كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
لا يهمني أن أكون شخص محبوب يكفيني أن أكون
شخص لا ينافق ، لا يجامل ، لا يعرف الناس وقت الحاجة ، ولا يوهم أحد بـأشياء مزيفه . . !!
Forwarded from Mando
‏وفي ليلة الجمعة
اللهمَّ اكتب لي تغييراً للأفضل في نفسي وحالي، وحقّق لي ما أتمنى، ولا تجعلني وجعاً ولا عبئاً لأحدٍ من خلقك، اللهُمّ لا تحرمني خَيرك بقلةِ شُكري، ولا تخِذلني بقلةِ صَبري، ولا تُحاسِبني بقلةِ اسَتغفاري، فأنت الكريمُ الذي وسِعَت رحَمتكَ كُل شيء.
‏اطمئن سيحيطك الله بجبره وتتلاشى كل انكساراتك ."
‏"لسه بتراقبهم ؟"
منكرش إنى كنت براقبهم ، منكرش إنى قعدت فترة كبيرة لحد مااقدرت أعمل move on وأتأقلم ع بُعدهم عنى ، بس مع الوقت إكتشفت إنهم ميستهلوش زعلي ده كله ، اكتشفت إن الواحد كل مابيكبر وينضج بيسأل نفسه هو أنا إزاي كنت بتعامل معاهم بسذاجة قلب للدرجة دى ؟
👌1
🇺🇸 : Too expensive
🇸🇦 : غالي جداً
🇪🇬 : فاتحين لحد الساعة كام
- ‏إن شاء اللّه الضغط الجاي يكون الضغط على شنطه السفر.
‏بحب لما افضفض اضيف كوميديا سودا عشان ماحسش اني مثير للشفقه
‏المكان اللي بتحس نفسك مجبور تبرّر كل حاجة بتعملها وكل صغيرة وكبيرة، أتركه
‏"لن أنسى تلك الليلة التى قضيتها مُتعبًا من شدة الحُزن والبكاء ، لن أنسى الموقف ولو مر عليه سنين كثيره ، يوم شعرت أننى بلا أهمية ، وأننى عابر ، يوم لم أجد من يسمعنى ويحنو على ألمى رغم كثير إستماعى إليهم قبل أن يطلبوا منى أن أنصت إليهم .. لم يهتم لحُزنى حتى الذين بكيت لوجعهم."
‏"أيقنت مؤخرًا أن أكبر تأثير على طاقتك وشعورك وحالات مزاجك يكون من الناس الي تخالطهم، بدون مبالغة الناس الطيبة تضيف لحياتك لون آخر دائمًا ما يبقيك على قيد الحياة، حتى في أصعب أيامك.. يارب الأيام الحلوة، والصحبة الي ما تتغير، وتسخير عبادك الصالحين في جميع الطرق التي نسلكها."💕

@dr_mando1 🙋🏻‍♂️
ساعات الحياة بترجع تحطك في نفس الموقف تاني علشان تشوفك لسه حمار و لا إتعلمت .
‏يعني خليني اقول ان الحياه صعبه ومش زي محنا فاكرين ان احنا كل منخلص مرحله ممكن نرتاح بعدين وكل الجو ده لا خالص الحقيقه ان الحياه صعبه وبتختبرنا كتير كتير جدا في اللي بيقدر يكمل فيها كده وفي لا، بس فالنهايه ربنا يكون فالعون يعني عشان الواحد تقريبا مبقاش يستحمل حاجه..
الحمد لله ان الناس الي ف حياتي نفس حالتي
ملناش خلق نسأل علي بعض
تعالوا نبعد شوية عن هموم الدنيا ونصلي ع النبي اللي هيشفعلنا يوم القيامة
تظاهرت بأن كل ما حدث لي كان عاديًا ، بينما كان يؤلمني جدًا
‏مرعبة حقيقه ان الشخص اللي كنت بتبقي عارف كل تفاصيل يومه ماشيه ازاي فجأه يبقي غريب عنك ومتعرفش حتي أحواله عامله ايه :')))
💔2
‏لو هنتخانق ونيجى أخر اليوم نصفى الخلاف اللى مابينا ونتفاهم ساعتها بس هتكون مطمن إنك مع حد بيحبك فعلاً ، الخلافات أكتر حاجه بتنهى العلاقات ، حاجه بسيطه ممكن تتقلب لحوار كبير نهايته إننا خسرنا بعض بسبب قلة التفاهم والعند اللى راكب دماغ كل واحد فينا.
👍1