أنا حرفيًا ما بنساش؛ ما بنساش حد تعمّد التقليل منّي، ما بنساش كلمة وحشة إتقالتلي ولا نظرة ضايقتني ولا رد فعل ما عجبنيش، ما بنساش مين ما عملش إيه وقت ما كان مفروض يعمل، ومين عمل إيه لما ما كونتش مستنّي منه دا، أنا ما بنساش أي موقف إتخذلت فيه، ومهما رجعت مع أى حد عادى وزى الأول بفضل فاكر ومدوّن لكل واحد في السجل بتاعه، ودي حاجة مالهاش عِلاقة بسواد القلوب؛ أنا بسامح بس ما بنساش.
ف ليلة الجمعة تعالو نبعد شوية عن هموم الدنيا ونصلي ع النبي اللي هيشفعلنا يوم القيامة
مساء الخير ،عايز أقول إن في الأول وفي الآخر محدش عارف ولا مُدرك كمية المحاولات اللي بتحاولها مع نفسك طول اليوم عشان بس تعديه ولا حد عارف عن زقك للأحداث حتى التفاصيل وإن تركيزك فيها بيتعبك أكتر ويبوظ كل حاجة عدتها بصعوبة وخدت من وقتك وطاقتك اللي باقي منها،
شكراً..
شكراً..
الجو ف الساحل دلوقتي تحفة ياجماعة بجد فايتكوا كتير لازم تروحوا وتاخدونى معاكم والنبي
"جمع الله بيننا وبين كُل لهفة تكتسح عتبات قلوبنا، جمع الله بيننا وبين: الحمدلله على بلوغ ما تمنيناه طويلاً ."
انا لما ببقى مضايق وزعلان ببعد عن اى حد وباخد جمب من كل حاجه وبحب ابقى لوحدى ، مبيبقاش ليا نفس اتكلم مع حد ولا ارد ولا حتى اخرج ، بحب اسحب نفسى فى هدوء لحد ما ابقى كويس وبعدين ارجع اتعامل تانى ، والموضوع ملوش علاقه بأنى بحبك او بكرهك ، بس مبحبش اتعامل مع حد وانا مزاجى مش كويس !
مش اي حد بيعرف يبقى خدوم و مش اي حد بيعرف يبقى جدع و مش اي حد بيفهم في الذوق و الاصول و مش اي حد بيعرف يجبر بخاطر اللي حواليه و مش اي حد بيعرف يتكلم كلام مفيد و موزون و في محله و حقيقي اي حد في حاجه من الصفات اللي فوق دي بيبقى special و هو مش حاسس
Forwarded from شيزلونج ..
بسمع مزيكا وانا مليش مزاج بس علشان صوتها يكون أعلى من صوت أفكاري ومسمعش نفسي او مركزش معايا وف نفس الوقت مبركزش مع المزيكا .
أنا شايف إن أحسن حاجة تقدمها لنفسك الفترة دي إنّك تتعوّد على الحياة لوحدك، تعيش لوحدك، تخرُج لوحدك، تاخُد قرارات لوحدك، تخطط لمُستقبلك لوحدك، مش عُزلة ولا إكتئاب قد ما هي مُحاولة للتعايش مع مرحلة بقت مُعظم العِلاقات البشرية فيها تحكمُها مزاجية الناس وقُدرتهم على الاستغناء.