كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
مش لازم تشرب من البحر عشان تتاكد أنه مالح
متضيعش وقتك ومجهودك على حاجات واضح إنها لا تناسبك ولا تنفعك ولا هتسعدك ولا هتديلك قيمتك 🤍.
‏" واختر لنفسك شخصًا إذا قَست عليك الأيام يكن لكَ فيه عشمٌ لا يخيب ".♥️
المفروض عند سن كام الطفل بيحترم خالته 🙂💔
مش عارف أجيبهالك إزاي بس أنت هتفرح وهتتعوض قُريب جدآ وَاللَّه بس قول يارب❤️
لو لقيتنى بعدت عنك مره واحده رغم انك اقرب حد ليا اعرف انى زهقت م المعافره وجبت اخري.
خليك متأكد ان ربنا شايلك الخير مهّما إتاخر ،ادعي بس يديك الصبر الجميل لحد ما تشوفه !
التافهين بس اللي هيفهموا😂😂💔
‏"انا لو رجع بيا الزمن تانى في حاجات كتير مكنتش هعملها، ف ناس كنت اتمنى مقابلهمش فى حياتى او يكون بينا اى تعامل، ف صدف كنت اتمنى انها متحصلش ودعوات كتير كنت بدعيها بلهفه مكنتش هدعيها من الاساس، مكنتش هتعشم ف حد، وكنت هفكر ف حاجات كتير قبل ما اعملها بتلقائيه وحُسن نيه".
‏“سيعوضك الله عن كل هذا العبء الذي حملته وحدك في هذه الحياة، سيعوضك عن كل ألم قاومته دون أن تتكلم، سيعوضك عن كل الأشياء التي لم تخبر أحدًا عنها.”
‏هتلاقي نفسك حواليك ناس كتير جداً ومعارف أكتر ومصاحب طوب الأرض ويعرفوك وهتلاقي نفسك بردو ف الأخر مش عارف ترضي الكُل والأوحش من ده كُله أن برغم كُل إللي حواليك دول هتلاقي نفسك وحيد ومش عارف تفضفض معا حد ومحدش حاسس بـ إللي فيك خالص 🥺
‏- رسالة

مادمت لم تخطيء بحق أحد
دع الناس يرونك كما يريدون لا تهتم ."❤️
إشارة لك:
ستنتهي الأيام العجاف وستبدأ أيام الفرج قريباً..
فابشر وقل يا رب❤️
‏"يا ملائكتي اقضوا حاجة عبدي الليلة، فقد غلب يقينه قدري."

يارب ارزقنا هذا النداء
‏الشيطان أحد أكبر أهدافه إنه يوريك المُر في النعم اللي حواليك!
👍1
‏ماتعسّرت إلا وتيسرت ، وما ضاقت إلا فُرجت
‏لمّا تسمع كلمة "سند" مين اللي يتبادر لذهنك ؟
إشارة لك:
هتحصل حاجة الشهر دا تخليك أسعد إنسان في الدنيا كلها.. فابشر وقل يا رب
‏لك مني ما أراه منك ، أنا ذو ودً لمن دام وده ."
Forwarded from قلم رصاص
"أُمي الوحيدة التي تعلم أنّ أمتناعي عن أكلتي
المُفضلة لا علاقة له بالشبع بل بالحزن، وأنّ
نومي الكثير ليس له علاقة بالشعور بالنعاس بل
بسبب الأنطفاء، فقط وحدها مَن تعلم أنّ
صوتي المُنخفض وتحيتي الهادئة فور دخولي
المنزل تعني أن يومي كان سيئًا ..
أُمي وحدها تعلم إنني أتحدث كثيرًا لكنني في
الحقيقة لا أقول شيئًا، هيَّ وحدها تعرف أنّ
تلك الأبتسامة الخجولة حُب وأنّ تلك اللمعة
فراق وأنّ اللامبالاة إشتياق وأنّ رحيلي يعني
نسيان ..
أُمي الوحيدة التي تخاف من نفسي عليَّ، تخاف
سكوتي، تخاف شرودي .. هي َّالوحيدة التي
تكون على أستعداد بأن تحرق نفسها لكي تُنير
دربي وهيَّ الوحيدة التي شهدت أنكساراتي،
هزائمي، ونجاحاتي، هيَّ الوحيدة التي تعرف أنّ
الطريق لم يكن سهلًا أبدًا".