"أخبرني بتلك الجملة الشهيرة التي تقولها لنفسك !؟
عندما تكون في أسوء حالاتك."
عندما تكون في أسوء حالاتك."
متستغربش لو لاقيت حد تعب نفسياً بسبب الفراق في ناس فعلاً لما بتحب بتحب بكل حاجة فيها ولما بتتساب بيتاخد كل حاجة جواها، و في غياب كفيل يدمر حياتك وفي غياب كفيل يحولك ١٨٠ درجة، وفي الاخر خلينا نتفق ان الفراق مش بيموت، بس بيتعب، بيتعب فترة وبس..مهما طولت ف هيا فترة وهتعدي.
لم أُرد أن أصبحَ شخصاً مثيراً للإهتمام ، لقد كان هذا صعباً ، كلُّ ما أردتهُ فعلاً هو مساحة ناعمةٌ و ضبابيةٌ لأعيش فيها، و أن أترك وحيداً.
- تشارلز بوكوفسكي .
- تشارلز بوكوفسكي .
اول ما تحس انك تقيل على قلب حد امشى .. لا الدنيا مستاهله ولا انت مستحمل !
- أعلم أن البكاء والحديث والصمت لن يُزيل كومة الكلمات المحشورة - بشكل قوي - في قاع حنجرتي، وأن الأكتئاب والفوضى والأنهيار مُجرد أمراض روحية يُصاب بها الإنسان نتيجة التهاب حاد في عواطف قلبه وأن العالم رُغم حجمه الواسع وسلطته العنيفة ينقرض تماما ، عندما تُخنق بأحساس ما بشكل مُفرط .
ساعات مبعرفش احدد انا مخنوق ولا الست ساندوتشات اللي اكلتهم هما اللي كابسين على نفسي.
وفي يوم عرفة |🕋
يارب ميعديش إنهارده إلا و إحنا حاسين بشعور الأيه دى ..
" فَاستَجَابَ لَهُ رَبُه " 💜
يارب ميعديش إنهارده إلا و إحنا حاسين بشعور الأيه دى ..
" فَاستَجَابَ لَهُ رَبُه " 💜
نص راحتك في رضاك باللي ربنا كاتبه .. ونصها التاني في إيمانك انه أكيد هيعوضك ❤️
الناس إللي مجلهاش مسج من حد و لا حد عبرها تعمل هاها كدا علشان بنعمل جرد .