اتصالحو يا جماعة
روحوا قولوا "انا اسف انا عارف انى غلطت"
"حقك عليا معنديش أغلى منك"
"والله يِعز عليا نفضل كدا"
اتصالحوا واتأسفوا واعتذروا واتنططوا لو حد بتحبوه زعلان منكم وانتوا غلطانين، الاعتذار عمره ما هيقلل من قيمتك ولو شخص بتحبه هيتصالح بسرعة و بيكون مستنى الكلمة منك على أحر من الجمر.
اتصالحوا العمر قصيرة وانهاردة سوا بكرا لوحدنا..
روحوا قولوا "انا اسف انا عارف انى غلطت"
"حقك عليا معنديش أغلى منك"
"والله يِعز عليا نفضل كدا"
اتصالحوا واتأسفوا واعتذروا واتنططوا لو حد بتحبوه زعلان منكم وانتوا غلطانين، الاعتذار عمره ما هيقلل من قيمتك ولو شخص بتحبه هيتصالح بسرعة و بيكون مستنى الكلمة منك على أحر من الجمر.
اتصالحوا العمر قصيرة وانهاردة سوا بكرا لوحدنا..
الحياة دايمًا بتجبرني وعُمر ما كان عندي رفاهية الاِختيار؛ أُجبرتني أتجاهل حاجات كتير كانت أول اِهتماماتي، أُجبرتني أغيّر من طباعي وأبطّل طيبتي الزايدة عشان ما تتفهمش هبل، أُجبرتني أبعد عن الناس وما أثقش في وعودهُم بسبب كم الخذلان اللي شوفته، حاجات كتير كُنت مُجبر عليها رغم إنّي ما كُنتش طمعان في كتير، أنا كُنت عايز أعيش في هدوء وسلام وبس، لكن لا الناس ولا الحياة سابوني في حالي .
لو القعدة وحشة .. قوم
لو المكالمة اللي جايلك هتوجعك وتتعبك ...ماتردش!
لو المشوار مش عاجبك ومش مرتاح .. ماتروحش!
لو حسيت أنك بتعافر لوحدك في علاقة مش صحية .. أمشي.
أنت مش مجبر أنك تتأقلم على وضع أنت مش عايزه
أو تيجي على نفسك وتفرض عليها حاجات أنت مش حاببها، و مش مرتاح فيها، من حقك ترتاح وتحب نفسك.
لو المكالمة اللي جايلك هتوجعك وتتعبك ...ماتردش!
لو المشوار مش عاجبك ومش مرتاح .. ماتروحش!
لو حسيت أنك بتعافر لوحدك في علاقة مش صحية .. أمشي.
أنت مش مجبر أنك تتأقلم على وضع أنت مش عايزه
أو تيجي على نفسك وتفرض عليها حاجات أنت مش حاببها، و مش مرتاح فيها، من حقك ترتاح وتحب نفسك.
انا بحترم كل انسان قرر يتخلص من علاقه ما في حياته علشان بتسببله آذي مهما كانت بقي قد ايه العلاقه دي مهمه والشخص غالي بشوف الشخص اللي بيقدر ياخد القرار ويعدي الفتره الصعبه اللي هيمر بيها انه شخص قوي كفايه ومؤمن بنفسه وبيحترمها ومدرك ان مفيش حد من حقه يشوهله نفسيته مهما كان هو مين
نفسيـــا:
نشرت إحدى المواقع سؤالاً..
ماذا لو إلتقيت بنفسك في الطريق ..؟
فعلقت فتاة : سوف أوسعها ضرباً ثم أجلس إلى جانبها وأبكي معها..
وعلق شخص آخر : سوف أتجاهلها وكأني ما رأيتها وأمضي في طريقي ..
-ماذا عنك أنت ايها القارئ..؟؟؟
لو قابلت نفسك في الطريق ماذا ستفعل؟؟؟
نشرت إحدى المواقع سؤالاً..
ماذا لو إلتقيت بنفسك في الطريق ..؟
فعلقت فتاة : سوف أوسعها ضرباً ثم أجلس إلى جانبها وأبكي معها..
وعلق شخص آخر : سوف أتجاهلها وكأني ما رأيتها وأمضي في طريقي ..
-ماذا عنك أنت ايها القارئ..؟؟؟
لو قابلت نفسك في الطريق ماذا ستفعل؟؟؟
يوم عرفة7/19 💛
عيدالأضحى7/20 🐑
اللهم بلغنا يوم عرفة وأيام العيد ونحن في أحسن حال.
عيدالأضحى7/20 🐑
اللهم بلغنا يوم عرفة وأيام العيد ونحن في أحسن حال.
مبعرفش اخرج حاجه حبيتها من قلبي بسهوله، بيصعب عليا انسى حد حبيته، وكمان بيبقي مطلوب مني اخرجه من تفكيري وقلبي عشان خلاص مبقاش موجود ومش هينفع أفكر فيه تاني،بحس نفسي داخل حرب نفسيه وذهنيه ولازم اتغلب على تفكيري والحنين والإشتياق للشخص ده، وللأسف انا الي بيتسببلي أذي نفسي فالأخر.
"لا تجبروا أحدًا على اعتناق أرواحكم، فالحبُّ مثل الدين لا إكراه فيه"
🤎
🤎
جميل اوي العلاقات الِـ فيها شغف والطرفين بيوحشوا بعض مش شرط حب او ارتباط يمكن صحاب بس شعور انك تحس ان فِ حد مهتم بيك و مستنيك و عاوزك تفتح و يرغي معاك و يطمن عليك حلو جدا حلو لما تلاقي حد خايف عليك و يومك يهمه و نفسه يكلمك طول اليوم و يعرف تفاصيلك .
- انت المقصود
"ولكَ في الأيام القادمة ليلةً، لن تنام فيها من شدّة الفرح."
"ولكَ في الأيام القادمة ليلةً، لن تنام فيها من شدّة الفرح."