كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
علاقتي الاجتماعيه الايام دي
-ال راح راح
وال عايز يروح يروح
وال يحب يقعد انا هروح
اللهم بشرني و بشر كاتب “ لا حول ولا قوة إلا بالله " بفرحة تجعله يسجد باكياً ❤️
‏الظروف ما سابتش حد فينا ما غيرتهوش؛ كُلنا إتغيرنا، أولوياتنا إتغيرت، مفاهيمنا إتغيرت إسلوبنا إتغير، دعواتنا إتغيرت حتى مقامات الناس في حياتنا إتغيرت. الكام سنة اللي فاتو دول تكفلو بتغيير كُل حاجة في حياتنا لغاية ما وصلنا للنُسخة اللي إحنا عليها دلوقتي واللي مع الوقت هتتغير برضو
فعلا..
كلما اكتشفنا نفوساً مريضه من البشر إزددنا حُباً للكلاب
أنا شخص لا يجيد التفريط في الأشخاص بسهولة، إنما أرحل حين أشعر وبشكل أو بأخر أن وجودي بات يشكل عبئًا على من حولي كالعادة، أرحل حين أدرك تمامًا أنني بِتُ لا أطاق، حين تبدو كل الأمور حالكة من حولي، حين تنفرد أفكاري بي..
أهرب يا صديقي من العلاقات، التساؤلات والشفقة، أرحل حين أسقط.

– أحمد علام
"العائلة التي يزورها الموت، لا تعود كما كانت".. فاللهم ارحم كل حبيب فقدناه
‏انا مش محتاج اظبط نومي انا محتاج اظبط حياتي كلها.
Forwarded from شيزلونج ..
‏لا تنام قبل أن تقول :

" اللهم اجعلني استيقظ علي خبر يحيي قلبي و ييسر صدري ويمحي حزني يارب بشرني بما أنتظره منك وانت خير المبشرين، يارب ارح قلبي وعقلي ونفسي وجسدي وابعد عني ما يزعجني ربي خفف علي نفسي كل ألم أشعر به ومدني بالصبر ومن بعد صبري فرحة تسكن أعماقي يارب العالمين "
‏"ليس تعبًا عاديًا هذا الذي أشعر به، إنه شيء يصيب الروح المعنوية بالإحباط، بالانكسار، بالانسحاق، بل أن أقل ما يُمكن لي أن أقوله عن هذا الشعور هو أنه موت تدريجي، حتى أن المقاومة ومحاولات التفاؤل تبدو مجرد أفعال تستنزف الروح بلا جدوى".
‏دعوه صباحيه :

اسأل الله سامع الدعاء ورافع السماء ودائم البقاء ومن في اسمه دواء وذكره شفاء أن يرفع عنكم كل بلاء
ويحييكم حياة السعداء وأن يكتب لكم من كل داء شفاء ويرزقكم عيش الكرماء ويحميكم من غدر السفهاء وأن يعطيكم خير الدنيا وخير الآخرة أنتم ووالديكم وذريتكم وكل من قال آمين♥️♥️
تعرف فلان؟ .. آه
مصلحتك عارضت مصلحته؟ لا.
تبقي متعرفوش.
ايه اللي ممكن ينور الست..!
Forwarded from كلمات
مساء الخير ...
اكتر من حد بعت ليا ان بسبب الكومنتات اللي ع القناة في ناس بتدخل ترخم عليهم وتبعت مسجات ليهم

انا قدامي حل من ٢ دلوقتي

اما اقفل الكومنتات خالص

او اي حد يبعت مسج او يرخم عليك من خلال القناة تبعت ليا اليوز بتاعه او الاكونت بتاعه وانا هعمله بلوك من القناه

اتمني تشاركوني الرأي .... للتواصل دا اكونت الخاص بالتواصل والاقتراحات
@mz_mk1
@mz_mk1
‏إن الله لا ينسى من ظلمك ومن أبكاك ومن قهرك، فكن على يقين أن الحقوق ستُرد يوماََ...
انا حياتي عبارة عن يوم واحد قاعد يتكرر يومياً.
وما الحُب إلا لمن أختارنا في وسط الزحام، لمن جعلنا استثناءاً، لمن كانَ سنداً لنا في عثراتنا، وكان لنا في وقت الضيق ملاذاً ومسكناً، لمن شدّ على أيدينا كُلما أوشكنا على السقوط، وتقبلنا بنقصنا وأحبنا بعيوبنا، لمن جعلنا نُحب أنفسنا من حبه لنا، لمن رأى الجمال فينا حتى ونحن في أسوأ حال، لمن تحمّل مزاجيتنا المفرطة وشاركنا مشاكلنا وأحزاننا التافهة أحيانا.❤️
- مش قاعد علي مكتبك بتشتغل ليه؟
= عشان انا مطفي يا فندم
- طب حصلني ع المكتب هولعك جوه
Forwarded from مريض نفسي ..
‏مش لاقي كلام أوصف بيه حالتي غير إني مكركب من جوايا، فيه قرارات مش قادر أخدها وخطوات مش عارف أخطيها، عُقد مش عارف أفكها، مخاوف كتير مش قادر أواجهها، ومش عارف أبدأ منين أو حتي إزاي وبتدور جوايا أسئلة كتير بتتمحور في هل أنا هافضل في الوضع ده كتير ولا هاقدر أعديه ولا مافيش مَخرج؟
👍1