Forwarded from قلم رصاص ✏
من الحاجات الل بكرهها فيا إن لما بكتئب مبعرفش أكلم حد خالص ، يعني بفضل ف اوضتي على السرير ، لكن مفيش عندي طاقة نهائي أكلم حد ، ف الل في حياتي بيفتكروا اني مقاطعهم بسبب حاجة حصلت بينا ، الوقت بيعدي وانا بهدى بس هما بيفضلوا زعلانين وببقى مش عارف أصالحهم ازاي فبسيبهم زعلانين .
وعزتك وجلالك ما عصيتك استخفافاً بك، ولكن غلبتني نفسي فأغفر لي واكتبني من المقبولين♥️
إياك ومرافقة المنافق فهو ماكرٌ جداً ، يأكل مع الذئب وينبح مع الكلب ويبكي مع الراعي!!
عندما يتحدث الناس عنك بسوء وأنت تعلم أنك لم تخطىء في حق أحد منهم..تذكر أن تحمد الله الذي أشغلهم بك ولم يشغلك بهم🌷
إنّي يا الله لستُ إلا كائنًا صغيرًا على هذه الأرض، خسارته لا تحدث ضررًا بالعالم، وأحزانه لا تهُم أحد، لكنّ وحدك يارب تعرف كيف مداها بقلبي، فبعفوك انتشلني مما أنا فيه وخفف عني ما يغُم قلبي .
لما بنشوف حاجه صدفه عن الشخص اللي كنا مرتبطين بيه ، زي انه مثلا نزل صوره جديده وهو بيضحك وشكله حلو فيها ، غير البروفايل بيكتشر ، منزل صور خطوبته او جوازه !! ، للحظه كده قلبنا بيتنفض من مكانه ، اللي هو معقول بعد م كنت انا اللي بختار معاه الصور اللي ينزلها دلوقتي اشوف الصور دي صدفه ! وبعدين نفتكر ان مبقاش لينا الحق نتكلم او نزعل ف بننفجر في العياط
" كن واثقاً من نفسك ولا تبرر لمن يأخذ عنك فكرة سيئه ، دعه يأخذها وينصرف ، لم تهبط على هذا الكوكب لتثبت للبشر أنك ملاك " .