"لا شيء يشبه شيء ولا أحد يعوض غياب أحد، أشياؤنا المختلفة إن ضاعت ليس لها بديل."
- محمود درويش
- محمود درويش
"أخشى أن أبيت في قبري وأكون نسياً منسياً، اللهُمّ سخر لي من لا ينسى أسمي عند وفاتي."
الحياة غير متوقعة بالمرة، ناس فجأة بتظهر في حياتك بعد ما قفلت صفحتهم وناس تتقفل صفحتهم وانت فاكر انهم هيكونوا معاك للأبد.. الحياة غريبة جدًا والاهم انها غير متوقعة ومفيش حاجة أبدًا مضمونة للاخر.
إيه الحاجة اللي فخورين بيها في حياتكم بس مش بتقولوها عشان متبانش غرور؟.. يالا اتغروا شوية.
والله ما أنا عارف هو اكتئاب..ولا انطفاء..ولا نضج ..ولا وحدة ولا توحد..ولا sellect all
👍1
-خليك فاكر إن مش كل حاجه ينفع تتحكي لحد، السكوت أحيانا بيبقي الحل الافضل.
"في بيتنا السقف يتكئ على كتف والدي، والأرض تُثبّتها سجدات أمي🖤"
شوفو البوست من هنا ولايك وشير عليه
https://www.facebook.com/1966262946919356/posts/2967852170093757/
https://www.facebook.com/1966262946919356/posts/2967852170093757/
مهما توقعت سقوطي أو هزيمتي ستبهرك إبتسامتي وعدم اهتمامي للأمر مهما كنتُ اتألم، انا أعدت القوه لدرجه نسيت معها الإنحناء. ..!
صحتك، مستقبلك، علاقتك بربنا، ودايرتك القريبة القليلة جداً يكونوا بخير.. دول أهم، أغلى، وأقيم حاجات يستحقوا يحتلوا كل أولوياتك واللي لو خسرت واحدة منهم خسارتك بتبقى مضاعفة.. باقي ما باقي والله ما مهم وبيتعوض.
”إن أسوأ ما قد اصابني هذه الأيام هو فُقدان شغفي، ليس حزن ولا إنكسار إنّه إنطفاء لا نورَ له فقد افلتُّ يداي من كل ما اردتهُ سابقاً وإن كنتُ لا ازال أريده، ونسيت كل ما احببته في الماضي ولا زلت احبه، وبقيت اُشاهد انقضاء الأيام يوماً تلو الآخر وأنا وحدي ولا رفيقاً لي سوى الصّمت” 💔.
"ياريتنى ماقربت" الجملة دى بتتقال في أسوأ وقت ممكن يعدى عليك ، بتتقال بعد محاولات تكاد تكون قضت علي طاقتك بالبطئ ، بتتقال بعد ماتجيب أخرك من اللي قدامك ويفيض بيك ، بتتقال وانت صعبان عليك نفسك بسبب إنك اديت كل الحلو اللي جواك لحد وطلع ميستهلش.