هيفضل من أجمل علامات الحُب بالنسبالي إن شَخص يكون بيفكر فيك وهو مشغول جداً ، بيسحب نَفسُه فـ وَقت الزحمَه عشان يكلمك ، بيخطف الفُرصه فـ عز السحله وممكن يكركب مواعيدُه عشان يشوفك ، بتوحشه وهو حواليه كُل حبايبه ، ببحس إنه محتاجلك حتي لو هو بيعرف يعمل كُل حاجه لـ نَفسُه او عندُه ناس تساعدُه، بيقولك بحبك طول اليوم بـ أفعاله مش لازم ينطقها فـ حروف.
مش شرط أكون زعلان بسبب حد !! ممكن أكون زعلان على نفسي ، على كل حاجه عاوزها ومبتحصلش ، على كل وقت بحس فيه اني لوحدي ومحدش حاسس بيا ، على مواقف كتير محطوط فيها ومش بمزاجي ، على الخذلان اللي بحسه من أقرب الناس ليا ، على حياتي اللي متلغبطه ، ممكن أكون زعلان على نفسي عادي !
أنا وحشتني شخصيتي القديمة أوي، كنت شخص سعيد و نشيط، متفائل، شايف الجمال في كل حاجه حواليا، عنده أمل ودافع، بيحب نفسه، بيقدر يقبل كل حاجه وبيعرف يتبسط بأقل حاجه متاحه ولسه بيقدر يحس بالحب .. بس معرفش ايه اللي حصل ليا والله و بقيت كل حاجة كنت بكرهها فعلًا.
أعان الله أصحاب القُلوب المُنكسرة، الكتومين ومُتصنعي الإبتسامة الذين لا يُريدوا أن يرى أحد ضعفهم أو يشفق عليهُم، أعان الله كُل من سكن في قلبه نارًا لا تهدأ ولا يستطيع أن يبوح بألمه لأحد.
عارف لما تبقي sensitive وأقل حاجه بتأثر فيك بس بتحب تبان إنك جامد ومبتتأثرش بحاجه؟
في حاجات هتفضل سر فحياتنا زي ''وحشتيني'' اللي بتتكتب وتتمسح زي شات قديم بنقراه اكتر من مره زي ''Record" بنسمعه مليون مره زي"الغيره" اللي مينفعش تتقال صراحةً، زي ''نظرة" بنسرقها من غير ماياخدوا بالهم زي ضحكة لما تشوف ملامحهم فـ "الصور'' اسرار كده مش هتتقال هتفضل جوانا بس .
صباح الخير،
كل حاجة بتحصل حواليك فى كُل وقت هى رسالة بتقولك إنت محتاج ربنا أكتر، إنت من غيره ضعيف ومتبعدش روحك عنه، وخليك على يقين إنك مش هتستقر وتأنس غير بالقرب منه ووقتها هتشوف تعويضه ليك فكُل حاجة .
كل حاجة بتحصل حواليك فى كُل وقت هى رسالة بتقولك إنت محتاج ربنا أكتر، إنت من غيره ضعيف ومتبعدش روحك عنه، وخليك على يقين إنك مش هتستقر وتأنس غير بالقرب منه ووقتها هتشوف تعويضه ليك فكُل حاجة .