كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
‏يعني خليني اقول ان الحياه صعبه ومش زي محنا فاكرين ان احنا كل منخلص مرحله ممكن نرتاح بعدين وكل الجو ده لا خالص الحقيقه ان الحياه صعبه وبتختبرنا كتير كتير جدا في اللي بيقدر يكمل فيها كده وفي لا، بس فالنهايه ربنا يكون فالعون يعني عشان الواحد تقريبا مبقاش يستحمل حاجه..
الحمد لله ان الناس الي ف حياتي نفس حالتي
ملناش خلق نسأل علي بعض
تعالوا نبعد شوية عن هموم الدنيا ونصلي ع النبي اللي هيشفعلنا يوم القيامة
تظاهرت بأن كل ما حدث لي كان عاديًا ، بينما كان يؤلمني جدًا
‏مرعبة حقيقه ان الشخص اللي كنت بتبقي عارف كل تفاصيل يومه ماشيه ازاي فجأه يبقي غريب عنك ومتعرفش حتي أحواله عامله ايه :')))
💔2
‏لو هنتخانق ونيجى أخر اليوم نصفى الخلاف اللى مابينا ونتفاهم ساعتها بس هتكون مطمن إنك مع حد بيحبك فعلاً ، الخلافات أكتر حاجه بتنهى العلاقات ، حاجه بسيطه ممكن تتقلب لحوار كبير نهايته إننا خسرنا بعض بسبب قلة التفاهم والعند اللى راكب دماغ كل واحد فينا.
👍1
متأقلم مع حقيقة ان غيابي ووجودي لا يحدثان اي فرق فحياة اي احد، مهما بلغ حبه فالحياة تستمر والناس تعتاد، اغيب واعود بلا كلمة، بلا وداع غير منتظر اي شيئ من احد .
العالم ده غير مؤهل إنك تتعامل معاه بقلبك .
- ماذا لو عاد معتذرا؟
= جايب سندوتشات معاه؟
‏أتمنى من كل قلبي تيجي حاجات تعوضني عن كل اللي حصلى ،أتمنى أبطل تفكير شويه في كل الي فات ،اتمنى تحصل حاجه تغير كل الي انا فيه ده ،اتمنى ارجع كويس زي ما كُنت.
‏"التعود"
‏ال message اللي كانت بتجيلك كل يوم الصبح مبقتش موجوده ، ال call اللي كانت بتقعد بالساعتين قبل مااتنام راحت ، الشخص اللي قالك إنى مش همل ولا هزهق مل وزهق وبقيت لوحدك بتفكر إزاي هتنسى طب ليه عودتنى علي وجودك ؟ ليه خلتنى أحبك طالما ف الأخر هتسبنى وتمشى ؟
❤️❤️❤️❤️حد فاهمك
حالتك المادية تأهلك تسافر فين .
‏"التعلق"
‏إحساس إن روحك تتعلق بحد وتتعود علي كل تفاصيله إحساس قادر يخلي الدنيا حواليك butterflies طايره وقادر يكسرك من جواك ويندمك علي إنك قربت ، التعلق بوجود حد بيشاركك يومك وخنقتك وعياطك وكل حالاتك وفجأة يختفي من حياتك بيخليك تسأل نفسك هو أنا وحش؟ هو أنا متحبش؟ هونت بسهولة كدة؟
كله بأوان .. واللي ليه نصيب في حاجة هاتجيله ولو في أخر الدنيا .. وماحدش فعلياً يعرف الخير مستنيه فين .. وقت ما ربنا بيريد بتلاقي كل حاجة مترتبة ومتستفة وبتقولك أنا أهو تعالى خدني .. فـ بالراحة على نفسك وعلى أعصابك وماتحملش نفسك ذنب فشلك في حاجات مش مكتوبالك اصلاً .. خد بالأسباب بس ماتجريش ورا حاجة لإن ممكن جداً ماتكونش ليك وكل تعبك يروح عالفاضي.
للنقاش:
من هو أقوى عدو للإنسان !
إجابتك تدل على مدى نضجك وفهمك للحياة.
‏" وسيقضي الله أمراً كنت تحسبه مستحيلا "