QUANTUM METAL BY COACH HAFIZ
2.73K subscribers
722 photos
55 videos
2 files
610 links
Let's learn how to preserve your wealth through gold using shariah compliant way.
Download Telegram
#JOMBELAJAR #FAQ

βœ… Anda ada cash (Eg: RM10 000)

βœ… Beli GAE - Then dah untung - Anda dinasihatkan untuk TERMINATE!

βœ… Tolong jangan TAMAK!

βœ… Bila dah terminate, dapat profit in cash anda ada 2 pilihan:
πŸ”Ή Samada nak masuk dalam bank account anda or
πŸ”Ή Nak masuk GSA

βœ… Sesetengah orang memang target nak buat QM ni sebab dalam masa 5-10 tahun, nak beli rumah/kereta/etc.

βœ… Target macam ni sangat bagus & tiada masalah.

βœ… Yang bermasalahnya adalah bila anda dah ada target tetapi setiap bulan anda sentiasa keluarkan simpanan anda tu.

βœ… Jadinya, sampai bila simpanan anda nak bertambah?

My advice are:
🎯 Anyone yang memang betul2x ada BIG WHY (matlamat simpanan dalam QM), coach nasihatkan anda semua simpan profit GAE ni, dalam GSA.

🎯 Train yourself untuk tidak keluarkan simpanan anda sebab anda sendiri dah ada target apa yang anda nak buat dengan simpanan anda di QM ni after 5-10 years from now.

+++++++++++++++++++++++++

πŸ›Ž Jom cuba dulu buka 1 account di QM.

It's FREE! It's FREE! It's FREE! 😍

<TEKAN SINI UNTUK BUKA ACCOUNT DI QM>

Tak faham boleh direct contact coach DEKAT SINI


πŸ”πŸ”πŸ”
BACK TO TOP
πŸ‘8
#MORNINGBOOSTER #7AMCLUB

Orang biasa hidup dalam ketakutan, akan ada yang berdengki dengan kejayaan mereka.

Orang kaya hidup dengan semangat juang dan berani. Mereka sedia berkongsi.

Kita semua ada pilihan nak jadi yang mana satu πŸ’ͺ🏻

Assalammualaikum dan Selamat Pagi semua! πŸ˜„

BACK TO TOP
#JOMBELAJAR #FAQ

Staging GAE ni apa coach? πŸ€”

πŸ”ΉStaging ni adalah anda tambah GAE anda bila mana ada penurunan harga emas.

πŸ”ΉMy advice is, anda jangan beli 1x sahaja.. Lepas tu anda diam jer... Tak buat any tindakan untuk tambah your GAE.

❗️TOLONG JANGAN BUAT MACAM NI. RUGI SANGAT❗️

πŸ’° Kalau kita nak untung banyak kali, semestinya kita kena kerap membuat pemblian GAE.

🎯 FYI, nak membeli pun kena ada teknik dia.

MACAM MANA TU COACH?

πŸ“‰ Asasnya, anda kena beli setiap kali ada penurunan harga emas!

πŸ’°Kesimpulannya, dalam GAE if anda nak memaksimumkan keuntungan apply teknik staging ni taw πŸ€—.

Mudah or Mudah Sangat?!

+++++++++++++++++++++++++

πŸ›Ž Jom cuba dulu buka 1 account di QM.

It's FREE! It's FREE! It's FREE! 😍

<TEKAN SINI UNTUK BUKA ACCOUNT DI QM>

Tak faham boleh direct contact coach DEKAT SINI


πŸ”πŸ”πŸ”
BACK TO TOP
#FAQ #JOMBELAJAR #QM

Ada beza ker antara staging & layering coach? πŸ€”

πŸ”ΉJawapannya adalah SAMA sahaja antara 2 ni.

πŸ”ΉCuma sekarang ni di QM kita dah tak guna perkataan LAYERING - replace with STAGING.

Boleh saya tahu kenapa sekarang dah tak guna perkataan LAYERING coach?
πŸ€”

πŸ”ΉKerana perkataan LAYERING ni merupakan term yang digunakan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) - That why kita DILARANG untuk menggunakan term LAYERING ni.

πŸ”ΉBut no worries maksud dia still sama sahaja for both term 😊

+++++++++++++++++++++++++

πŸ›Ž Jom cuba dulu buka 1 account di QM.

It's FREE! It's FREE! It's FREE! 😍

<TEKAN SINI UNTUK BUKA ACCOUNT DI QM>

Tak faham boleh direct contact coach DEKAT SINI


πŸ”πŸ”πŸ”
BACK TO TOP
#KISAHIKHTIBAR #SELFREMINDWITHCOACHHAFIZ

SIAPA CIRCLE BISNES ANDA?

1. Orang bisnes perlukan circle bisnes sendiri.

2. Pastikan dalam circle bisnes, anda ada sahabat-sahabat bisnes hardcore (bukan geng bisnes suam kuku). Tambah orang-orang bisnes yang selalu ingatkan pasal agama.

2. Cukuplah dalam circle bisnes anda itu ada 5-6 orang sahabat bisnes yang sentiasa ingat-mengingat, sentiasa berpesan-pesanan, tempat bertukar pendapat & meluah perasaan. Tak perlu circle besar sangat. Dalam kes ini, kualiti lebih penting dari kuantiti.

3. Pastikan dalam circle bisnes anda, ada sahabat-sahabat bisnes yang lebih power, maksudnya sales mereka 2-3 kali ganda lebih power dari anda. Agar anda boleh belajar dari mereka. Dan mereka boleh guide anda dengan rela hati.

4. Adalah amat baik jika anda juga bersahabat dengan orang bisnes yang berjaya yang amat mementingkan bab agama- contoh mereka akan ingatkan tentang solat, zikir, selawat, mengaji, sedekah, zakat, belajar agama.

5. Perjalanan bisnes tanpa ditemani orang yang memberatkan agama adalah merbahaya sekali. Dikhuatiri anda akan duduk dalam circle yang giler & taksub hal dunia, giler lifestyle, giler tayang harta benda dan akhirnya memudoratkan anda.

DAPAT SESUATU? KOMEN YES 😍

BACK TO TOP
πŸ‘9
#MORNINGBOOSTER #7AMCLUB

Semoga Allah menjadikan

❀️ Subuhmu tadi suatu cahaya iman.

❀️ Zuhurmu suatu kegembiraan.

❀️ Asarmu suatu kebahagiaan.

❀️ Maghribmu suatu keampunan.

❀️ Isyakmu suatu keberkatan.

Assalammualaikum & Selamat Pagi Sahabat! πŸ€—

BACK TO TOP
❀4
#FAQ #JOMBELAJAR #QM

Tujuan buat STAGING GAE:

πŸ”ΉUntuk mengurangkan risiko MENUNGGU.
- Secara logiknya, orang akan makin kurang kepercayaan if mereka kena tunggu terlalu lama.
- Betul or Betul Sangat?! Cuba tanya diri anda sendiri. Tunggu lama-lama ni buat anda makin bertambah yakin or takut? 🧐

πŸ”ΉUntuk memaksimumkan keuntungan dalam GAE

🎯 Secara khususnya, teknik STAGING ni dapat memastikan anda untung selalu dengan meminimumkan kadar risiko.

+++++++++++++++++++++++++

πŸ›Ž Jom cuba dulu buka 1 account di QM.

It's FREE! It's FREE! It's FREE! 😍

<TEKAN SINI UNTUK BUKA ACCOUNT DI QM>

Tak faham boleh direct contact coach DEKAT SINI


πŸ”πŸ”πŸ”
BACK TO TOP
#JOMBELAJAR #FAQ #QM

🎯 Our target & my advice untuk anda semua - Terminate your GAE SETIAP BULAN / 1 BULAN SETENGAH

LOGIK OR TAK LOGIK ANDA RASA?
πŸ€”
πŸ”ΉJawapannya LOGIK! Sebab apa logik?

πŸ’° Ramai testimoni (investor) sebelum ni memang dah apply this teknik yang mana mereka dah pun pernah terminate GAE mereka lebih daripada 3x &

πŸ’° Ada yang dah buat jual beli lebih dari 10x dalam tempoh masa 3 bulan.

πŸ”ΉOur estimation is untuk anda semua yang nak buat GAE ni, at least buat JUAL BELI TERMINATE ni 8x-12x setahun untuk memaksimumkan keuntungan anda dalam GAE.

+++++++++++++++++++++++++

πŸ›Ž Jom cuba dulu buka 1 account di QM.

It's FREE! It's FREE! It's FREE! 😍

<TEKAN SINI UNTUK BUKA ACCOUNT DI QM>

Tak faham boleh direct contact coach DEKAT SINI


πŸ”πŸ”πŸ”
BACK TO TOP
#KISAHIKHTIBAR #SELFREMINDWITHCOACHHAFIZ

DALAM ISLAM TAK BOLEH KAYA?
Oleh Ustaz Mohammad Asraff Ayob

Breakfast tadi, isteri bertanya 'bang, betul ke dlm islam tak digalakkan jd kaya?'

'Mana mama tahu?'

'Ada dengar kat radio xxx seorang ustaz jemputan kata : tidak perlu kaya, sebab jika kaya luarbiasa pun, makan nasi paling kuat 2 pinggan je, minum air sebotol je'

Saya bilang 'Jgn percaya. Itu bukan dari ajaran agama. Itu dari kefahaman yg narrow dan SELFISH'.

SELFISH? Benar. Ia pendapat pentingkan diri sendiri. Ramai mencela kekayaan kerana berfikir 'diri sendiri centric'. Ingin kaya untuk enjoy sdn bhd. Beli rumah sendiri. Kereta sendiri hatta makan pun sorang-sorang. Padanlah dgn kata2 'makan pun paling kuat 2 pinggan sj'.

Dan selalunya, orang sebegini takkan kaya-raya sebab Allah tahu mereka akan enjoy sorang2 sj. Useless for islam.

Jadi, apa 'pemikiran kaya' ajaran islam?

Islam galakkan kita kaya jika ia dicari 'untuk orang lain'. Anda wajib kaya jika mindsetnya 'saya adalah terminal wang - ia datang, singgah sekejap then saya salurkannya kpd ramaaaai org susah sekeliling'.

Ini definisi kaya islam. Kaya utk lebih MUDAH MEMBERI. Kaya sebagai tiket masuk syurga.

Mungkin ada bertanya lagi 'klu kaya sangat ustaz, kan susah nak masuk syurga sbb banyak yg dihisab?'

Sekali lagi sy jelaskan 'jgn kaya dgn mentaliti Qarun. Memang letih anda dihisab. Tp klu kaya bermentaliti Abdul Rahman Auf, anda akan lebih mudah masuk syurga. Yelah, nak hisab apa lagi? Semua kekayaan anda dipass kpd org lain'.

MORAL : Banyak wang tidak salah. Yg salah ialah mindset kita. Niat kita. Ia menentukan tindakan selanjutnya. Ia juga menentukan anda diredhoi Tuhan atau dimurkai dgnnya.

Bagi mereka yg tiap2 hari berusaha & berdoa utk kaya, saya sarankan masukkan sekali dlm doa anda 'Ya Allah, ajar saya, control diri dan niat saya untuk jadikan kekayaan bukan untuk diri sendiri tapi sebagai alat utk lebih mudah bantu orang lain, Amin.'

Saya yakin, Allah pasti kayakan anda. Pasti.

P.S : Elok anda share point ini as reminder, bantu rakan lain keep alignment niat kaya sentiasa betul atas sirotol mustaqim.

DAPAT SESUATU? KOMEN YES 😍

BACK TO TOP
πŸ‘13
#MORNINGBOOSTER

Assalammualaikum & Happy Weekend πŸ₯°

Jom senyum & banyakkan bersyukur pagi ini.

Alhamdulillah 😊😊😊

BACK TO TOP
#JOMBELAJAR

CARA RENGANGKAN ASET DARI RM150 KE RM1850

YE BETUL. MODAL DIPERLUKAN HANYA RM150 SAHAJA πŸ₯³

βœ… Apa yang kita boleh dapat dengan RM150?

πŸ”ΉDi QM, kita boleh dapat emas lebih kurang 4g + RM850.

πŸ”Ή Caranya anda beli emas (GSA) RM1000, akan dapat lebih kurang 4g (depend pada harga emas semasa).

πŸ”ΉKemudian, kita pajak (GCA) & dapat semula RM850.

πŸ”ΉJadi dalam 1 masa,

πŸ’‘ 4g emas kita dapat,
πŸ’‘ RM 850 pun kita dapat untuk belanja.

πŸ”ΉSedar atau tidak modal sebenarnya yang keluar dari poket hanya RM150 sahaja! πŸ₯³

πŸ”ΉUntung bukan? 😊

πŸ”ΉJom simpan RM150 sebulan dari sekarang dan dan automatik dapat kumpul 4g emas tiap2 bulan. setahun sudah ada 48g emas terkumpul.

BEST OR BEST SANGAT?! 😍

Selamat mencuba! ✌🏻

+++++++++++++++++++++++++

πŸ›Ž Jom cuba dulu buka 1 account di QM.

It's FREE! It's FREE! It's FREE! 😍

<TEKAN SINI UNTUK BUKA ACCOUNT DI QM>

Tak faham boleh direct contact coach DEKAT SINI


πŸ”πŸ”πŸ”
BACK TO TOP
πŸ‘2
#UPDATEQM #QM

Alhamdulillah…

Hari ISNIN (8/8/2022) ni sempat bersama dengan Al Fadil TG Ustaz Ahmad Dusuki di HQ Quantum Metal di Penang.

Melihat bagaimana mengambil Emas Fizikal di ATM Mesin Gold Pertama di Dunia.

Berbincang beberapa perkara & isu isu semasa tentang emas & kerjasama antara Pengasas Matan Annabawi & Yayasan Annabawi UAD dengan Founder Quantum Metal Dato Lim.

Banyak yang dibincangkan. Penerangan yang jelas & perbincangan yang mem-berikan suasana positif antara dua pihak.

Nanti kemunculan Angel Group bersama UAD dalam rangka Memperkasakan Ekonomi Masyakarat bertajuk EMAS.

Anda juga boleh mula berinfaq & menyumbang hanya dengan mengunakan emas.

Macam mana tu? πŸ€”

Insya-Allah, nanti Al Fadil Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani akan ajar anda menggunakannya.

Credit : Gold Master

+++++++++++++++++++++++++

πŸ›Ž Jom cuba dulu buka 1 account di QM.

It's FREE! It's FREE! It's FREE! 😍

<TEKAN SINI UNTUK BUKA ACCOUNT DI QM>

Tak faham boleh direct contact coach DEKAT SINI


πŸ”πŸ”πŸ”
BACK TO TOP
πŸ‘2
#SUCCESSSTORY

Assalamualaikum w.b.t & Selamat pagi semua.

πŸ₯³ Tahniah kepada Kak Sal Axis (Dealer Petronas seksyen 25 Shah Alam) berjaya menjadi Dealer hanya dalam masa 30 hari selepas menjadi introducer.

πŸ₯³ Beliau antara investor saya yang terawal sejak tahun 2013-2014.

πŸ₯³ Alhamdulillah banyak peluang dan potensi dalam QM ni yang beliau explore dan buat keputusan untuk bergerak bersama QM walaupun sudah memiliki stesen minyak sendiri sejak 20 tahun dulu.

Anda bila lagi?
🎯 Jom upgrade diri kita jadi dealer untuk dapat banyak kelebihan di QM yang tiada di tempat lain.

πŸŽ‰ Komisyen antara 2-7% setiap kali pembelian kenalan yang register dengan link kita.

πŸŽ‰ Dapat diskaun belian GSA pada harga WE BUY
(We sell RM275❌/ We buy RM257βœ…)

πŸŽ‰Tiada komitmen/ Tidak perlu maintain sales etc.

πŸŽ‰ Komisyen kekal seumur hidup walaupun sudah tidak aktif.

πŸŽ‰ Komisyen boleh diwarisi kepada pasangan jika kita tiada.

πŸŽ‰ Komisyen dalam USD (x4.5 tukaran ke RM)

πŸŽ‰ Peluang dapat financial freedom dan bebas hutang.

πŸŽ‰ Unlimited Passive Income 😁😁😁

+++++++++++++++++++++++++

πŸ›Ž Jom cuba dulu buka 1 account di QM.

It's FREE! It's FREE! It's FREE! 😍

<TEKAN SINI UNTUK BUKA ACCOUNT DI QM>

Contact coach DEKAT SINI untuk dapat personal/group coaching secara percuma 😊

πŸ”πŸ”πŸ”
BACK TO TOP
#GOLDUPDATES #ALERT #GOLDPRICEUPDATES

Date: 16/8/2022 (10.15 AM)

πŸ“Œ GSA Price
βž• QM (Sell) : MYR 273.74 per gram
βž– QM (Buy) : MYR 255.83 per gram

πŸ“Œ GAE 5x Price | USD 25 per unit : MYR 111.18
βž• QM (Sell) : MYR 266.06 per gram
βž– QM (Buy) : MYR 255.83 per gram

πŸ“Œ GAE 10x Price | USD 250 per unit : MYR 1,111.75
βž• QM (Sell) : MYR 263.51 per gram
βž– QM (Buy) : MYR 255.83 per gram

πŸ“Œ LME : USD 57.30 per gram

πŸ’° FX Rate: USD = RM 4.465

+++++++++++++++++++++++++

πŸ›Ž Jom cuba dulu buka 1 account di QM.

It's FREE! It's FREE! It's FREE! 😍

<TEKAN SINI UNTUK BUKA ACCOUNT DI QM>

Contact coach DEKAT SINI untuk dapat personal/group coaching secara percuma 😊

πŸ”πŸ”πŸ”
BACK TO TOP
πŸ‘3