كلمات
10.5K subscribers
647 photos
3 videos
166 links
Postz
Download Telegram
بعض الأشخاص أحبونا دون أن يرونا فقط لأننا كتبنا
أشياء لامست ما بداخلهم من ألم.. 💔😔
👍1
Forwarded from Pinterest 🦋
طول الوقت بتمنى اني مبقاش شخص مؤذي في عين حد، ميبقاش في حد مش عارف ينام من كتر ما انا وجعته بكلمة أو موقف، وبتمنى كمان اني مكونش خليت حد يحس انه مش مرغوب فيه ولا انه فيه حاجة غلط ويقعد يسأل نفسه "هو أنا وحش للدرجة دي؟" وبحاول فعلاً لما حد يحتاجلي أكون موجود حتى لو وجودي مش هيأثر أو يغير حاجة بس ميحسش انه احتاج حد ولقى نفسه لواحده .
فيه جملة بتقول
"أبيع عُمري لمن يعاملني برفقٍ ، حتَّى في الخصام."
الجملة دي بتوصف قد إيه الإنسان ده غلبان ومش محتاج غير إنه يطمن ويلاقي اللي يعامله برفق وحنية كإنسان.
‏بطلوا تعاتبوا يا جماعة شقلب و إقلب على طول كفاية العمر و الوقت إللي ضيعناه .
‏أكتشفت فعلاً إن الواحد من غير الصلاة ضعيف، وفي نفس الوقت قلبه قاسي، ومتشتت وعقله مشغول، الصلاة بتقوي الواحد وفي نفس الوقت بتحنن قلبه وبتمنعه من حاجات غلط تانيه كتير وبتهدي عقله،ربنا يرزق كل الناس بنعمة الانتظام في الصلاة حقيقي، اللهم ثبت أقدامنا علي الصلاة.
‏من قرر الرحيل من حياتك سيرحل مهما بذلت من جهد للإحتفاظ به .. فلا تكن ضعيفاً وتجعل رحيل البعض نقطة نهايتك .. فقد تكون البداية !
‏الحياه بتتحسن بنسبه 99% لما تخش تنام وانت مصلي الخمس فروض
لا توجد لـِقاءات عبَثـية في الحَياة ،
كُلّ إنسانٍ تصادِفُه هُوَ إما اختبارٍ أو عقـوبة أو هدية من السماء 💎.
لو شوفتها تبقى من نصيبك .. " هيراضيك " و" هيعوضك " و" هيجبر بخاطرك " ❤️
‏"ما رأيك أن نعشق بعضنا سرًا ونُوهم العالم اننا مُجرد أصدقاء؟"

-
وأنت في منطقتك بيوزعوا إيه؟!

.
| تصوير : OptiKreativ-(Omar El Kady)
‏إحنا لما بنستجدع مع حد ف علشان ده أصلنا مش علشان حضرتك جامد زحليقه و تستاهل جدعنه .
‏" عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يُبدِلَ أَحزانُكُم فَرَحاً قَرِيباً "
‏لا تستمر الحيـاة إلا بالتجاوزات ، يجب أن تتجاوز خوفك، وندمك، وهزيمتك، وفي كثير من الأحيان يجب أن تتجاوز بعض الأشـخاص أيضاً ."
‏ليلة ١٣ رمضان🌛

" اللهُمَّ فرحة يعجزُ القلبُ عن وصفَها ."
‏- ليلة ١٣ رمضان 🌙

لا تنام قبل أن تقول :

"يا مدبر الليلِ والنهار؛ بدل ضيقي لفرج وعجزي لقوة وأحلامي لواقع واخرجني من حولي إلى حولك وقُل لما أتمناه من أمري أن يكون فإنه لا يُعجزك ولا يصعب عليك شيء" اللهم آمين."
‏كُن سبباً في جعل شخص
يُؤمن بوجود الخَير في الناس."
اتمنى حاجة في سرك، واستغفر بنية تحقيقها .♥️🦋
أنت المقصود:
لعل بعد الضيق الذي تمر به يفاجئك الله بفرج لم تحلم به.. فابشر وقل يا رب
‏" تعامل معي دائماً بمبدأ الاستثناء ، أنا لا أشبه أحد."
‏يقول سومرست موم :

‏" من أكبر أخطائي أنني كنت
‏ أمرّ على لحظات الفرح مرورًا عابرًا
‏ بينما أعيش الحزن بكل مشاعري"