کانال خبری سازمان نظام پزشکی رشت
1.21K subscribers
754 photos
55 videos
84 files
569 links
کانال حاضر محل نشر دیدگاهها و اخبار رسمی سازمان نظام پزشکی رشت می باشد.

آدرس رسمی کانال:
@rashtmc

تلگرام:
https://t.me/rashtmc

سایت:
www.rashtmc.ir

اینستاگرام:
https://instagram.com/rashtmc?utm_medium=copy_link

ارتباط با ادمین:
@rashtmcadmin
Download Telegram
🔹️ رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید19 نظام پزشکی‌های استان گیلان در نامه‌ای خطاب به معاون قضائی دادگستری استان گیلان، ضمن برشمردن برخی از مشکلات واقعی موجود در مطب‌های خصوصی به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و تجهیزات پیشگیری از بیماری، خواستار تعلیق مصوبه جلسه سیزدهم اسفندماه ستاد مدیریت بحران استان، مبنی بر «الزام مطب‌های پزشکی برای فعالیت عادی در شرایط کنونی» تا فراهم آمدن شرایط مناسب شد.

#کرونا_را_شکست_میدهیم

🆔️ @rasht_nezam
🔹️ رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید19 نظام پزشکی‌های استان گیلان در نامه‌ای خطاب به معاون قضائی دادگستری استان گیلان، ضمن برشمردن برخی از مشکلات واقعی موجود در مطب‌های خصوصی به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و تجهیزات پیشگیری از بیماری، خواستار تعلیق مصوبه جلسه سیزدهم اسفندماه ستاد مدیریت بحران استان، مبنی بر «الزام مطب‌های پزشکی برای فعالیت عادی در شرایط کنونی» تا فراهم آمدن شرایط مناسب شد.

حضور معاونت محترم قضایی دادگستری گیلان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

جناب آقاي دکتر آقایی
سلام علیکم

احتراما پیرو جلسه مدیریت بحران مورخ 13/12/98 که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور نمایندگان نهادهای پزشکی، نظارتی و قضایی تشکیل شد سازمان نظام پزشکی ملزم به اطلاع رسانی در خصوص مصوبه این جلسه مبنی بر الزام مطب‌های پزشکی برای فعالیت عادی در شرایط کنونی گردید و بلافاصله از طرف این سازمان پیامکی حاوی مضمون مصوبه به جامعه پزشکی ارسال شد (تصویر پیوست) لازم است در این خصوص مواردی به اطلاع جنابعالی برسد:

۱-در اجرای مصوبه، در تاریخ 13/12/1398 اینجانب در مطب حضور یافتم ولی متاسفانه زوج جوانی با علايم تنگی نفس و درد قفسه صدری و سرفه و علایم تب که مشکوک به بیماری کرونا بودند جهت معاینه در مطب حضور یافتند و دستورات لازم به ایشان داده شد و معلوم نیست چه تعداد افراد را در مطب به این بیماری آلوده کرده اند. لذا به دلیل کمبود امکانات در مطب‌ها که سبب سرایت این بیماری به پزشکان و کادر پزشکی شده است و با عنایت به اینکه پزشکان در مطب ها، بیماران غیر اورژانس را ویزیت میکنند بنابراین صلاح نیست که این بیماران در مطب هایی که امکانات پیشکیری کننده و حفاظتی کافی وجود ندارد حضور یابند زیرا این امر باعث تجمع بیماران در مطب شده و سبب گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا خواهد شد لذا از آن مقام محترم تقاضا دارم مصوبه مذکور تا فراهم شدن امکانات پیشگیری کننده ، معوق گذاشته شود.

۲- در جلسه قبلی ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی، بنا به پیشنهاد این سازمان، طبق صحبت های مطرح شده تمام امکانات بهداشتی و حفاظتی که به استان می‌رسد، درخواست شده به طور متناسب بین بخش‌های دولتی و خصوصی تقسیم شود لیکن متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی به عمل نیامده است.

۳- این سازمان طی مکاتبه ای در تاریخ 11/12/98 به سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست تعداد مشخصی امکانات بهداشتی و حفاظتی، برای جامعه پزشکی نموده است (تصویر پیوست) که با توجه به فوریت موضوع هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نکرده ایم، ضمنا انتظار می‌رود آن مقام محترم نسبت به پیگیری و دستور لازم در خصوص درخواست این سازمان از سازمان صنعت معدن و تجارت استان و نیز تقسیم امکانات مذکور بین بخش خصوصی و دولتی پزشکی، اقدام مقتضی را به عمل آورند. در خاتمه تاکید می شود با توجه به اینکه جنابعالی مسوول پیشگیری در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می باشید بنابراین مجددا تقاضا می شود این مصوبه تا اطلاع ثانوی به تعویق افتد.

با تشکر فراوان

دكتر انوش برزیگر
رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ نظام پزشکی های استان گیلان


متن خبر در سایت سازمان نظام پزشکی رشت:

http://rashtmc.ir/?p=1273

#کرونا_را_شکست_میدهیم

🆔️ @rasht_nezam
◀️ درخواست کمک مردمی مجمع خیرین سلامت گیلان

مجمع خیرین سلامت گیلان با توجه به کمبود البسه یکبار مصرف و نیاز شهید بیمارستان های استان اقدام به تولید و توزیع آن نموده است لذا از همه خیرینی که می‌توانند در این راستا و تهیه پارچه و یا دوخت و یا پرداخت کمک مالی ما را یاری نمایند درخواست همکاری دارد.

بدینوسیله به اطلاع مردم شریف و خونگرم گیلان می رساند بیمارستانها،درمانگاهها و مراکز درمانی … نیاز مبرم به ماسک ، لباس و تجهیزات حفاظتی دارند و برای ادامه مبارزه با کرونا نیازمند حمایت مادی و معنوی تمامی همشهریان و هموطنان عزیزمان هستیم.

لذا خواهشمند است هموطنان عزیز برای کمک به یکی از شیوه های ذیل اقدام فرمایند .

🔸️واریز کمکهای مادی به

شماره کارت
۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۶۲۷۰۰
و یا

شماره حساب
۶۹۸۷۰۱۸۴۷
بانک رفاه

به نام مجمع خیرین سلامت گیلان


شماره تلفن:
۰۹۱۱۳۳۴۰۹۷۶
۰۹۱۱۱۳۱۷۳۷۰
۰۹۱۱۳۳۲۴۱۴۵

روابط عمومی مجمع خیرین سلامت گیلان

http://rashtmc.ir/?p=1276


#کرونا_را_شکست_میدهیم

🆔️ @rasht_nezam
🔷 معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی:

🔸اعتبار کلیه پروانه های بهره برداری و مسئول فنی نیازمند تمدید موسسات پزشکی تا پایان خرداد ماه 1399 تمدید می شود

🔸دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: نظر به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش رفت و آمد و مراجعات به ادارات دولتی، اعتبار کلیه پروانه های بهره برداری و مسئول فنی نیازمند تمدید موسسات پزشکی تا پایان خرداد ماه 1399 تمدید می شود

air.ir/ZwqoGao

#کرونا_را_شکست_می_دهیم
#هر_خانه_یک_پایگاه_سلامت

وبدا؛ رسانه سلامت

🌐 www.webda.ir
🆔 @webda
🔹️ بیانیه سازمان نظام پزشکی جمهوري اسلامی ایران
(در مورد مکاتبات تهدیدآمیز و الزامات غیر کارشناسی مطرح شده توسط بعضی
از نهادهاي رسمی و اداري)


توسل به قواعد حقوقی با هدف ایجاد رعب در جامعه پزشکی، جز به ایجاد
فضاي منفی و بر ملا شدن بیشتر نابسامانیها و ناتوانیهاي دستگاههاي ذیربط، منتج نخواهد شد.


در ایام جاري، فراگیري بیماري کووید 19 و آسیبهاي جسمی و روانی ناشی از ابتلا به آن در کنار برخی بی توجهی ها و مشکلات ساختاري و اتخاذ تصمیمات موازي، شرایطی را در عرصه عمومی فراهم آورده که بسیاري معتقدند جامعه به عنوان یک واحد و البته افراد آن، توان تحمل فشارهاي بیشتر جسمی، مالی و روانی را ندارد و محركهاي جدید را بر نمیتابد. به این ترتیب ضمن اذعان بر پاره اي از کاستیها و در عین حال تلاش براي بهبود شرایط و اوضاع، باید از ایجاد هر گونه تنش جدید به هر شکل و عنوان جداً دوري گزید. از همین روي در حالی که پزشکانِ و پرستاران و دیگر
ارائه دهندگان خدمات سلامت با حداقل امکانات، جان نازنین بر کف گرفته و به یاري ملت ایران برخاسته اند باید چنان
منشی پیش گرفته شود که اسباب دلسردي آنان فراهم نیاید. در چنین شرایطی آزمودن تحمل جامعه پزشکی و اتخاذ روشهاي تهدیدي نه تنها به صواب و صلاح نیست بلکه قطعاً اسباب تضعیف قواي عمومی عرصه سلامت در زمینه هاي جسم و روان خواهد شد.

در همین راستا و با عنایت به برخی مکاتبات و مراسلات و نطقیات صاحبان مناصب رسمی و اداري متذکر میگردد:

1 -ارایه خدمات سلامت ملزوم به رعایت تمامی جوانب نکات ایمنی، آن هم با نگاهی دوسویه به ارایهدهندگان و
دریافت کنندگان خدمت با قدرت و دقت، باید تداوم یابد.

2 -ارائه خدمات سلامت غیر فوري و غیر ضروري (اصطلاحاً الکتیو) تا حد امکان کاهش یافته و یا حتی متوقف گردد.
این موضوع هم از بابت حفظ سلامت مراجعان و پیشگیري از ابتلاي آنان در بحران شیوع بیماري کووید 19 اهمیت دارد و هم از بابت صرفه جویی در تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی، تا دسترسی به اقلام مذکور براي ضروریات مقدور گردد.

بدیهی است مجدداً بر لزوم حفظ و پاسداشت کلیه استانداردهاي بهداشتی و پزشکی در ارایه خدمات سلامت تأکید
میگردد.

3 -کلیه خدمات و امکانات و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در اختیار اعضاي سازمان نظام پزشکی باید در جهت کنترل شیوع و پیشگیري درمان بیماري کووید 19 قرار گیرد.

4 -از آنجا که ارایه خدمات به مراجعان مبتلا یا مشکوك به کووید 19 باید با نهایت دقت و به قید به کارگیري کلیه
ادوات و تجهیزات ایمنی استاندارد صورت پذیرد، متولیان سلامت باید تمامی ملزومات را برابر استانداردهاي مقرر در اختیار گروههاي ذینفع و ارائه کنندگان خدمات سلامت قرار دهند. در غیر این صورت ارایه خدمت، از مصادیق تکلیف مالایطاق به نظر میرسد.

لازم به ذکر است هر گونه خروج از رویه فوق علاوه بر ناکارآمدي خدمات ارایه شده موجبات بیماري هر دو طرف
ارائه دهنده و دریافت کننده خدمات را فراهم آورده و به افزایش شیوع بیماري منجر خواهد شد.

در همین خصوص لازم به ذکر است که توسل به قواعد حقوقی با هدف ایجاد رعب در جامعه پزشکی، جز به ایجاد
فضاي منفی و بر ملا شدن بیشتر نابسامانی ها و ناتوانیهاي دستگاههاي ذیربط، منتج نخواهد شد. لذا شایسته است به جاي توسل به این گونه عناوین و طرح موضوع ماده 3 قانون راجع به امور پزشکی دارویی و تبصره آن یا قانون خودداري از کمک به مصدومین که در صورت تفاسیر مضیق و به نفع متهم که از اوصاف نظام حقوقی کیفري دنیاي متمدن امروز به شمار میرود، به هیچ روي قابل شمول بر پزشکان به نظر نمیرسد، با الزام دستگاههاي مسئول و نهادهاي عمومی به ایفاي تکالیف خود، موجبات دلگرمی پزشکان و سایر اعضاي جامعه پزشکی در ارایه هر چه بیشتر و دقیقتر خدمات به بیماران و نیازمندان فراهم آید.

بدیهی است پزشکان و پرستارانی در درمان بیماران موفق خواهند بود که هم خود و هم نزدیکانشان از حمایت و امنیت شایسته قانونی و اخلاقی برخوردار باشند.

در پایان با تأکید مجدد بر لزوم ارایه ي خدمات فوري و ضروري پزشکی به کلیه بیماران و نیازمندان در چارچوب مقررات و رعایت استانداردهاي علمی و فنی لازم است از هر گونه رفتار یا گفتار نسنجیده یا تحریک آمیز علیه سربازان خط مقدم این نبرد تن به تن توسط هر شخص و در هر مقام جداً خودداري به عمل آید.

سازمان نظام پزشکی جمهوري اسلامی ایران نیز بنا به رسالت دیرینه خود که در واژگان مواد 2 و 3 قانون سازمان نظام پزشکی متجلی است از تمام اعضاي خود و سایر ارایه کنندگان خدمات سلامت حمایت و سلامت جامعه و آحاد آن را از
پروردگار منان مسألت میکند.

سازمان نظام پزشکی جمهوري اسلامی ایران

#کرونا_را_شکست_میدهیم

🆔️ @rasht_nezam
🟢درخواست ریاست سازمان نظام پزشکی از مردم ایران
برای سفر نرفتن و در خانه ماندن برنامه ریزی کنید


دکتر محمدرضا ظفرقندی ریاست سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی و اعضای کادر درمان در پیامی از مردم ایران درخواست کرد که تا حد امکان از تردد در سطح شهرها و مسافرت‌ها خودداری کنند. متن این پیام به شرح زیر است:

«مردم شرف ایران، با توجه به وضعیت فعلی و درگیری کل کشور با بیماری کووید 19 ضروری است که ایام آخر سال و تعطیلات عید نوروز باید با تمام سال‌های دیگر متفاوت باشد، ما با بزرگترین بحران سلامتی ایران در یکصد سال اخیر روبرو هستیم، درخواست من به عنوان یک کارشناس در حوزه سلامت از مردم این است که از حضور در تجمعات خوداری کنند، تردد خود را به حداقل برسانند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
در حال حاضر تقریبا تمام کشور ما درگیر بیماری کرونا ویروس جدید(کووید 19) است و عمیقا از مردم می‌خواهم به دو دلیل هیچ گونه مسافرت زیارتی و سیاحتی نداشته باشند. دلیل اول این است که خودشان در معرض آلودگی و بیماری قرار نگیرند و دلیل دوم این است که امکانات شهرهای زیارتی و سیاحتی در حال حاضر شاید به سختی برای مردم همان شهر و منطقه و استان کفایت داشته باشد و قطعا افزایش تعداد مراجعان و افراد درگیر باعث بروز آسیب و مشکلات فراوان برای مراکز درمانی آن مناطق خواهد شد.
من روزانه تماس‌ها و مکاتبات فراوانی از مسئولان نظام پزشکی شهرهای سیاحتی و زیارتی ایران دارم که درخواست دارند سازمان نظام پزشکی و شخص خودم درخواست کنیم که مردم از مسافرت احتمالی صرف نظر کنند و تا حد ممکن در خانه‌های خود بمانند.»

👉 https://b2n.ir/283781

#کرونا_را_شکست_میدهیم

corona.ir

🌐كانال سازمان #نظام_پزشکی
🔴@IRIMCCHANNEL
بیانیه_سازمان_نظام_پزشکی_جمهوری.pdf
139.4 KB
ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان درخصوص ﻣﮑﺎﺗﺒﺎت ﺗﻬﺪﯾﺪآﻣﯿﺰ و اﻟﺰاﻣﺎت ﻏﯿﺮ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﻣﻄﺮح ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﺑﻌﻀﯽ از ﻧﻬﺎدﻫﺎي رﺳﻤﯽ و اداری
🛑 تلفن هاى ضرورى در روزهاى شيوع كرونا

#کرونا_را_شکست_میدهیم

🆔️ @rasht_nezam
🔹️ رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت: شهر را قرنطینه نظامی کنید

#کرونا_را_شکست_میدهیم

🆔️ @rasht_nezam
#یادداشت

🔹️ حالا ما همان غواصهای دست بسته‌ایم...

هنوز در جنوب، صدای آژیر قرمز آشناترین قطعه موسیقی برای مردم است.
جنگ دوباره خودش را تا خرمشهر کشانده و آبادان را محاصره کرده و توپخانه های دشمن از مرز چزابه تا بلندی‌های اندیمشک را می‌کوبند.
هنوز بچه‌های غیرتمند اهواز "کم" نیاورده‌اند و به خاطر دل کارون روبروی حادثه قد کشیده‌اند.

این بار لباس عملیات ما "سبز" و "سفید" است با لکه‌های قرمزی که پرچم ایران را تداعی می‌کند. شاید یکی از همین روزها بود که غواصهای ما را دست بسته در هورالعظیم رها کردند. آنها تشنه جنگیدن بودند اما آخر یک غواص چگونه باید با دستهای بسته بجنگد؟

ماسک نیست. دستکش نداریم. یک شیشه الکل هم پیدا نمی‌شود اما "ویروس کرونا" این حرفها را نمی‌فهمد. آمده است بجنگد و سرزمینم را از پا دربیاورد.
کرونا خطرناک است اما نه به اندازه "پنهانکاری" و "دروغ" که این روزها بیداد می‌کند.
"کرونا" زجر است اما نه به وسعت راهکارهای غیرمنطقی بعضی‌ها که می‌تواند حجم فاجعه را چندچندان کند.
"کرونا" قابل مهار است اگر اسلحه‌هایی را که دزدیده‌اند به ما برگردانند و خودشان عقبتر بایستند تا کادر درمان کار خودش را بکند.

نگران باشید. "کرونا" مثل هر اپیدمی دیگری نگرانی دارد. من هم که سه دهه با سخت ترین بیماری‌ها چشم در چشم شده‌ام نگرانم. نگران دانشجویانم که هنوز برای جنگیدن خیلی جوان و کم تجربه‌اند اما چه باید کرد وقتی "کرونا" مگسک تفنگ را روی پیشانی مردم سرزمینم تنظیم کرده است؟

هر کار که می‌کنم حتی برای یک لحظه تصویر غواصهای دست بسته از جلوی چشمانم محو نمی‌شود. دلم می‌خواهد بدانم وقتی دست های یک غواص را می‌بندند و در هور رهایش می‌کنند به چه چیزی فکر می کنم.
دلم می‌خواهد حالا به همان چیز فکر کنم.

✍️دکتر فرزاد جاسمی زرگانی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

🆔️ @rasht_nezam
سلام خدمت همکاران محترم
همانطور که مستحضرید وضعیت استان کاملا بحرانی است بیمارستان‌های ما دچار کمبود تجهیزات و وسایل ایمنی برای پرسنل هستند کادر درمانی با فداکاری و از خود گذشتگی مشغول ارائه خدمات هستند

انجمن پزشکان عمومی رشت مبلغ سی میلیون تومان برای کمک به بیمارستان‌ها و پرسنل درمانی اختصاص داده است که بعد از نیاز سنجی بیمارستان‌های استان تجهیزات لازم خریداری و تحویل و گزارش آن خدمت همکاران ارائه خواهد شد


هرکدام از همکاران محترم و خیر که تمایل به همکاری و مشارکت در این برنامه دارند لطفا با اینجانب (دبیر انجمن رشت )هماهنگ بفرمایند تا انشالله بتوانیم به بهترین نحو کمک ها را سازماندهی و ارسال کنیم

شماره کارت
۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۰۴۴۷۳۰
شماره کارت مجازی حساب انجمن پزشکان عمومی به نام آقای دکتر دوگونچی و دکتر اردلان رضایی

https://t.me/rashtgpnews/803

لطفا در صورت تمایل به مشارکت به ایدی تلگرام اینجانب پیام بدید
👇👇👇
@maziarN
Forwarded from Shiva Kasebi
همکاران عزیز انجمن های علمی گیلان
با سلام و احترام. همانطورکه مستحضر هستید بیماری کرونا گوشه گوشه وطنمان را در نور دیده است و در این میان گیلان ما ،زخمی عمیق تر بر تن دارد و شاید این پیامی باشد بر کسانی که با نشستن بر برج عاج ، همیشه گیلان را استانی برخوردار و ثروتمند و بی نیاز خوانده اند .
دوستان عزیز !مسلما بی تدبیری ها،ناتوانی ها،سو ئ مدیریت ها و.....نقش بسزایی در شیوع، گسترش و مرگ و میر هم وطنان مان در پهندشت ایران و گیلان دارد.روزهاست که بسیاری از همکاران پزشک،پرستار ،کارکنان خصوصا پرسنل خدمات زحمتکش در خط مقدم جبهه برای نجات جان بیماران با وجود همه کمبودها ایثارگرانه مبارزه می کنند و تاکنون بسیاری از این دوستان دارفانی را وداع گفته یا در بستر بیماری هستند . ما در بیمارستان رازی و سایر بیمارستان ها شاهد زنده این واقعیات تلخ هستیم .
دوستان و سروران گرامی ! کرونا فقط جان مردم کشور و استان مان را نشانه نگرفته است بلکه تمامی ارکان وجودی ازجمله اقتصاد،فرهنگ،خانواده،ارکان روان شناختی و جامعه شناختی ما را مورد هجوم قرار داده است. در این کارزار بیرحمانه انجمن های علمی با تخصص های مختلف میتوانند همراه و همگام با ایثارگران خط مقدم جبهه ، نقش بسزایی داشته باشند.
دوستان شما در انجمن متخصصین پوست گیلان با برقراری ارتباط با همکاران خود در سراسر کشور توانسته اند با جمع آوری کمکهای مالی و تجهیزات بعضی از نیازهای بیمارستان رازی را پاسخگو باشند که این حرکت ما کماکان ادامه دارد.
دوستان بزرگوار! در این جنگ ناخواسته انجمن های علمی ما جایگاهی ویژه دارند، درحال حاضر نجات هر نفس از هموطنانمون اولویت ماست .بیایید دست به دست هم دهیم به مهر و برای این بلای خانمان سوز به کمک هم چاره ای بیندیشیم .
ارادتمند:دکتر عباس درجانی-رئیس انجمن متخصصین پوست گیلان
با حکم وزیر بهداشت، دکتر محمد حسین قربانی به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت جهت مدیریت بیماری کرونا در گیلان منصوب شد.
@irmed
#اطلاعیه

🔴 سمینار آنلاین درخصوص سوالات و چالش های مرتبط با کروناویروس با حضور پروفسور Zhong Nanshan
مشاور ارشد تيم كنترل كننده COVID-19 از کشور چين

تاریخ و زمان برگزاری : شنبه ١٧ اسفند ١٣٩٨ از ساعت ١٣:٣٠-١٠:٣٠ صبح

با توجه به گسترش سريع ويروس كرونا جديد (COVID-19) در ايران و در راستاي افزايش دانش و آگاهي همكاران محترم در مراكز مختلف در صورت مواجهـه با موارد اين بيماري، شركت دارويي آسترازنكا با هماهنگي انجام شده با انجمن علمی طب اورژانس در نظر دارد يك سمینار آنلاين مورخ شنبه ١٧ اسفند ١٣٩٨ از ساعت ١٣:٣٠-١٠:٣٠ برگزار نمايد.

در اين كارگاه پروفسور Zhong Nanshan

ازكشور چين كه براي اولين بار در سال ٢٠٠٣ SARS-CoV را تشخيص داده و تيم درماني را رهبري كردند و در حال حاضر مشاور ارشد تيم كنترل كننده COVID-19 در چين مي باشند، در ارتباط با چالش ها وسوالاتي كه در حال حاضر در كشورهاي با درگيري بالاتر چون ايران،ژاپن،ايتاليا و كره¬جنوبي مطرح است، اطلاعاتي را ارائه خواهند كرد.

لذا از همکاران علاقه مند دعوت مي شود تا از طريق لينكی که در پایین خدمتتان فرستاده شده و همچنين دعوت از ساير همكاران در گروه هاي ديگر، در تاریخ و ساعت فوق¬الذکر در اين برنامه علمي شركت نموده و همگي در كنترل سريع تر اين اپيدمي سهيم باشيم.

بدینوسیله از کلیه متخصصین طب اورژانس و سایر پزشکان و کادر درمانی علاقه مند درسطح کشور دعوت می شود سوالات خودرا درزمینه بیماری COVID-19 به زبان انگلیسی حداکثر تا ساعت ۱۷ روز جمعه مورخ ۱۶اسفند به پست الکترونیکی به آدرس info@isem.ir
ارسال فرمایید.

لینک اتصال به سمینار آنلاین :

https://2019ncov.medicross.com.cn/live/419cbcf7-524a-4657-a339-7f85d6aa43a9?s=02

نکته: لطفاً برای اتصال، از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.

(انجمن علمی طب اورژانس ایران)




#تسلیت

بازگشت همه به سوي اوست

همکاران ارجمند

جناب آقاي دكتر محمد علی خصوصی
و جناب آقای دکتر علی رضا خصوصی

با نهايت تاسف و تالم، درگذشت پدر گرامي‌تان را خدمت شما و خانواده محترم‌تان تسليت عرض نموده و از پيشگاه ايزد متعال آمرزش الهي برای آن مرحوم و براي خانواده و بازماندگان صبر و تحمل آرزومنديم.

هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت





https://t.me/rashtmc_arch/385

کانال رسمی سازمان ‌نظام پزشکی رشت
@rasht_nezam
🍀☘️☘️☘️☘️
ارتباط با ادمین:
@rashtmc
🍀☘️☘️☘️☘️
سایت سازمان نظام پزشکی رشت
www.rashtmc.ir
سلام خدمت همکاران محترم

همانطور که مستحضرید وضعیت استان کاملا بحرانی است بیمارستان‌های ما دچار کمبود تجهیزات و وسایل ایمنی برای پرسنل هستند کادر درمانی با فداکاری و از خود گذشتگی مشغول ارائه خدمات هستند

انجمن پزشکان عمومی رشت مبلغ سی میلیون تومان برای کمک به بیمارستان‌ها و پرسنل درمانی اختصاص داده است که بعد از نیاز سنجی بیمارستان‌های استان تجهیزات لازم خریداری و تحویل و گزارش آن خدمت همکاران ارائه خواهد شد

جامعه علمی دندانپزشکان ایران شعبه گیلان در کنار انجمن پزشکان عمومی رشت مشغول جمع آوری کمک های همکاران برای تهیه ملزومات کادر درمان بیمارستان‌های استان هستند ،


ضمنا صنف درمانگران اعتیاد استان گیلان نیز مبلغ ۱۵میلیون تومان برای حمایت از کادر درمان و تهیه ملزومات بیمارستانی اختصاص دادند از همراهی همه عزیزان سپاسگزاریم


هرکدام از همکاران محترم و خیر که تمایل به همکاری و مشارکت در این برنامه دارند لطفا با اینجانب (دبیر انجمن رشت )هماهنگ بفرمایند تا انشالله بتوانیم به بهترین نحو کمک ها را سازماندهی و ارسال کنیم

شماره کارت

۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۰۴۴۷۳۰

شماره کارت مجازی حساب انجمن پزشکان عمومی به نام آقای دکتر دوگونچی و دکتر اردلان رضایی

https://t.me/rashtgpnews/803

لطفا در صورت تمایل به مشارکت به ایدی تلگرام اینجانب پیام بدید
👇👇👇
@maziarN
با آگاهی‌رسانی یک به ده #کرونا راشکست دهیم!
@isgp_ir
همکاران عزیز انجمن های علمی گیلان
با سلام و احترام. همانطورکه مستحضر هستید بیماری کرونا گوشه گوشه وطنمان را در نور دیده است و در این میان گیلان ما ،زخمی عمیق تر بر تن دارد و شاید این پیامی باشد بر کسانی که با نشستن بر برج عاج ، همیشه گیلان را استانی برخوردار و ثروتمند و بی نیاز خوانده اند .
دوستان عزیز !مسلما بی تدبیری ها،ناتوانی ها،سو ئ مدیریت ها و.....نقش بسزایی در شیوع، گسترش و مرگ و میر هم وطنان مان در پهندشت ایران و گیلان دارد.روزهاست که بسیاری از همکاران پزشک،پرستار ،کارکنان خصوصا پرسنل خدمات زحمتکش در خط مقدم جبهه برای نجات جان بیماران با وجود همه کمبودها ایثارگرانه مبارزه می کنند و تاکنون بسیاری از این دوستان دارفانی را وداع گفته یا در بستر بیماری هستند . ما در بیمارستان رازی و سایر بیمارستان ها شاهد زنده این واقعیات تلخ هستیم .
دوستان و سروران گرامی ! کرونا فقط جان مردم کشور و استان مان را نشانه نگرفته است بلکه تمامی ارکان وجودی ازجمله اقتصاد،فرهنگ،خانواده،ارکان روان شناختی و جامعه شناختی ما را مورد هجوم قرار داده است. در این کارزار بیرحمانه انجمن های علمی با تخصص های مختلف میتوانند همراه و همگام با ایثارگران خط مقدم جبهه ، نقش بسزایی داشته باشند.
دوستان شما در انجمن متخصصین پوست گیلان با برقراری ارتباط با همکاران خود در سراسر کشور توانسته اند با جمع آوری کمکهای مالی و تجهیزات بعضی از نیازهای بیمارستان رازی را پاسخگو باشند که این حرکت ما کماکان ادامه دارد.
دوستان بزرگوار! در این جنگ ناخواسته انجمن های علمی ما جایگاهی ویژه دارند، درحال حاضر نجات هر نفس از هموطنانمون اولویت ماست .بیایید دست به دست هم دهیم به مهر و برای این بلای خانمان سوز به کمک هم چاره ای بیندیشیم .
ارادتمند:دکتر عباس درجانی-رئیس انجمن متخصصین پوست گیلان
امروز که چشم‌های جامعه به مشکلات پزشکان جوان و‌ رابطه ارباب‌منشانه وزارت‌بهداشت با ایشان بینا شده، وقتش است که تغییر قوانین‌خود‌نوشته وزارت بهداشت علیه پزشکان تبدیل به مطالبه عمومی شود
این قوانین یک‌طرفه در طول سال‌ها موجب نا امیدی، خروج از دایره طبابت و مهاجرت خیل‌عظیمی از پزشکان جوان شده است.
دکتر امید رضائی
متخصص بیماری‌های داخلی
فوق تخصص خون و انکولوژی


#کرونا_را_شکست_میدهیم

🆔️ @rasht_nezam