كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
مستني اللحظة اللي هاخد فيها نفس عميق وأحمد ربنا انه كل الصعب ده عدى.. وانه عوضني خير.
‏كنت هروح أتكلم مع حد بعدت عنه وأقوله انه وحشنى بس لما دخلت أكلمه افتكرت كل كلمة قالها ضايقتني، كل موقف و لحظة حصلت كان سبب فيها ف انكساري .. متكلمتش بس للأسف غصب عني بيوحشني لان مشاعري كانت صادقه من نحيته عشان حبيته بجد، بفكر فيه ديماً وعمري ما كنت هنساه بس هو نسيني وعايش عادي !
‏زود شويه في حسن ظنك بالله ويقينك بحلوله، وقلل من قلقك، وحساباتك لكل حاجه
إنت مش عايز تحب وتتحب.. إنت عايز حد يعوضك عن كل اللي حصلك .
‏شىء مؤسف جداً إن محدش فينا عندُه ضمانات لأي حاجة موجودة في حياته إنها تفضل مثلاً أو إنها تكمل وفي يوم وليلة كل حاجة بتضيع، الناس بتختفي ومشاعرها بتتغيّر،أوقات حلوة بتروح،فـ دايماً حُط ده في بالك عشان لمّا ده يحصل وهو للأسف غالباً أو أكيد يكون ساعتها الوجع علي الأقل أقل نوعاً ما
👍1
قريب أوي هتيجي اللحظه اللي تبص فيها للسما وتقول يارب معقول أنا فعلاً فرحان كده بجد
1
‏يارب متخيرنيش تاني ومتخلنيش أعافر في سكة مش صح ، ما أمسكش في اللي بايعني ، ومجريش ورا أذى ليا ،
إبعدني عن شغل مش شبهي وحياة مش بتاعتي وناس مش شكلي وأصحاب مش لوني وعن أي حد ناوي يأذيني
إكفيني شر التخبيط على باب مش هيتفتحلي ، وماتعلقنيش بهدف مش مكتوبلي إحميني يارب من التوهه.
الشخص إللي قالك أنا مش زيهم
طلع إيه .
‏"يستطيع الإنسان أن يحترق وهو جالس إلى جوارك دون أن تلحظ، في الشارع أو في المقهى، في بيته بين أعداءه أو أحبّته، ولا يترك ذرة رماد على المقعد، تلك هي أزمة الإنسان منذ أدرك كم لهذه المخابئ في جوفه أن تَسَع."
‏نفسي اقابل شخص يخاف يخسرني مهما حصل .
‏" لا أحد يكره شخص كان يحبه "
Forwarded from شيزلونج ..
‏"أسوأ نومة ينامها الإنسان هي أول نومة ينامها بعد فقده لمن يحب، حينما يغمض عينيه بعد بكاء طويل تنتهي به طاقته، ثم يستيقظ وهو لا يعلم كيف نام ويظن أن كل شيء كان حلماً مخيفاً، ثم يكتشف أنه لم يكن كذلك وأن الحلم في الواقع حقيقة"
👌1
الضيق الذي تمر به الآن ماهو إلا رسالة لفرج قد إقترب.. فاصبر وقل يا رب
فضلا وليس امرا
بيدج الفيس بوك بتاعتنا فيها مشكله ودي البيدج الجديدة اتمني من حضراتكم متابعينا 🤎🤎

https://www.facebook.com/Postz-110984474562433/
مبدورش ورا حد انا ببقي قاعده وبلاقي تفاصل التفاصيل جتلي لحد عندي ليه عشان أنا بركه
العِتاب محبّة لكن كُتره مزلّة، وأي حاجة بتزيد عن حدّها بتمسّخ، عشان كدا أنا ضد إنّك تعاتب الشخص على نفس الحاجة أكتر من مرة، لإن مَفيش حد مش واخد باله طول الوقت، هُمّا واخدين بالهُم وعارفين بيعملو إيه كويّس، وبما إن زعلنا مش مُهم عندهم ما بيتجنّبوش الحاجة اللي بتضايقنا وبيكرروها، وزي ما العِتاب محبّة للي قُدّامك الانسحاب برضو محبّة لنفسك.. ولا إنتَ نفسك مش غالية عندك؟