کوروش (Cyrus) در 50 سال گذشته از رتبه 759 به رتبه 391 محبوبترین اسامی کودکان در آمریکا تبدیل شده !
@Razcom
جالبه بدونید نام کوروش (Cyrus) در 50 سال گذشته از رتبه 759 به رتبه 391 محبوبترین اسامی کودکان در آمریکا تبدیل شده !
@Razcom
6❤4.7K👍527🤣324👎244🥰41🔥26🤬24🗿15😭8🤯2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این وصل کردن دستگاهی که درد پریود رو شبیه سازی میکنه به مردها تازگیها خیلی ترند شده، مثلا زنها بهشون میگن که همزمان با تجربه درد باید خوراکی بخورن، یا اینجا اومدن تو کتابخونه و باید درد رو در سکوت تجربه کنن.
@Razcom
@Razcom
👍845🤣679👎219😭42🗿18❤13🤬9🔥5🤯5👀1
میدونستید بزرگترین گنج جهان در ایران است و هنوز پیدا نشده؟!
این گنج بسیار بزرگ از دوران ایران باستان که در دست پادشاهان هخامنشی بوده است را سرنوشت های مبهمی همراهی کرده است. می گویند که بخشی از این گنج را امپراتور مقدونیان، اسکندر زمانی که در سال های حدودی ۳۳۴ قبل از میلاد به قلمروی پادشاهی ایرانیان در زمان امپراطوی هخامنشیان حمله کرد با خود از ایران خارج کرده است.
بنا به اسناد باستانی موجود، داریوش هخامنشی قبل از آن که بمیرد دستور داد که تمامی طلاها، نقره ها و اشیای قیمتی دیگر را در نزدیکی شهر دفن کنند.
اسکندر نیروهایش را وادار کرد هفته ها در اطراف شهر بدنبال گنج مدفون بگردند که در اصل جستجویی بی حاصل و بی نتیجه بود. ۲۵۰سال بعد، سردار رومی مارکوس لیزینیوس کراسوس به جستجوی این گنجینه ی طلا پرداخت و به نتیجه ای نرسید.
بعد از او، پارت ها، سرداران رومی ژولیوس سزار، مارکوس آنتونیوس و همچنین امپراتور روم، نرون نیز، همگی به دنبال گنج داریوش گشتند و به هیچ نتیجه ای نرسیدند. آخرین بار که تلاشی برای پیدا شدن این گنج صورت گرفت، در سال ۱۳۵۲ بود که به هیچ نتیجه ای نرسید.
@Razcom
این گنج بسیار بزرگ از دوران ایران باستان که در دست پادشاهان هخامنشی بوده است را سرنوشت های مبهمی همراهی کرده است. می گویند که بخشی از این گنج را امپراتور مقدونیان، اسکندر زمانی که در سال های حدودی ۳۳۴ قبل از میلاد به قلمروی پادشاهی ایرانیان در زمان امپراطوی هخامنشیان حمله کرد با خود از ایران خارج کرده است.
بنا به اسناد باستانی موجود، داریوش هخامنشی قبل از آن که بمیرد دستور داد که تمامی طلاها، نقره ها و اشیای قیمتی دیگر را در نزدیکی شهر دفن کنند.
اسکندر نیروهایش را وادار کرد هفته ها در اطراف شهر بدنبال گنج مدفون بگردند که در اصل جستجویی بی حاصل و بی نتیجه بود. ۲۵۰سال بعد، سردار رومی مارکوس لیزینیوس کراسوس به جستجوی این گنجینه ی طلا پرداخت و به نتیجه ای نرسید.
بعد از او، پارت ها، سرداران رومی ژولیوس سزار، مارکوس آنتونیوس و همچنین امپراتور روم، نرون نیز، همگی به دنبال گنج داریوش گشتند و به هیچ نتیجه ای نرسیدند. آخرین بار که تلاشی برای پیدا شدن این گنج صورت گرفت، در سال ۱۳۵۲ بود که به هیچ نتیجه ای نرسید.
@Razcom
🤯2.13K🤣381👍328❤179👎57🗿28😭20🥰13🔥11🤬3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
«مکس هوداک»، رئیس سابق نورالینک و مدیرعامل فعلی شرکت Science Corporation که سازنده رابط مغز و کامپیوتر است، این ایمپلنت خاص را با نام Prima معرفی کرده. ایمپلنت این شرکت شبکیه چشم را تحریک نمیکند بلکه آن را دور میزند و مستقیم از طریق سیگنالهای الکتریکی با مغز ارتباط برقرار میکند.
ایمپلنت Prima با عملی ٨٠ دقیقهای در زیر شبکیه و عقبترین قسمت چشم قرار میگیرد. سپس بیمار از عینکی استفاده میکند که اطلاعات بصری را دریافت میکند و آنها را به الگوهای نور مادون قرمز تبدیل میکند. تراشه ٢ میلیمتری کاشتهشده در مغز بیمار میتواند این اطلاعات را پردازش کند.
هنگامی که تراشه مغزی الگوی نور مادون قرمز را به سیگنالهای الکتریکی تبدیل کرد، اطلاعات به مغز ارسال میشود. پس از تکمیل این فرایند، بیمار میتواند به «دید فرمی» برسد؛ به بیان سادهتر، اشکال، الگوها و اشیا را درک کند.
@Razcom
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍725🤯294❤95🥰15😭12👎6🤬4🤣4🗿3
جالبه بدونید که طبق پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، چهره جذابتر بهطور میانگین توسط دیگران شایستهتر ارزیابی میشه؛ دیگران رو راحتتر متقاعد میکنه؛ بیشتر بهش کمک میشه؛ اشتباهاتش راحتتر بخشیده میشه؛ راحتتر استخدام میشه؛ سطح شادمانی و سلامت روان بالاتر و در کل زندگی راحتتری داره !
@Razcom
@Razcom
👍2.39K😭549🤣116🗿85👎75🤬46❤44🥰12🤯8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با این چرخ خیاطی چیزی به نام بلد نیستم و نمیتونم دیگه معنی نداره! این چرخ انقلابی تو دوخت و دوز ایجاد میکنه👌
@Razcom
@Razcom
👍768🤯237❤87🥰19🔥14👎8🗿8🤣5😭3
▪️ظاهراً تلگرام قصد داره تبلیغات رو در رباتها نمایش بده و درآمد حاصل از اون رو ۵۰/۵۰ با مالکین رباتها تقسیم کنه، مشابه روشی که در کانالها استفاده شده.
▪️پرداختهای ناشی از تبلیغات از طریق پلتفرم Fragment و با ارز دیجیتال TON انجام میشه و درآمدهای به دست اومده بعد از سه روز قابل برداشت خواهد بود!
@Razcom
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍330❤39🤬21🗿20👎13🥰3😭2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 آمار جنجالی برنامه زنده تلویزیون از کیفیت خودروهای داخلی: ۲۰ درصد خودروهای صفر کیلومتر ایرانخودرو و سایپا فاقد معاینه فنی هستند!
@Razcom
@Razcom
🤬670👍73🤣42🤯19❤5🗿5👎4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚠️کلاهبرداری عجیب در پوشش حمل اثاثیه
اینکه حالا خودشو به اسم باربری های معروف جا میزده ولی خیلی از باربریها هم همین داستان و دارن
@Razcom
اینکه حالا خودشو به اسم باربری های معروف جا میزده ولی خیلی از باربریها هم همین داستان و دارن
@Razcom
👍267🤬105🤯37🤣9❤8
به اندازه کافی خوابیدن !😴
یک مطالعه 25ساله نشان داد که خواب کمتر از 6 ساعت در شب در میانسالی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.
نتایج نشان داد افرادی که در سنین 50 و 60 سالگی 6 ساعت یا کمتر می خوابند نسبت به افرادی که 7 ساعت یا بیشتر می خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.
حتی یک شب بد خوابیدن بسیار مضر است. در سال 2017، دانشمندان نشان دادند که افراد میانسال سالمی که فقط یک شب خواب ضعیف داشتند ، مقادیر زیادی پلاک بتا آمیلوئید ایجاد کردند. آمیلوئید بتا یک ترکیب پروتئینی است که ارتباط بین سلولهای مغز را مختل میکند و در نهایت سلولها را با تجمع در مغز از بین میبرد.
@Razcom
یک مطالعه 25ساله نشان داد که خواب کمتر از 6 ساعت در شب در میانسالی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.
نتایج نشان داد افرادی که در سنین 50 و 60 سالگی 6 ساعت یا کمتر می خوابند نسبت به افرادی که 7 ساعت یا بیشتر می خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.
حتی یک شب بد خوابیدن بسیار مضر است. در سال 2017، دانشمندان نشان دادند که افراد میانسال سالمی که فقط یک شب خواب ضعیف داشتند ، مقادیر زیادی پلاک بتا آمیلوئید ایجاد کردند. آمیلوئید بتا یک ترکیب پروتئینی است که ارتباط بین سلولهای مغز را مختل میکند و در نهایت سلولها را با تجمع در مغز از بین میبرد.
@Razcom
👍484🤯77😭51❤36🤣21👎11🥰5
جالب بدونید یک فرد معمولی 17 ماه و 26 روز میخواهد تا از بند عشق سابق خود رها شود !
پس اینایی که 2 روزه یه دل نه صد دل عاشق میشن و 2 روز بعد فارغ اسمش عشق نیست :)
@Razcom
پس اینایی که 2 روزه یه دل نه صد دل عاشق میشن و 2 روز بعد فارغ اسمش عشق نیست :)
@Razcom
👍1.36K🤣126👎44😭35🤯27❤25🗿8🤬6🔥4
تو شبکه های اجتماعی اینجا یه ترند راه افتاده به اسم Rejection therapy که برای اینکه ترسشون از ریجکت شدن بریزه میرن و از غریبهها درخواستهای کوچیک میکنن که میدونن جواب نه است. مثلا دختره رفت تو تشک فروشی گفت میشه من رو یکی از این تشکها بخوابم؟ یا میره به یه غریبه میگه میشه ۱۰۰ دلار به من بدی؟ و میگن اینجوری به نه شنیدن عادت میکنن. کسانی که این کار رو میکنن میگن با اینکه میدونن درخواستهاشون مسخره است و به احتمال خیلی زیاد جوابشون نه است، ولی اوایل چالش باید به خودشون امادگی بدن تا بتونن انجامش بدن ولی کم کم عادت کردن.
@Razcom
@Razcom
👍1.12K🗿95🤣50❤46👎22🤯5🥰2😭2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌿 زندگی برای هر دو جنس قطعا سختی های خودش رو داره
ولی از اونجایی که مردها معمولا از لحاظ احساسی قویتر( به نوعی سردتر ) هستند، اون بار روانی که مردها میتونند تحمل کنند، به نسبت خیلی بیشتر از اون بار روانی هست که خانمها میتونند! این یک اصل بیولوژیکیه!
🌿 مردها به اندازه کافی از طرف زندگی و حتی خودشون تحت فشار روانی سنگینی هستن؛ تامین خورد و خوراک خانواده، رسیدگی به خانواده، بزرگ کردن و تربیت بچه، سر و کله زدن با افراد مختلف در کارشون، محافظت از خانواده و ... فشار روانی واقعا زیادی رو به مردها وارد میکنه، حالا شما فشار روانی وارده از طرف خانوادش رو هم در نظر بگیرید، از طرف همسر و بچهها!
این فشار زیاد روانی که تازگیها رواج پیدا کرده و مدرنیسم هم پشتش هست، عواقب خیلی بدی رو میتونه داشته باشه! و تعداد مردانی که تنهایی رو انتخاب کردن رو به افزایش هست ...
( به عنوان یک مرد به هرکسی که داره این رو میخونه باید بگم، قوی باش، نه فقط با زمزمه جمله «قوی باش»
نشون بده که قوی هستی، عمل کن، دست به کار شو، تمرکز کن رو بالا کشیدن خودت
به خودت برس مـَـرد :) )
@Razcom
ولی از اونجایی که مردها معمولا از لحاظ احساسی قویتر( به نوعی سردتر ) هستند، اون بار روانی که مردها میتونند تحمل کنند، به نسبت خیلی بیشتر از اون بار روانی هست که خانمها میتونند! این یک اصل بیولوژیکیه!
🌿 مردها به اندازه کافی از طرف زندگی و حتی خودشون تحت فشار روانی سنگینی هستن؛ تامین خورد و خوراک خانواده، رسیدگی به خانواده، بزرگ کردن و تربیت بچه، سر و کله زدن با افراد مختلف در کارشون، محافظت از خانواده و ... فشار روانی واقعا زیادی رو به مردها وارد میکنه، حالا شما فشار روانی وارده از طرف خانوادش رو هم در نظر بگیرید، از طرف همسر و بچهها!
این فشار زیاد روانی که تازگیها رواج پیدا کرده و مدرنیسم هم پشتش هست، عواقب خیلی بدی رو میتونه داشته باشه! و تعداد مردانی که تنهایی رو انتخاب کردن رو به افزایش هست ...
( به عنوان یک مرد به هرکسی که داره این رو میخونه باید بگم، قوی باش، نه فقط با زمزمه جمله «قوی باش»
نشون بده که قوی هستی، عمل کن، دست به کار شو، تمرکز کن رو بالا کشیدن خودت
به خودت برس مـَـرد :) )
@Razcom
👍1.72K👎1.05K❤177🤣48😭32🗿26🔥11🥰10🤯5🤬4