اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆
10.9K subscribers
907 photos
203 videos
81 files
1.05K links
مرجع آموزش های تخصصی مشتقه سهام_مشتقه کالا
(اختیارمعامله، آتی)



.لینک راهنما:
https://t.me/optionreference/9072


ارتباط با ادمین : @Hr68n

گروه پرسش و پاسخ @hrnoption

ادمین تبلیغات: @mahsa_sheybani
Download Telegram
🔶 نقشه امروز بازار آپشن با افزایش محسوس عرضه در کال‌آپشن‌ها و تخلیه حباب‌های معاملاتی!

🔸 همونطور که میدونید، بازار آپشن محدودیت دامنه نوسان نداره و نقدشوندگی شما با صف‌های خرید و فروش مختل نمیشه.

🔸 اگه فعال بازار آپشن هستید، کارگزاری #کارآمد هم به وجه تضمین سود میده و هم 25 درصد تخفیف در کارمزد معاملات داره که برای فعالان بازار آپشن جذابیت بالایی داره، خصوصاً مورد اول و سوددهی به وجه تضمین.

🔸 سایر جزئیات و مزایای داشتن حساب مشتقه و دریافت تخفیف کارمزد و دریافت سود در این گارگزاری رو هم میتونید از طریق این لیـــنک مطالعه و مشاهده کنید.
👍62👎1👏1
ولی این که در یک موج صعودی یک سهم بزرگ بتونه بیشتر از صندوق اهرمی بازده بده هم، جالبه
الان دیدم شپنا از اهرم بیشتر داده موج قبلی
👍7👏2👌1
بازدهی این موج صعودی اهرم رو باید با شاخص مقایسه کنی. بهرحال اهرم سهم هایی داشته که از جنگ آسیب دیدن و اینکه بعضی از سهم ها تغییرات سودشون متفاوت بوده
3🔥2👎1
موج قبلی از شهریور تا دی پارسال منظورمه، این که بدون اهرم یک سهم بزرگ بیشتر از صندوق اهرمی بده، جالب نیست؟
👍5💯3👎1
جالبه ولی اصولا بازدهی اهرم رو بنظرم باید با بازدهی شاخص کل مقایسه کرد. نه یک صنعت یا یک سهم
👍72👌2
یه ایده هست که اگه بازارو صعودی اکید میبینی، به جای گشتن دنبال سهم، صندوق اهرمی بخر،
چقدرموافقید با این ایده؟
👍64👎16
صرف فعل خواستن در بورس تهران
#ما_می‌توانیم

ارزش روز واحد‌های صادر شده دارا یکم ۲۷ همت
ارزش روز واحد‌های صادر شده اهرم ۱۷.۵ همت
ارزش روز شناوری خساپا ۲۰ همت

و حالا این شما و این هم مدیریت هوشمندانه در بورس تهران

سقف سرمایه درگیر در هر سفارش
دارا یکم ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون (۲,۳۲۵ برابر خساپا)
اهرم ۴۹۲ میلیون
خساپا ۲۳ میلیون

زمین بازی بسیار استاندارد مطابق با تجربه روز دنیا

#خسته_نباشید

🔗  𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆
9👍3😁1🙏1💯1
تنگه هرمز بسته شد


خبرگزاری دانشجو به نقل از قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا

🔗  𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆
6👎6🙏1
رفقا، اون ۱۵ دقیقه آخر بازار رو جدی بگیرید!

گاهی اطلاعاتی که توی TAL به دست میاد از کل بازار ارزشمندتره!

اینجاست که مشخص میشه معامله‌گرها حاضرن روزشون رو روی چه قیمتی تموم کنن و آیا هنوز خریدار توی بازار نفس داره یا نه.

خیلی وقت‌ها جهت فردای بازار رو میشه از همین ۱۵ دقیقه آخر حدس زد.

تقاضای قوی = احتمالاً نگاه مثبت‌تر به فردا

⚠️ حجم ضعیف یا غلبه فروشنده = احتیاط بیشتر

برای فعال‌های مشتقه هم TAL می‌تونه یه سرنخ خوب از انتظارات کوتاه‌مدت بازار بده؛ مخصوصاً وقتی پای موقعیت‌های اهرمی وسط باشه.

👇👇👇

توی این پست آموزشی به طور کامل معاملات TAL را توضیح دادیم
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
10👍5🙏2👌2👏1
مصوبه جدید سازمان بورس:
پایش ریسک با کاهش ضرایب سهام، صندوق‌ های اهرمی و...

طبق مصوبه سازمان بورس، ضریب اعتباری سهام و حق تقدم به ۷۰ و ۵۶ درصد و صندوق‌های اهرمی به ۲۸ درصد کاهش یافت.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق مصوبه کمیته پایش ریسک بازار سازمان بورس، ضرایب ارزش تضمین در بخش‌های مختلف کاهش یافته است. به‌طوری‌که ضریب سهام از ۷۵ به ۷۰ درصد، حق تقدم از ۶۴ به ۵۶ درصد و صندوق‌های اهرمی از ۵۶ به ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین ضریب ارزش تضمین در بازار پایه از ۱۲ به ۱۰.۵ درصد و صندوق‌های کالایی از جمله طلا و نقره از ۶۰ به ۵۶ درصد رسیده است. این تغییرات می‌تواند بر سطح اعتبار قابل دریافت سرمایه‌گذاران و رفتار معامله‌گران اعتباری اثرگذار باشد و به همین دلیل، برخی فعالان آن را از عوامل مؤثر بر افزایش عرضه‌ها و منفی شدن بازار در معاملات امروز می‌دانند.


لینک خبر


.
𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆
🙏2👍1
شایعه شده که قراره دامنه نوسان یه سری از سهم‌های بزرگ بازار از بانکی‌ها، خودرویی‌ها و پالايشي و چند سهم پرحجم بازار، به ۵ درصد تغییر کنه.
🔥9👎8👍5😁31💯1
واقعاً نمی‌فهمم این همه مقاومت مسئولان روی یه موضوع به این سادگی برای چیه.

مثلاً اگر فردا بگن لات خودرو از این عددهای عجیب فعلی بشه ۱۰ میلیون یا ۱۰۰ میلیون تا، دقیقاً چه اتفاقی میفته!!!؟؟به مقدسات توهین می شه؟
شورای نگهبان رد می کنه؟!

دو ساله هر کی از راه رسیده گفته این سایز لات‌ها مسخره‌ست. معامله‌گر گفته، بازارگردان گفته، فعال مشتقه گفته، ولی انگار یه نفر یه جایی قسم خورده بهش دست نزنه!

بعضی وقتا فکر می‌کنم اگر پیشنهاد جابه‌جایی کوه دماوند مطرح می‌شد، زودتر از تغییر سایز لات‌ها به نتیجه می‌رسید.
💯3👍21👎1🔥1
اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆
واقعاً نمی‌فهمم این همه مقاومت مسئولان روی یه موضوع به این سادگی برای چیه. مثلاً اگر فردا بگن لات خودرو از این عددهای عجیب فعلی بشه ۱۰ میلیون یا ۱۰۰ میلیون تا، دقیقاً چه اتفاقی میفته!!!؟؟به مقدسات توهین می شه؟ شورای نگهبان رد می کنه؟! دو ساله هر کی از راه…
اصل ماجرا اینه که سقف سفارش‌ها هیچ ربطی به واقعیت بازار نداره.

یعنی تو یه نماد می‌تونی یه سفارش ده‌ها میلیاردی رو یکجا بزنی، ولی تو یه نماد دیگه باید همون پول رو تیکه‌تیکه و با هزار تا سفارش خرد هل بدی تو بازار!

یعنی تو دارا یکم می‌تونی با یه سفارش ده‌ها میلیارد تومان معامله کنی، ولی تو خساپا که شناوری و عمق بازارش از خیلی صندوق‌ها بیشتره، سقف هر سفارش به چند ده میلیون تومان محدود شده!

نه تناسبی با ارزش بازار هست، نه شناوری، نه عمق، نه هیچی… فقط یه سری عدد ثابت که معلوم نیست دقیقاً بر چه مبنایی از دل تاریخ اومده بیرون و همون‌جا هم موندگار شده.

نتیجه‌اش هم این شده که به جای «مدیریت سفارش»، عملاً داری با محدودیت‌ها بجنگی.
👍14👎1
اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆
اصل ماجرا اینه که سقف سفارش‌ها هیچ ربطی به واقعیت بازار نداره. یعنی تو یه نماد می‌تونی یه سفارش ده‌ها میلیاردی رو یکجا بزنی، ولی تو یه نماد دیگه باید همون پول رو تیکه‌تیکه و با هزار تا سفارش خرد هل بدی تو بازار! یعنی تو دارا یکم می‌تونی با یه سفارش ده‌ها…
اون چیزی که الان به اسم «مشکل OMS / تأخیر سفارش‌ها» می‌بینید، ریشه‌اش همون محدودیت‌ها و عدم تناسب سقف سفارش‌ها با اندازه نمادهاست.

وقتی مجبور می‌شی یک سفارش چند ده میلیاردی رو تو بعضی نمادها تکه‌تکه بزنی و تو بعضی دیگه نه، طبیعیه فشار و گره می‌افته روی سیستم کارگزاری.
👌72👍1
دوستان گفتن این متنها که گفتی سنگینه برای یک معامله گر خرد یا منی که معامله گر حرفه ای نیستم
تو این پست من همه ی این مطالب رو شفاف و ساده دوباره توضیح دادم تا همه متوجه بشن قضیه از چه قراره👇👇👇
👍7
چرا سیستم‌های معاملاتی همیشه کند هستند؟ مقصری پنهان به نام «سقف سفارش»!

امروز درباره یک موضوع خیلی ساده اما به‌شدت روی اعصاب صحبت میکنم که ترکش‌های آن به همه ما (از معامله‌گر خرد گرفته تا بازارگردان) اصابت می‌کند: 🤜

یعنی: حداکثر حجم مجاز در هر سفارش (یا همان سایز لات). 📊

ماجرا از چه قراره؟ 🤔

در هر بازار استانداردی، سقف سفارش بر اساس عمق بازار، میزان شناوری و ارزش آن شرکت تعیین می‌شود. اما در بازار ما، سقف سفارش‌ها انگار از دل تاریخ آمده‌اند و هیچ ربطی به واقعیت امروز بازار ندارند!


در حال حاضر، شما در نمادی مثل یک صندوق (مثلاً دارا یکم) می‌توانید با یک کلیک، یک سفارش ده‌ها میلیارد تومانی ثبت کنید و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید. 💰

اما در سهم‌های بزرگ و پرعمقی مثل «خساپا» یا «خودرو»، سقف هر سفارش به مبالغ خنده‌داری در حد چند ده میلیون تومان محدود شده است! 🤕

خب این موضوع چه ربطی به معامله‌گر عادی دارد؟ 😔

شاید با خودتان بگویید: «من که پول ده‌ها میلیاردی ندارم، پس این محدودیت به من آسیبی نمی‌زند.»

اما اشتباه ماجرا همین‌جاست! این موضوع دقیقاً دلیل اصلی همان خطاهایی است که هر روز روی صفحه مانیتور می‌بینید. ⚠️

وقتی سقف سفارش در یک سهم بزرگ پایین باشد، معامله‌گر بزرگ، حقوقی یا بازارگردان مجبور می‌شود برای یک خرید یا فروش سنگین، پولش را تکه‌تکه کند. یعنی به‌جای ثبت یک سفارش بزرگ، مجبور است هزاران سفارش خرد را مثل رگبار روانه هسته معاملات کند.

نتیجه این کار 👇

۱. ایجاد ترافیک مصنوعی: هزاران سفارش ریز به‌جای یک سفارش درشت به سیستم ارسال می‌شود. 🚦
۲. خفه شدن سیستم کارگزاری‌ها (OMS): سیستم زیر بار پردازش این حجم از سفارشات رگباری کم می‌آورد. 🤜
۳. تاخیر و قطعی: اینجاست که من و شما به عنوان معامله‌گر خرد، دکمه خرید/فروش را می‌زنیم اما سفارشمان با تاخیر می‌رود یا سیستم پیام خطا می‌دهد. ⏱️

راه‌حل چیست؟

راه‌حل ساده است! نه نیاز به جابه‌جا کردن کوه دماوند داریم، نه بودجه‌های عجیب‌وغریب. فقط کافی است سازمان بورس یک عدد در سیستم را تغییر دهد و سقف سفارش نمادهای بزرگ را متناسب با ارزش امروزشان بالا ببرد 🔧

دو سال است که همه اهالی بازار (از معامله‌گر عادی تا فعال مشتقه) می‌گویند این سایز سفارش‌ها مسخره است و باید اصلاح شود تا هم مدیریت سفارش راحت‌تر شود و هم بار اضافی از روی دوش هسته معاملات و کارگزاری‌ها برداشته شود. امیدواریم بالاخره این طلسم ساده شکسته شود تا بازار نفس بکشد!


𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍11👏41👎1🙏1
🔺️نرخ‌های سود باید اصلاح شود

علی مدنی‌زاده، وزیر اقتصاد:

🔹برای مهار تورم ۳ محور اصلی نظام پولی، ارزی و مالی باید اصلاح شود.

🔹اگر کنترل نقدینگی و ترازنامه بانک‌ها رقم نخورد، مهار تورم محقق نخواهد شد.

🔹بانک‌ها، حتی بانک‌های دولتی باید ترازنامه‌ خود را اصلاح کرده تا جلوی خلق پول بی‌رویه گرفته شود.

🔹اصلاح نظام نرخ‌ها در نظام پولی کشور برای مهار تورم یکی دیگر از اولویت‌ها است. به عنوان مثال چند سال است که نرخ بازار بین بانکی ۲۳ درصد است، در شرایطی که تورم ۵۰ و تورم ۲۰ درصدی داشتیم، اما این نرخ بهره کماکان در همان دالان است.

🔹نرخ‌های سود باید به صورتی باشد که انگیزه‌ خروج منابع از بانک گرفته شود. ورود سرمایه‌گذاران به بازارهای سفته‌بازی طلا از این قسمت نشات گرفته است.
😁6👍3👎2