كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
يارب إزرع كل طرقنا بـ ناس هينة يحفظوا "العِشرة"، يصونوا "الود"، ويراعوا "الخاطر".
اختار له اسم
أنا حرفيًا ما بنساش؛ ما بنساش حد تعمّد التقليل منّي، ما بنساش كلمة وحشة إتقالتلي ولا نظرة ضايقتني ولا رد فعل ما عجبنيش، ما بنساش مين ما عملش إيه وقت ما كان مفروض يعمل، ومين عمل إيه لما ما كونتش مستنّي منه دا، أنا ما بنساش أي موقف إتخذلت فيه، ومهما رجعت مع أى حد عادى وزى الأول بفضل فاكر ومدوّن لكل واحد في السجل بتاعه، ودي حاجة مالهاش عِلاقة بسواد القلوب؛ أنا بسامح بس ما بنساش.
وفجأة هتلاقيها اتحلت بدون أى ترتيب وعوض ربنا هيبهرك.. فاطمئن وقل يارب
‏"سيعوضك لأنك رضيت في وقت لم يكن فيه الرضا عليك سهلاً"
‏أنا ممكن اخسر أي حد هيوجعلي دماغي.
ف ليلة الجمعة تعالو نبعد شوية عن هموم الدنيا ونصلي ع النبي اللي هيشفعلنا يوم القيامة
أغلب إللي شايلين أيفون عايشين على الكروت الفكة و عليهم فلوس سالفين بيهم رصيد .
‏"ولعلّها تجاب الليلة ، ويبلغ القلبُ نصيبه من الجبر بعد الصبر."
1
إشارة لك:
ستنتهي الأيام العجاف وستبدأ أيام الفرج قريباً.. فابشر وقل يا رب
‏مساء الخير ،عايز أقول إن في الأول وفي الآخر محدش عارف ولا مُدرك كمية المحاولات اللي بتحاولها مع نفسك طول اليوم عشان بس تعديه ولا حد عارف عن زقك للأحداث حتى التفاصيل وإن تركيزك فيها بيتعبك أكتر ويبوظ كل حاجة عدتها بصعوبة وخدت من وقتك وطاقتك اللي باقي منها،
شكراً..
الجو ف الساحل دلوقتي تحفة ياجماعة بجد فايتكوا كتير لازم تروحوا وتاخدونى معاكم والنبي
اقسم بالله حاسَس انك لو كتبت يارب هتصحيّ من النوم مجبور الخاطر وهتسمع خبر يفرحك.
‏"جمع الله بيننا وبين كُل لهفة تكتسح عتبات قلوبنا، جمع الله بيننا وبين: الحمدلله على بلوغ ما تمنيناه طويلاً ."
لكل من تصله هذه الرسالة:
فرَّج الله همك، وقضى دينك، وأسعدك فى الدنيا والآخرة
‏انا لما ببقى مضايق وزعلان ببعد عن اى حد وباخد جمب من كل حاجه وبحب ابقى لوحدى ، مبيبقاش ليا نفس اتكلم مع حد ولا ارد ولا حتى اخرج ، بحب اسحب نفسى فى هدوء لحد ما ابقى كويس وبعدين ارجع اتعامل تانى ، والموضوع ملوش علاقه بأنى بحبك او بكرهك ، بس مبحبش اتعامل مع حد وانا مزاجى مش كويس !
‏انا مش مضطر كل مره إني اوضح حسن نيتي لحد وفعلا لو مش عاجبك اتفلق عادي .
‏"لا تجعلني ثقيل على قلب احد وابعدني عن من يتمنى بُعدي ولو كان احب عبادك لقلبي."
‏مش اي حد بيعرف يبقى خدوم و مش اي حد بيعرف يبقى جدع و مش اي حد بيفهم في الذوق و الاصول و مش اي حد بيعرف يجبر بخاطر اللي حواليه و مش اي حد بيعرف يتكلم كلام مفيد و موزون و في محله و حقيقي اي حد في حاجه من الصفات اللي فوق دي بيبقى special و هو مش حاسس
Forwarded from شيزلونج ..
‏بسمع مزيكا وانا مليش مزاج بس علشان صوتها يكون أعلى من صوت أفكاري ومسمعش نفسي او مركزش معايا وف نفس الوقت مبركزش مع المزيكا .