المكان الوحيد الذي أحسّستُ فيه بالوحدة، لم يكُن عندما كُنت وحدي، كان في غُرفة غربَ لوس أنجلوس، حينما أحببتُ شخصًا لم يُحبني.
- ميريت مالوي
- ميريت مالوي
"حفاظًا على السلام الداخلي.. نحتاج بين كل فترة والأخرى أن نُذكِّر أنفسنا أن الله لا يفعل شيء سيئ.. المكان الذي توجد فيه الآن هو أنسب مكان لك في الوقت الحالي، والمكان الذي ستذهب إليه فيما بعد عندما يأذن الله سيكون الأنسب لك حينها.. القرار الذي اتخذته وتراه خاطئًا ما هو إلا درس لتتعلم منه.. والموقف الصعب الذي تراه ابتلاءًا الغرض منه كان تحفيزك وتشجيعك لتكمل الطريق.. والصديق الذي يهجرك لا خير فيه لذلك أبعده الله عنك وعن طريقك.. والشيء الذي تمنيته كثيرًا ولم تحصل عليه لا خير لك فيه.. ولقد عوَّضك الله في شيءٍ غيره.. الرزق في يد الله.. الله فقط.. هو العدل.. هو الرحيم.. هو الخبير."
Forwarded from قلم رصاص ✏
فضلا وليس امرا
لينك البيدج ع الفيس ممكن تعملو لايك لينا وشوفو البوستات وشير ليها لان التفاعل وقع عليها 😢💔
https://www.facebook.com/ppencil7/
تابعونا بقي
لينك البيدج ع الفيس ممكن تعملو لايك لينا وشوفو البوستات وشير ليها لان التفاعل وقع عليها 😢💔
https://www.facebook.com/ppencil7/
تابعونا بقي
هيفضل من أجمل علامات الحُب بالنسبالي إن شَخص يكون بيفكر فيك وهو مشغول جداً ، بيسحب نَفسُه فـ وَقت الزحمَه عشان يكلمك ، بيخطف الفُرصه فـ عز السحله وممكن يكركب مواعيدُه عشان يشوفك ، بتوحشه وهو حواليه كُل حبايبه ، ببحس إنه محتاجلك حتي لو هو بيعرف يعمل كُل حاجه لـ نَفسُه او عندُه ناس تساعدُه، بيقولك بحبك طول اليوم بـ أفعاله مش لازم ينطقها فـ حروف.
مش شرط أكون زعلان بسبب حد !! ممكن أكون زعلان على نفسي ، على كل حاجه عاوزها ومبتحصلش ، على كل وقت بحس فيه اني لوحدي ومحدش حاسس بيا ، على مواقف كتير محطوط فيها ومش بمزاجي ، على الخذلان اللي بحسه من أقرب الناس ليا ، على حياتي اللي متلغبطه ، ممكن أكون زعلان على نفسي عادي !
أنا وحشتني شخصيتي القديمة أوي، كنت شخص سعيد و نشيط، متفائل، شايف الجمال في كل حاجه حواليا، عنده أمل ودافع، بيحب نفسه، بيقدر يقبل كل حاجه وبيعرف يتبسط بأقل حاجه متاحه ولسه بيقدر يحس بالحب .. بس معرفش ايه اللي حصل ليا والله و بقيت كل حاجة كنت بكرهها فعلًا.
أعان الله أصحاب القُلوب المُنكسرة، الكتومين ومُتصنعي الإبتسامة الذين لا يُريدوا أن يرى أحد ضعفهم أو يشفق عليهُم، أعان الله كُل من سكن في قلبه نارًا لا تهدأ ولا يستطيع أن يبوح بألمه لأحد.