⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️
⚫️
#تسلیت
بازگشت همه به سوي اوست
ضمن عرض تسليت درگذشت همکار پزشک عالیقدر زنده ياد دکتر محمد محمدی و همدردي با فرزندان آن مرحوم، همکاران ارجمندمان دکتر فرشته محمدي و دکتر فيروزه محمدي به اطلاع مي رساند باتوجه به شیوع بیماری کرونا، زمان مجلس ترحیم آن مرحوم متعاقبا اعلام خواهد شد.
هيات مديره سازمان نظام پزشکي رشت
⚫️
⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️
https://t.me/rashtmc_arch/385
کانال رسمی سازمان نظام پزشکی رشت
@rasht_nezam
🍀☘️☘️☘️☘️
ارتباط با ادمین:
@rashtmc
🍀☘️☘️☘️☘️
سایت سازمان نظام پزشکی رشت
www.rashtmc.ir
⚫️⚫️
⚫️
#تسلیت
بازگشت همه به سوي اوست
ضمن عرض تسليت درگذشت همکار پزشک عالیقدر زنده ياد دکتر محمد محمدی و همدردي با فرزندان آن مرحوم، همکاران ارجمندمان دکتر فرشته محمدي و دکتر فيروزه محمدي به اطلاع مي رساند باتوجه به شیوع بیماری کرونا، زمان مجلس ترحیم آن مرحوم متعاقبا اعلام خواهد شد.
هيات مديره سازمان نظام پزشکي رشت
⚫️
⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️
https://t.me/rashtmc_arch/385
کانال رسمی سازمان نظام پزشکی رشت
@rasht_nezam
🍀☘️☘️☘️☘️
ارتباط با ادمین:
@rashtmc
🍀☘️☘️☘️☘️
سایت سازمان نظام پزشکی رشت
www.rashtmc.ir
⚫⚫⚫
⚫⚫
⚫
#تسلیت
بازگشت همه به سوي اوست
ضمن عرض تسليت و همدردي درگذشت پدر همکار ارجمندمان، آقاي دکتر رامتين صيحاني (دندانپزشک) و برادر همکار ارجمندمان، آقاي دکتر عليرضا صيحاني (متخصص قلب)، زنده ياد دکتر حجت صيحاني، به اطلاع مي رساند باتوجه به شیوع بیماری کرونا، زمان مجلس ترحیم آن مرحوم متعاقبا اعلام خواهد شد.
هيات مديره سازمان نظام پزشکي رشت
⚫
⚫⚫
⚫⚫⚫
https://t.me/rashtmc_arch/385
کانال رسمی سازمان نظام پزشکی رشت
@rasht_nezam
🍀☘️☘️☘️☘️
ارتباط با ادمین:
@rashtmc
🍀☘️☘️☘️☘️
سایت سازمان نظام پزشکی رشت
www.rashtmc.ir
⚫⚫
⚫
#تسلیت
بازگشت همه به سوي اوست
ضمن عرض تسليت و همدردي درگذشت پدر همکار ارجمندمان، آقاي دکتر رامتين صيحاني (دندانپزشک) و برادر همکار ارجمندمان، آقاي دکتر عليرضا صيحاني (متخصص قلب)، زنده ياد دکتر حجت صيحاني، به اطلاع مي رساند باتوجه به شیوع بیماری کرونا، زمان مجلس ترحیم آن مرحوم متعاقبا اعلام خواهد شد.
هيات مديره سازمان نظام پزشکي رشت
⚫
⚫⚫
⚫⚫⚫
https://t.me/rashtmc_arch/385
کانال رسمی سازمان نظام پزشکی رشت
@rasht_nezam
🍀☘️☘️☘️☘️
ارتباط با ادمین:
@rashtmc
🍀☘️☘️☘️☘️
سایت سازمان نظام پزشکی رشت
www.rashtmc.ir
Telegram
Rashtmc_arch
🔹️نامه دکتر انوش برزیگر رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ نظام پزشکی های استان گیلان به رئیس کل سازمان نظام پزشکی در خصوص اهم فعالیتهای انجام شده در استان گیلان
استاد ارجمند جناب آقای دکتر ظفرقندی
رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
با سلام
احتراما با توجه به اهمیت بیماری کرونا در کشور بدینوسیله اهم فعالیت های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته به همراه تصویر پیوست آنها جهت بهره برداری به حضور محترم تقدیم می گردد:
۱- همانگونه که مستحضرید اینجانب قبل از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور مراتب اعلام خطر و اندیشیدن تمهیدات لازم را در شورای عالی نظام پزشکی و متعاقباً طی نامهای به استاندار محترم و نظام پزشکی های کل کشور و سایر نهادهای ذیربط اعلام نمودم (مطابق نامه شماره 460/200/1398 مورخ 19/11/1398) .
۲- به محض ورود ویروس کرونا به استان طی نامه شماره 200/200/1398 مورخ 02/12/1398 به مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان گیلان پیشنهاد تعطیلی مدارس داده شد و این موضوع در شورای اداری استانداری نیز انعکاس یافت که موجب تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در سطح استان شد.
۳- به محض مشاهده اولین موارد بیماری ویروسی کرونا در استان، سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت و دانشگاه علوم پزشکی با تشکیل ستاد بحران مقابله با ویروس کرونا در کنار سایر نهادهای ذیربط استان و با مدیریت استانداری محترم شروع به انجام وظیفه کردند.
4- علیرغم حضور جامعه پزشکی در مطب ها و مراکز درمانی وآمادگی برای پاسخگویی به نیازهای مردم شریف استان، سازمان نظام پزشکی رشت از باب ارشادی و امضائی با ارسال پیامکی در تاریخ 06/12/1398 نسبت به تداوم حضور پزشکان در مطب های خود تاکید نمود و متعاقبا پیامک بعدی در همان خصوص ارسال شد.
۵-با توجه به عدم وجود دانش کافی در جامعه در ارتباط با اهمیت همه گیری اخیر در بحران کرونا ، لازم بود از طریق رسانههای عمومی مخصوصاً صدا و سیمای مرکز استان به اطلاع عموم برسد که مردم عزیز نباید به غیر از بیماریهای اورژانسی به مطب ها و بیمارستان ها مراجعه کنند چون تجمع بیماران غیر اورژانس در مطب ها و سایر مراکز درمانی، خود سرمنشأ سرایت و انتشار این بیماری است. لازم به یادآوری است که سازمان نظام پزشکی طی مکاتبه شماره 1452 مورخ 5/12/98 با صدا و سیمای استان آمادگی خود را برای ایفای نقش خود در اطلاع رسانی به جامعه اعلام کرده است.
۶- در راستای پیشگیری هر چه بیشتر گسترش بیماری کرونا، پیشنهاداتی از جمله جلوگیری از تجمعات ورزشی و لزوم تجهیز کامل مراکز درمانی و مردم به ماسک، دستکش، محلول های ضد عفونی کننده و بسیج نمودن رسانه ها جهت آموزش و اطلاع رسانی به مردم و... به استاندار محترم داده شد.
۷- در پاسخ به نامه معاونت محترم قضایی دادگستری گیلان و بازرس کل محترم اداره بازرسی استان گیلان، طی نامه های شماره 1476 مورخ ۱۰ /12/98 و شماره ۱۴۸۱ مورخ 11/12/1398 به استحضار ایشان رسید که با تحقیقاتی که به عمل آمد تعداد معدودی از همکاران جامعه پزشکی در این روزها علیرغم کمبود ابتدایی ترین لوازم و ملزومات بهداشتی و پیشگیری نظیر ماسک، گان و دستکش، مطب خود را تعطیل کرده بودند و روشن شد که بسیاری از این مطب ها رشته های غیر اورژانس بوده اند که مرتبط با بیماری های درگیر با بحران اخیر نیستند و حتی در صورت فعال بودن نیز نه تنها هیچ کمکی به بهبود وضعیت این بیماران نمیتوانستند انجام دهند بلکه احتمالاً باز بودن مطب آنها باعث انتشار بیشتر این ویروس میشد و نیز لزوم تجهیز مردم و بخصوص کادر درمان در اسرع وقت به وسایل حفاظتی و ضد عفونی کننده جهت انجام خدمات در مطب ها و بیمارستان های دولتی و خصوصی و جلوگیری از آسیب بیشتر به پزشکان، پرستاران و بیماران مطرح گردید و لزوم پیش بینیهای لازم در این خصوص بدلیل امکان رسیدن تعداد بیماران به سطح پیک در هفته های آتی و عواقب آن گوشزد گردید.
۸- جهت تسریع در توزیع ماسک، محلول ضد عفونی کننده، گان حفاظتی و دستکش لاتکس و.. و با توجه به کمبود آن در این شهرستان، طی نامه شماره 1480 مورخ 11/12/1398 درخواست مجوز تحویل این موارد به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داده شد.
۹- در خصوص پیشنهاد وزیر محترم بهداشت در خصوص اعزام نیرو به منازل، به نظر می رسد که این امر، ممکن است همهگیری این بیماری را افزایش دهد و می توان از روش های جایگزین نظیر پرسشنامه های آنلاین و یا اپلیکیشن های تخصصی نسبت به غربالگری اولیه بیماران و آموزش های لازم اقدام نمود و یا از طرق دیگری که وزارتخاته محترم صلاح می داند و سرایت کننده نباشد اقدام گردد.
۱۰- در اجرای بند "د" و "هـ" ماده 2 از فصل اول قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی ، این سازمان خود را مسئول حفظ سلامت و تامین امنیت هر دو قشر، یعنی جامعه پزشکی و مردم ...
ادامه خبر
🆔️ @rasht_nezam
استاد ارجمند جناب آقای دکتر ظفرقندی
رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
با سلام
احتراما با توجه به اهمیت بیماری کرونا در کشور بدینوسیله اهم فعالیت های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته به همراه تصویر پیوست آنها جهت بهره برداری به حضور محترم تقدیم می گردد:
۱- همانگونه که مستحضرید اینجانب قبل از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور مراتب اعلام خطر و اندیشیدن تمهیدات لازم را در شورای عالی نظام پزشکی و متعاقباً طی نامهای به استاندار محترم و نظام پزشکی های کل کشور و سایر نهادهای ذیربط اعلام نمودم (مطابق نامه شماره 460/200/1398 مورخ 19/11/1398) .
۲- به محض ورود ویروس کرونا به استان طی نامه شماره 200/200/1398 مورخ 02/12/1398 به مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان گیلان پیشنهاد تعطیلی مدارس داده شد و این موضوع در شورای اداری استانداری نیز انعکاس یافت که موجب تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در سطح استان شد.
۳- به محض مشاهده اولین موارد بیماری ویروسی کرونا در استان، سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت و دانشگاه علوم پزشکی با تشکیل ستاد بحران مقابله با ویروس کرونا در کنار سایر نهادهای ذیربط استان و با مدیریت استانداری محترم شروع به انجام وظیفه کردند.
4- علیرغم حضور جامعه پزشکی در مطب ها و مراکز درمانی وآمادگی برای پاسخگویی به نیازهای مردم شریف استان، سازمان نظام پزشکی رشت از باب ارشادی و امضائی با ارسال پیامکی در تاریخ 06/12/1398 نسبت به تداوم حضور پزشکان در مطب های خود تاکید نمود و متعاقبا پیامک بعدی در همان خصوص ارسال شد.
۵-با توجه به عدم وجود دانش کافی در جامعه در ارتباط با اهمیت همه گیری اخیر در بحران کرونا ، لازم بود از طریق رسانههای عمومی مخصوصاً صدا و سیمای مرکز استان به اطلاع عموم برسد که مردم عزیز نباید به غیر از بیماریهای اورژانسی به مطب ها و بیمارستان ها مراجعه کنند چون تجمع بیماران غیر اورژانس در مطب ها و سایر مراکز درمانی، خود سرمنشأ سرایت و انتشار این بیماری است. لازم به یادآوری است که سازمان نظام پزشکی طی مکاتبه شماره 1452 مورخ 5/12/98 با صدا و سیمای استان آمادگی خود را برای ایفای نقش خود در اطلاع رسانی به جامعه اعلام کرده است.
۶- در راستای پیشگیری هر چه بیشتر گسترش بیماری کرونا، پیشنهاداتی از جمله جلوگیری از تجمعات ورزشی و لزوم تجهیز کامل مراکز درمانی و مردم به ماسک، دستکش، محلول های ضد عفونی کننده و بسیج نمودن رسانه ها جهت آموزش و اطلاع رسانی به مردم و... به استاندار محترم داده شد.
۷- در پاسخ به نامه معاونت محترم قضایی دادگستری گیلان و بازرس کل محترم اداره بازرسی استان گیلان، طی نامه های شماره 1476 مورخ ۱۰ /12/98 و شماره ۱۴۸۱ مورخ 11/12/1398 به استحضار ایشان رسید که با تحقیقاتی که به عمل آمد تعداد معدودی از همکاران جامعه پزشکی در این روزها علیرغم کمبود ابتدایی ترین لوازم و ملزومات بهداشتی و پیشگیری نظیر ماسک، گان و دستکش، مطب خود را تعطیل کرده بودند و روشن شد که بسیاری از این مطب ها رشته های غیر اورژانس بوده اند که مرتبط با بیماری های درگیر با بحران اخیر نیستند و حتی در صورت فعال بودن نیز نه تنها هیچ کمکی به بهبود وضعیت این بیماران نمیتوانستند انجام دهند بلکه احتمالاً باز بودن مطب آنها باعث انتشار بیشتر این ویروس میشد و نیز لزوم تجهیز مردم و بخصوص کادر درمان در اسرع وقت به وسایل حفاظتی و ضد عفونی کننده جهت انجام خدمات در مطب ها و بیمارستان های دولتی و خصوصی و جلوگیری از آسیب بیشتر به پزشکان، پرستاران و بیماران مطرح گردید و لزوم پیش بینیهای لازم در این خصوص بدلیل امکان رسیدن تعداد بیماران به سطح پیک در هفته های آتی و عواقب آن گوشزد گردید.
۸- جهت تسریع در توزیع ماسک، محلول ضد عفونی کننده، گان حفاظتی و دستکش لاتکس و.. و با توجه به کمبود آن در این شهرستان، طی نامه شماره 1480 مورخ 11/12/1398 درخواست مجوز تحویل این موارد به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داده شد.
۹- در خصوص پیشنهاد وزیر محترم بهداشت در خصوص اعزام نیرو به منازل، به نظر می رسد که این امر، ممکن است همهگیری این بیماری را افزایش دهد و می توان از روش های جایگزین نظیر پرسشنامه های آنلاین و یا اپلیکیشن های تخصصی نسبت به غربالگری اولیه بیماران و آموزش های لازم اقدام نمود و یا از طرق دیگری که وزارتخاته محترم صلاح می داند و سرایت کننده نباشد اقدام گردد.
۱۰- در اجرای بند "د" و "هـ" ماده 2 از فصل اول قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی ، این سازمان خود را مسئول حفظ سلامت و تامین امنیت هر دو قشر، یعنی جامعه پزشکی و مردم ...
ادامه خبر
🆔️ @rasht_nezam
سازمان نظام پزشکی کلانشهر رشت
نامه رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ نظام پزشکی های استان گیلان به رئیس کل سازمان نظام پزشکی - سازمان نظام پزشکی کلانشهر…
استاد ارجمند جناب آقای دکتر ظفرقندی رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با سلام احترامابا توجه به اهمیت بیماری کرونا در کشور بدینوسیله اهم فعالیت های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته به همراه تصویر پیوست آنها جهت بهره برداری به حضور محترم تقدیم…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔹️ تامین غذای بیماران و پرسنل بیمارستان رازی رشت به همت جمعی از پزشکان خیر استان گیلان
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
کمبود لوازم حفاظتی در برابر کرونا در ایران، بسیار بیشتر از دیگر کشورهاست
سازمان بهداشت جهانی میگوید کشورهای جهان در حال حاضر با کمبود ماسک و دیگر لوازم بهداشتی حفاظتی در مقابل ویروس کرونا مواجه هستند و این کمبود در ایران بسیار بیشتر است.
تدروس ادهانون، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز سهشنبه ۱۳ اسفند گفت: ما نمیتوانیم بدون محافظت از کارمندان حوزه بهداشت، ویروس کرونا را مهار کنیم.
او افزود: تولیدات به سرعت جذب بازار میشوند و قیمت ماسک شش برابر شده و قیمت دستگاههای تنفسی سه برابر و قیمت روپوشهای پزشکی دو برابر شده است.
سازمان بهداشت جهانی میگوید کشورهای جهان در حال حاضر با کمبود ماسک و دیگر لوازم بهداشتی حفاظتی در مقابل ویروس کرونا مواجه هستند و این کمبود در ایران بسیار بیشتر است.
تدروس ادهانون، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز سهشنبه ۱۳ اسفند گفت: ما نمیتوانیم بدون محافظت از کارمندان حوزه بهداشت، ویروس کرونا را مهار کنیم.
او افزود: تولیدات به سرعت جذب بازار میشوند و قیمت ماسک شش برابر شده و قیمت دستگاههای تنفسی سه برابر و قیمت روپوشهای پزشکی دو برابر شده است.
ماندگاری ویروس کرونا روی لباس چقدر است؟
♻️دکتر مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛
🔹طبق مطالعات چینیها، ماندگاری ویروس روی لباس و پارچه طولانی نیست و بیشتر روی سطوح صافی مانند پیشخوان مغازهها ماندگاری دارد.
🔹لباس منبع چندان مهمی برای انتقال آلودگی از یک فرد بیمار به فرد دیگر نیست.
🔹بسیاری از افراد بعد از هربار بیرون رفتن از منزل اقدام به شستشوی لباسهای خود میکنند، درحالی که چنین اقدامی ضروری نیست اما بهترین کار برای فردی که از بیرون وارد منزل میشود قرار دادن لباسها در کمد جلوی ورودی آپارتمان است.
🔹افراد بعد از اینکار و شستشوی دستهای خود با آب و صابون میتوانند لباس منزل را به تن کنند.
🔹لباس کار کادر درمان حتما باید از لباس محلهای دیگر مجزا باشد.
🔹افراد در صورت رعایت این نکات میتوانند بدون شستشوی روزانه مجدد لباسشان را به تن کنند و طبق روال عادی اقدام به شستشوی آن کنند.
🔹کفش نیز نمیتواند منبع چندان مهمی برای انتقال ویروس کرونا باشد؛ اگر کفش آلودگی ظاهری نداشته باشد قرار دادن آن در جاکفشیهایی که معمولا در ورودی آپارتمانها قرار دارد مشکلی ایجاد نمیکند.
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
♻️دکتر مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛
🔹طبق مطالعات چینیها، ماندگاری ویروس روی لباس و پارچه طولانی نیست و بیشتر روی سطوح صافی مانند پیشخوان مغازهها ماندگاری دارد.
🔹لباس منبع چندان مهمی برای انتقال آلودگی از یک فرد بیمار به فرد دیگر نیست.
🔹بسیاری از افراد بعد از هربار بیرون رفتن از منزل اقدام به شستشوی لباسهای خود میکنند، درحالی که چنین اقدامی ضروری نیست اما بهترین کار برای فردی که از بیرون وارد منزل میشود قرار دادن لباسها در کمد جلوی ورودی آپارتمان است.
🔹افراد بعد از اینکار و شستشوی دستهای خود با آب و صابون میتوانند لباس منزل را به تن کنند.
🔹لباس کار کادر درمان حتما باید از لباس محلهای دیگر مجزا باشد.
🔹افراد در صورت رعایت این نکات میتوانند بدون شستشوی روزانه مجدد لباسشان را به تن کنند و طبق روال عادی اقدام به شستشوی آن کنند.
🔹کفش نیز نمیتواند منبع چندان مهمی برای انتقال ویروس کرونا باشد؛ اگر کفش آلودگی ظاهری نداشته باشد قرار دادن آن در جاکفشیهایی که معمولا در ورودی آپارتمانها قرار دارد مشکلی ایجاد نمیکند.
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
فلوچارت تشخیص و درمان سرپایی .pdf
2 MB
فلوچارت تشخیص و درمان کووید۱۹ در سطوح ارائه خدمات سرپایی و بستری / نسخه دوم - ۱۳ اسفند
🆔️ @rasht_nezam
🆔️ @rasht_nezam
1663-1.pdf
1.4 MB
📋 دستورالعمل اجرایی نحوه تأمین و توزیع داروی مورد نیاز و پیگیری بیماران تحت درمان سرپایی کووید۱۹
✅ مورد استفاده برای مراکز درمانی
(نسخه اول - ۱۲ اسفند ۹۸)
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
✅ مورد استفاده برای مراکز درمانی
(نسخه اول - ۱۲ اسفند ۹۸)
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
رئیس نظام پزشکی صومعهسرا و ماسال در نامهای به دادستان این شهرستان، با بیان شرایط خطرناکی که پزشکان مشغول مداوای بیماران هستند، خواستار فراهم کردن تجهیزات اولیه و ایجاد فضای مناسب برای ارائه خدمات درمانی مانند سالن هلال احمر این شهرستان گردید.
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
🔹️ رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید19 نظام پزشکیهای استان گیلان در نامهای خطاب به معاون قضائی دادگستری استان گیلان، ضمن برشمردن برخی از مشکلات واقعی موجود در مطبهای خصوصی به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و تجهیزات پیشگیری از بیماری، خواستار تعلیق مصوبه جلسه سیزدهم اسفندماه ستاد مدیریت بحران استان، مبنی بر «الزام مطبهای پزشکی برای فعالیت عادی در شرایط کنونی» تا فراهم آمدن شرایط مناسب شد.
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
🔹️ رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید19 نظام پزشکیهای استان گیلان در نامهای خطاب به معاون قضائی دادگستری استان گیلان، ضمن برشمردن برخی از مشکلات واقعی موجود در مطبهای خصوصی به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و تجهیزات پیشگیری از بیماری، خواستار تعلیق مصوبه جلسه سیزدهم اسفندماه ستاد مدیریت بحران استان، مبنی بر «الزام مطبهای پزشکی برای فعالیت عادی در شرایط کنونی» تا فراهم آمدن شرایط مناسب شد.
حضور معاونت محترم قضایی دادگستری گیلان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم
جناب آقاي دکتر آقایی
سلام علیکم
احتراما پیرو جلسه مدیریت بحران مورخ 13/12/98 که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور نمایندگان نهادهای پزشکی، نظارتی و قضایی تشکیل شد سازمان نظام پزشکی ملزم به اطلاع رسانی در خصوص مصوبه این جلسه مبنی بر الزام مطبهای پزشکی برای فعالیت عادی در شرایط کنونی گردید و بلافاصله از طرف این سازمان پیامکی حاوی مضمون مصوبه به جامعه پزشکی ارسال شد (تصویر پیوست) لازم است در این خصوص مواردی به اطلاع جنابعالی برسد:
۱-در اجرای مصوبه، در تاریخ 13/12/1398 اینجانب در مطب حضور یافتم ولی متاسفانه زوج جوانی با علايم تنگی نفس و درد قفسه صدری و سرفه و علایم تب که مشکوک به بیماری کرونا بودند جهت معاینه در مطب حضور یافتند و دستورات لازم به ایشان داده شد و معلوم نیست چه تعداد افراد را در مطب به این بیماری آلوده کرده اند. لذا به دلیل کمبود امکانات در مطبها که سبب سرایت این بیماری به پزشکان و کادر پزشکی شده است و با عنایت به اینکه پزشکان در مطب ها، بیماران غیر اورژانس را ویزیت میکنند بنابراین صلاح نیست که این بیماران در مطب هایی که امکانات پیشکیری کننده و حفاظتی کافی وجود ندارد حضور یابند زیرا این امر باعث تجمع بیماران در مطب شده و سبب گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا خواهد شد لذا از آن مقام محترم تقاضا دارم مصوبه مذکور تا فراهم شدن امکانات پیشگیری کننده ، معوق گذاشته شود.
۲- در جلسه قبلی ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی، بنا به پیشنهاد این سازمان، طبق صحبت های مطرح شده تمام امکانات بهداشتی و حفاظتی که به استان میرسد، درخواست شده به طور متناسب بین بخشهای دولتی و خصوصی تقسیم شود لیکن متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی به عمل نیامده است.
۳- این سازمان طی مکاتبه ای در تاریخ 11/12/98 به سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست تعداد مشخصی امکانات بهداشتی و حفاظتی، برای جامعه پزشکی نموده است (تصویر پیوست) که با توجه به فوریت موضوع هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نکرده ایم، ضمنا انتظار میرود آن مقام محترم نسبت به پیگیری و دستور لازم در خصوص درخواست این سازمان از سازمان صنعت معدن و تجارت استان و نیز تقسیم امکانات مذکور بین بخش خصوصی و دولتی پزشکی، اقدام مقتضی را به عمل آورند. در خاتمه تاکید می شود با توجه به اینکه جنابعالی مسوول پیشگیری در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می باشید بنابراین مجددا تقاضا می شود این مصوبه تا اطلاع ثانوی به تعویق افتد.
با تشکر فراوان
دكتر انوش برزیگر
رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ نظام پزشکی های استان گیلان
متن خبر در سایت سازمان نظام پزشکی رشت:
http://rashtmc.ir/?p=1273
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
حضور معاونت محترم قضایی دادگستری گیلان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم
جناب آقاي دکتر آقایی
سلام علیکم
احتراما پیرو جلسه مدیریت بحران مورخ 13/12/98 که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور نمایندگان نهادهای پزشکی، نظارتی و قضایی تشکیل شد سازمان نظام پزشکی ملزم به اطلاع رسانی در خصوص مصوبه این جلسه مبنی بر الزام مطبهای پزشکی برای فعالیت عادی در شرایط کنونی گردید و بلافاصله از طرف این سازمان پیامکی حاوی مضمون مصوبه به جامعه پزشکی ارسال شد (تصویر پیوست) لازم است در این خصوص مواردی به اطلاع جنابعالی برسد:
۱-در اجرای مصوبه، در تاریخ 13/12/1398 اینجانب در مطب حضور یافتم ولی متاسفانه زوج جوانی با علايم تنگی نفس و درد قفسه صدری و سرفه و علایم تب که مشکوک به بیماری کرونا بودند جهت معاینه در مطب حضور یافتند و دستورات لازم به ایشان داده شد و معلوم نیست چه تعداد افراد را در مطب به این بیماری آلوده کرده اند. لذا به دلیل کمبود امکانات در مطبها که سبب سرایت این بیماری به پزشکان و کادر پزشکی شده است و با عنایت به اینکه پزشکان در مطب ها، بیماران غیر اورژانس را ویزیت میکنند بنابراین صلاح نیست که این بیماران در مطب هایی که امکانات پیشکیری کننده و حفاظتی کافی وجود ندارد حضور یابند زیرا این امر باعث تجمع بیماران در مطب شده و سبب گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا خواهد شد لذا از آن مقام محترم تقاضا دارم مصوبه مذکور تا فراهم شدن امکانات پیشگیری کننده ، معوق گذاشته شود.
۲- در جلسه قبلی ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی، بنا به پیشنهاد این سازمان، طبق صحبت های مطرح شده تمام امکانات بهداشتی و حفاظتی که به استان میرسد، درخواست شده به طور متناسب بین بخشهای دولتی و خصوصی تقسیم شود لیکن متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی به عمل نیامده است.
۳- این سازمان طی مکاتبه ای در تاریخ 11/12/98 به سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست تعداد مشخصی امکانات بهداشتی و حفاظتی، برای جامعه پزشکی نموده است (تصویر پیوست) که با توجه به فوریت موضوع هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نکرده ایم، ضمنا انتظار میرود آن مقام محترم نسبت به پیگیری و دستور لازم در خصوص درخواست این سازمان از سازمان صنعت معدن و تجارت استان و نیز تقسیم امکانات مذکور بین بخش خصوصی و دولتی پزشکی، اقدام مقتضی را به عمل آورند. در خاتمه تاکید می شود با توجه به اینکه جنابعالی مسوول پیشگیری در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می باشید بنابراین مجددا تقاضا می شود این مصوبه تا اطلاع ثانوی به تعویق افتد.
با تشکر فراوان
دكتر انوش برزیگر
رئیس ستاد کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ نظام پزشکی های استان گیلان
متن خبر در سایت سازمان نظام پزشکی رشت:
http://rashtmc.ir/?p=1273
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
Telegram
Rashtmc_arch
◀️ درخواست کمک مردمی مجمع خیرین سلامت گیلان
مجمع خیرین سلامت گیلان با توجه به کمبود البسه یکبار مصرف و نیاز شهید بیمارستان های استان اقدام به تولید و توزیع آن نموده است لذا از همه خیرینی که میتوانند در این راستا و تهیه پارچه و یا دوخت و یا پرداخت کمک مالی ما را یاری نمایند درخواست همکاری دارد.
بدینوسیله به اطلاع مردم شریف و خونگرم گیلان می رساند بیمارستانها،درمانگاهها و مراکز درمانی … نیاز مبرم به ماسک ، لباس و تجهیزات حفاظتی دارند و برای ادامه مبارزه با کرونا نیازمند حمایت مادی و معنوی تمامی همشهریان و هموطنان عزیزمان هستیم.
لذا خواهشمند است هموطنان عزیز برای کمک به یکی از شیوه های ذیل اقدام فرمایند .
🔸️واریز کمکهای مادی به
شماره کارت
۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۶۲۷۰۰
و یا
شماره حساب
۶۹۸۷۰۱۸۴۷
بانک رفاه
به نام مجمع خیرین سلامت گیلان
شماره تلفن:
۰۹۱۱۳۳۴۰۹۷۶
۰۹۱۱۱۳۱۷۳۷۰
۰۹۱۱۳۳۲۴۱۴۵
روابط عمومی مجمع خیرین سلامت گیلان
http://rashtmc.ir/?p=1276
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
مجمع خیرین سلامت گیلان با توجه به کمبود البسه یکبار مصرف و نیاز شهید بیمارستان های استان اقدام به تولید و توزیع آن نموده است لذا از همه خیرینی که میتوانند در این راستا و تهیه پارچه و یا دوخت و یا پرداخت کمک مالی ما را یاری نمایند درخواست همکاری دارد.
بدینوسیله به اطلاع مردم شریف و خونگرم گیلان می رساند بیمارستانها،درمانگاهها و مراکز درمانی … نیاز مبرم به ماسک ، لباس و تجهیزات حفاظتی دارند و برای ادامه مبارزه با کرونا نیازمند حمایت مادی و معنوی تمامی همشهریان و هموطنان عزیزمان هستیم.
لذا خواهشمند است هموطنان عزیز برای کمک به یکی از شیوه های ذیل اقدام فرمایند .
🔸️واریز کمکهای مادی به
شماره کارت
۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۶۲۷۰۰
و یا
شماره حساب
۶۹۸۷۰۱۸۴۷
بانک رفاه
به نام مجمع خیرین سلامت گیلان
شماره تلفن:
۰۹۱۱۳۳۴۰۹۷۶
۰۹۱۱۱۳۱۷۳۷۰
۰۹۱۱۳۳۲۴۱۴۵
روابط عمومی مجمع خیرین سلامت گیلان
http://rashtmc.ir/?p=1276
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
🔷 معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی:
🔸اعتبار کلیه پروانه های بهره برداری و مسئول فنی نیازمند تمدید موسسات پزشکی تا پایان خرداد ماه 1399 تمدید می شود
🔸دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: نظر به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش رفت و آمد و مراجعات به ادارات دولتی، اعتبار کلیه پروانه های بهره برداری و مسئول فنی نیازمند تمدید موسسات پزشکی تا پایان خرداد ماه 1399 تمدید می شود
air.ir/ZwqoGao
#کرونا_را_شکست_می_دهیم
#هر_خانه_یک_پایگاه_سلامت
وبدا؛ رسانه سلامت
🌐 www.webda.ir
🆔 @webda
🔸اعتبار کلیه پروانه های بهره برداری و مسئول فنی نیازمند تمدید موسسات پزشکی تا پایان خرداد ماه 1399 تمدید می شود
🔸دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: نظر به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش رفت و آمد و مراجعات به ادارات دولتی، اعتبار کلیه پروانه های بهره برداری و مسئول فنی نیازمند تمدید موسسات پزشکی تا پایان خرداد ماه 1399 تمدید می شود
air.ir/ZwqoGao
#کرونا_را_شکست_می_دهیم
#هر_خانه_یک_پایگاه_سلامت
وبدا؛ رسانه سلامت
🌐 www.webda.ir
🆔 @webda
🔹️ بیانیه سازمان نظام پزشکی جمهوري اسلامی ایران
(در مورد مکاتبات تهدیدآمیز و الزامات غیر کارشناسی مطرح شده توسط بعضی
از نهادهاي رسمی و اداري)
توسل به قواعد حقوقی با هدف ایجاد رعب در جامعه پزشکی، جز به ایجاد
فضاي منفی و بر ملا شدن بیشتر نابسامانیها و ناتوانیهاي دستگاههاي ذیربط، منتج نخواهد شد.
در ایام جاري، فراگیري بیماري کووید 19 و آسیبهاي جسمی و روانی ناشی از ابتلا به آن در کنار برخی بی توجهی ها و مشکلات ساختاري و اتخاذ تصمیمات موازي، شرایطی را در عرصه عمومی فراهم آورده که بسیاري معتقدند جامعه به عنوان یک واحد و البته افراد آن، توان تحمل فشارهاي بیشتر جسمی، مالی و روانی را ندارد و محركهاي جدید را بر نمیتابد. به این ترتیب ضمن اذعان بر پاره اي از کاستیها و در عین حال تلاش براي بهبود شرایط و اوضاع، باید از ایجاد هر گونه تنش جدید به هر شکل و عنوان جداً دوري گزید. از همین روي در حالی که پزشکانِ و پرستاران و دیگر
ارائه دهندگان خدمات سلامت با حداقل امکانات، جان نازنین بر کف گرفته و به یاري ملت ایران برخاسته اند باید چنان
منشی پیش گرفته شود که اسباب دلسردي آنان فراهم نیاید. در چنین شرایطی آزمودن تحمل جامعه پزشکی و اتخاذ روشهاي تهدیدي نه تنها به صواب و صلاح نیست بلکه قطعاً اسباب تضعیف قواي عمومی عرصه سلامت در زمینه هاي جسم و روان خواهد شد.
در همین راستا و با عنایت به برخی مکاتبات و مراسلات و نطقیات صاحبان مناصب رسمی و اداري متذکر میگردد:
1 -ارایه خدمات سلامت ملزوم به رعایت تمامی جوانب نکات ایمنی، آن هم با نگاهی دوسویه به ارایهدهندگان و
دریافت کنندگان خدمت با قدرت و دقت، باید تداوم یابد.
2 -ارائه خدمات سلامت غیر فوري و غیر ضروري (اصطلاحاً الکتیو) تا حد امکان کاهش یافته و یا حتی متوقف گردد.
این موضوع هم از بابت حفظ سلامت مراجعان و پیشگیري از ابتلاي آنان در بحران شیوع بیماري کووید 19 اهمیت دارد و هم از بابت صرفه جویی در تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی، تا دسترسی به اقلام مذکور براي ضروریات مقدور گردد.
بدیهی است مجدداً بر لزوم حفظ و پاسداشت کلیه استانداردهاي بهداشتی و پزشکی در ارایه خدمات سلامت تأکید
میگردد.
3 -کلیه خدمات و امکانات و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در اختیار اعضاي سازمان نظام پزشکی باید در جهت کنترل شیوع و پیشگیري درمان بیماري کووید 19 قرار گیرد.
4 -از آنجا که ارایه خدمات به مراجعان مبتلا یا مشکوك به کووید 19 باید با نهایت دقت و به قید به کارگیري کلیه
ادوات و تجهیزات ایمنی استاندارد صورت پذیرد، متولیان سلامت باید تمامی ملزومات را برابر استانداردهاي مقرر در اختیار گروههاي ذینفع و ارائه کنندگان خدمات سلامت قرار دهند. در غیر این صورت ارایه خدمت، از مصادیق تکلیف مالایطاق به نظر میرسد.
لازم به ذکر است هر گونه خروج از رویه فوق علاوه بر ناکارآمدي خدمات ارایه شده موجبات بیماري هر دو طرف
ارائه دهنده و دریافت کننده خدمات را فراهم آورده و به افزایش شیوع بیماري منجر خواهد شد.
در همین خصوص لازم به ذکر است که توسل به قواعد حقوقی با هدف ایجاد رعب در جامعه پزشکی، جز به ایجاد
فضاي منفی و بر ملا شدن بیشتر نابسامانی ها و ناتوانیهاي دستگاههاي ذیربط، منتج نخواهد شد. لذا شایسته است به جاي توسل به این گونه عناوین و طرح موضوع ماده 3 قانون راجع به امور پزشکی دارویی و تبصره آن یا قانون خودداري از کمک به مصدومین که در صورت تفاسیر مضیق و به نفع متهم که از اوصاف نظام حقوقی کیفري دنیاي متمدن امروز به شمار میرود، به هیچ روي قابل شمول بر پزشکان به نظر نمیرسد، با الزام دستگاههاي مسئول و نهادهاي عمومی به ایفاي تکالیف خود، موجبات دلگرمی پزشکان و سایر اعضاي جامعه پزشکی در ارایه هر چه بیشتر و دقیقتر خدمات به بیماران و نیازمندان فراهم آید.
بدیهی است پزشکان و پرستارانی در درمان بیماران موفق خواهند بود که هم خود و هم نزدیکانشان از حمایت و امنیت شایسته قانونی و اخلاقی برخوردار باشند.
در پایان با تأکید مجدد بر لزوم ارایه ي خدمات فوري و ضروري پزشکی به کلیه بیماران و نیازمندان در چارچوب مقررات و رعایت استانداردهاي علمی و فنی لازم است از هر گونه رفتار یا گفتار نسنجیده یا تحریک آمیز علیه سربازان خط مقدم این نبرد تن به تن توسط هر شخص و در هر مقام جداً خودداري به عمل آید.
سازمان نظام پزشکی جمهوري اسلامی ایران نیز بنا به رسالت دیرینه خود که در واژگان مواد 2 و 3 قانون سازمان نظام پزشکی متجلی است از تمام اعضاي خود و سایر ارایه کنندگان خدمات سلامت حمایت و سلامت جامعه و آحاد آن را از
پروردگار منان مسألت میکند.
سازمان نظام پزشکی جمهوري اسلامی ایران
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
(در مورد مکاتبات تهدیدآمیز و الزامات غیر کارشناسی مطرح شده توسط بعضی
از نهادهاي رسمی و اداري)
توسل به قواعد حقوقی با هدف ایجاد رعب در جامعه پزشکی، جز به ایجاد
فضاي منفی و بر ملا شدن بیشتر نابسامانیها و ناتوانیهاي دستگاههاي ذیربط، منتج نخواهد شد.
در ایام جاري، فراگیري بیماري کووید 19 و آسیبهاي جسمی و روانی ناشی از ابتلا به آن در کنار برخی بی توجهی ها و مشکلات ساختاري و اتخاذ تصمیمات موازي، شرایطی را در عرصه عمومی فراهم آورده که بسیاري معتقدند جامعه به عنوان یک واحد و البته افراد آن، توان تحمل فشارهاي بیشتر جسمی، مالی و روانی را ندارد و محركهاي جدید را بر نمیتابد. به این ترتیب ضمن اذعان بر پاره اي از کاستیها و در عین حال تلاش براي بهبود شرایط و اوضاع، باید از ایجاد هر گونه تنش جدید به هر شکل و عنوان جداً دوري گزید. از همین روي در حالی که پزشکانِ و پرستاران و دیگر
ارائه دهندگان خدمات سلامت با حداقل امکانات، جان نازنین بر کف گرفته و به یاري ملت ایران برخاسته اند باید چنان
منشی پیش گرفته شود که اسباب دلسردي آنان فراهم نیاید. در چنین شرایطی آزمودن تحمل جامعه پزشکی و اتخاذ روشهاي تهدیدي نه تنها به صواب و صلاح نیست بلکه قطعاً اسباب تضعیف قواي عمومی عرصه سلامت در زمینه هاي جسم و روان خواهد شد.
در همین راستا و با عنایت به برخی مکاتبات و مراسلات و نطقیات صاحبان مناصب رسمی و اداري متذکر میگردد:
1 -ارایه خدمات سلامت ملزوم به رعایت تمامی جوانب نکات ایمنی، آن هم با نگاهی دوسویه به ارایهدهندگان و
دریافت کنندگان خدمت با قدرت و دقت، باید تداوم یابد.
2 -ارائه خدمات سلامت غیر فوري و غیر ضروري (اصطلاحاً الکتیو) تا حد امکان کاهش یافته و یا حتی متوقف گردد.
این موضوع هم از بابت حفظ سلامت مراجعان و پیشگیري از ابتلاي آنان در بحران شیوع بیماري کووید 19 اهمیت دارد و هم از بابت صرفه جویی در تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی، تا دسترسی به اقلام مذکور براي ضروریات مقدور گردد.
بدیهی است مجدداً بر لزوم حفظ و پاسداشت کلیه استانداردهاي بهداشتی و پزشکی در ارایه خدمات سلامت تأکید
میگردد.
3 -کلیه خدمات و امکانات و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در اختیار اعضاي سازمان نظام پزشکی باید در جهت کنترل شیوع و پیشگیري درمان بیماري کووید 19 قرار گیرد.
4 -از آنجا که ارایه خدمات به مراجعان مبتلا یا مشکوك به کووید 19 باید با نهایت دقت و به قید به کارگیري کلیه
ادوات و تجهیزات ایمنی استاندارد صورت پذیرد، متولیان سلامت باید تمامی ملزومات را برابر استانداردهاي مقرر در اختیار گروههاي ذینفع و ارائه کنندگان خدمات سلامت قرار دهند. در غیر این صورت ارایه خدمت، از مصادیق تکلیف مالایطاق به نظر میرسد.
لازم به ذکر است هر گونه خروج از رویه فوق علاوه بر ناکارآمدي خدمات ارایه شده موجبات بیماري هر دو طرف
ارائه دهنده و دریافت کننده خدمات را فراهم آورده و به افزایش شیوع بیماري منجر خواهد شد.
در همین خصوص لازم به ذکر است که توسل به قواعد حقوقی با هدف ایجاد رعب در جامعه پزشکی، جز به ایجاد
فضاي منفی و بر ملا شدن بیشتر نابسامانی ها و ناتوانیهاي دستگاههاي ذیربط، منتج نخواهد شد. لذا شایسته است به جاي توسل به این گونه عناوین و طرح موضوع ماده 3 قانون راجع به امور پزشکی دارویی و تبصره آن یا قانون خودداري از کمک به مصدومین که در صورت تفاسیر مضیق و به نفع متهم که از اوصاف نظام حقوقی کیفري دنیاي متمدن امروز به شمار میرود، به هیچ روي قابل شمول بر پزشکان به نظر نمیرسد، با الزام دستگاههاي مسئول و نهادهاي عمومی به ایفاي تکالیف خود، موجبات دلگرمی پزشکان و سایر اعضاي جامعه پزشکی در ارایه هر چه بیشتر و دقیقتر خدمات به بیماران و نیازمندان فراهم آید.
بدیهی است پزشکان و پرستارانی در درمان بیماران موفق خواهند بود که هم خود و هم نزدیکانشان از حمایت و امنیت شایسته قانونی و اخلاقی برخوردار باشند.
در پایان با تأکید مجدد بر لزوم ارایه ي خدمات فوري و ضروري پزشکی به کلیه بیماران و نیازمندان در چارچوب مقررات و رعایت استانداردهاي علمی و فنی لازم است از هر گونه رفتار یا گفتار نسنجیده یا تحریک آمیز علیه سربازان خط مقدم این نبرد تن به تن توسط هر شخص و در هر مقام جداً خودداري به عمل آید.
سازمان نظام پزشکی جمهوري اسلامی ایران نیز بنا به رسالت دیرینه خود که در واژگان مواد 2 و 3 قانون سازمان نظام پزشکی متجلی است از تمام اعضاي خود و سایر ارایه کنندگان خدمات سلامت حمایت و سلامت جامعه و آحاد آن را از
پروردگار منان مسألت میکند.
سازمان نظام پزشکی جمهوري اسلامی ایران
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🆔️ @rasht_nezam
Telegram
Rashtmc_arch
ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان (درخصوص ﻣﮑﺎﺗﺒﺎت ﺗﻬﺪﯾﺪآﻣﯿﺰ و اﻟﺰاﻣﺎت ﻏﯿﺮ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﻣﻄﺮح ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﺑﻌﻀﯽ از ﻧﻬﺎدﻫﺎي رﺳﻤﯽ و اداراری
🟢درخواست ریاست سازمان نظام پزشکی از مردم ایران
برای سفر نرفتن و در خانه ماندن برنامه ریزی کنید
دکتر محمدرضا ظفرقندی ریاست سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی و اعضای کادر درمان در پیامی از مردم ایران درخواست کرد که تا حد امکان از تردد در سطح شهرها و مسافرتها خودداری کنند. متن این پیام به شرح زیر است:
«مردم شرف ایران، با توجه به وضعیت فعلی و درگیری کل کشور با بیماری کووید 19 ضروری است که ایام آخر سال و تعطیلات عید نوروز باید با تمام سالهای دیگر متفاوت باشد، ما با بزرگترین بحران سلامتی ایران در یکصد سال اخیر روبرو هستیم، درخواست من به عنوان یک کارشناس در حوزه سلامت از مردم این است که از حضور در تجمعات خوداری کنند، تردد خود را به حداقل برسانند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
در حال حاضر تقریبا تمام کشور ما درگیر بیماری کرونا ویروس جدید(کووید 19) است و عمیقا از مردم میخواهم به دو دلیل هیچ گونه مسافرت زیارتی و سیاحتی نداشته باشند. دلیل اول این است که خودشان در معرض آلودگی و بیماری قرار نگیرند و دلیل دوم این است که امکانات شهرهای زیارتی و سیاحتی در حال حاضر شاید به سختی برای مردم همان شهر و منطقه و استان کفایت داشته باشد و قطعا افزایش تعداد مراجعان و افراد درگیر باعث بروز آسیب و مشکلات فراوان برای مراکز درمانی آن مناطق خواهد شد.
من روزانه تماسها و مکاتبات فراوانی از مسئولان نظام پزشکی شهرهای سیاحتی و زیارتی ایران دارم که درخواست دارند سازمان نظام پزشکی و شخص خودم درخواست کنیم که مردم از مسافرت احتمالی صرف نظر کنند و تا حد ممکن در خانههای خود بمانند.»
👉 https://b2n.ir/283781
#کرونا_را_شکست_میدهیم
corona.ir
🌐كانال سازمان #نظام_پزشکی
🔴@IRIMCCHANNEL
برای سفر نرفتن و در خانه ماندن برنامه ریزی کنید
دکتر محمدرضا ظفرقندی ریاست سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی و اعضای کادر درمان در پیامی از مردم ایران درخواست کرد که تا حد امکان از تردد در سطح شهرها و مسافرتها خودداری کنند. متن این پیام به شرح زیر است:
«مردم شرف ایران، با توجه به وضعیت فعلی و درگیری کل کشور با بیماری کووید 19 ضروری است که ایام آخر سال و تعطیلات عید نوروز باید با تمام سالهای دیگر متفاوت باشد، ما با بزرگترین بحران سلامتی ایران در یکصد سال اخیر روبرو هستیم، درخواست من به عنوان یک کارشناس در حوزه سلامت از مردم این است که از حضور در تجمعات خوداری کنند، تردد خود را به حداقل برسانند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
در حال حاضر تقریبا تمام کشور ما درگیر بیماری کرونا ویروس جدید(کووید 19) است و عمیقا از مردم میخواهم به دو دلیل هیچ گونه مسافرت زیارتی و سیاحتی نداشته باشند. دلیل اول این است که خودشان در معرض آلودگی و بیماری قرار نگیرند و دلیل دوم این است که امکانات شهرهای زیارتی و سیاحتی در حال حاضر شاید به سختی برای مردم همان شهر و منطقه و استان کفایت داشته باشد و قطعا افزایش تعداد مراجعان و افراد درگیر باعث بروز آسیب و مشکلات فراوان برای مراکز درمانی آن مناطق خواهد شد.
من روزانه تماسها و مکاتبات فراوانی از مسئولان نظام پزشکی شهرهای سیاحتی و زیارتی ایران دارم که درخواست دارند سازمان نظام پزشکی و شخص خودم درخواست کنیم که مردم از مسافرت احتمالی صرف نظر کنند و تا حد ممکن در خانههای خود بمانند.»
👉 https://b2n.ir/283781
#کرونا_را_شکست_میدهیم
corona.ir
🌐كانال سازمان #نظام_پزشکی
🔴@IRIMCCHANNEL
Forwarded from سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
بیانیه_سازمان_نظام_پزشکی_جمهوری.pdf
139.4 KB
ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان درخصوص ﻣﮑﺎﺗﺒﺎت ﺗﻬﺪﯾﺪآﻣﯿﺰ و اﻟﺰاﻣﺎت ﻏﯿﺮ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﻣﻄﺮح ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﺑﻌﻀﯽ از ﻧﻬﺎدﻫﺎي رﺳﻤﯽ و اداری