" ماتعسرت إلا وتيسرت ، وما ضاقت إلا فرجت، استغفروا لعلها ساعة استجابه."
النهاردة انا كنت هاخد خطوة علي المستوي الشخصي بيني و بين شخصا ما.. كنت هروح اتكلم معاه و اقوله انه وحشني بس لما دخلت اكلمه افتكرت كل كلمة و كل لحظة حصلت كان سبب فيها ف انكساري. اللي عايز اقوله يعني ان مفيش فعلا اي حد يستاهل انه يوحشنا خصوصا الناس اللي جت علينا و اذيتنا نفسيآ
كنت أنوي معاتبتك، كنت أنوي الحديث معك عن الحواجز والفجوات التي وضعت بيننا، كنت سأسمع لأعذارك ولك ،لكني رأيت في عيناك اللامبالاة والقسوة.. فكيف أتشبث بشخص يبحث عن فرصة للرحيل؟
- محمد طارق
- محمد طارق
من أنواع الرزق شخص يطيّب خاطرك ويستثنيك عن الجميع مهما كلّفه الأمر 🤍
- إعتراف
أنا ممكن أتراضي بأقل حاجة وأنسى اللي حصل بس متخليش نفسي تصعب عليا ولا تتجاهلنى لإن تجاهلك لزعلي قادر يقفلني منك.
أنا ممكن أتراضي بأقل حاجة وأنسى اللي حصل بس متخليش نفسي تصعب عليا ولا تتجاهلنى لإن تجاهلك لزعلي قادر يقفلني منك.
المشكله اننا مش بنحن بمزاجنا والله ياجماعه ، اصل ازاي هننسى عشرة سنين ف ثواني ! ، ازاي هننسى وذكرياتهم حوالينا ف كل حته ، ياريته كان بمزاجنا والله..
٢ ذي الحجة
واغفر لنا إن عاهدناك ألا نعود وعُدنا، اغفر لنا وردنا إليك ردًا جميلًا.
واغفر لنا إن عاهدناك ألا نعود وعُدنا، اغفر لنا وردنا إليك ردًا جميلًا.
حوار إن حد بتحبه يبعتلك صور تختار منها قبل ما ينزلها دا من الطف الحاجات ف العالم ♥️
يمكن اكتر حاجه كويسه في الفتره دي ان الواحد بدأ يعقل كده و يفهم الدنيا حواليه و يعرف الصح من الغلط و مين يستاهل يبقى في حياته و مين لأ
و يعرف انه في حاجات مبقتش تنفعله ولا مناسبه ليه و مقتنعه جداً بده،بدأت افهم ان مش اي حاجه هعوزها هينفع تبقى ليا و ان محدش بياخد كل حاجه و اي حاجه بتحصل هي دي الخير و اللي ربنا مختارها يعني مفيش احسن منها، و ان الواحد ملوش غير اهله مهمى حصل. انا مبسوطه بكل حاجه بدأت افهمها كويس حتى لو ده حصل متأخر المهم انك تعرف قيمة نفسك و انها اهم من اي حاجه في الدنيا متبهدلهاش عشان اي حد. الناس بتروح و تيجي بس ده مش معناه اننا نستهون باللي حوالينا،امسك في اي حد مقدرك و عارف قيمتك،اي حد يحسسك انه كتير عليك بلاش منه. ربنا كاتبلنا كل حاجه و اللي بنختاره لنفسنا اكيد مش احسن من اللي هو مختارهلنا بس احنا نرضى و ربنا بيعوض والله.❤️❤️
و يعرف انه في حاجات مبقتش تنفعله ولا مناسبه ليه و مقتنعه جداً بده،بدأت افهم ان مش اي حاجه هعوزها هينفع تبقى ليا و ان محدش بياخد كل حاجه و اي حاجه بتحصل هي دي الخير و اللي ربنا مختارها يعني مفيش احسن منها، و ان الواحد ملوش غير اهله مهمى حصل. انا مبسوطه بكل حاجه بدأت افهمها كويس حتى لو ده حصل متأخر المهم انك تعرف قيمة نفسك و انها اهم من اي حاجه في الدنيا متبهدلهاش عشان اي حد. الناس بتروح و تيجي بس ده مش معناه اننا نستهون باللي حوالينا،امسك في اي حد مقدرك و عارف قيمتك،اي حد يحسسك انه كتير عليك بلاش منه. ربنا كاتبلنا كل حاجه و اللي بنختاره لنفسنا اكيد مش احسن من اللي هو مختارهلنا بس احنا نرضى و ربنا بيعوض والله.❤️❤️
العلاقات موجودة عشان نملى بعض طاقة إيجابية عشان نفرح بعض وقت الزعل ونقوي بعض وقت الضعف ونضحك بعض وقت البكاء عشان لما نشوف رقمهم نفرح ولما نقابلهم نرتاح ولما نحكي معاهم نحس اننا مسنودين بجد احنا موجودين في حياة بعض عشان نسعد ونساعد ونكمل بعض مش عشان ننكد ونكسر في بعض بس كده.
👍1
12:00AM
"رحم الله من يمُر بفترة عصيبة ولم يفقد لُطفه مع الناس، وكأن ألمهُ زاده لينًا.."💭🤍
"رحم الله من يمُر بفترة عصيبة ولم يفقد لُطفه مع الناس، وكأن ألمهُ زاده لينًا.."💭🤍
ممكن اخطف لحظه كدا واعترف ان عمر ما حد ف حياتي إداني نفس المكانه اللي بديها ليه و دايما بحط الناس في positions هما مش حاطيني فيها وحقيقي دي من أكتر الحاجات التعيسة اللي بقابلها في حياتي
- أين كنت عندما حدث كل هذا الخراب بداخلك
= كنت باكل من عربية التين شوكي
= كنت باكل من عربية التين شوكي
يمكن اكتر حاجه كويسه في الفتره دي ان الواحد بدأ يعقل كده و يفهم الدنيا حواليه و يعرف الصح من الغلط و مين يستاهل يبقى في حياته و مين لأ
و يعرف انه في حاجات مبقتش تنفعله ولا مناسبه ليه و مقتنعه جداً بده،بدأت افهم ان مش اي حاجه هعوزها هينفع تبقى ليا و ان محدش بياخد كل حاجه و اي حاجه بتحصل هي دي الخير و اللي ربنا مختارها يعني مفيش احسن منها، و ان الواحد ملوش غير اهله مهمى حصل. انا مبسوطه بكل حاجه بدأت افهمها كويس حتى لو ده حصل متأخر المهم انك تعرف قيمة نفسك و انها اهم من اي حاجه في الدنيا متبهدلهاش عشان اي حد. الناس بتروح و تيجي بس ده مش معناه اننا نستهون باللي حوالينا،امسك في اي حد مقدرك و عارف قيمتك،اي حد يحسسك انه كتير عليك بلاش منه. ربنا كاتبلنا كل حاجه و اللي بنختاره لنفسنا اكيد مش احسن من اللي هو مختارهلنا بس احنا نرضى و ربنا بيعوض والله.❤️❤️
و يعرف انه في حاجات مبقتش تنفعله ولا مناسبه ليه و مقتنعه جداً بده،بدأت افهم ان مش اي حاجه هعوزها هينفع تبقى ليا و ان محدش بياخد كل حاجه و اي حاجه بتحصل هي دي الخير و اللي ربنا مختارها يعني مفيش احسن منها، و ان الواحد ملوش غير اهله مهمى حصل. انا مبسوطه بكل حاجه بدأت افهمها كويس حتى لو ده حصل متأخر المهم انك تعرف قيمة نفسك و انها اهم من اي حاجه في الدنيا متبهدلهاش عشان اي حد. الناس بتروح و تيجي بس ده مش معناه اننا نستهون باللي حوالينا،امسك في اي حد مقدرك و عارف قيمتك،اي حد يحسسك انه كتير عليك بلاش منه. ربنا كاتبلنا كل حاجه و اللي بنختاره لنفسنا اكيد مش احسن من اللي هو مختارهلنا بس احنا نرضى و ربنا بيعوض والله.❤️❤️
جماعه العيد داخل اي حد حاسس اني زعلته ، يحس اني صالحته بارك الله فيكم.
.
.
.
.
.
.