"قد أنسى ما قالوه لي يومًا .. لكني لن أنسى أبدًا ما جعلوني أشعر به.. 🖤"
قول ورايا!!
اللهم إن كنت قد أذنبت ذنباً مسك عني رزقي وتوفيقي فإني أستغفرك
واستغفر.
اللهم إن كنت قد أذنبت ذنباً مسك عني رزقي وتوفيقي فإني أستغفرك
واستغفر.
"إن الله إذا حببك في سورة فاعلم أن لك فيها دواء."
أخبرنا عن السورة الأقرب لقلبك!
أخبرنا عن السورة الأقرب لقلبك!
نصيحه منى ليك انا بالذات متحاولش تتقل عليا، تقارني بحد، تطنشني او تتأخر عليا ف الرد، تستغل نقطة اني بحبك وتتجاهلني، الحاجات دي كلها بتكرهنى في اللي قدامي جدا مهما كان غالي عندي، وحرفيا ببقي من جوايا معنديش اي إستعداد إني اتعامل معاك تاني.
من الحاجات اللي مبسوط إني قدرت أطورها في شخصيتي ، إني مبقاش عندي مشكلة أخسر أي حد ييجي على حساب راحتي مهما كانت علاقتنا ومهما كانت درجة قربنا من بعض .
قول " ٣ " مرات
"يا جامع الناس ليوم لا ريب فيه، أجمع بيني وبين سعادتي، توفيقي، إرتياحي، إطمئناني، هُداي، وكل أمر يسرني يا الله"
"يا جامع الناس ليوم لا ريب فيه، أجمع بيني وبين سعادتي، توفيقي، إرتياحي، إطمئناني، هُداي، وكل أمر يسرني يا الله"
سيصادفُك شيء طلبته من الله منذ زمنٍ بعيد، ربما منذ طفولتك، نسيته لكنه لم ينساه.
انا مش من النوع اللي بيتخلي عن الناس بسهولة بس لو ده حصل مني ، خليك عارف انك عكيت اوي
"أنا بتعامل معاك بتربيتي و أصلي مش باللي تستحقه ولا بالقدر إللي تستاهله، فكونك سئ أو اذتني وأنا اتعاملت معاك بلطف، مش معني كدا إني شخصيه ضعيفه أو منافقه، بالعكس أنا بوضحلك إن رغم السوء إللي جواك أنا بردو أحسن منك ودا الفرق بينا."
👍1
أنا محتاج حد يتقبلنى زى ماانا بعيوبي ، حد جمبي في كل حالاتى ، حد يشوفنى حلو في أكتر وقت أنا مش طايق نفسي فيه ، حد لما يحس إنى out of mood ألاقي call منه بينكشنى فيها وبيحاول يخلينى أحسن بأي طريقة ، حد فاهمنى وفاهم مخاوفي ، حد بيعمل ألف حساب لزعلي ، حد ميسبنيش ويختفي.
Forwarded from قلم رصاص ✏
انا بتمني من ربنا إنه يجي اليوم اللي احب فيه شخص محسش معاه أنه ممكن يبعد عني ولو دقيقة وانه يفضل دايما معايا ومطمني بوجودة جمبي وان وجودة ف حياتي مش مجرد فترة وهتعدي وانه يتقبل الوحش اللي فيا قبل الحلو ويكون معايا ع الحلوة والمرة ونواجة مع بعض مشاكل ومصاعب الحياه مهما حصل منها.
عديت مرحله ان اقفل تليفونى عشان اعتزل العالم انا بعتزلهم وهو مفتوح وأنزل ستوري كمان
مش كل عزلة معناها إن الواحد مش طايق حبايبه.. فيه عزلة تعب، ترتيب أوراق، ولملمة ذات.. عزلة أخد نفس عشان الواحد يرجع أقوى تانى في خناقته مع الدنيا، عزلة إعادة تقييم للأخطاء عشان ماتتكررش.. مش كل عزلة معناها رفض.. يا صاحبي إنِ ارتخت يدي، لا تُفلتها.. إنه ارتخاء تعب، لا استغناء.
👍1
فيه اللي هيشوفك عبارة عن "فرصة"، وفيه اللي هيعتبرك "مرحلة"، وفيه اللي مش هتبقي عنده أكتر من "مصلحة" لما تنتهي هتنتهي بالنسباله، وفيه اللي مش هيفكروا فيك غير باللي هيقدروا ياخدوه منك.. لكن برضه فيه اللي هيختصر فيك الكون، وهتبقى عنده بالدنيا ومافيها..