الظروف ما سابتش حد فينا ما غيرتهوش؛ كُلنا إتغيرنا، أولوياتنا إتغيرت، مفاهيمنا إتغيرت إسلوبنا إتغير، دعواتنا إتغيرت حتى مقامات الناس في حياتنا إتغيرت. الكام سنة اللي فاتو دول تكفلو بتغيير كُل حاجة في حياتنا لغاية ما وصلنا للنُسخة اللي إحنا عليها دلوقتي واللي مع الوقت هتتغير برضو
أنا شخص لا يجيد التفريط في الأشخاص بسهولة، إنما أرحل حين أشعر وبشكل أو بأخر أن وجودي بات يشكل عبئًا على من حولي كالعادة، أرحل حين أدرك تمامًا أنني بِتُ لا أطاق، حين تبدو كل الأمور حالكة من حولي، حين تنفرد أفكاري بي..
أهرب يا صديقي من العلاقات، التساؤلات والشفقة، أرحل حين أسقط.
– أحمد علام
أهرب يا صديقي من العلاقات، التساؤلات والشفقة، أرحل حين أسقط.
– أحمد علام
Forwarded from شيزلونج ..
لا تنام قبل أن تقول :
" اللهم اجعلني استيقظ علي خبر يحيي قلبي و ييسر صدري ويمحي حزني يارب بشرني بما أنتظره منك وانت خير المبشرين، يارب ارح قلبي وعقلي ونفسي وجسدي وابعد عني ما يزعجني ربي خفف علي نفسي كل ألم أشعر به ومدني بالصبر ومن بعد صبري فرحة تسكن أعماقي يارب العالمين "
" اللهم اجعلني استيقظ علي خبر يحيي قلبي و ييسر صدري ويمحي حزني يارب بشرني بما أنتظره منك وانت خير المبشرين، يارب ارح قلبي وعقلي ونفسي وجسدي وابعد عني ما يزعجني ربي خفف علي نفسي كل ألم أشعر به ومدني بالصبر ومن بعد صبري فرحة تسكن أعماقي يارب العالمين "
"ليس تعبًا عاديًا هذا الذي أشعر به، إنه شيء يصيب الروح المعنوية بالإحباط، بالانكسار، بالانسحاق، بل أن أقل ما يُمكن لي أن أقوله عن هذا الشعور هو أنه موت تدريجي، حتى أن المقاومة ومحاولات التفاؤل تبدو مجرد أفعال تستنزف الروح بلا جدوى".
دعوه صباحيه :
اسأل الله سامع الدعاء ورافع السماء ودائم البقاء ومن في اسمه دواء وذكره شفاء أن يرفع عنكم كل بلاء
ويحييكم حياة السعداء وأن يكتب لكم من كل داء شفاء ويرزقكم عيش الكرماء ويحميكم من غدر السفهاء وأن يعطيكم خير الدنيا وخير الآخرة أنتم ووالديكم وذريتكم وكل من قال آمين♥️♥️
اسأل الله سامع الدعاء ورافع السماء ودائم البقاء ومن في اسمه دواء وذكره شفاء أن يرفع عنكم كل بلاء
ويحييكم حياة السعداء وأن يكتب لكم من كل داء شفاء ويرزقكم عيش الكرماء ويحميكم من غدر السفهاء وأن يعطيكم خير الدنيا وخير الآخرة أنتم ووالديكم وذريتكم وكل من قال آمين♥️♥️
Forwarded from كلمات
مساء الخير ...
اكتر من حد بعت ليا ان بسبب الكومنتات اللي ع القناة في ناس بتدخل ترخم عليهم وتبعت مسجات ليهم
انا قدامي حل من ٢ دلوقتي
اما اقفل الكومنتات خالص
او اي حد يبعت مسج او يرخم عليك من خلال القناة تبعت ليا اليوز بتاعه او الاكونت بتاعه وانا هعمله بلوك من القناه
اتمني تشاركوني الرأي .... للتواصل دا اكونت الخاص بالتواصل والاقتراحات
@mz_mk1
@mz_mk1
اكتر من حد بعت ليا ان بسبب الكومنتات اللي ع القناة في ناس بتدخل ترخم عليهم وتبعت مسجات ليهم
انا قدامي حل من ٢ دلوقتي
اما اقفل الكومنتات خالص
او اي حد يبعت مسج او يرخم عليك من خلال القناة تبعت ليا اليوز بتاعه او الاكونت بتاعه وانا هعمله بلوك من القناه
اتمني تشاركوني الرأي .... للتواصل دا اكونت الخاص بالتواصل والاقتراحات
@mz_mk1
@mz_mk1
إن الله لا ينسى من ظلمك ومن أبكاك ومن قهرك، فكن على يقين أن الحقوق ستُرد يوماََ...
وما الحُب إلا لمن أختارنا في وسط الزحام، لمن جعلنا استثناءاً، لمن كانَ سنداً لنا في عثراتنا، وكان لنا في وقت الضيق ملاذاً ومسكناً، لمن شدّ على أيدينا كُلما أوشكنا على السقوط، وتقبلنا بنقصنا وأحبنا بعيوبنا، لمن جعلنا نُحب أنفسنا من حبه لنا، لمن رأى الجمال فينا حتى ونحن في أسوأ حال، لمن تحمّل مزاجيتنا المفرطة وشاركنا مشاكلنا وأحزاننا التافهة أحيانا.❤️
- مش قاعد علي مكتبك بتشتغل ليه؟
= عشان انا مطفي يا فندم
- طب حصلني ع المكتب هولعك جوه
= عشان انا مطفي يا فندم
- طب حصلني ع المكتب هولعك جوه