كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
‏"لا يوجد شيءٌ مستحيل طالما الحياة لم تنتهي بعد."
‏ضآقت ،لكنْ .. لهآ ربٌّ وَ ستُفرجْ..
2👍1
انا مش من النوع اللي بيتخلي عن الناس بسهولة بس لو ده حصل مني ، خليك عارف انك عكيت اوي
"أنا بتعامل معاك بتربيتي و أصلي مش باللي تستحقه ولا بالقدر إللي تستاهله، فكونك سئ أو اذتني وأنا اتعاملت معاك بلطف، مش معني كدا إني شخصيه ضعيفه أو منافقه، بالعكس أنا بوضحلك إن رغم السوء إللي جواك أنا بردو أحسن منك ودا الفرق بينا."
👍1
‏أنا محتاج حد يتقبلنى زى ماانا بعيوبي ، حد جمبي في كل حالاتى ، حد يشوفنى حلو في أكتر وقت أنا مش طايق نفسي فيه ، حد لما يحس إنى out of mood ألاقي call منه بينكشنى فيها وبيحاول يخلينى أحسن بأي طريقة ، حد فاهمنى وفاهم مخاوفي ، حد بيعمل ألف حساب لزعلي ، حد ميسبنيش ويختفي.
Forwarded from قلم رصاص
‏انا بتمني من ربنا إنه يجي اليوم اللي احب فيه شخص محسش معاه أنه ممكن يبعد عني ولو دقيقة وانه يفضل دايما معايا ومطمني بوجودة جمبي وان وجودة ف حياتي مش مجرد فترة وهتعدي وانه يتقبل الوحش اللي فيا قبل الحلو ويكون معايا ع الحلوة والمرة ونواجة مع بعض مشاكل ومصاعب الحياه مهما حصل منها.
عديت مرحله ان اقفل تليفونى عشان اعتزل العالم انا بعتزلهم وهو مفتوح وأنزل ستوري كمان
‏مش كل عزلة معناها إن الواحد مش طايق حبايبه.. فيه عزلة تعب، ترتيب أوراق، ولملمة ذات.. عزلة أخد نفس عشان الواحد يرجع أقوى تانى في خناقته مع الدنيا، عزلة إعادة تقييم للأخطاء عشان ماتتكررش.. مش كل عزلة معناها رفض.. يا صاحبي إنِ ارتخت يدي، لا تُفلتها.. إنه ارتخاء تعب، لا استغناء.
👍1
‏فيه اللي هيشوفك عبارة عن "فرصة"، وفيه اللي هيعتبرك "مرحلة"، وفيه اللي مش هتبقي عنده أكتر من "مصلحة" لما تنتهي هتنتهي بالنسباله، وفيه اللي مش هيفكروا فيك غير باللي هيقدروا ياخدوه منك.. لكن برضه فيه اللي هيختصر فيك الكون، وهتبقى عنده بالدنيا ومافيها..
"التأخير اللي مزعلك ده وراه فرحة عُمرك.. استغفِر وأَبشِر." ♥️
‏من يومين جالي message من حد كان ف يوم أقرب ماليا بيقولي فيها "أنا مبقتش عايز أكمل" اتفاجئت ومن صدمتى فكرته بيهزر لقيته عامل block علي كل الأبلكيشنز قومت انزل وقعت من ع السلم وبعد شهرين تعب وحجز ف المستشفي لقيته خطب ولحد النهاردة مش عارفه العيب فيا أنا ولا فيهم ولا أنا الل متحبش؟
الناس بتموڤ اون م العلاقات الشهرين انا لو مسحت الشات بيني وبين حد والله ما بفتكره.
‏بقيت بحب اليوم اللي برجع في آخره مسحول وأنام على سريري في ثواني من التعب.. اليوم اللي مبلحقش أسيب نفسي لأفكاري تجلدني.. التعب الجسدي طلع أهون كتير من التعب النفسي.. على الأقل هتصحى من النوم جسمك مرتاح شوية.. إنما التعب النفسي مبيروحش ولا بالنوم، ولا بالعياط، ولا بأي حاجة خالص.
‏مفيش رجل بتهون عليه وأحده بيحبها .
مرحبًا يا صديقي
أتتذكرني ؟
كنا نتحدث يوميًا في مئات المواضيع والأحاديث
والآن لا أستطيع أن أدخل محادثتك وأخبرك ببساطة : كيف حالك !
"صُحبة ولاد الأصول تتاقل بالدهب "♥️
"لا شيء يشبه شيء ولا أحد يعوض غياب أحد، أشياؤنا المختلفة إن ضاعت ليس لها بديل."

- محمود درويش
"من يحب يعود ولو بعد مائة عام."