كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
‏"واحدة من أفضل الجمل التي سمعتها على الإطلاق كانت على لسان الشيخ الشعراوي رحمه الله "لن تحصل أبدًا على شيءٍ كامل، ستحصل على أشياء ناقصة تكتمل بالرضا من الله ورضاك بقدره ".. فاللهم الرّضا الذي يجعل قلوبنا هادئة، وهمومنا عابرة، ومصائبنا هيِّنة، اللهم الرضا الذي ينتهي بأبواب جنتك"
محدش هيديك من صحته لو تعبت، ولا حد هيديك من مزاجه لو قرفت، ولا حد هيفرد ضهرك لو انحنى، ولا حد هيديك من ضحكته لو زعلت "واحده واحده على نفسك وهونها تهون..
‏السواد اللي تحت عيني مش مرض ده قلة راحة، وملامحي المقفولة مش كره للناس دي فرط حزن، وعصبيتي مش غباء ده ضغط بحاول اعديه، وزعلي مش كآبة ده تراكم أحزان حاولت أكمل من فوقها، مكنتش قاسي بس حد كسرني وزاد خوفي فقسيت، بقيت أحب أكون لوحدي لأن مبقاش عندي طاقة ولا شغف اني أتعامل مع حد .
‏" واختر لنفسك شخصًا إذا قَست عليك الأيام يكن لكَ فيه عشمٌ لا يخيب ".♥️
‏“لكن كم مرة في حياتك تعتقد أنك ستقابل شخصاً يلحظ ابسط التغيرات في ملامح وجهك او نبرة صوتك، ويشعر ما بك من حزن دون أن تحتاج التحدث، شخصاً يؤمن بما هو جيد بداخلك مهما ساءت تصرفاتك، ويعلم حقيقة شعورك رغم محاولاتك المستميتة في إظهار عكسه، شخصاً رغم كل ما بداخله من خراب يحاول إصلاحك.”
نص مشاكلي بسبب نبرة صوتي ، انا ببقي بناقشهم عادي و هما فاكرين اني بعلن عليهم الحرب
چيم إي إللي تروحيه حضرتك إنتي عديتي من قدامي و أنا بتفرج ع المسلسل الحلقه فاتتني .
‏"لعلّها ظلمات يونس، وما علينا إلا التسبيح "
_صباح الخير.''💙
‏"اللهم أخرجني من ضيق اختياري إلى براحِ إرادتك."
‏وفي هذا اليوم ..

"ربي إني أخاف الفقد فلا تفجعني بفقد من أحب، واحفظ لي من هم حولي ولا تحرمني قربهم، وأسألك يا الله الإكتفاء بك وألا تحوجني لأحد من خلقك."
‏اسم ولد لطيف من ثلاثه حروف؟ ♥️
‏لم اعد صديق جيد ، تحولت لـ شخص اخر عن السابق ياصديقي ، شخص مُنعزل ، شخص يبتسم لـ المارة ، لكن يكاد ان ينفجر من الداخل ، أنا اسف ياصديقي لأنني لم أعد أتحدث كثيرًا اصبحت شخص مُكتئب مُمل .
إشارة لك:
لعل نهاية هذا الشهر تكون جبر لك..
فابشر وقل يارب
صباح الخير لكل المتعبين الذين يستيقظون بأمل البدايات الجديدة رغم معرفتهم أن كل هذه الأيام هي نسخ عن بعضها
نهاركم اجمل ❤️
وفجأة هتلاقيها اتحلت بدون أى ترتيب وعوض ربنا هيبهرك.. فاطمئن وقل يارب
‏"أحبّ مساحتي الخاصة، أحبّ حدودي التي أصنعها، أحب الأشياء التي لا أحد يعرفها عني، أحبّ خصوصيتي مع نفسي وعدم وصول أي شخص لها مهما ظنّ أنه وصل."
يارب إزرع كل طرقنا بـ ناس هينة يحفظوا "العِشرة"، يصونوا "الود"، ويراعوا "الخاطر".
اختار له اسم
أنا حرفيًا ما بنساش؛ ما بنساش حد تعمّد التقليل منّي، ما بنساش كلمة وحشة إتقالتلي ولا نظرة ضايقتني ولا رد فعل ما عجبنيش، ما بنساش مين ما عملش إيه وقت ما كان مفروض يعمل، ومين عمل إيه لما ما كونتش مستنّي منه دا، أنا ما بنساش أي موقف إتخذلت فيه، ومهما رجعت مع أى حد عادى وزى الأول بفضل فاكر ومدوّن لكل واحد في السجل بتاعه، ودي حاجة مالهاش عِلاقة بسواد القلوب؛ أنا بسامح بس ما بنساش.
وفجأة هتلاقيها اتحلت بدون أى ترتيب وعوض ربنا هيبهرك.. فاطمئن وقل يارب