كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
لو القعدة وحشة .. قوم
لو المكالمة اللي جايلك هتوجعك وتتعبك ...ماتردش!
لو المشوار مش عاجبك ومش مرتاح .. ماتروحش!
لو حسيت أنك بتعافر لوحدك في علاقة مش صحية .. أمشي.

أنت مش مجبر أنك تتأقلم على وضع أنت مش عايزه
أو تيجي على نفسك وتفرض عليها حاجات أنت مش حاببها، و مش مرتاح فيها، من حقك ترتاح وتحب نفسك.
‏انا بحترم كل انسان قرر يتخلص من علاقه ما في حياته علشان بتسببله آذي مهما كانت بقي قد ايه العلاقه دي مهمه والشخص غالي بشوف الشخص اللي بيقدر ياخد القرار ويعدي الفتره الصعبه اللي هيمر بيها انه شخص قوي كفايه ومؤمن بنفسه وبيحترمها ومدرك ان مفيش حد من حقه يشوهله نفسيته مهما كان هو مين
نفسيـــا:
نشرت إحدى المواقع سؤالاً..
ماذا لو إلتقيت بنفسك في الطريق ..؟

فعلقت فتاة : سوف أوسعها ضرباً ثم أجلس إلى جانبها وأبكي معها..
وعلق شخص آخر : سوف أتجاهلها وكأني ما رأيتها وأمضي في طريقي ..
-ماذا عنك أنت ايها القارئ..؟؟؟
لو قابلت نفسك في الطريق ماذا ستفعل؟؟؟
يوم عرفة7/19 💛
عيدالأضحى7/20 🐑
اللهم بلغنا يوم عرفة وأيام العيد ونحن في أحسن حال.
https://vm.tiktok.com/ZMdjCxeV9/

شوفو القناة بتاعتنا واقتراحتات ننزل محتوي اي عليها
‏مبعرفش اخرج حاجه حبيتها من قلبي بسهوله، بيصعب عليا انسى حد حبيته، وكمان بيبقي مطلوب مني اخرجه من تفكيري وقلبي عشان خلاص مبقاش موجود ومش هينفع أفكر فيه تاني،بحس نفسي داخل حرب نفسيه وذهنيه ولازم اتغلب على تفكيري والحنين والإشتياق للشخص ده، وللأسف انا الي بيتسببلي أذي نفسي فالأخر.
‏"لا تجبروا أحدًا على اعتناق أرواحكم، فالحبُّ مثل الدين لا إكراه فيه"

🤎
صور بعنوان "لأنَ نفسكَ أولى بالحُب"
🤍🤎
‏جميل اوي العلاقات الِـ فيها شغف والطرفين بيوحشوا بعض مش شرط حب او ارتباط يمكن صحاب بس شعور انك تحس ان فِ حد مهتم بيك و مستنيك و عاوزك تفتح و يرغي معاك و يطمن عليك حلو جدا حلو لما تلاقي حد خايف عليك و يومك يهمه و نفسه يكلمك طول اليوم و يعرف تفاصيلك .
- ‏انت المقصود

"ولكَ في الأيام القادمة ليلةً، لن تنام فيها من شدّة الفرح."
Forwarded from قلم رصاص
"أُمي الوحيدة التي تعلم أنّ أمتناعي عن أكلتي
المُفضلة لا علاقة له بالشبع بل بالحزن، وأنّ
نومي الكثير ليس له علاقة بالشعور بالنعاس بل
بسبب الأنطفاء، فقط وحدها مَن تعلم أنّ
صوتي المُنخفض وتحيتي الهادئة فور دخولي
المنزل تعني أن يومي كان سيئًا ..
أُمي وحدها تعلم إنني أتحدث كثيرًا لكنني في
الحقيقة لا أقول شيئًا، هيَّ وحدها تعرف أنّ
تلك الأبتسامة الخجولة حُب وأنّ تلك اللمعة
فراق وأنّ اللامبالاة إشتياق وأنّ رحيلي يعني
نسيان ..
أُمي الوحيدة التي تخاف من نفسي عليَّ، تخاف
سكوتي، تخاف شرودي .. هي َّالوحيدة التي
تكون على أستعداد بأن تحرق نفسها لكي تُنير
دربي وهيَّ الوحيدة التي شهدت أنكساراتي،
هزائمي، ونجاحاتي، هيَّ الوحيدة التي تعرف أنّ
الطريق لم يكن سهلًا أبدًا".
👍1
‏لما تقعد لوحدك بالليل تفكر ف الناس اللي كانت ف حياتك ومشيت والكلام الحلو اللي كان بينكم أو لما تقرأ chat قديم بينك وبين حد مبقاش موجود دلوقتي أو تروح مكان كنت بتروحه مع حد قريب منك ساعتها بتعرف وتفهم قد إيه فعلا أقرب الناس بتتغير المعزة بتقل لحد ماتنعدم خالص الوعود بتتنسي⁦⁦⁦
‏بستغرب بجد الناس اللي بتدخل حياتنا و تستنزف كل طاقتنا و في الاخر يمشو و تكون انت اللي ملهوف عليهم و عاوزهم تاني في حياتك بس انت بالنسبالهم كنت مجرد فتره من فترات حياتهم و هما كانو بالنسبالك كل حياتك .
‏"ليس الطريق لمن سَبَق، إنَّما الطريق لمن صَدَق."🧡