أنا مبسوط جدا إني بقيت سايب كل حاجه علي ربنا و راضي باي حاجه بتحصل عكس قبل كده كنت بضايق جدا و ازاي يحصل كده بس دلوقتي لا مهما يحصل الحمد لله و الحمد لله ع اللي حصل و اللي بيحصل و اللي هيحصل وحقيقي لا شيء يعادل الشعور بالرضا.
"واحدة من أفضل الجمل التي سمعتها على الإطلاق كانت على لسان الشيخ الشعراوي رحمه الله "لن تحصل أبدًا على شيءٍ كامل، ستحصل على أشياء ناقصة تكتمل بالرضا من الله ورضاك بقدره ".. فاللهم الرّضا الذي يجعل قلوبنا هادئة، وهمومنا عابرة، ومصائبنا هيِّنة، اللهم الرضا الذي ينتهي بأبواب جنتك"
محدش هيديك من صحته لو تعبت، ولا حد هيديك من مزاجه لو قرفت، ولا حد هيفرد ضهرك لو انحنى، ولا حد هيديك من ضحكته لو زعلت "واحده واحده على نفسك وهونها تهون..
السواد اللي تحت عيني مش مرض ده قلة راحة، وملامحي المقفولة مش كره للناس دي فرط حزن، وعصبيتي مش غباء ده ضغط بحاول اعديه، وزعلي مش كآبة ده تراكم أحزان حاولت أكمل من فوقها، مكنتش قاسي بس حد كسرني وزاد خوفي فقسيت، بقيت أحب أكون لوحدي لأن مبقاش عندي طاقة ولا شغف اني أتعامل مع حد .
“لكن كم مرة في حياتك تعتقد أنك ستقابل شخصاً يلحظ ابسط التغيرات في ملامح وجهك او نبرة صوتك، ويشعر ما بك من حزن دون أن تحتاج التحدث، شخصاً يؤمن بما هو جيد بداخلك مهما ساءت تصرفاتك، ويعلم حقيقة شعورك رغم محاولاتك المستميتة في إظهار عكسه، شخصاً رغم كل ما بداخله من خراب يحاول إصلاحك.”
نص مشاكلي بسبب نبرة صوتي ، انا ببقي بناقشهم عادي و هما فاكرين اني بعلن عليهم الحرب
چيم إي إللي تروحيه حضرتك إنتي عديتي من قدامي و أنا بتفرج ع المسلسل الحلقه فاتتني .
وفي هذا اليوم ..
"ربي إني أخاف الفقد فلا تفجعني بفقد من أحب، واحفظ لي من هم حولي ولا تحرمني قربهم، وأسألك يا الله الإكتفاء بك وألا تحوجني لأحد من خلقك."
"ربي إني أخاف الفقد فلا تفجعني بفقد من أحب، واحفظ لي من هم حولي ولا تحرمني قربهم، وأسألك يا الله الإكتفاء بك وألا تحوجني لأحد من خلقك."
لم اعد صديق جيد ، تحولت لـ شخص اخر عن السابق ياصديقي ، شخص مُنعزل ، شخص يبتسم لـ المارة ، لكن يكاد ان ينفجر من الداخل ، أنا اسف ياصديقي لأنني لم أعد أتحدث كثيرًا اصبحت شخص مُكتئب مُمل .