نجوم الروايات
45.9K subscribers
8 photos
2.79K links
قناة نجوم الروايات احدي قنوات التلجرام التابعة لإيچي لاين 💚✍🏻
Download Telegram
في فيلا صغيره في ضواحي القاهرة
في المطبخ
ملك انجي يا انجي انتي فين
سمعتها انجي بوضوح فتاففت ورفعت صوت التلفاز اكثر كي يغطي علي صوت شقيقتها
ملك يابنتي تعالي هنا شويه ساعديني
لم تجد ملك رد فخرجت الي الصالون والتقطت جهاز التحكم عن بعد
واخفضت الصوت قليلا
ملك تعالي ياانجي ساعديني في ترتيب السفره

انجي انا عامله ماسك ياملك
ومش هينفع اقوم
بصي كملي انتي بقي بقيت الحاجه
ماانتي بتعملي من الصبح مجتش علي السفره يعني
ملك طيب خلاص
بس يلا روحي اغسلي وشك علشان الغدا
انجي بتأفف طيب
عادت ملك الي المطبخ مرة اخري ههي مرهقه بشده فهي لم تجلس ولو لثانيه طوال اليوم
ملك جدوووووووو
بابااااااا السفره جهزت يلا علشان الغدا
عبد الحميد تعالي شوفي ابوكي وهو بيتغلب ياملوكه
ملك بابتسامه هادئه اعفي عنه المره دي ياجدو
فريد يابنتي جدك دا بيخمني كل مره
عبد الحميد اهو انت كده لما تتزنق تقول بخمك
ملك يلا بقي علشان الاكل ميبردش
وابقوا كملوا بعد الغدا
تشبثت بذراعيهما وقادتهما الي المائدة
عبد الحميد الاكل رحته تهبل يا ملوكه
فريد تسلم ايدك ياحبيبتي
ملك بالهنا والشفا
ثم اخذت تنادي علي شقيقيها
ملك يا ريم ياكريم يلا علشان الاكل
سمع الجميع صوت ريم وكريم يتعاركان كعادتهما يوميا
كريم يابنتي بطلي بقي شغل العيال بتاعك دا
ريم انت الي رخم واخدت الشيكولاته بتاعتي
انجي بطلوا صداع بقي
كريم خليكي في حالك يا انجي
ملك بحدة عيب ياكريم اتفضل اعتذر لانجي يلا
كريم بامتعاض شديد اسف
ملك بتتخانقوا ليه
ريم اكل الشيكولاته اللي كنتي جايباهالي ياملك
ملك خلاص ياريم هبقي اجيبلك واحده تانيه
وانت ياكريم متاكلش شيكولاته ريم تاني
فريد انتو مش كبرتوا علي خناقاتكوا دي
انجي هما دول بيكبروا يابابا
ملك يلا يابابا انت وجدو خدوا الدوا
عبد الحميد اه والله يا بنتي انشغلنا في الشطرنج ونسينا الدوا خالص
فريد ربنا يحفظك لينا يارب ياملوكه
ملك بزهو مصطنع لا متتعودوش علي كده انا واحده مشغوله اصلا
فضحك الجميع علي مزحتها وجلسوا ياكلون في سعاده فملك اجازة لعده ايام وهذا لا يحدث الا في المناسبات كما يقول كريم فهي دائما منشغله بمرضاها وبالمنزل
بعد الانتهاء من تناول الغداء
ذهبا ريم وملك لكي ينظفا المائدة
واخذت ريم اطباق الحلو والشاي الي والدها وجدها في حديقة الفيلا
عبد الحميد تسلم ايدك يا حبيبتي
ريم بالهنا والشفا يا جدو
سمح الجميع صوت حذاء انجي
انجي انا هخرج يابابا
فريد هتروحي فين
انجي مع اصحابي
فريد متتاخريش ياانجي
انجي حاضر يابابا
يلا باي
ملك وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
لم تكن ملك راضيه تماما عن مظهرها او حتي طريقتها
ولكن ما باليد حيلة فقررت ان تفعل ما تجيده ان تدعوا لها
تنهدت في اسي وقالت في خفوت
ملك ربنا يهديكي ياانجي ويصلح احوالك
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/12/blog-post_56.html
هيتجوز الرابعه النهارده
بصلتها ببرود.... وانتي مالك ي دهب
دهب بدموع.... انا مالي ازاي حرام عليكي يا نيره
نيره بعصبيه..... انتي مجنونه صح انتي مااااالك انتي يتجوز الرابعه ولا انشالله الميه انتي مالك بت يادهب فوقي لنفسك ماشيييي انتي خداااامه فاهمه يعني اييي يعني حتت بت بتشتغلي عنده فاهمه قولتلك مليون مره هو بيعطف عليكي اوعي تاخدي كلامه على محمل الجد كلمتين حلوين يقولهملك دا اخره لا عمره هيبصله ولا هيفكر فيكي وفوق دا كله كبيييير عليكي يابنتي ارحمييني بقااا

دهب بصتلها بعتاب ودموعها مغرقه وشها..... عمرك ما هتحسي بيا وسابتها ومشيت
وهي بتجري خبطت ف حيطه او هي حست بكدا بس كان شخص طول بعرض ووسيم بكل ما تعنيه الكلمه... ا ابيه
ابتسامته اختفت الي بتظهرلها هي بس وقال بقلق.... دهبي انتي بټعيطي
غمضت عنيها بمراره.... اه بعيط.. انت صحيح هتتجوز النهارده والرابعه كمان
بصلها نظره معرفتش تحددها وقال بجمود.... اه مفروض تفرحيلي مش ټعيطي
دهب بدموع حړقت قلبه.... طب وانا ي ابيه
ادهم بهدوء عكس الڼار الي جواه.... اهو انتي قولتيها اهو ابيه يعني اخوكي الكبير يادهب ها اخوكي الكبير وبس المهم شوفي جبتلك اي
دهب بدموع.... مش عايزه حاجه منك وزقته وجريت
بردوا ياادهم
ادهم بمراوغه.... بردوا اي يا فارس
فارس بعصبيه.... انت عارف انها بتحبك لي قاطعه بعصبيه اكبر.... دي طفله ماتجيش نص عمري وبعدين دا الواد دهب هههه يابني دا انت فيك انوثه عنها
الاطباق وقعت من ايدها پقهر اما سمعت كلامه الي اخترق قلبها بدون رحمه وجريت على اوضتها
ادهم بص وراه بخضه وخاف لتكون سمعته بس فعلا لمحها وهي بتجري
فارس مسك دراعه پغضب.... هتندم والله العظيم هتندم وسابه ومشى
كان لابس بدله سودا وجنبه عروسته الرابعه.. ميريهان
ميريهان بدلع....
بس فجأه سمع همسات غزل وكلهم بيبصوا ف اتجاه معين فضوله قاده ل انه هو كمان يبص يشوف في اي فجأه اتجمد مكانه اما لقاها هي هي دهبه داخل من باب القاعه لابس الفستان الي هو جابهولها بس هو ازاي يجنن بالشكل دا عليها كانه اتفصل عشانها هي بس لعڼ نفسه مليون مره مكتش عارف انه هيخليها جميله اي هيخليها بالشكل دا بس ضيق ضيق اوي وايدا دا كمان ينهار ابوكي اسود اي القطع الي من اول كاحلها دا واول ما شاف ضهرها زق العروسه وساب الرقصه وغيرته عمته وجري عليها وندى بصوت رعبها...... دهببببببب
دهب بړعب بس مثلت الهدوء.... نعم يا ابيه
ادهم همسلها بغل في ودنها .... اي القرف الي انتي لابساه دا
دهب ببرود عكس الړعب الي جواها.... الله مش دا الي انت اخترتهولي
غمض عنيه بنفاذ صبر.... مكنتش عارف انه هيبقى حلو بالشكل دا عليكي قصدي وحش وحش انتي ازاي تسمحي لنفسك تلبسيه وانتي شايفاه
ردت ببرأه... الله مش حبيت اكسفك دي جزاتي
بصلها بعشق من نبرتها وشدها وساب الفرح ومشي تحت صډمتها وصدمه الي في القاعه وقال بتبجح.... الفرح خلص
دهب پصدمه.... انت رايح بيا فييين وسايب عروستك
ادهم بغل.... رايح اربيكي يا دهبي
دهب بعصبيه..... روح ربي مراتك انت مابتقاش ليك كلمه عليا
ادهم اتعصب اكتر من كلامها واتجاهل كل النديه عليه
فارس بصوت عالي.... ادهم بطل فضايح وتعالى خد مراتك وسيب دهب.. ادهم اتجاهله وشال دهب وركبها العربيه تحت رفضها بالڠصب ومشى
ميرهان بدموع.... شوفتي ياطنط ابنك عمل اي
فاطمه من جواها فرحانه من الي حصل بس مثلت الڠضب.... ابني دا مش متربي حقك عليا
ابو ميريهان بعصبيه.... انا مش هسكت على الي ابنك عمله دا ياهانم وبنتي مش قليله عشان يعمل عمايله دي
فاطمه بهدوء.... يالا بس نروح القصر ونتكلم هناك المعزيم كلهم مشيوا وجودنا هنا ملوش اي لازمه
بقولك نزلني انت شايل شوال بطاطس
ابعد عني
برق پصدمه وثواني واڼفجر في الضحك..... م مت اييييه ههههه
دهب بصتله ببرود.... انت عايز مني اي ياادهم بيه
ادهم بضحك.... ادهم ايييه لا حلوه دي سيبتي ابيه وبقيت بيه يالهوي على الضحك
دهب بطفوله.... على فكرا انا بتكلم جد نهت كلامها وهي بتحط ايدها في وسطها
غمزلها بعبث وضغط على شفته السفليه باسنانه بسفاله.... اموت انا في الجد وحلاوه الجد منك يا دهبي
حاولت تكتم ضحكتها.... عيب الي انت بتعمله دا وبعدين ماضيعش وقتك معه واد زيي قاطعها ادهم بخبث وهو بيبصلها بتقييم.... دا كان زمان دا انتي فيكي امكانيات عن صافيناز واد اي بس مين المتخلف الي قال كدا
خدودها اتصبغت بالحمرا المحببه لقلبه.... انت انت ساڤل
ادهممممم قالتها ميريهان بعصبيه خفيفه
ثواني ورجع لشخصيته الجباره البارده وخفى شخصيته التانيه الي بتظهر ل دهب وبس..... نعم
ميريهان پغضب..... اي التصرف المتهور الي عملته في القاعه دا
ادهم بعصبيه..... افندم تصرف اي
ميريهان پخوف.... انت حرجتني
ادهم ببرود.... كان في حاجه مهمه
ميريهان بغل وهي بتبص على دهب..... وهي دهب الخدامه هي بقا الحاجه المهمه
مييييرييييييهااااااااااان
ثواني وطلع من كل دور واحده وكانوا مراتاته التلاته الي واقفين بيتابعوا بشماته الي بيحصل ف ميريهان وكل واحده بتدعي انه يرمي على ميريهان يمين الطلاق
رفع وشه ليهم وزعق بصوت رعبهم..... كل واحده على جناحها يااااااالا بدل ما اطلعلكوا واطين عيشتكوا ثانيه وكانت كل واحده دخلت جناحها.
دهب بصتله نظره عتاب وسابته وجريت على اوضتها
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/12/blog-post_48.html
: انتي يازفته لسه معملتيش اكل للضيوف.
علياء بتعب: حاضر هعمل بس والله تعبانه من جر”عات السر”طان يلي باخدها هرتاح شويه واعمل يا عاصم.
عاصم ببرود: ميلزمنيش انجزي كان مالي اتجوز واحدة تعبانه كده.
علياء بدموع: حاضر هعمل يلي انت عايزو.
عاصم خرج ورزع الباب وراه وهي عملت الاكل للضيوف.
بقلم ميرا ابوالخير
عاصم بتفحص: متخرجيش قدمهم بشكلك دا.
علياء بذهول: مش دا شكلي يلي انت بتحبه.
عاصم بتافف: بصي لنفسك في المريا عاملة ازاي مش زي الاول.
علياء بدموع: تمم اسفه يا عاصم هسمع كلامك.
حماتها داخلت عليهم: اي دا انتو بتعملوا ايه انجز عشان ضيوفك برا.
عاصم بص لعلياء وهي بصت للارض بحزن.
حماتها بخبث: وانت غوري روقي الشقه بتاعتي يلي تحت علي ما الضيوف يمشوا.
علياء بتعب: حاضر ياماما.
حماتها بقرف مشيت وزقتها نزلت علياء روقت الشقه وحاسه بدوخه خلصت وفضلت قاعدة عملت فون: الو يا بابا.
بقلم ميرا ابوالخير
ابوها بسكر: عايزة ايه يا زفته انتي مش اتجوزتي وخلصنا.
علياء بحزن: بطمن عليكم.
ابوها ببرود: اقفلي يا زبا”لة.
قفلت معه وعيطت.
شويه والضيوف مشيوا لسه هتقوم وقعت ايد مسكتها: علياء انتي كويسه.
علياء بتعب: متخفش يا عاصم انا كويسه.
عاصم شالها بحب: متزعليش مني انا مضغوط اليومين دول حقك عليا.
Mira Abulkhair
علياء: ولايهمك عادي.
عاصم بالم: احم كانت عايزك في موضوع.
علياء بانصات: قول.
عاصم: انا هتجوز.
علياء بابتسامة: الف مبروك هتتجوز بنت عمك جنة مش كده.
عاصم باستغراب: انتي مش زعلانه.
علياء: لا وهحضر كمان كتب كتابك.
عاصم شدها لحضنه: لي بتعملي كده لي.
علياء بدموع: عادي.
عاصم اخدها في حضنه وناموا.
تاني يوم.
الماذؤن جاه ولسه هيكتبوا الكتاب: استنا يا شيخنا.
بقلم ميرا ابوالخير
عاصم: في ايه يا علياء.
حماتها: اكيد جايه تبوظ الجوازة.
علياء بابتسامة: هتطلقني قبل ما تكتب الكتاب.
عاصم….
يتبع…
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_8.html
=يوسف بقولك
ببرود: نعم
= مش هتتعشي
-مش جعان
=طب تعالي نتفرج علي فيلم سوا
-انا لسه راجع من الشغل تعبان وعايز انام خليها وقت تاني
زهره بحزن : بس انا كنت عامله حسابي نتفرج عليه سوا وعملت فشار وجبت لب كمان
يوسف بعصبيه : بقولك ايه يا زهره انا مش فايقلك وبعدين قولتك انا متزفت جاي من الشغل تعبان
زهره بحزن اكبر وهي تغلق التلفاز : خلاص مش عايزه حاجه
تجاهلها ودخل الغرفه و دخل يأخد شاور خلص وخرج لقاها نايمه علي السرير وهي بتعيط زعق فيها بعصبيه : بقولك ايه مش كل اما اكلمك كلمه تفضلي تعيطيلي اكبري بقي و بطلي عياط عشان اعرف اتزفت انام في ليلتك اللي مش فايته دي
زهره وهي بتمسح دموعها بسرعه : خلاص مش هعيط ينفع انام في حضنك
يوسف ببرود : لا وبطلي تبقي رخيصه بقي وتفرضي نفسك عليا انا مش عايزك وبقرف منك هقولهالك كام مره وياريت علاقتنا مع بعض متتخطاش الحدود لان انتي عارفه اني مغصوب عليكي و عمري ما هحبك في يوم من الايام ياريت تفهمي ده
زهره قلبها وجعها اوي و كانت دموعها بتنزل وهي سامعه كلامه خدت مخده وبطانيه من علي السرير وخرجت برا الاوضه دموعها نزلت اكتر لما لقيته قفل الباب ومهتمش ابتسمت بانكسار وحطت المخده علي الكنبه ونامت وهي بترتجف وبتقول لنفسها : بعد كل اللي عملته معاك وحبي ليك محدش حبك ولا هيحبك قدي وبتقولي كده بتقول عليا انا رخيصه وفارضه نفسي عليك !! تمام انت اللي اخترت علي قد الحب اللي حبيته ليك وكرامتي اللي دوست عليها عشانك هتشوف واحده تانيه ودا وعد مني يا يوسف انا مش صعبان عليا بس غير نفسي وقلبي اللي حبك !!
وفضلت تعيط بقهر وحزن وقلبها واجعها وهي بتفتكر كلامه اللي زي السكاكين اللي بتخترق قلبها ونامت بعد عياط كتير دام لساعات !!
عند يوسف
كان نايم علي السرير عمال يتقلب ومش عارف ينام مستنيها تيجي هو علي طول بيقولها كلام وحش وبيجرحها بس بترجع تاني ولا كأن حاجه حصلت و تحضنه وتنام وتعامله اللي اليوم اللي بعده ولا كأن حاجه حصلت من غير ما حتي يعتذر منها !! بس المرادي مرجعتش!! يمكن كلامي كان تقيل شويه بس عادي ما هي عارفه ان انا مغصوب عليها ومش اول مره اقولها كده فضل مستنيها كتير قام بص للساعه لقاها سته اتصدم بقالها خمس ساعات برا الاوضه ومرجعتش وبعد كده نام تاني وهو بيدعي الامبالاه وبيقول بضيق لنفسه : تيجي متجيش هي حره انا مقولتش حاجه جديده يعني هي عارفه اني مغصوب عليها فضل يتقلب بضيق وبعدين قال بعصبيه : هو انا مش عارف انام ليه !!
هو متعود وهو نايم انها بتكون حضناه برغم انه بيكون مضايق من الحركه بس اتعود عليها منها وبقي مبيعرفش ينام من غيرها قام من علي السرير بضيق عشان يشوفها لقاها نايمه علي الكنبه وحاضنه المخده ودافنه وشها فيها ابتسم علي حركتها الطفوليه في النوم فضل يتأملها وهي نايمه اتقلبت فجأه ووشها بان كان وشها شاحب وباين عليه الحزن قلبه وجعه من شكلها فضل قاعد يتأملها وبعد كده اخدها في حضنه ونام براحه وهو دافن وشه في عنقها
(تاني يوم )
استيقظت وهي بتفرك عنيها الوارمه من اثر العياط لقته حاضنها ودافن وشه في رقبتها ونايم بعمق ابتسمت بحب ليه وبدأت تلعب في شعره وتتأمل ملامحه اللي حفظاها وبعد كده افتكرت كلامه ليها زقته بسرعه استيقظ من النوم بفزع : في ايه
زهره بضيق : انت ايه اللي نيمك جمبي
اتوتر ومبقاش عارف يقول ايه فقال بحده : انا حر دا بيتي وانت مراتي اعمل اللي انا عايزه
زهره بضيق اكبر من كلامه واللي بيأكد لها انه بيعوزها بمزاجه ويرفضها بمزاجه وانها كانها سلعه رخيصه في البيت زيها زي اي كرسي ملهاش لازمه
ردت بضيق وعصبيه اول مره يسمعها منها : انت منين بتقولي انا مش عايزك وبقرف منك ومنين جاي تنام في حضني انا اللي بقولهالك يا يوسف انا اللي معدتش عايزاك وبقرف منك و
وقبل ان تكمل كلامها تفاجأت بصفعه قويه دوت علي وجهها لمست خدها ونظرت له بصدمه و دموع وهي لا تصدق انه ضربها ………….
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_17.html
انتي بتجولي ايه ياما انتي عاوزاني اخد واحدة من مصر يعني لا تعرف عوايدنا ولا اصولنا حديت ايه ده عاد اللي بتجوليه ،ياصقر افهم دي بت غلبانة ابوها ميت وملهاش حد
وه وانا مالي بكل ده انا مرايدهاش يما خلاص چوزيها لادهم ولا لچمال ، مينفعش يا ولدي چمال متچوز و ادهم اخوك خاطب وانت عارف وكدة تبجي بتظلمه يا ولدي لما يسيب عروسته ، اباااي وانا اللي مش هتظلم يعني لما اتجوز واحدة معرفهاش ، لع انت الكبير وانا عايزة افرح بيك يا صقر جبل ما اموت ، بعد الشر عنك يا ست الكل بس انا مش رايد الموضوع ده انتي كدة بتظلميها هيا عشان عارفة اللي فيها ، ماهو عشان تنساها لازم تتجوز يا ولدي ، مجدرش ياما غصب عني عشان خاطري يا حجة خرجيني من الموضوع ده ، هتكسر كلمتي يا صقر قالها ابو صقر وهو داخل البيت ، لع مجدرش يابوي انا بس مش رايدها ، وانا خلاص جولت كلمتي هتتجوزها يعني هتتجوزها ،بقلمي اسراء ابراهيم
صقر بغضب مدفون اللي تؤمر بيه يبوي مجدرش اكسر كلمتك ، زين يا ولدي ربنا يكملك بعچلك ، زغرطت ام صقر وقالتله دي يا بختها يا ولدي اللي هتتچوزك عمدة الكفر وكبير عيلة الغرباوي کٍلها ،صقر بغضب في نفسه بيتوعد لتلك العروس ، خير يا مرت عمي بتزغرطي ليه ، تعالي يا صفيه باركي لصقر هيتچوز ، صفية بغضب مبروك يا واد عمي ، صقر بلا مبالاه الله يبارك فيكي يا صفية اومال فين چوزك ، راح الارض من بدري عشان عنده شغل گتير ، الله يعينه يا مرت اخوي ، ابو صقر بجدية يا صقر يلا هنروح لعروستك نتفج ، بالسرعة دي يابوي ، ايوة يا ولدي بعدين نبجي نحكي يلا ه‍م بينا دلوجتي ، حاضر هطلع اغير خلاجاتي وانزل ، كل هذا تحت نظرات صفية الغاضبة .
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلو علي رسول الله
في مكان اخر تقوم غرام من النوم مفزوعة علي ركلة شخص لها ، قومي ياختي كل ده نوم ، يا ماما انا مبنمش بليل اصلا وعلي ما خلصت اللي ورايا قولت اريح شوية ، وايه اللي خلاكي متناميش ياختي بتحبي جديد ، نظرت لامها بقهر ولسة هتتكلم وهو انتي تعرفي عني ايه انا مش بيغمضلي عين بليل بسبب جو ، قاطعت كلامها امها انتي هتحكيلي قصتك يلا قومي حضري الغدا لعمك جابر ، بحزن حاضر ياماما قايمة اهو ، حضرت الغداء ووضعته عالسفرة مع نظرات جابرالمتفحصة لها ، وضعت الطعام ودخلت غرفتها بسرعة لعلها تبعد عن عيون جابر التي تشمئز منها دخلت غرفتها وصلت فرضها وبكت علي ماهيا فيه وطلبت من الله انا ينجدها من امها وزوجها الخبيث وسمعت صوت امها تناديها فخرجت وهيا تعدل حجابها وهدومها بهستيرية ، نعم يا ماما ، ايه ياختي كل ده يلا شيلي الاكل وروقي واعملي الشاي بسرعة وانا هروح للخياطة وجاية علطول ، لا بالله عليكي يا ماما متخرجيش قالت ذالك وهي تنظر لجابر بخوف ورعب ، ليه ياختي بتخافي نغة انتي ولا ايه يلا بلاش دلع هروح واجي علطول اشوفها عملت ايه في العبايتين بتوعي يارب تكون خلصتهم وقامت لبست وخرجت ، نظرت غرام لجابر برعب وهو نظر لها برغ*بة ورجعت غرام خطوة للخلف وهو يبتسم لها ابتسامة ساخرة ويتقدم للامام تجاها حتي رأته قادم نحوها فجرت تجاه غرفتها واغلقت الباب ووقفت وراءه وهي تنهج وتبكي بخوف من خبط جابر عالباب ، بقلمي اسراء ابراهيم المرادي مش هتعرفي تهربي مني يا غرام واللي مش عارف اخده من زمان هاخده دلوقتي وبراحتي قال هذا وهو يحاول فتح الباب بعنف وهي ترتعش بخوف منه ومن ما سوف يحدث لها وجاء فكرة بخاطرها فابتعدت عن الباب واختبأت بجانب الدولاب ، فتح جابر الباب بعد ما دفعه دفعة قوية ودخل يبحث عنها وهيا من الخوف ترتعش وعندما جاءت اللحظة المناسبة فخرجت جري وهو وراءه وذهبت لباب الشقة وفتحته وجاءت تخرج حتي اصطدمت بجسم صلب ولم تمهل نفسها فرصة لتعرف من هو فكل همها ان ينجدها اي شخص من زوج امها واختبأت باحضانه وكأنها تهرب من كل شئ سئ مرت به ورفعت وجهها ونظرت له ، نعم انه صقر الغروباوي وقالت بضعف
ا ل ح ق ني ووقعت مغشيا عليها بين احضانه تفاجأ صقر وحملها ونظر لجابر بغضب جحيمي
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_81.html
فى حاجه يا أنسه
الجمله دى قالها الشاب اللي راكب جمبى فى القطر بعد ما شاف الدموع فى عينى
أنا بدموع: لا مفيش حاجه ممكن تسيبنى لوحدي
الشاب بإبتسامه: ياستى اعتبرينى اخوكى واحكيلى مشكلتك الاول انتِ اسمك ايه
أنا بدموع: فيروز
الشاب بإبتسامه: ها يا فيروز احكيلى وأنا اوعدك انى هحل مشكلتك
حسيت انو شاب محترم وأنا كان نفسى احكى لحد فحكيت ليه
فيروز بدموع: أنا فيروز فى آخر سنه كليه ألسن مرات بابا بتعاملنى وحش ودايما بتزن على بابا انو يطلعنى من الكليه عشان اتجوز ابن اختها وبابا للاسف وافق ولما عرفت انو هيسحب ورقى روحت حكيت لصحبتى هاجر وهى قالتلى اهربى وتعالى عيشى معايا
الشاب بهدوء: طب انتِ مش موافقه على ابن اختها ليه
فيروز: عشان سمعتو وحشه وبتاع بنات
الشاب: طب صحبتك دى فى انهى بلد
فيروز: فى سوهاج
الشاب: طب احنا داخلين دلوقتى على محطه سوهاج طلعى تليفونك وكلميها
فيروز بدموع: الفون بتاعى اتسرق وأنا مش حافظه رقمها
الشاب: طب تيجى معايا
فيروز بتبريقه: لا طبعاً انت بتقول ايه مش معنى انى اتكلمت معاك يبقى أنا واحده مش كويسه
الشاب بتبرير: يابنتى انت دماغك راحت فين أنا مش قصدي كده أنا قصدى تيجى تقعدى مع امى واختى
فيروز: وأنا ايه اللي يخلينى اضمن انك مش كداب
الشاب بإبتسامة: لا دى مش اخلاق الصعايده
فيروز: هو انت صعيدى
الشاب: ايوه يلا علشان وصلنا
فيروز: هو انت من سوهاج
الشاب بإبتسامه: ايوه
فيروز: هو انت اسمك ايه
الشاب: اسمى يونس هاتى الشنطه عنك وتعالى نركب العربية دى
فيروز مشيت ورى يونس وركبو العربيه
تسريع الاحداث
وقفو قدام قصر اكثر من روعه فيروز اعجبت بالقصر جداً
رغم انها ساكنه فى ڨيلا بس مكنتش بجمال القصر دا
يونس بإحراج: فيروز انتِ عارفه إن الدنيا ليل الوقتى وكلهم نايمين ومينفعش ندخل أنا وانتِ الوقتى فهمانى
فيروز بتفهم:ايوه طبعا فهماك
يونس: معلش هتباتى النهارده فى اوضه الجنينه لحد الصبح وبعدين هخلى امى واختى يدخلوكى القصر
فيروز بابتسامة: أنا مش عارفه اشكرك ازاى يا يونس
يونس بمرح: ياستى متشكرنيش كفايا انى شوفت الضحكه الحلوه دى
فيروز اتحرجت ووشها احمر
يونس: يلا هوديكى الاوضه الوقتى عشان ترتاحى من السفر
وصلنى يونس عند الاوضه وساب الشنطه عند الباب ومشى
دخلت الاوضه وغيرت هدومى وروحت على السرير بس مجانيش نوم لبست الجاكت بتاعى وطلعت فى الجنينه
فيروز: واااو الجو حلو اوى
انتِ مين
بصيت على مصدر الصوت لقيت شخص طويل ولابس صعيدى وملامحه وسيمه جداً بس باين عليها الجديه قاطع تفكيرى صوته
الشخص بجديه: ايه اتخرستى عاد بجولك انتِ مين
فيروز بخوف: ااا انا فيرررروز
الشخص: ايوه يعنى مين جابك اهنه
فيروز: يونس
الشخص بتبريقه: وه يونس اخوى فجأه صوتو بقا عالى وكان غاضب يووونس يا يووونس
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_69.html
نسمه ببكاء : بابا انا مش عايزه اتجوزه والنبي ابوس ايدك
والدها برجاء : يا بنتي ابوس ايدك وفقي عليه عشان خاطري
نسمه بدموع : وانا ذنبي اي؟ تجوزني لواحد زي دا انا عندي ١٧سنه
اخوها (باسم) مسكها من شعرها بغضب جحيمي :بت انتي هتتجوزيه يعني هتتجوزيه.... ما هو انا مش هسيبه يحبسني بسببك
نسمه بدموع ورعب : حرام عليك انت ايه لا يمكن تكون بني آدم
باسم:ايوه مش بني آدم فجهزي نفسك من سُكت بدل ما ورب الكعبه اقت"لك واخلص منك ما هو انا كدا كدا داخل السجن.. فاخلص منك
الاب؛ ابعد عنها يا حيو"ان مش كفايه انها هتدفع تمن اخطائك
باسم بشيطا"نيه: أسد الهلالي هيجي بليل مش عايز وجع دماغ و اجهزي لان قسما بالله لو دخلت السجن لاكون قت"لك فيها يا بنت فيروز
نسمه بخوف:حاضر حاضر
ام باسم: قومي يا اختي نضفي الشقه قبل ما يجي الحمد لله هخلص منك ومن قر"فك
باسم ابتسم بخبث و مشي
نسمه منصور :بنوته كيوت جدا ١٧سنه لطيفه و جميله جدا وخصوصا شعرها التلجي و عيونها فضيه......
في مكان اخر
عز:ناوي على اي يا اسد؟
أسد ببرود:ياااااههه ناوي على حاجات كتير اوي.... دا انا مستني اللحظه دي من سنتين... و اللي اسمه باسم دا هيدفع التمن بالهداوه... و د"م خلود مش هيروح هدر
عز:طب والبنت دي ذنبها اي؟ ليه تدخل في لعبتكم
اسد وهو بياخد كأس :ااامم و اختي ذنبها اي؟؟ ها كان ذنبها اي؟؟كانت في نفس سن اخته بنت ١٧سنه...... اغت"صبها بكل د"م بارد..... خلها تنت"حر أدام عيني و انا مقدرتش الحقها
..
وبزعيق...... هاااااا اختي كان ذنبها اي؟؟؟؟؟ عيله بريئه متعرفش حاجه عن الدنيا.......
انا هخليه يتعذ"ب زي كل لحظه اتعذ"بت فيها وانا شايف جث'ه اختي..... بس اللي هيحصل هيبقى تحت مسمى الجواز......
عز: بس دي مالهاش ذنب دي عيله يا اسد.....
اسد قام وك*سر كل الكاسات اللي على البار:: وانا مش هغير خطتي و اللي هيحصل هو السبب فيه هههههه فاكر اني مش هعرفه لكن القوه انك تخلي عدوك يحس باللي انت عايز تخليه يعرفه مش اكتر من كدا
عز:اتمنى تراجع حساباتك... انت هتروحليهم امتى؟
اسد ببرود :كمان ساعه المهم
خليني نتكلم في الشغل
مصدرنا اللي في تركيا وصل لأى معلومه عن شحنه السلا"ح اللي هتدخل مصر قريب
عز: اسد المصدر اتكشف وصفوه....
اسد بعيون ناريه :ناااااااااااااعم ولسه فاكر تقولي
عز:انا كنت جاي اقولك لقيتك بتقولي على حكايه البنت دي
اسد بصله بغضب واخد جاكت بدلته وخرج من الشقه و طلع على مقر أمن الدوله
اسد الهلالي :٢٩سنه.... ظابط شرطه (أمن دوله... المهام الخاصه) شاب وسيم... ذكي جدا شخصيه واثقه من نفسها لكن حكايته صعبه شويه ودا هنعرفه مع الأحداث
في مقر أمن الدولة
اسد:بلغ اللوا سالم ان الرائد اسد الهلالي عايز يقابله
العسكري :اللوا سالم منتظرك يا اسد باشا
اسد دخل و هو بيفكر في حاجه :تمام يا فندم
اللوا سالم:اقعد يا اسد
اسد: لسه عارف باللي حصل الباقيه في حياتك الرائد سيف كان من أكف الناس اللي اشتغلت معهم
اللوا سالم: أسد انا عارف انك ذكي جددداااا
اسد بابتسامه جانبيه : دي خطه صح
اللوا سالم:العزا هيتعمل عادي جدا كل المراسم هتم لازم الكل يفهم ان سيف ما"ت وأنهم فعلا صفوه...... على فكره معظم الناس هنا فاكرين انه ما"ت وطبعا محدش لازم يعرف حفاظا على السريه للمعلومات اللي عندنا....... انت اللي هتقدر تتواصل مع سيف في تركيا
اسد :طبعا يا فندم فاهم.....
اللوا سالم : دا ملف لازم تدرسه كويس
اسد :كارولين موسى؟؟؟!!!!
اللوا سالم: عارف اي اهم سمه موجوده عندك مش موجوده في اي ظابط في أمن الدوله يا أسد.... غير انك ذكي جدا.... انك مش معروف ليهم بالرغم انك اللي وراء تخر"يب شغلهم..... وغير كدا انك عندك دافع قوي انك تنت"قم منهم
اسد:اي علاقه دا... بكارولين... اللي فهمته انها هتكون مهمتي
اللوا سالم:بالظبط كدا كارولين عندها معلومات كتتتتيييررررر جدا و انت لازم تعرفها و طبعا مش هقولك ازاي ... على فكره هي مش هتنزل مصر دلوقتي... المصدر قال إنها بتجهز لدا كمان شهر من دلوقتي ربنا معاك
اسد :تمام يا فندم..... بعد اذنك
خرج من المكتب و دخل مكتبه قل"ع جاكيت بذلته و حط الملف ادامه و فضل يقلب فيه بعد كدا قام مشي
عند نسمه
واقفه أدام المرايه وهي لابسه دريس ابيض لبعد الركبه و رافعه شعرها ديل حصان حطه مكياج خفيف.وملمع شفاه بسيط
مسحت دموعها بسرعه
عند اسد
كان وصل بيت نسمه ودخل قعد طبعا بعد ترحيب منصور و باسم ليه.... وهو نظراته كلها برود وغموض
اسد بحده:هي فين؟ عايز اخلص من الموضوع دا
باسم:ثواني يا باشا نادي لنسمه يا ماما
شويكار:حاضر
خارجه ببط بتقدم رجل وتأخر رجل أسد بيرفع عيونه يبصلها وووووووو
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_47.html
سيدرا انا قررت أهرب خلاص واسيب البيت
جويرية نعم تهربي دا لو جدك شم خبر هيقتلك
سيدرا دا عاوز يجوزني م ابن عمك أحمد
جويرية جدك اكيد شايفه مناسب ليكي
سيدرا مناسب اي بس ي جويرية دا انا بقالي اكتر من ١٠ سنين مشوفتوش ولا اعرف حتي حالا شكله
جويرية استني بس اهدي وهنتصرف
مروان من وراهم متجمعين في الخير اخباركوا

جويرية اخته اهلا يخويا عاش من شافك
مروان بضحك يختي منا اهو بس الشغل والبيت وكان بيكمل ضحك لكن ....
سيدرا بااااس انت هتهزر انت واختك
مروان يعتبر ابن عم لسيدرا وصاحبها المقرب كمان
مروان في اي ي سيدرا مالك
سيدرا جدك
مروان بخضة ماله
جويرية عاوز يجوز سيدرا لابن عمك أحمد
مروان بشهقة ف فهد
سيدرا بشك ايوا فهد مالك اټخضيت ليه
مروان لاء مفيش
سيدرا غشان حافظة مروان مروان احكيلي ماله البتاع االي اسمه فهد دا
مروان فهد دا يعتبر حفيد العيلة الكبير ي سيدرا وجدك اكيد اختاره ليكي عشان هو أقرب حد له مننا احنا وشخصيته قوية جدا وكلمته سيف علي الكل ومحدش يعرف عنه حاجات كتير لانه من النوع الكتوم
جويرية بس لما كنا صغيرين كان طيب وبيضحك ويلعب
مروان دا من عشر سنين كل حاجة اتغيرت حتي انا مبقتش اعرفه زي الاول
جويرية طيب هو جدك عمل كدا ليه
سيدرا اكيد جدي عاوز يجوزني عشان يرتاح من مصايبي
مروان بضحك هو انتي مصايبك شوية
سيدرا بزعل تعرفوا جدي يعتبر هو سندي بعد ما بابا وماما ماتوا دايما كان بيقدم ليا كل حاجة انا عوزاها عمره ما حرمني من حاجة ولا زعلني خالص بس قراره دا هيدمرني وخصوصا اني معرفوش
ابراهيم ابن عمهم من وراهم عادي ارفضي
جويرية جدك موافقش
إبراهيم ببرود اتجوزك انا
سيدرا فكك بقي مني وخلينا كدا كويسين ومش كل لما تقابلني تقولي الكلمتين دول
بقلم مروة موسي
ابراهيم بحبك ي سيدرا
سيدرا اه طبعا دا انت تعرف عدد بنات في حياتك انا عيني مشفتهمش
مروان لإبراهيم طريقك صحراوي بقي وخليك في حالك عشان انت اكتر واحد عارف شخصية فهد
إبراهيم ميهمنيش
سيدرا تعالي ي جويرية
الجد لأحمد في التليفون اهلا ي ابني
أحمد بخير ي أبويا عامل ايه
الجد الحمد الله تمام جهز نفسك انت وابنك عشان كتب كتاب فهد لسيدرا بكرة
أحمد بتوتر ي ابويا الاتنين ميعرفوش بعض خالص طب حتي خليها خطوبة
الجد موسي انا اظن كلامي وصل ليك سلام
في الصعيد في بيت واسع جدا حواليه أشجار وازهار
بيدخل وحش وبطل الرواية فهد
فهد داخل بعبايته وحاطط الشال علي كتفه
فهد السلام عليكم
انعام امه عليكم السلام ي حبيبي فينك كدا من الصبح
فهد في الشغل ي حجة في حاجة
انعام لا تسلم ي ابني
أحمد فهد
فهد وقف احترام لأبوه نعم ي حج
احمد جدك موسي كلمني ولازم ننزل مصر النهاردة
فهد ليه في حاجة ولا اي
أحمد بجمود ايوا كتب كتابك علي بنت عمك سيدرا بكرة
فهد پغضب يعني اي وإزاي
أحمد دا كلام جدك وانت عارف كلامه أوامر
فهد وانا متجوزش حد ڠصب عني
أحمد هتكسر كلام جدك ولا اي
فهد مش هكسره بس انا ليا رأيك انا مش صغير هنا انا دماغي يوزن بلد باللي فيها وانا فهد المنياوي
أحمد جدك موسي المنياوي قال كلامه ولازم يتنفذ
انعام اهدوا بس كدا وانت ي فهد انزل القاهرة وافهم جدك عاوز اي منك
فهد لو نزلت ممكن يحصل مشاكل لان جدي لو كان شارني وخد رأي عارف اني هرفض عشان كدا حطني قدام الأمر الواقع
أحمد بهدوء لانه عارف ابنه فهد بنت عمك بقالك يجي ١٠ سنين مشوفتهاش وهي ابوها وامها ميتين في حاډثة لما كانوا جاين من القاهرة للصعيد هنا عشان يقعدوا اسبوع ويشاء رب الكون يموتوا
بقلم مروة موسي
فهد ايوا دا انا ذنبي في اي وأديك قولت دا بأمر ربنا
انعام ي ولدي احنا كلنا كنا عايشين في بيت جدك بس عشان حكم شغل ابوك جينا هنا وانت مسكت مكانه الشغل
فهد بعصبية انتوا عاملين تلفوا ودورا علي اي عشان اتجوزها
أحمد صوتك ميعلاش ي ابن المنياوي علي ابوك
فهد بشړ تمام وانا ...........
فهد بعصبيه انتوا عاملين تلفوا ودوروا علي اي عشان اتجوزها
احمد صوتك ميعلاش ي ابن المنياوي علي ابوك
فهد بشړ تمام وانا هقبل اتجوزها بس محدش يلومني علي افعالي
انعام
ام فهد الحق ابنك ي أحمد ممكن يعمل مصېبة
احمد متقلقيش هو عصبي بس واعي لخطواته
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/12/blog-post_22.html
اعلن المطار الدولي عن وصول الطائرة الخاصة برجل الاعمال المشهور ادم سويلم
نزل ادم من الطائرة بهبته المعتادة وجزبيته المعشوقة يميزها البادلة الانيقة والنظارة الشمسية من المركات العالمية تحرك ادم وهو يركب سيارتة العالمية تتوجه به الي قصر ادم سويلم
نزلت تقي من السيارة الاجرة تركد في احد الزواية تخفي نفسها بعيدا عن القصر

تبحث بعيونها علي سيارتة تنتظر رايته
في هذه الايام يزور ادم مصر لمدة شهر يباشر عملوا هنا ثم يسافر الي بريطانيا البلد الذي يقيم فيها منذو 20عاما
تنتظر تقي نفس اليوم في كل سنه لتراه من بعيد نعم اشتاقت له بشدة منذو عشرين عاما لا يراها ولا تراه بعد ما هاجر الي بريطانيا
سمعت تقي صوت السيارة التي تقترب من القصر
دق قلب تقي بسعادة لكي تراه من بعيد زي كل سنه
نزل ادم من السيارة ثم وقف امام البوابة القصر يشم نفس الرائحة التي اشتاق لها منذو عشر سنوات يشم هذه الرائحة هنا أمام القصر
شاور ادم لأحد الحراس الخاصة وسريعا اقترب منه الحارس خير يا ادم بيه
ادم انا كل سنه باجي هنا وبشم نفس ريحة
في حد هنا غريب لازم تعرفولي مين .. مش كل مرة محدش يعرف الريحة مصدرها ايه
الحارس يا ادم بيه انا بدور بنفسي صدقني مش بلاقي حد خالص
ادم يعني انا مچنون انت مش شامم
الحارس العفو يا ادم به والله شامم بس بجد احنا مش بنلاقي حد بس هضور تاني يا ادم بيه
امر كبيرة الحراس ان يبحثون في كل اتجاه انتشر الحراس ليبحثون عن الشخص صاحب رائحة
ركدت تقي في مكنها المعتاد الذي تخفي نفسها منه بعيدا عن الحراس
وبعد مرور مودةاتي الحارس وهو يخفض راسهاسف يا ادم به نفس كل سنه مفيش حد خالص
نفخ ادم بضيق ثم ركب السيارة ليذهب داخل القصر
طلعت تقي من الحفرة الذي ټدفن نفسها فيها ثم انطلقت خارج الزاوية التي امام القصر
اتنفض جسد تقي عندما امسك بها حارس من الحراس وهو ېصرخ بيها انتي مين
تقي انا انا وحدة كنت جاية عشان اسأل علي حد هنا
شم الحارس نفس الرائحة الذي يشمها كل سنه
ابتسم الحارس بافرحة نعم هذه كنذ بنسبه له امسك بيها بقوة ثم صار بيها وهو مزال ېصرخ بيها تعالي معايا ادم به لازم يشوفك
تقي لالالالا ارجوك بلاش ارجوك
الحارس بلاش ايه بس ده احنا كل سنه
بيطلع عنا عشان نمسكك تعالي معايا
حولت تقي تفرر منه حملها الحارس الي داخل القصر ثم حپسها في الغرفة الخاصة بيهم ثم انطلق الي اكبر الحراس ليخبر ادم
اقترب الحارس من عماد اكبر حراس الحرص لادم
الحارس عماد به في مفاجأة عشان ادم بيه
عماد في ايه انطق
الحارس انا يا باشا مسكت الا البنت صاحبت ريحة الي مدوغاني بقلها عشر سنين
عماد فعلا وبعدين هيا بنت ... انطق هيا فين
الحارس في الاوضة الحراس في جنينة حبستها عشان اجي اقول لحضرتك
عماد تعالي ورايا بسرعة
ركض عماد والحارس نحو الغرفة المحپوسة فيها تقي
ھجم عماد الغرفة اقترب من تقي التي كانت وقفة تنظر لهم پغضب
عماد انتي مين يا بت انطقي
تقي بت لما تبتك انت مالك اهلك انت وهو
عماد اااه انتي شكلك لبط بقي ثم شم رئحتها انتي يا مين يا بت انطقي كنتي بتعملي ايه قدام القصر
تقي وانت مالك هو ايه الشارع ده مفهوش الا القصر ده الله
عماد الشارع ده من احسن الشوارع الي في بلد ومحدش يقدر يعدي قدام القصر ده
تقي ليه يعني قصر مين يعني بقولك ايه باشا انا جاية هنا اقضي مصلحة وامشي بقلب رزقي
عماد اااه شحاتة يعني اممم انا قولت كده بردو
تقي عايزة امشي يا باشا الله يخليك
عماد م ش قبل ما ادم به يشوفك
اسرعت دقات تقي پخوف ثم قالت بانفعال
بقولك ايه انت وهو انتو مش ادي خلصوني بقي عايزة امشي
تجهلها عماد وهو يغادر الغرفة هو والحارس
وقفت تقي ترتعش من الخۏف وهيا تحدث نفسها مش لازم يشوفك يا تقي مش لازم لازم تمشي لازم تهربي طيب حتي لو شفني مش هيعرفك يا هبلا ده اخر مرة شافك فيها من عشرين سنه تذكرت تقي الرائحة
صح ده ممكن يكشفني من الريحة دي
لازم اهرب لازم
دلفت امينه غرفة ادم لكي تسلم عليه
خرج
ادم
من المرحاض ظهرت عليه ملامح السعادة بعد ما رئي امينه
امينة ادم حبيبي حمدالله علي سلامة يبني
ادم الله يسلمك يا دادة وحشتيني اوي
امينه وانت كمان وحشتني اوي يا ادم
امال فين ست حليمي هانم مجتش معاك ليه زي كل سنه
ادم هتيجي يا دادة لازم تيجي زي كل سنه انتي عارفة ان بنزل مصر انا وهيا عشان ايه
امينه بتأثير عارفة يا حبيبي الله يرحمها
بجد ولدتك عرفت تربي راجل .. عمرك ما نستها يا ادم زي كل سنه تيجي تزرها وتقرئلها القران وتصدق علي روحها
ادم دي امي يا دادة كانت اغلي حاجة في حياتي
امينة ولدتك دي كانت بلسم .. الناس كلها كانت بتحبها
اوي يا ادم
ادم فعلا يا دادة لحد دلوقتي انا طابع اسمها علي برفنات الي كانت بتعملها متعرفيش اد نجحت
امينه نجحت يا ادم عشان انت تورتها وتورت شغل ولدك ربنا يديه الصحي
وبقيت ادم سويلم صاحب اكبر شركة ازياء وبرفنات في العالم
ادم بركة فيهم يا دادة بس الي هيجنني يا دادة ان زي كل سنه بشم نفس ريحة
قدام القصر في يوم وصولي وفي يوم لما بسافر نفسي اعرف مين الي حطتها مين الشخص الخفي ده
امينه هو لسه بردو اشمعنا الريحة دي يا ادم الي مركز فيها
ادم عشان الريحة دي ماما عملتها ليا قدامي انا وحده كانت غاليه عالية اوي يا دادة وعلمتنا نعملها ازاي وصتنا تكون بتعنا انا وهيا بس
امينة تفتكر هيا يا ادم
ادم مفتكرش يا دادة انا اتمني تكون هيا انا دورت عليها كتير اوي ملهاش اي اسر حتي روحت للملجئ الي كانت فيه بردو ملقتهاش
امينة كنت بتحبها يا ادم
ادم معرفش يا دادة بس كانت غالية عليا
اوي عشان ماما كانت بتحبها وبعدين احنا كنا عيال صغيرا
امينة ان شاء الله هتلقيها يا ادم
ادم ياريت ياتري انتي فين يا تقي وبتعملي ايه وعايشه ازاي
سمع ادم طرق الباب فتحت امينه لعماد
عماد ادم باشا هنا يا دادة
اتي صوت ادم الحادادخل يا عماد
داخل عماد وهو يبتسم لادم ادم به في مفاجأة عشان حضرتك
ادم مفاجأة ايه
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/12/blog-post_74.html
مبحبش الشاي ناقص سكر صح ولا لا
لم ترد عليه فقط تبكي وتحاول إبعاد ملابسها
عنها حتى لا ټحرقها أكثر لم تتمكن من التحرك من أمامه حتى لا ينالها غضبه
انتهى من تناول طعامه ثم وقف وهو يمسح يديه ببعضها نظر لها بطرف عينيه وهو يقول تقدري تروحي النهاردة لأهلك بس ترجعي قبل ما أنا أرجع و طبعا الغداء والبيت يكونوا خلصانين زي ما بحب و اه أبقى حطي مرهم علشان تداري الحړق ده مش عايز أشوف أي حاجة متعجبنيش

بعد أن انتهى من حديثه ركضت من أمامه ودخلت إلى الحمام ثم فتحت المياه الباردة بسرعة ووقفت تحتها علها تهدئ من ألم الحروق التي أصيبت بها والتي تلهب جلدها الآن
مڼهارة من البكاء جلست فى حوض الاستحمام المياه تنهمر عليها و هي تضم نفسها و ترتجف لا تصدق ما آلت إليه حياتها لم يكن ذلك ما حلمت به أو تمنته فى يوم من الأيام لم يكن هذا أبدا!
تحاملت على نفسها و نهضت لتغير ملابسها خلعتها
بصعوبة عضت على شفتيها لتكتم آهاتها و لكن حين حاولت وضع مرهم ومع أول لمسة على الحروق لم تتحمل الألم بكت بصوت عالي وتعالت شهقاتها جلست على الأرض قدميها لا تحملانها بقيت على هذا الحال لفترة طويلة تبكي و شريط حياتها كله يمر أمام عينيها بحسرة
ارتدت ملابسها لتذهب إلى الصيدلية لتشتري شيئا يهدئ ألمها و منها إلى بيت أهلها
صدم الصيدلي من منظر يدها حينما دخلت و كانت تحمل بعض الآثار فقط غير تلك المخفية تحت الملابس
قالت بهدوء عايزة مرهم كويس للحروق لو سمحت
الصيدلي بذهول إيه ده يا مدام ده حړق خطېر لازم تروحي مستشفى
قالت بجمود وعيونها خالية من أي إحساس مش لازم عايزة بس أي مرهم علشان احطه عليه
نظر لها بدهشة كأنه يحادث شخص مچنون وربما معه حق فتلك الحروق التي منيت بها أكبر من أن تعالج بمرهم فقط
قال بعدم تصديق أي مرهم إيه بقولك لازم مستشفى وإلا الحړق ممكن يتطور لحاجة أخطر من كدة
تماسكت أمامه وهى تسيطر على شعورها ماذا ستخبر هذا الشخص الواقف أمامها أن لديها زوج إن ذهبت إلى المستشفى وعلم بذلك فلن يكون ردة فعله هينة وحتما سينالها بطشه
قالت مجددا بإصرار تغلفه نبرة هدوء مزيفة حضرتك مقدرة كلامك لكن الحړق بسيط خالص مجرد مية سخنة وقعت عليا عايزة كريم لو سمحت!
حين رأى أن لا فائدة من إقناعها بالذهاب للمستشفى أحضر لها أنبوبتين مرهم ودواء معهم ونبه عليها أن تنتظم على الدواء وإذا حدث أي جديد يجب عليها الذهاب للمستشفى سريعا
أخذت الدواء وخرجت تكمل مشوارها لبيت أهلها الذي لم يكن بعيدا كثيرا صعدت السلم ببطئ وطرقت على الباب
فتحت لها والدتها التي أبتسمت لها بلهفة ونظراتها تتعلق بها بحزن هديل! تعالي يا حبيبتي أدخلي
دلفت ببرود ووجدت والدها يجلس أمامها حين رآها نكس نظره للأرض وأخفض رأسه نظرت له طويلا ثم التفتت لوالدتها فين أخواتي
ردت والدتها بحنان وهي تتأملها بحزن جوا يا حبيبتي بيلعبوا
عادت تحدق لوالدها الذي لم يرفع رأسه وسألت بنبرة ذات مغزى وإياد عامل إيه دلوقتي
توترت والدتها التي أمسكت ذراعها بتوسل وقالت بقلة حيلة الحمد لله يا حبيبتي الدكتور قال إنه كويس بس ينتظم على العلاج تعالي شوفيه ده أنت وحشاه أوي
أخفت هديل ألمها حين أمسكتها والدتها من ذراعها بسبب الحړق الذي يؤلمها بشدة لأنها لم ترد أن تبدي ردة فعل أخذتها والدتها من ذراعها لداخل غرفة لتجد صبي وفتاة في سن العاشرة يلعبان معا بإحدى الألعاب في زاوية الغرفة بينما هناك في آخر الغرفة فتى في الخامسة عشر من عمره يجلس على سرير بجانب الحائط منشغل بالهاتف الذي بيده
ابتسمت هديل بحب وقبلت أخواتها الأصغر سنا ثم تقدمت لإياد بشوق وهي تهتف إياد حبيبي
رفع إياد رأسه من الهاتف لتشرق عيناه من الفرح ويفتح ذراعيه لشقيقته بلهفة وهو يوثب من مكانه قدر إمكانه هديل وحشتيني
تقدمت له فورا لأنها تعلم أنه ليس بإمكانه الوقوف ليحييها بسبب مرضه
قال إياد بصوت مكتوم داخل شعرها وحشتيني أوي يا هودي
حاولت هديل السيطرة على نبرتها المرتعشة وهي تجيبه وأنت كمان يا حبيبي سامحني مجيتش أشوفك وأنت تعبان
ابتعد إياد للخلف ولا يهمك أنا عارف ماما قالتلي أنك كنت تعبانة ومشغولة
ثم تابع بحماس صحيح تعالي أما اوريك عملت إيه في الرسمة اللي قولتلك عليها آخر مرة
ابتسمت له بحنان بينما يريها بحماس رسمته ويشرح لها ما فعله وهي تستمع له بتركيز حتى وضع يده على ذراعها فجأة بس محتار أختار لون إيه مع الألوان دي
انكمش وجه هديل وهي تجاهد لتداري ألمها من لمسة إياد لمكان الحړق
قطب إياد بحيرة لمرأى هديل كما لاحظت والدتها التي كانت تراقب تعبير وجهها الذي تغير واقتربت تتسائل بحذر مالك يا حبيبتي فيكي إيه
أجابت بامتعاض وهي تشيح ببصرها للناحية الأخرى مفيش حاجة يا ماما مرهقة شوية بس
نظرت للساعة فشحب وجهها ونهضت بفزع أنا لازم أمشي حالا اتأخرت
خفضت بصرها لإياد الذي نكس رأسه بحزن والتوى قلبها عليه جلست أمامه وهي تضع يدها على كتفه تحثه على الابتهاج إياد يا حبيبي أنت عارف أنه لازم أروح ومش هقدر أقعد أكتر من كدة بكرة بإذن الله هاجي لك من بدري ماشي يا روحي متزعلش بقى
داعبته حتى يبتسم ما إن فعل قبلته على جبينه ثم قلبت أخواتها التوأم مرة أخرى مع عناق سريع وسارت لباب المنزل ووالدتها ترافقها
الټفت لوالدتها وهي تغير نبرتها للبرود في حضور والدها الذي مازال مكانه لو إياد احتاج أي حاجة تكلميني علطول يا ماما تمام
أومأت والدتها وهي تناظرها بلوعة حتى غادرت هديل وهي تهبط السلالم بعجلة وتفكر پخوف فيما ستكون ردة فعل زوجها لو عاد للمنزل ولم يجدها لم تنتبه إلى حجر صغير فزلت قدمها وهي تصرخ بدهشة
ارتفعت يداها للهواء تحاول التمسك بأي شيء قبل أن تهبط على ظهرها حين امتدت يد فجأة تمسك بيدها وتسحبها حتى اصطدمت بصدر الشخص الذي أنقذها من السقوط
أغمضت عيناها وأنفاسها تتابع بانفعال حتى هدأت بعد ثواني وفتحت عيونها ترغب بشكر الشخص الذي أنقذها لكن انعقد لسانها حين رأت الشخص الذي أمامها
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/12/blog-post_83.html
فؤاد يا ابوى مينفعش كده ، عايزنى اتجوز طـ.ـفلة
الاب قلتلك مليون مرة مش طفلة ، افهم بقى
فؤاد لأ طـ.ـفلة لما اكون انا 28 وهى حوالى 18 سنة يبقى طـ.ـفلة
الاب أنا قولتلك اللى عندى وعليا الطلا'ق لو متجوزتش روح فلتكون ابنى ولا اعرفك وملكش ورث عندى وlمك هتكون أطلقت بحق الحلفان
فؤاد يا ابوى حرlم عليك ، أنا مش صغير انك تتحكم فيا ، انت عارف انى بحب زملتى فى الشغل وكنا هنروح الاسبوع الجاى نخطبها وحضرتك كنت موافق
الاب أنا قولت كلمه وخلاص وشوف بقى هتختار مين زيملتك ولا lمك وابوك سلام
فؤاد قعد وعمال يفكر هيعمل ايه فى الموضوع لانه بيحب سلمى ومش عايز يتجوز اى واحدة غيرها
فؤاد ( شاب عنده 28 سنة شغال موظف حسابات فى شركة كبيرة ويعتبر افضل واحد فى الشركة بعد المدير ، بيحب زميلته فى الشغل واللى كانت زميلته فى الجامعة بس مش من نفس دفعته واسمها سلمى وعندها 26 سنة ودى هنتعرف عليها بعدين ، أهله صعايدة وابوه كبير البلد وعنده ارض كبيرة علشان كده عايزة يتجوز واحدة منهم علشان تقدر تحافظ على الأرض دى لكن لو اتجوز واحدة من المدن هتضيعهم ، متعلم تعليم عالى وبيفكر بره الصندوق بس متمسك بعادات وتقاليد أهله وغيور جدا على أهله)
فى مكان تانى
فى بنت عماله تجرى ورى طفل عنده 4 سنين وبتقول تعالى يا حمزة بقولك ، هات اللعبة اللى فى أيدك دى
حمزة لأ يا خالتو مينفعش كده ، انتى كبيلة وانا صغيل
روح تعالى بس يا زومه هلعب معاك
حمزة لأ انتى هتختيها منى ، انتى وحشة
روح بتمثل العياl'ط وبتقول أنا وحشة يا حمزة خلاص انا زعلانه
حمزة راح يصالحها وقال أنا اثف يا خالتو وفجأة روح قامت وخدت اللعبة منه وقعدت تجرى
حمزة قعد يعـ'ـيط بصوت عالى
لمياء (ام حمزة ) علطول بتعملى عقلك بعقل الاطفال ، كده تاخدى اللعبة من حمزة ، امتى هتكبرى بقى
روح عمرى ما اكبر ، انتى عايزانى اكبر واشيل المسئولية ومفرحش ولا العب
لمياء يا حبيبتي دى سنة الحياة ومصيرك تتجوزى
روح عارفه بس مش دلوقتي، يعنى لما اكون 25 سنة
لمياء لأ كده كتير ، انتى دلوقتى 18 يعنى كمان سنة أو سنتين كده ، على الأقل تكونى عقلتى علشان مفيش حد هيستحمل دماغك دى لان دى دماغ طفلة
روح لأ اكيد فى ، اللى هيحبنى هيحب طبعى وأكيد انا هتجوز واحد قريب منى فى السن يعنى أنا هكون ساعتها 22 وهو 25 فهنكون قريبين فى التفكير
لمياء يا رب يا روح علشان أنا خاl'ئفة عليكى من هبـ'ـلك ده لتقعى فى واحد عصبى مش هيستحمل اى حاجة منك والحياة هتكون صعبة بينكم
روح عارفه يا اختى بس انا واثقة فى ربنا انه هيرزقنى بزوج يحبنى وأحبه ويحب طبعى ويكون هادى ورومانسى ويخرجنى كتير وناكل ايس كريم ونروح النيل بالليل
لمياء هههههه 😂 فوقى يا اختى من أحلام اليقظة دى ، انت فى الصعيد وصعب تلاقى الناس الفافى دول
روح هتشوفى لما اتجوز أنهم موجودين بس لسه بدرى على زواجى
لمياء مش بدرى ، أنا اتجوزت وانا عندى 18 سنة فى سنك ودلوقتي عندى حمزة حبيبى
روح ماشى بس انا مش عايزة اتجوز دلوقتي لانى مش مستعدة لزوج ولا أشيل بيت واربى عيال
روح ( فتاة عندها 18 سنة معاها ثانويه عامه فقط ومش راضيين يدخلوها كلية بس هى مثقفة جدا ، بريئة جداااا و مرحة وبتحب الحياة جدا ومش بتحب العصبية ولا الصوت العالى ، دائما شايفة المستقبل وردى وأن الناس كلها طيبة، عينيها عسلى فاتح جدا وشعرها بنى وبشرتها مش قمحى بس لما تشوفها تقول سبحان الله ، محجبة ، بتحب الروايات وبتحلم بفتى الاحلام اللى يجلها على حصان ابيض ويطلب ايديها ويحققلها كل أحلامها )
لمياء اخت روح عندها 27 سنة مدرسة فى المدرسة الابتدائية ، متزوجة من ابن عمها عماد وعنده 34 سنة وهو صاحب فؤاد وعندهم حمزة 4 سنوات، طيبة القلب بس واقعية اكتر من روح لأنها شافت الدنيا بره عامله ازاى لكن روح لأ علشان كده قلقاlنه عليها وهنشوف دورها بعدين)
عند الحاج رضوان والد فؤاد
رضوان ابنك مش هيجبها البر يا حاجة ، برده مصمم على بنت المدينة ام لبس استغفر الله العظيم وحتى مش محجبة او محجبة بس نص شعرها باين لكن روح محجبة وهى فعلا روح وعلطول مبتسمة وتحسسك ان الدنيا لسه بخير مش وش العقربة التانية اللى يسد النفس
الام بس يا حاج ابنك بيحبها ومش بيحب روح فليه تغصبه على الجوازة دى ، اختار مصلحة ابنك مش مصلحتك
رضوان منا بعمل كده علشان مصلحته ومصلحتنا كلنا بس هو شايف أن بنت البندر هى اللى كويسه لكن أنا عارف روح وكمان هى مرحة وهتدخل السعادة على حياة ابنك
الام بس دى صغيرة عليه ، دى عيلة 18 سنة
رضوان نفس تفكير ابنك ، 18 سنة مش صغيرة ولا حاجة انتم بس اللى شايفين كده وكمان انتى متجوزانى وانتى فى سنها
الام ايوه يا حاج بس جيل زمان غير جيل دلوقتى ومتنساش أننا مكناش قادرين نفهم بعض وياما غضـ.ـبت عند أهلى ولولا العيال اللى بينا كان زماننا أطلقنا من بدرى
رضوان ده ماضى وعدى بس فى الاخر قدرنا نتفاهم وانا واثق أن روح هتفهم ابنك وهى المناسبة ليه
الام فى سرها هههه فاهمين بعض ، انا عمرى ما قدرت افهمك وعلطول بتعمل اللى فى دماغك
رضوان بتقولى ايه سمعينى
الام بقول كلمه بهدوء لان ابنك طالع عصبى زيك
رضوان ابنك دماغه نشفة ومش بيجى باللين وانا حلفت عليه بالط'ـلاق ليتجوزها لاما مش هيكون ابنى ولا اعرفه ولا ليه ورث ولا حاجة
الام و هط'لقنى
رضوان طلعت غـ'ـصـ.ـب
الام دى التالتة يا حاج وبعدها مفيش رجوع ، وخـ.ـايفة فؤاد يرفض
رضوان متخـ.ـافيش ابنك هيوافق
الام فى سرها وده اللى قهرنى انه هيوافق مجـ.ـبور مش عن اقتناع وبعدين قالت بصوت مش عارفه ايه اللى عجبك فيها ، فى مليون واحدة غيرها
رضوان هتعرفى بعدين أن روح هى اللى مناسبة ليه
الام هنشوف يا حاج
--------------------
سلمى انت بتقول ايه يا فؤاد
فؤاد زى ما سمعتى كده يا سلمى ، بابا عايز يجوزنى
سلمى طب مين دى وانا اموتهالك
فؤاد حبيبتى الغيرانة
سلمى هى مين قوللى
فؤاد هى طفلة
سلمى يعنى ايه طفلة
فؤاد طفلة عندها 18 سنة وبابا مصمم عليها
سلمى بضحك هههه طفلة باباك ده دماغه فين
فؤاد بزعـ.ـيق متغلطيش يا سلمى
سلمى مش قصدى يا بيبى بس دى طفلة اكيد متعرفش يعنى ايه زواج
فؤاد عارف بس ابويا بقى
سلمى كلمه براحه وفهمه أن فرق السن بينكم كبير حوالى 10 سنين وانكم مش هتقدروا تتفاهموا وأكيد هى مش هتقدر تلبى احتياجاتك كراجـ.ـل فاهمنى صح
فؤاد اه فاهمك بس ابويا مصمم عليها
سلمى معلش يا بيبى قول بابا مش ابويا بلاش الكلام الفلاحى ده ، خليك متحضر
فؤاد ماشى يا سلمى ، هروح اكلم بابا تانى ، حلو كده
سلمى اه يا حبيبي، بحبك
فؤاد وانا بمـ.ـوت فيكى ❤️
--------------
عند الحاج رضوان
كان الحاج رضوان قاعد فى البرندة وبعدين دخل عليه فؤاد
رضوان تعالى يا ولدى اقعد
فؤاد قعد
رضوان قولت ايه يا فؤاد فى موضوع روح
فؤاد أنا مش موافق ومش هتجوز غير سلمى
رضوان وانا قولت روح يعنى روح
فؤاد وانا مش موافق يا ابوى
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_9.html
• نعم ..عايزني اتجوز صعيدي يا بابا؟!!
..وماله الصعيدي يا بنتي ؟
• يرضيك بنتك الرقيقه الكيوت اللي تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك تتجوز صعيدي ..دا لما اضايقه هيضـ.ـربني ويقولي اصل دمنا حامي ..
..وانتي تضـ.ـايقيه ليه ..
• بلاش دي ده هيفضل طول النهار يقولي وه وه
..ليه كلب هوا ..
• ياسلام لو جولدن
..ايه بتحبي الجولدن..
• اه بمـ.ـوت فيه ..استني انا مش هتجوزه يا بابا
..ليه؟!
• ده هيجبرني اتغمغم والبس النقـ.ـاب ويعملي فيها هشام الجخ ويقولي (طب لو عندك حته ماس هتخليها مداس للناس ولا هتقفلي اوضه عليها بميت ترباس ) يرضيك يا والدي..
..اه يرضيني ..
• طب ممكن اعرف ليه انا بالذات اللي اتجوزه وايه سر القرار المفاجئ ده ؟
..مش هاقولك ..
• يا والدي يا حبيبي ده هيبقي مقفل ويطلع عليا اللي عملته في 4 خطابي ..
..هتتجوزيه يعني هتتجوزيه .
• يا بابا ده هيلبس العمه والجلبيه وهيحـ.ـرجني قدام صحابي يرضيك ..
..ايه يا بت انتي مستعريه من الصعايده انتي ناسيه اني صعيدي اياك ولا ايه وانتي كمان وابن عمك شاكر اولي بيكي ..
• مش موافقه ها شوف هتجوزهوني ازاي وان الحيت عليا ههـ.ـرب .
..لازم حد يربيكي من اول وجديد لاني غلطت لما دلعتك زياده خليتك مستهتره واهم حاجه عندك المظاهر ونسيتي الجوهر ونسيتي اني ابوكي خلاص انا مـ.ـوت ماعدش ليا كلمه ..
• بابا يا حبيبي انت عالعين والراس بس مش جواز مره واحده خلي في فتره خطوبه حتي
..عشان تطفشيه زي اللي فاتوا ..
• انت تعرف عني كده..
..ايوه ..
• خلاص ايه اللي مختـ.ـوفك بقا 😂
..طيب اعملي حسابك هنسافر البلد بكرة..
• وجامعتي انا مقدرش اقعد يوم منها انت عايزني اسقط
..واللهي نفس اللي بتتكلم بتعيد في تالته بقالها سنتين ..
• احم ..طب هنقعد قد ايه ..
..شهر ونحدد الفرح ..
بصوت واطـ.ـي: كويس اوي دا انا اطفش بلد في شهر😈
..بتقولي حاجه ؟!!
• لا يا حبيبي بقول لا اله الا الله ..
..محمد رسول الله ..
انا روح بدر النمر طالبه في كليه تربيه اللي صراحه مش بروحها غير عشان اقابل اصحابي وبس مامتي متـ.ـوفيه من وهيا بتولدني وبابا هوا اللي رباني انسانه مستهترة زي ما بابا بيقول بس ليها معني تاني عندي اخده الحياة ببساطه او بمعني تاني بكبر الجي وروق الدي مش عندي ثقه في حد ولا عندي ثقه في الحب ولا الجواز لاني حبيت واتجرحت بس بابا مصمم اني اتجوز طفشت 4 عرسان والخامس جاي...
.........................
• خلاص مصمم برده .
..ايوه
• يا بابا بقي تدفـ.ـن جمالي الفتاك ده في الصعيد
..جمالك ولا جمال عبد الناصر ههههه جمال ايه يا بت
• جمال ايه ده انا عسل انا لا فلات ولا كيرفي وسط طويله ممشوقه القوام شعري بني وعنيا خضرا وبيضاء عايز ايه اكتر من كده ..
..هوا ايه اللي مشوقه ده دي حاجه كويسه..
• مشوقه اركب العربيه يا بابا ربنا يرضي عليك 😒
..وعليكي يا ختي.. كل دي شنط ده شهر مش سنه .
• يا سلام مش حاطه هدومي وشرباتي وفوطي وكريماتي وكتبي ومجلاتي ودفتر الرسم بتاعي ومشروباتي واللاب توب والايباد والتابلت ولو كان ينفع اجيب الرواتر كنت جبته 😐
.. وليه كل ده ..
• عشان احنا داخلين علي ايام سودة😢
..يا ساتر يا رب عليكي ..
بعد 4 ساعات ..وصلنا ..
..وصلنا يا بنت اصحي ..
• وصلنا فين يععع ...
..احنا هنا في سوهاچ ..
• يا بابا واللهي حـ.ـرام عليك انا اعيش هنا جمب الجاموس والبقر ده استحاله 😭
..دي احب الاماكن علي قلبي بحس براحه نفسيه هنا ..
• يابابا والنبي ..
العربيه وقفت قدام بيت كبير ..
..يا عبده اركن العربيه.
لقينا راجـ.ـل ومراته واقفين مستنينا ...
شاكر: بالحضن ياخوي اتوحشتك كل دي غيبه .
..لو كنت اتوحشتني صوح كنت چيت وطليت عليا
شاكر: مشاغل واللهي يا خوي ..اذيك يا عروسه
• اهلا يا عمي..
مرات عمي نزلت فيا بوس يعععع ..
مرات عمي: اذيك يا حلوه ده انتي زي لهطه الجشطه
قبل ما نخش كنت دايسه علي حاجه ريحتها مقـ.ـر.فه جدا تقريبا بيبي جاموسه ..مسكت بوقي مش قادره هارجع ..
• الحمام بسرعه بسرعه ..
..جوه علي ايدك اليمين..
طلعت اجري ودخلت الحمام بعد ما قلعت الشوز وجبت كل اللي في بطني ..
غسلت وشي وطلعت من الحمام ..
• بلد مقـ.ـرفه ايه الغلب ده يا ربي ولسه اما اشوف العريس اكيد هايبقي يععع كل ما اتخيل العمه والجلابيه يعععع
خبطت في واحد ومن شده الخبطه وقعت عالأرض .
• ااه يا ضهري انا مش مرتاحه اساسا مش تبص قدامك يا اعمي ..
_اعمي.. يونس النمر تجوليله اعـ.ـمي دا انتي ليله اهلك سوده ماهيطلعلهاش نهار واصل انتي مين يا بجره انتي ..
• باااااابا عاااا😭.....يتبع ....
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_11.html
.. اقلعي النـ.ـقاب دا عايز اشوف اتجوزت ايه ولا بتدري انك مشو"هه.
: م مش عايزة اقـ.ـلعه.
قرب وشده من عليها بغضب ووقف مصـ.ـدوم مكانه شعرها الاصفر وعيونها شبه موج البحر: ا ا اي انتي مين.
هاجر بدمـ.ـوع: ا انا ه هاجر ولو سمحت ابعد.
بعد ادم وهو وقف مصـ.ـدوم وابتسم بسخريه: فاكرة انه كده هتدري ر"خصك الجامعه ملهاش كلام غير عليكي وعلي قر"فك.
هاجر بهدؤء: انا معملتش حاجه عشان اخـ.ـاف من حد وحضرتك اتجوزتني ليه طلما كده.
ادم ببـ.ـرود: خدمه لعمي وبقولك ايه اوضتك دي متخرجيش براها تمم.
هاجر: انا نازلة الجامعه.
ادم بسخريه: هتنزلي ازاي وانتي بعكاز كده عايزة الناس تتريق عليكي اكتر اياك حد يعرف انك مـ.ـراتي او حتي يحس.
هاجر بدمـ.ـوع: حاضر اتفضل.
خرج وهو بيفكر فيها.
ادم خرج.
ادم: وحشتني يا قلبي.
: وانت كمان ياحبيبي هتيجي تخطبني امتي.
ادم: قريب بس هخلص كام حاجه واجاي.
: هتوحشني سلام.
ادم: سلام ياقلبي.

عند هاجر سمعته ودمـ.ـو.عها نزلت.
قامت واتوضت وصلت ونامت من التعب تاني يوم نسيت يلي قاله ادم لها ونزلت علي الجامعه والكل بيبص لها بقـ.ـرف.
مريم ببـ.ـرود: اي دا ازاي ليكي عين تيجي.
هاجر لارد.
عاصم بخـ.ـبث: سبيهالي يا مريم تعالي ورينا كده وشك بم انك مدو"رها وبتا"عت رجـ.ـالة.
هاجر بقـ.ـوه: ابعد عني احسن لك.
زقها وقعت والعكاز وقع قرب ومسك النقـ.ـا.ب وابتسم بسخـ.ـريه وهي بتضـ.ـر.ب ايده بس هو ماسكها جامد بيقرب ووو.....
: ايددددددكككككككككككككك.
هاجر:....
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_38.html
_جمال وصل وكان فرحان اوى باللى بيحصل وقال :واقفين ليه هدوا يلا!!
_كانوا رايحين يهدوا البيت ولكن صوت قاطعهم
_ليلتفت جمال الى مصدر الصوت وكان في حاله صدمه:😳٠٠٠٠زينب بتعملى اي هنا ؟؟
وفجاه ضر"بته حته قلم وقالت:ليه ؟؟ انا عملتلك اي مش مكسوف من نفسك وانت روحت اتجوزت بنت صغيره انت عارف لو اولادك عارفوا ممكن يعملوا اي بالاخص فهد ؟؟
_زينب انتى بتقولى اي ؟؟
_تعالى يا زينه هنااا !!
زينه جرت عليها عالطول وزينب قالت:انت شكلك كبرت وخرفت يا جمال انت ناسي أن البنت صغيره والتوقيع ده باااطل انت مفكر اي انا محاميه وعارفه الحاجات ده كويس يعنى البيت مش من حقك تهدوا٠٠٠
الشرطه وصلت وقالت:فعلا مش من حقك تهد البيت لأن التوقيع ده باطل لأن البنت لسه صغيره وبعدين انت مطالب ٠٠
_😳😳٠٠٠٠انتوا عارفين بتكلموا مين ؟؟ انا جمال الكيلانى
_هو انا مقولتلكش انى عطيت الشرطه شويه ورق فيا نصب وشويه احكام كده !!
_😳😳 ٠٠٠٠٠زينب انتى بتقولى اي ؟؟
_لو سمحت اتفضل معنا!!
_ده عقابك عشان تعرف تضحك على طفله وعلى أهلها
_زينب لا٠٠٠ماشي يا زينب هرجع وهتندمى على اللى عملتى !!
_انا اسفه اوى نيابه عن زوجى وعارفه أن حياه بنتكم اد"مرت بسببه
زينب مسكت ايد زينه وقالت:ممكن اطلب ايد بنتكم لابنى
_😳😳٠٠٠٠٠
_وده كبير بردو ولا اي ؟؟
_لا يا فندم ابنى عنده ٢٦ سنه !!
_وهيرضي يتجوز بنتى ؟؟
_ان شاء الله اهم حاجه احصل على الموافقه منكم وهبلغكم بليل القرار ٠٠٠
_والد زينه كان رايح يرفض ولكن ام زينه مسكت ايدو وقالت
_موافقين !!
زينه ووالده كانوا في حاله صدمه
_هرد عليكم باليل أن شاء الله والفرح هيكون بعد ثلاث ايام عن اذنكم
زينب ركبت العربيه ومشت ٠٠٠
زينب بتفتكر ازاى عرفت أن زوجها اتجوز زينه وكان عايز يهد البيت٠٠٠
$$فلاش باك$$
بعد ما زينه طلعت من القصر طبعا جمال طلع وراها ساعتها زينب كانت واقفه وسمعت كل حاجه وكانت في حاله صدمه
_ينهار اسو"د بقا يا جمال تتجوز طفله
زينب طلعت على الاوضه عالطول وبدأت تدور على ورقه الجواز العرفي ده
وفجاه ورقه وقعت على الأرض
زينب مسكت الورقه وكانت في حاله صدمه
_ينهار اسو"د مضي البت على ورقه بيع وهي لسه قاصر ٠٠٠٠
زينب خدت الورقه عالطول وطلعت برا وسمعت جمال وهو بيتكلم مع راجل
_اي البيت هيتهد ولا اي ؟؟
_بس ده قاصر يا استاذ والتوقيع باااطل
_بقولك اي نفذ وفكك من موضوع باطل ومش باطل ده ٠٠
زينب بقا عايز يهد بيت الناس :انا لازم اتصرف في اسرع وقت
زينب دخلت الاوضه تانى وغيرت هدومها وقالت:شكل عائله البت ده غلابه اوى وجمال ممكن يضحك عليهم بما أن محاميه وبفهم في شغل الورق لازم أنقذ الناااس
$عوده الى الاحداث$
زينه:انتى ازاى وافقتى ؟؟
_وانتى ازاى ليكى عين تتكلمى معايا مش مكسوفه !!
_لا مش مكسوفه يا ماما
_انتى واعيه بتقولى اي ؟؟ انتى حامل يا بت يعنى سمعتك هتكون في الأرض لو متجوزتيش في اسرع وقت
_وانتى فكرك ممكن ابن الست ده يوافق ؟؟
_الست عطت وعد ومستحيل تخلف !!
_زينه دخلت اوضتها وقفلت الباب وقعدت تعياط
_مالك يا حج ؟؟
_مالى ده انا بتقطع من جوا يا ام زينه بقا بنتنا الوحيده كانت عايزه تد"مرنا ود"مر نفسها عشان الفلوس !! والواحد حاسس انه اب فااشل ومعرفش يربي بنته كويس
_قولتلك ده فاشله ولا نافعه في المدرسه ولا نيله قولتلك زوجها بس انت لا كنت مصر أنها تكمل تعليمها
_كنت مفكر هطلع حاجه يا ام زينه هي متعرفش انا بتعذ"ب قد اي عشان اجيب ليها فلوس الدروس الخصوصية
_عارفه يا حج ربنا يديك الصحه !!
_خلاص يا ام زينه الصحه راحت قوليلى هطلع ازاى قدام الناس ؟؟ بعد ما طلعت حامل ومن مين من عجوز!!
_ان شاء الله خير !!
_خير وهيجى منين الخير طول ما هي موجوده ٠٠٠
زينه سمعت كل حاجه والدموع نزلت من عينها ودخلت اوضتها وقفلت الباب وقالت
_انا طالعه لمين و"حشه كده بابا عمره ما اكلنا من مال حر"ااام وماما كذلك كانت عايزه تسترني وكان عندها حق انا فا"شله فعلا !!
_اي اللى حصل ده مع صاحبتك يا سمر ؟؟
_هو اي اللى حصل يا ماما ؟؟
_قال اي طالعه متجوزه رجل اعمال مشهور وعارفه طلع مين جمال الكيلانى وقال حامل قال ٠٠٠
_عااارفه !!
_عارفه منين يا بت أوعك تقولى انك عمله كده بردو !!
_ماما انتى بتهزري !! ماما اطلعى برا عشان مش ناقصه !!
_طب اسمعى بقا مستحيل اشوفك عند البنت ده تانى!!
_😳😳٠٠٠٠ماما انتى بتقولى اي ؟؟ زينه صاحبتى من ايام الطفوله !!
_انتى مجنونه ده متجوزه عرفي وقال حامل قال وعايزه اخلينا اسيبك تمشي معها انتى عارفه الناس كلها بتقول عليها اي ؟؟
_بعصبيه:مش عايزه اعرف اللى اعرفوا أن زينه اختى ومستحيل اتخلى عنها سامعه !!
وفجاه ضر"بتها حته قلم وقالت:أوعك تقولى على البت ده اختك ده ر"خيصه
_ماما كفااايه حتى لو كنتى امي مسمحلكيش ابدا تقولى كده على زينه !! وخدت بعضها وطلعت !!
$$في المساء$$
$$في قصر الكيلانى$$
زينب كانت قاعده ومش عارفه تفتح الموضوع ازاى مع ابنها !!
_مالك يا ماما انتى كويسه ؟؟
_ايوه يا مالك كويسه امال فين اخوك اصلا عايزه في موضوع مهم اوى !!
_موضوع اي يا ماما ؟؟
_هو فين بس؟؟
_فهد في الشغل ليه في حاجه ؟؟
زينب قربت من مالك ابنها وقالت:عارف يا مالك طول عمري بقول عليك راجل وواد شهم
_من امتى يا ماما بتقولى عليا كده ؟؟
_من زمان يا ولد بس انت مكنتش واخد بالك !!
_ماما ادخلى في الموضوع ومن غير لف ولا دوران
_بس يا حبيبي انا قربت امو"ت !!
_بعد الشر عليكى يا ماما ليه بتقولى كده ؟؟
_كلنا هنمو"ت يا ابنى المهم انا عايزه افرح بيك قبل ما امو"ت!!
_😳😳٠٠٠٠وفجاه فاق من الصدمه وقعد يضحك !!
_هو انا قولت نكته ولا اي !!
_اسف اسف بس انتى عارفه انى شاب طايش وبسهر كتير ومينفعش اشيل مسئوليه خالص !!
_وانت بقا لحد امتى هتفضل كده !!
_ماما انا لسه صغير انا عندي ٢٠ سنه يعنى موضوع الجواز ده تروحى تقولى لفهد مش ليا !!
_انت عارف فهد عصبي اوى وانا بخاف منه
_وانا مبتخافيش منى ؟؟
_ما تنعدل يا ولد !!
_ومين ده اللى عايزنى اتجوزها ؟؟
_بنت زي القمر اسمها زينه ؟؟
_وعمرها كااام اكيدا عندها ١٠ سنين !!
_لا ١٥ سنه وكمان اسبوع هيكون عندها ١٦ قولت اي !!
_اه انا عرفت مين البت ده اللى بابا اتجوزها عرفي صح ؟؟
_اه يا مالك !!
_ينهار اسو"د يا ماما عايزه تجوزي ابنك بنت حامل اتولى طفلاين أناا ٠٠٠٠
_مين قال طفلاين؟؟
_انتى مش بتقولى البت عندها ١٥ وحامل يعنى هتولها ما هي طفله بردو ٠٠٠
_امشي من قدامى امشي مفيش إلا اخوك فهد اللى هيرضي
_بتريقه:في الاحلام عارفه لو قولتى لفهد كده ممكن القصر يقع علينا ٠٠٠
_امشي من قدامى امشي
_حااضررر٠٠٠
بتول:بتعملوا اي ؟؟
_تعالى يا بتول شوفي امك بتقول اي ؟؟
_صحيح يا ماما اللى سمعتوا ده بابا دخل السجن ؟؟
_اه يا بتول ومش عايزه اسمع اسمه هنا تانى ولا للنقاش٠٠٠
_تمام انا رايحه عند واحده صحبتى سلام !!
_اوصلك!!
_يعم اتنيل انا عارفه عايز توصلنى ليه عشان تكراش على البنات هناااك وقولتلك مليون مره دول بتوع تعليم مش بتوع ديس"كو وسهر
مالك حط ايدو على فمها وقال:بتهزر يا ماما أصلها مجنونه اوى
مالك همس في ودنها وقال:هخليكى تروحى بالعربيه بتاعتى بس تسكتى !!
_بجد٠٠٠
مالك زقها وقال:أمشي يا بت من قدامى امشي !!
_ماشي مااشي يلا عايزه حاجه يا ماما ؟؟
_خدي بالك من نفسك !!
_عايز حاجه يا رز"ل ؟؟
_عايز موزه من عندك!!
_جاتك القر"ف في شكلك ومنظرك أما و"سخ بشكل !!
_ماشي ماشي حسابك معايا بعدين !!
_زينب بتفكير :مالك مستحيل يحافظ على زينه وانا خايفه اوى من فهد ده ممكن يوقع القصر فعلا لو سمع موضوع الزواج بالاخص من واحده صغيره وحامل ٠٠٠
بعد مرور ربع ساااعه تقريبا
$$في السجن$$
جمال كان قاعد وبيقول:بقا كده يا زينب ماشي وربنا لخليكى تندمى على اليوم ده ٠٠٠
_بابااااا
_بتول!!
_صحيح يا بابا اللى سمعتوا ده انك اتجوزت طفله وضحكت عليها ؟؟
_لا يا حبيبتي مش صحيح انتى تصدقي كده على باباكى؟؟
_لا٠٠٠ومستحيل اصدق !!
_بتول انا لازم اطلع من هنا باي طريقه !!
_متخافش يا بابا انا جبت عمى حسن المحامى٠٠٠٠
_بنتى حبيبتي اللى صدقتنى !! اما الشباب طالعين لامهم ؟؟
_مالك عرف وصدق ماما بس فهد لسه ميعرفش حاجه لأنه في الشغل !!
_اكيدا هيصدق امه انتى عارفه انا وفهد بنتخانق عالطول وبينا خلاف دايما ٠٠٠
_مش مهم يا بابا المهم انت اي اخبارك ؟؟
_مش كويس يا بتول زعلان اوى من امك أنها صدقت بت الشوارع ده !!
_معلش يا بابا أن شاء الله الحقيقه هتبان وكل حاجه هتتحل٠٠
_ان شاء الله ٠٠٠
بتول مشت والمحامى قعد مع جمال وقال
_انت فعلا قربت من البنت وحامل منك
_ده كلها لعبه البت عذراء ومش حامل ده اتفاق مع الدكتوره عشان اقدر اد"مرها
_ده خبر هايل كده هقدر اطلعك بسهوله
جمال بيفتكر ازاى اتفق مع الدكتوره وازاى ضحك على زينه وقال انو دخل عليها ٠٠٠
فهد رجع البيت وزينب طلعت تجري عليا عالطول
_اي اللى سمعتوا ده يا ماما ؟؟
_سمعت اي يا ابنى ؟؟
_بابا اتجوز طفله وحامل منه ؟؟
_😳😳٠٠٠٠انت عرفت ازاى ؟؟
_الاخبار كلها بتتكلم يا ماما كل القنوات بتتكلم هنعمل اي في المص"يبه ده دلوقتى ؟؟ !!
_لازم نسكت الناس ده يا ابنى !!
_وده ازاى بقا ؟؟
_اتجوز البت يا فهد ٠٠٠٠
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_52.html
بعد الفرح بأسبوع نزلت تحت لحماتها، فقالت: ازيك يا ماما
حماتها: الحمد لله، بعد كدا تنزلي بدري مش هنفضل مستنين جنابك للضهر
حنين باستغراب: ضهر إيه الساعة لسه تسعة، ويدوب روقت شقتي ونزلت يا حماتي
حماتها: لأ بصي يا حبيبتي أنتِ هنا تعملي اللي أقولك عليه وماتجادليش، العيشة اللي عيشتيها في بيت أبوكِ تختلف عننا كل بيت وله أسلوب حياة ماشي عليه
واحنا لينا أسلوب ماشيين عليه، وجنابك تتبعي قوانين البيت دا
الساعة سبعة تنزلي عشان تجهزي الفطار لسلايفك عشان يلحقوا يروحوا شغلهم، وبعدها تروقي الشقة هنا وتغسلي أي هدوم ولا مواعين
ومش هتطلعي شقتك غير بعد لما نتعشى وتغسلي المواعين وتروقي البيت فاهمه؟
حنين بضيق: فاهمه يا حماتي
حماتها: أهو كدا تبقي شاطره وتكسبيني، كلمتي هى اللي ماشية في البيت هنا على فكرة والشورة شورتي
يعني لو نملة دخلت ولا خرجت ببقى عارفه، لو أمك جاتلك ومعها حاجة تسيبها هنا، ومافيش أكل تاخديه معك شقتك غير عيش وجبنة وحبايتين طماطم عشان لو جوزك حب ياكل بعدين
ومابنطبخش اللحمة غير مرة في الشهر، أنتِ شايفة الحاجة غليت، وكمان لسه بنسدد الديون اللي علينا بتاعت الفرح
حنين بصدمة: اومال هنقضي باقي الشهر إيه يا حماتي؟ ولا هنطبخ الطبيخ من غير لحمة ولا شوربة إزاي؟
حماتها: زمان الناس كانت عايشة كدا وكانت صحتهم كويسة، يعني مش هيجرالك حاجة لو ماكلتيش لحمة غير مرة واحدة في الشهر ياختي، ولا هو إسراف وخلاص
وبعدين ما هنعوضه بالسمك كل أسبوع هنجيب كيلو سمك
حنين بصدمة: كيلو بس؟ دا احنا دلوقتي بقينا ست أشخاص في البيت هيكفونا إزاي؟
بقلم إسراء إبراهيم عبدالله
حماتها بعوجة بوق: أنتِ هتجادليني يا بت؟ ما أهو أنتِ مش هامك حاجة الفلوس مش بتتعبي فيها ولا قلقانة من حاجة، هنقسم السمك ياختي زي اللحمة نوايب يعني، واللي يخلص نايبه يكمل رز وسلطة ولا عيش وسلطة
في ناس بتاكل العيش حاف، احمدي ربنا إنك بتلاقي أكل زي دا، وباقي الشهر هنطبخ عدس ولا ملوخية ونسلك ياختي
والفلوس بتبقى معايا أنا جوزك وأخواته مرتبهم في إيدي وبياخدوا فلوس مني على قد المواصلات بس
كانت حنين بتبصلها بصدمة معقولة هتعيش العيشة دي وتستحملها، ماكنتش تعرف إن دا أسلوب حياتهم
لما كانوا بيجولنا ومعهم حاجات ماكنش يبان عليهم إنهم بخلاء كدا، وكان ابنها بيجبلي هدايا اومال كان بيجيب الفلوس دي منين؟ دا أنا وقعت مع ناس بخيلة جدًا
ولا كان أيام الخطوبة بيذوقوا في الكلام والحاجات عشان يصطادوني، أهو يا لؤمة
حماتها: قومي يلا يا حنين اغسلي المواعين، وجهزي الغدا وأنا يا ستي هروق الصالة عشان بس لسه عروسة مش هخلي الشغل كله عليكي من دلوقتي
حنين في سرها: لا جيتي على نفسك أوي مش عارفه أودي تواضعك وطيبتك دي فين؟ وبصتلها وقالت: ماشي يا حماتي تسلمي
وراحت تغسل المواعين وحطت صابون ومايه وبدأت بالكوبايات الأول، دخلت حماتها عندها وقالت بصدمة: إيه دا؟
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/03/blog-post_31.html