❤874👍454😭102👎85🤩26
🌡️ یخ یا گرما؟ برای هر درد کدام بهتر است؟
خیلی از ما موقع درد نمیدانیم سراغ کمپرس سرد برویم یا گرم. یک قانون ساده این است:
🧊 یخ برای کاهش التهاب و ورم
💪 گرما برای شل کردن عضلات و افزایش جریان خون
موارد رایج:
🧊 پیچخوردگی، کبودی، کهیر، نیش حشرات و آفتابسوختگی → کمپرس سرد
🔥 گرفتگی قاعدگی، آرتروز و گلودرد → کمپرس گرم
🧊➡️🔥 کمردرد، درد سیاتیک و برخی آسیبهای تاندونها → ابتدا سرما، سپس گرما
🤕 سردرد؟ هر دو میتوانند کمک کنند؛ بعضی افراد با کمپرس سرد و بعضی با گرما احساس بهتری دارند.
پروکسی
خیلی از ما موقع درد نمیدانیم سراغ کمپرس سرد برویم یا گرم. یک قانون ساده این است:
🧊 یخ برای کاهش التهاب و ورم
💪 گرما برای شل کردن عضلات و افزایش جریان خون
موارد رایج:
🧊 پیچخوردگی، کبودی، کهیر، نیش حشرات و آفتابسوختگی → کمپرس سرد
🔥 گرفتگی قاعدگی، آرتروز و گلودرد → کمپرس گرم
🧊➡️🔥 کمردرد، درد سیاتیک و برخی آسیبهای تاندونها → ابتدا سرما، سپس گرما
🤕 سردرد؟ هر دو میتوانند کمک کنند؛ بعضی افراد با کمپرس سرد و بعضی با گرما احساس بهتری دارند.
البته اگر درد شدید، طولانیمدت یا همراه با علائم غیرعادی باشد، بهتر است علت اصلی توسط پزشک بررسی شود.
پروکسی
❤324👍94😭21🤩20👎1
❤985👍545😭83🥰76👎27🤩9
علت اصلی حال بدت، نپذپرفتنه.
استیون هیز(بنیانگذار درمان ACT) میگه؛ وقتی حالت بده، همیشه این سوال طلایی رو از خودت بپرس؛
"چی رو نپذیرفتی که باید میپذیرفتی؟!"
پروکسی
استیون هیز(بنیانگذار درمان ACT) میگه؛ وقتی حالت بده، همیشه این سوال طلایی رو از خودت بپرس؛
"چی رو نپذیرفتی که باید میپذیرفتی؟!"
پروکسی
👍1.01K❤186😭120👎101🥰3
قدر اونهایی که بخاطرتون صبر میکنن رو بدونین.
اونهایی که برای دیدنتون، برای حرف زدن باهاتون، برای داشتنتون تلاش میکنن.
باور کنین خیلی کم پیش میاد کسی شمارو
با همهی نقصهاتون دوس داشته باشه.
کم پیش میاد کسی نبودن شمارو به بودن یکی دیگه ترجیح بده.
کم پیش میاد کسی اونقد دوستون داشته باشه که مثل یه مادر توی هر لحظهی زندگیش نگران شما باشه.
اگه یکی از اینارو داری، قدرشو بدون؛
و بهش بگو که قدرشو میدونی،
بذار اونم بدونه.
پروکسی
اونهایی که برای دیدنتون، برای حرف زدن باهاتون، برای داشتنتون تلاش میکنن.
باور کنین خیلی کم پیش میاد کسی شمارو
با همهی نقصهاتون دوس داشته باشه.
کم پیش میاد کسی نبودن شمارو به بودن یکی دیگه ترجیح بده.
کم پیش میاد کسی اونقد دوستون داشته باشه که مثل یه مادر توی هر لحظهی زندگیش نگران شما باشه.
اگه یکی از اینارو داری، قدرشو بدون؛
و بهش بگو که قدرشو میدونی،
بذار اونم بدونه.
پروکسی
❤912👍232😭104🥰76👎20
👍1.36K👎150❤100😭99🤩58🥰7
بچه که بودیم شیر شیشه ای میخریدیم از اینا با کیک میخوردیم.
حدودا ۱۰ ریال میشد.
دربش یه ورق فلزی نازک بود.
درب برمیداشتیم شیشه رو سر وته میگرفتیم از بس خامه داشت شیر نمیریخت بیرون.
شیرررررر. بوداااااا
واقعی و اصلی
الان همه چی قلابی شده.
پروکسی
حدودا ۱۰ ریال میشد.
دربش یه ورق فلزی نازک بود.
درب برمیداشتیم شیشه رو سر وته میگرفتیم از بس خامه داشت شیر نمیریخت بیرون.
شیرررررر. بوداااااا
واقعی و اصلی
الان همه چی قلابی شده.
پروکسی
👍2.25K😭478❤299🥰74🤩24👎17
گاهی سین کردن و جواب ندادن، بیاحترامی و بیاهمیتی و اینا نیست. گاهی میخونی، چندبارم میخونی، انقد فکر میکنی بهش، ولی واقعا نمیدونی چی باید بگی. حس میکنی هرچی بگی بدتر میشه.
پروکسی
پروکسی
👍1.63K❤183👎112😭106🥰31🤩5
اگر خواستید از حقیقتی دفاع کنید ، اول مطمئن شوید که آن ، صرفأ همان دیدگاهتان نباشد که به شدت مایلید حقیقت داشته باشد !
~ نیل دگراس
پروکسی
~ نیل دگراس
پروکسی
❤661👍460👎53🤩52😭26🥰1
آدم بعد از اینکه دوستشو میبینه انگار دیگه غمی که چند ساعت پیش داشت خفه اش میکرد، وجود نداره؛ جالبه واقعا.
پروکسی
پروکسی
❤821👍274👎96😭94🤩24
👍1.32K😭209❤102👎50🤩7
👍1.24K😭349❤167🥰94👎43🤩9
حرفات، توجیههات، بهونههات همهرو قبول کردم و پذیرفتم و ساکت شدم. نه چون قانع کننده بود، نه چون به حرفات باور داشتم، فقط برای اینکه بفهمی دقیقا همینجایی که دیگه بابت کارات باهات بحث نمیکنم همینجا نقطهایه که تموم شدی.
پروکسی
پروکسی
👍711❤119😭46🤩35👎18
ما میگیم آدم دورو، ولی شاعر میگه:
هم یاور قصابی و هم حامیِ میش
گاهی به عقب می دَوی و گاه به پیش
ای آنکه تو را سود رسد از دو طرف
کی خسته شوی از این دو رو بودن خویش؟
پروکسی
هم یاور قصابی و هم حامیِ میش
گاهی به عقب می دَوی و گاه به پیش
ای آنکه تو را سود رسد از دو طرف
کی خسته شوی از این دو رو بودن خویش؟
پروکسی
👍952❤187🥰33😭33🤩28👎5
زخم هایش را بوسید و از خودش بابت تمام آنها عذر خواهی کرد، زندگیاش را در آغوش گرفت و از میان تاریکیها جوانه زد.
پروکسی
پروکسی
1❤902👍154🤩48👎46🥰33😭29
هر چی سنت میره بالاتر میفهمی که چقد زندگی با خانواده سخته دوسشون داری ولی هیچ حریم شخصی و هیچ ارامش خیالی نداری و هر لحظه در حال قضاوت شدن و مقایسه شدن و سرکوفت خوردن خواهی بود
پروکسی
پروکسی
👍1.64K👎328❤208😭126🥰8
از دیشب همهش ذهنم درگیر اینه که منی که در کودکی انقدر جالب و موفق بودم چی شد که الان به عنوان یک بزرگسال انقدر ناامید کننده و سردرگمم؟
پروکسی
پروکسی
👍1.22K😭372❤169🤩92🥰29👎26
داداشم داشت میرفت آزمون تیزهوشان بده.
گفتم استرس نداری؟ گفت نه بابا استرس برا کسیه که خونده....
منطقیه
پروکسی
گفتم استرس نداری؟ گفت نه بابا استرس برا کسیه که خونده....
منطقیه
پروکسی
👍1.02K🤩109❤81🥰81👎40😭36