كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
- كل الناس بتغلط و عادي ، احنا بني آدمين مش ملايكه ! ، و أكيد يعني هييجي يوم وهتغير
= و افرض موتت قبل م تتغير !
قبل آذان الفجر :

"هَونّ على قلبي يا اللّه ، فقد ضاق كل شئ."
‏المكان الوحيد الذي أحسّستُ فيه بالوحدة، لم يكُن عندما كُنت وحدي، كان في غُرفة غربَ لوس أنجلوس، حينما أحببتُ شخصًا لم يُحبني.

‏- ميريت مالوي
"حفاظًا على السلام الداخلي.. نحتاج بين كل فترة والأخرى أن نُذكِّر أنفسنا أن الله لا يفعل شيء سيئ.. المكان الذي توجد فيه الآن هو أنسب مكان لك في الوقت الحالي، والمكان الذي ستذهب إليه فيما بعد عندما يأذن الله سيكون الأنسب لك حينها.. القرار الذي اتخذته وتراه خاطئًا ما هو إلا درس لتتعلم منه.. والموقف الصعب الذي تراه ابتلاءًا الغرض منه كان تحفيزك وتشجيعك لتكمل الطريق.. والصديق الذي يهجرك لا خير فيه لذلك أبعده الله عنك وعن طريقك.. والشيء الذي تمنيته كثيرًا ولم تحصل عليه لا خير لك فيه.. ولقد عوَّضك الله في شيءٍ غيره.. الرزق في يد الله.. الله فقط.. هو العدل.. هو الرحيم.. هو الخبير."
Forwarded from قلم رصاص
فضلا وليس امرا
لينك البيدج ع الفيس ممكن تعملو لايك لينا وشوفو البوستات وشير ليها لان التفاعل وقع عليها 😢💔

https://www.facebook.com/ppencil7/

تابعونا بقي
اقتراحات ل نوعيه بوستات القناه ... مستني رايكم
Forwarded from كلمات (Mahmoud Abd el aziz)
‏لما تحس انك مرهق و مستنزف نفسياً او جسدياً ادعي هذا الدعاء:
"اللهم اخرجني من حولي إلى حولك، و من عزمي الى عزمك، و من ضعفي الى قوّتك، و من انكساري الى عزّتك، و من ضيق اختياري الى براح إرادتك"
#سؤال_تخيّلي
تفتكر لو قابلت نفسك القديمة عايز تقولها إيه؟؟ 🤔
وبيقولوا ع الشتا فصل الكآبة .. حوش ياخويا البهجة اللي غرقانين فيها دلوقتي
هيفضل من أجمل علامات الحُب بالنسبالي إن شَخص يكون بيفكر فيك وهو مشغول جداً ، بيسحب نَفسُه فـ وَقت الزحمَه عشان يكلمك ، بيخطف الفُرصه فـ عز السحله وممكن يكركب مواعيدُه عشان يشوفك ، بتوحشه وهو حواليه كُل حبايبه ، ببحس إنه محتاجلك حتي لو هو بيعرف يعمل كُل حاجه لـ نَفسُه او عندُه ناس تساعدُه، بيقولك بحبك طول اليوم بـ أفعاله مش لازم ينطقها فـ حروف.
صلوا على خير خلق الله ♥️
كلمتان خفيفتان علي اللسان، ثقيلتان في الميزان:

سبحان الله وبحمده
سبحان الله العظيم
أغرب سبب رفضتي عريس علشانه .
لو قررنا نلغي عاده من عادات الزواج 🤵 المكلفه.. نلغي اييه
‏مش شرط أكون زعلان بسبب حد !! ممكن أكون زعلان على نفسي ، على كل حاجه عاوزها ومبتحصلش ، على كل وقت بحس فيه اني لوحدي ومحدش حاسس بيا ، على مواقف كتير محطوط فيها ومش بمزاجي ، على الخذلان اللي بحسه من أقرب الناس ليا ، على حياتي اللي متلغبطه ، ممكن أكون زعلان على نفسي عادي !
‏أنا وحشتني شخصيتي القديمة أوي، كنت شخص سعيد و نشيط، متفائل، شايف الجمال في كل حاجه حواليا، عنده أمل ودافع، بيحب نفسه، بيقدر يقبل كل حاجه وبيعرف يتبسط بأقل حاجه متاحه ولسه بيقدر يحس بالحب .. بس معرفش ايه اللي حصل ليا والله و بقيت كل حاجة كنت بكرهها فعلًا.
‏أعان الله أصحاب القُلوب المُنكسرة، الكتومين ومُتصنعي الإبتسامة الذين لا يُريدوا أن يرى أحد ضعفهم أو يشفق عليهُم، أعان الله كُل من سكن في قلبه نارًا لا تهدأ ولا يستطيع أن يبوح بألمه لأحد.
فضلا وليس امرا ... ابعتو القناة لصحبكم ينضمو معانا ع القناة
‏عارف لما تبقي sensitive وأقل حاجه بتأثر فيك بس بتحب تبان إنك جامد ومبتتأثرش بحاجه؟