من يومين جالي message من حد كان ف يوم أقرب ماليا بيقولي فيها "أنا مبقتش عايز أكمل" اتفاجئت ومن صدمتى فكرته بيهزر لقيته عامل block علي كل الأبلكيشنز قومت انزل وقعت من ع السلم وبعد شهرين تعب وحجز ف المستشفي لقيته خطب ولحد النهاردة مش عارفه العيب فيا أنا ولا فيهم ولا أنا الل متحبش؟
الناس بتموڤ اون م العلاقات الشهرين انا لو مسحت الشات بيني وبين حد والله ما بفتكره.
بقيت بحب اليوم اللي برجع في آخره مسحول وأنام على سريري في ثواني من التعب.. اليوم اللي مبلحقش أسيب نفسي لأفكاري تجلدني.. التعب الجسدي طلع أهون كتير من التعب النفسي.. على الأقل هتصحى من النوم جسمك مرتاح شوية.. إنما التعب النفسي مبيروحش ولا بالنوم، ولا بالعياط، ولا بأي حاجة خالص.
مرحبًا يا صديقي
أتتذكرني ؟
كنا نتحدث يوميًا في مئات المواضيع والأحاديث
والآن لا أستطيع أن أدخل محادثتك وأخبرك ببساطة : كيف حالك !
أتتذكرني ؟
كنا نتحدث يوميًا في مئات المواضيع والأحاديث
والآن لا أستطيع أن أدخل محادثتك وأخبرك ببساطة : كيف حالك !
"لا شيء يشبه شيء ولا أحد يعوض غياب أحد، أشياؤنا المختلفة إن ضاعت ليس لها بديل."
- محمود درويش
- محمود درويش
"أخشى أن أبيت في قبري وأكون نسياً منسياً، اللهُمّ سخر لي من لا ينسى أسمي عند وفاتي."
الحياة غير متوقعة بالمرة، ناس فجأة بتظهر في حياتك بعد ما قفلت صفحتهم وناس تتقفل صفحتهم وانت فاكر انهم هيكونوا معاك للأبد.. الحياة غريبة جدًا والاهم انها غير متوقعة ومفيش حاجة أبدًا مضمونة للاخر.
إيه الحاجة اللي فخورين بيها في حياتكم بس مش بتقولوها عشان متبانش غرور؟.. يالا اتغروا شوية.
والله ما أنا عارف هو اكتئاب..ولا انطفاء..ولا نضج ..ولا وحدة ولا توحد..ولا sellect all
👍1
-خليك فاكر إن مش كل حاجه ينفع تتحكي لحد، السكوت أحيانا بيبقي الحل الافضل.
"في بيتنا السقف يتكئ على كتف والدي، والأرض تُثبّتها سجدات أمي🖤"