المكان اللي بتحس نفسك مجبور تبرّر كل حاجة بتعملها وكل صغيرة وكبيرة، أتركه
"لن أنسى تلك الليلة التى قضيتها مُتعبًا من شدة الحُزن والبكاء ، لن أنسى الموقف ولو مر عليه سنين كثيره ، يوم شعرت أننى بلا أهمية ، وأننى عابر ، يوم لم أجد من يسمعنى ويحنو على ألمى رغم كثير إستماعى إليهم قبل أن يطلبوا منى أن أنصت إليهم .. لم يهتم لحُزنى حتى الذين بكيت لوجعهم."
"أيقنت مؤخرًا أن أكبر تأثير على طاقتك وشعورك وحالات مزاجك يكون من الناس الي تخالطهم، بدون مبالغة الناس الطيبة تضيف لحياتك لون آخر دائمًا ما يبقيك على قيد الحياة، حتى في أصعب أيامك.. يارب الأيام الحلوة، والصحبة الي ما تتغير، وتسخير عبادك الصالحين في جميع الطرق التي نسلكها."✨💕
@dr_mando1 🙋🏻♂️
@dr_mando1 🙋🏻♂️
ساعات الحياة بترجع تحطك في نفس الموقف تاني علشان تشوفك لسه حمار و لا إتعلمت .
يعني خليني اقول ان الحياه صعبه ومش زي محنا فاكرين ان احنا كل منخلص مرحله ممكن نرتاح بعدين وكل الجو ده لا خالص الحقيقه ان الحياه صعبه وبتختبرنا كتير كتير جدا في اللي بيقدر يكمل فيها كده وفي لا، بس فالنهايه ربنا يكون فالعون يعني عشان الواحد تقريبا مبقاش يستحمل حاجه..
الحمد لله ان الناس الي ف حياتي نفس حالتي
ملناش خلق نسأل علي بعض
ملناش خلق نسأل علي بعض
تعالوا نبعد شوية عن هموم الدنيا ونصلي ع النبي اللي هيشفعلنا يوم القيامة
مرعبة حقيقه ان الشخص اللي كنت بتبقي عارف كل تفاصيل يومه ماشيه ازاي فجأه يبقي غريب عنك ومتعرفش حتي أحواله عامله ايه :')))
💔2
لو هنتخانق ونيجى أخر اليوم نصفى الخلاف اللى مابينا ونتفاهم ساعتها بس هتكون مطمن إنك مع حد بيحبك فعلاً ، الخلافات أكتر حاجه بتنهى العلاقات ، حاجه بسيطه ممكن تتقلب لحوار كبير نهايته إننا خسرنا بعض بسبب قلة التفاهم والعند اللى راكب دماغ كل واحد فينا.
👍1
متأقلم مع حقيقة ان غيابي ووجودي لا يحدثان اي فرق فحياة اي احد، مهما بلغ حبه فالحياة تستمر والناس تعتاد، اغيب واعود بلا كلمة، بلا وداع غير منتظر اي شيئ من احد .
أتمنى من كل قلبي تيجي حاجات تعوضني عن كل اللي حصلى ،أتمنى أبطل تفكير شويه في كل الي فات ،اتمنى تحصل حاجه تغير كل الي انا فيه ده ،اتمنى ارجع كويس زي ما كُنت.
"التعود"
ال message اللي كانت بتجيلك كل يوم الصبح مبقتش موجوده ، ال call اللي كانت بتقعد بالساعتين قبل مااتنام راحت ، الشخص اللي قالك إنى مش همل ولا هزهق مل وزهق وبقيت لوحدك بتفكر إزاي هتنسى طب ليه عودتنى علي وجودك ؟ ليه خلتنى أحبك طالما ف الأخر هتسبنى وتمشى ؟
ال message اللي كانت بتجيلك كل يوم الصبح مبقتش موجوده ، ال call اللي كانت بتقعد بالساعتين قبل مااتنام راحت ، الشخص اللي قالك إنى مش همل ولا هزهق مل وزهق وبقيت لوحدك بتفكر إزاي هتنسى طب ليه عودتنى علي وجودك ؟ ليه خلتنى أحبك طالما ف الأخر هتسبنى وتمشى ؟