كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
ستبقى العلاقة غير الشرعية مُحرمة ولو كان يوقظك للفجر ويحفظك القرآن ..
أنا شخص مُشكلتي كلها تَكمُن ف عدم قدرتي على التخطي بسهولة..
باخد فترة كبيرة جداً على ما أتعود على غياب شخصٍ ما من حياتي، مبقدرش أبداً أمسح الشاتات والصور وكل الحاجات الcommon بينا بسهولة كده..
بقعد فترة كبيرة حزينة وأوقات بدخل ف Depression وأعيط وأحكي وأكتب عن الحاجات اللي خسرتها دي وأقع وأحنّ ..
صحتي بتتبهدل ومبعرفش أدّعي القوة أبداً وبحزن بجد ومبعرفش أموڤ أون كده بسهولة، مبعرفش أسيب إيد مسكاها كده ولا أتخلى عن حد او حاجة بحبها من أول مرة وبعترف إني بستنزف طاقة وببذل مجهود ف كده...

يمكن ده أحد أسباب إني خلاص بقى لما أجيب أخري وأتخطى مستحيل أبص بصة واحدة ورايا على كده.
‏اعتراف :

" انا مِن الناس اللي بتحب تُقعد لوحدها جدًا ومبتزهقش " ! ♥️
أنت المقصود
" سيفرجها الله كأنها لم تضِقْ بنا يوماً .💙"
- خالد انا عايزه اتطلق
= عايزه تتطلقي ليه؟
- ليه ؟!! خالد انا باخد كام معلقة سكر في الشاي؟
‏مساء الخير:
أنا معنديش حل وسط، يا تبقي صاحبي وحبيبي، يا تكون أنت والحيط واحـد، أنما ضحكتي الصفراء والمجامله والكلام المتزوق، فـ أنا أخـر واحـد فـ العالم تلاقي عندهُ طلبك، لأني لو كرهتك حتي رد السلامه مش هتشوفه مني، ولو حبيتك هديلك من عُمري وحياتي الـ هما وقتي.
لما ابنك يكبر مش هيفتكر المصاريف اللي انت دفعتهاله في المدرسة والدروس، ولا ه‍يفتكر جَريك بيه على الدكاترة لما كان تعبان وفلوس الدوا، ولا الهدوم اللي انت اشتريتهاله والأكل اللي أكلتهوله، لأن دي اسمها رعاية وتعتبر واجب كل أب وأم وبديهي جدا إنهم يعملوه .. طب هيفتكرلك ايه؟
هيفتكر "البهارات" اللي بتدي طعم لأي حاجه ، هي مش أساس الأكلة بس شيء إضافي بيفرق جدًا .. والمقصود بيها هنا الطبطبة والدعم والتشجيع والخروجات والفُسح واللعب والتنطيط .. هيفتكر يوم الامتحان اللي جاب فيه درجة مش كويسة وقولتله "عادي مش مشكلة تتعوض في الجاي ده مش هيقلل من قيمتك في عيني" ، هيفتكر إن عمرك ما حطيته في مقارنه مع أي حد تاني مهما كان مين ، هيفتكر إنك كنت بتاخد رأيه وتشاركه تفاصيله ، هيفتكر إنك كنت
الـ comfort zone بالنسباله وكان بيحكيلك كل حاجه من غير خوف ولا قلق .. هيفتكر إنه لما كان بيغلط مكنتش بتمسكله العصايه .. هيفتكر إنك كنت صاحبه ♥️
شتان بين الرعاية ، والتربية 👨‍👩‍👧‍👦
‏أنا بالي طويل جدا، بعاتب مره واتنين وتلاته وأصبر وأستحمل وأسامح وأدي فرص ، فرص من كترها ممكن متصدقش إني أقدر في لحظة أمشي ، بس للأسف أنا فعلاً بعرف أمشي، بعرف أنهي كل حاجة وأنسحب بهدوء، بعرف أقسي وأبعد وأتجاوز وأنسي كأن شيئاً لم يكن
"وساعتها يبقي ال فرط في مكانه ميرجعش يزعل عليه"
1
"كل متوقع آت، فتوقع ما تتمنى."

- علي بن أبي طالب
صديقي العزيز
كان أمامي مئات الخيارات واخترتكَ أنت من بينهم، بينما أنت لم تختارني ولا مرة.
- انا واثقة فيه ، واثقة ان لو قدامه 100 بنت ، ولا هيهزه شعره منه ، لأني جواه ، لأنه بيحبني أنا 🖤
كأنه امبارح - 2018
‏النهارده سمعت حد بيقول "محدش غيرها قدر يفهمنى" وسكت وحسيت بإحساس غريب أوى واللي هو يارب ألاقي الحد ده وأنا والله ماهفرط فيه لحظة واحده ، إحساس إن حد فاهمك ومُتقبلك بكل عيوبك كفيل يحببك في نفسك ويحسسك بالآمان الكافي ❤️
👍1
مساء الخير

مفيش كلية بتضمنلك شغل أو مستقبل، إنت المسئول عن ده بسعيك واجتهادك.

شكرا
Fact:
كلنا عندنا قمر مولود في شهر 9 .♥️
‏مؤلم أن تكون خطيئتك الوحيده أنك بالغت في الحب .
‏الإهتمام شرط أساسي فـ أي علاقة ، متصدقوش إن الدُنيا مشاغل ومتجوش ع نفسكم وتصدقوا حجج ومبررات كذابة، إلـِ بيحب حد بيهتم بيه، بيهتم بالحاجات الـِ بيحبها و بيهتم بحياته ، بيهتم بالحاجات التافهه قبل الحاجات المهمة، لو غاب الإهتمام فـِ العلاقة يبقي النهاية مسألة وقت مش أكتر.
انا مش زعلان منك ، أنا زعلان عشان جت منك
- فاهم
نفسي أقولها لحد مُعين.
كلنا عندنا صاحب تحسه عايش في كهف مفيهوش شبكة وموبايله دايماً مقفول
ومش عارف توصله.