كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
" انا بشوف كل الناس بلا أستثناء ملامحها حلوه و جميلة."

-
كاتبين ايه في السيره الذاتيه بتاعت الواتس .
ليلة الوتر الاخيرة 🌙
اللهم لا ترفع عني غطاء سترك و اجعلني ممن أعتقت رقابهم من النار
‏- إن الله لايترك بُقعة سوداء في قلبك وأنتَ تستغفره .
يا رب لا ينقضي رمضان إلا وقد فرجت همومنا، وغفرت ذنوبنا، وجبرت قلوبنا، واستجبت دعائنا
‏i think كل لما تبقي بارد كل لما صحتك تتحسن
اللهم استودعناك رمضان فلا تجعله اخر عهدنا وأعده علينا أعواما عديدة
"كلما تشعر بالإحباط؛ خذ نفس عميق وتذكَّر أنك لست في سباق مع أحد ولست مضطرًا لأن تثبت أي شيء لأي أحد، وأن كل شيء سيحدث في وقته المناسب، وأن الدنيا ليست مكان للسعادة، إنما هي دار بلاء وابتلاء، دار اختبار.. هذا امتحانك وليس نهايتك، وتأكَّد أنَّ رزقكك لن يذهب لغيرك، لا رزقك في المال ولا في الناس، وكلنا فترات مهما كانت المحبة، ومهما كانت الوعود، وكل شيء يُنسى وكل شيء يَمُرّ، السهل يَمُرّ، والصعب يَمُرّ.. بفضل الله كل شيء يَمُرّ."
#كن جريئًا و أخبرني بالصورة التي شكلتها عني في مخيلتك من خلال منشوراتي . . 🖤
غزة ويكفي اسمها 🇵🇸
بينما هم ينتظرون المكالمة اللي بعدصلاة العيد أنامجهز كيلو بسكويت وهسقسق ولن أرحم أحد
مش صدفة والله ❤️
‏"احذر من كسرة النفس لأنها مؤلمة

فالله سيسألُك يوماً عن عينٍ أبكيتها ، وعن قلبٍ أوجعته ، و عن روح كنت سبباً في فقدِها لأمانها واطمئنانها، فأحذر أن يشتكيك أحد إلى الله"
هو عيد سعيد فعلا 💜
👍1
أكتر حاجة عملتها في حياتي وندمت عليها ، هى العمر اللي ضاع في المكان الغلط وسط الناس الغلط !!
الحقيقه إن مش بس المال السايب إللى بيعلم السرقه ،، المشاعر المفرطة برده بتعلم السرقه.. الجدعنة الزيادة وأنك موجود فى اى وقت والاهتمام الزيادة وكمان من غير ما تكون مستنى مقابل ، بيعلم انك مضمون و بيعلم سرقة حقك..
اى حاجه بتتعمل ببلاش بيبقى فى الاخر ملهاش تمن وملهاش قيمه ، كل حاجه عملتها وافتكرت انك بتعمل خير ومحطتش حدود أديت فرصه لنهبك و لظلمك واستنزاف مشاعرك في المكان الخطأ مع الشخص الخطأ ، وعلي مابتبدأ تفوق وتقرر انك تعمل استوب بتكتشف ان اتسرق منك أوقات من عمرك بحسن نيه و جدعنه منك مش مُقدره و فى غير محلها..
الافراط في العطاء يعلم الناس الاستغلال ، الافراط في التسامح يعلم الناس التهاون في حقك !!
‏الكون فيه حقايق كتير صادمة. أصعبهم بالنسبالي هي اللي قالها محمود درويش: تُنسي كأنك لم تكن.
كلنا هنطبق النهارده وكلنا هننام قبل صلاة العيد بخمس دقايق