↫ࢪُڪـــטּ لَــطِــيـــ♡ـــف 💗𐙚)'
461 subscribers
215 photos
114 videos
21 links
بداية 2025/6/22
- ان كان الأمس قد ازعجك
فما ذنب اليوم يراك حزينا ؟
تبادل. @Md6691af64456BOT
Download Telegram
انا كدا جمعت ...سبت حد اتنين تلات (صيف)
اربع خميس( شتا) والجمعه عشان اجازه هتبقي (ترااب)
😍542👌2🥰1👀1
"مش مهم تبقى شاطر، المهم ماتبقاش تعبان في دماغك"
👌4😍322🥰1
‏عارفين لما تكونوا طول الوقت بتحاولوا؟
بتحاولوا تكونوا صالحين
بتحاولوا تكونوا هيِّنين ليِّنين
بتحاولوا تكونوا ناس مُتفهمة
بتحاولوا تكونوا شاطرين
بتحاولوا تكونوا صُحاب كويسين
بتحاولوا تبذلوا أقصى ما عندكم في كل حاجة
فكرة المحاولة نفسها صعـبة والله صعـبة
5🥰4👌3
"لا تيأسوا إذا أخر الله ما تُحبون، ولا تحزنوا إذا أجبرتم على تعايش وضع قد يؤلمكم، بل اصبروا واستبشروا؛ فالله سبحانه قال بكل رحمة: «إنَّ مع العُسر يُسرًا».
​إن الله يُدبر لكم في الغيب أمورًا لو كُشف الحجاب عنها لبكيتم فرحًا.. فهونًا على قلوبكم، اطمئنوا وأبشروا."🌿🪻
6👌4😍3🥰2
.
وَخَيْرُ ما يُحْسِنُ بِهِ العَبْدُ إِلَى نَفْسِهِ
كَثْرَةُ الاسْتِغْفَارِ وَتَجْدِيدُ عَقْدِ التَّوْبَةِ فِي كُلِّ يومٍ وَليلة🌷...
🥰5👌3😍311
نفسي في صحاب من اللي بيروحوا sky وترامبولين ودريم باركEgypt
انا صحابي الخروج بالنسبالهم ناكل برا.
63😍2🥰1😁1👌1
طنط اي يعجله ده انتي قدي تسع مرات
😁3
شايفين العاصفة الترابية اللي مضايقانا دي

ابن خلدون بيقول: إن بعد انتهاء الفصول من الشتاء للصيف مثلاً.. الأرض بتطلّع حشرات وأمراض، ولو اتسابوا ممكن يهلكوا الدنيا.

فربنا برحمته وحكمته بيبعث الغبار ده علشان يقضي عليهم، سبحان الله حتى الغبار فيه خير ورحمة

اللهم كما جعلت في التراب خيرًا وحكمة، اجعل لنا في كل ما نكره رحمة ولُطفًا، واحفظنا من كل داء وبلاء
3
اتفاعلوا يمحترمين 💗
1
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 🤍
اى اخباركم؟🌚❤️
3
أنا من حقي اعرف ليه الكلام الرومانسي بيضحكنى!!
😁2
𝐹𝑟𝑖𝑑𝑎𝑦'𝑠 𝑟𝑒𝑚𝑖𝑛𝑑𝑒𝑟
هُو الحَبيبُ الذي تُرجَىٰ شفاعَتُهُ
صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ♡゙.
2🥰1
-  بَريِد يُوم الجمُعة🌱💜💜.
تذكيّر  | الصَلاه على الرسُولﷺ .
تذكِير  | قِراءة سُورة الكهَف .
تذكيَر  |  توجَد ساعٌه اسِتجابه .
تذَكير  | الدُعاء للأموَات .

۩من سنن يوم الجمعة
➊الغسل
➋الطيب
➌السواك
➍لبس الجميل
➎قراءة سورة الكهف
➏التبكير لصلاة الجمعة
➐الإكثار من الدعاء والصلاة على النبي ﷺ
3
سيباكي تهزري معاه اهو عشان وربنا اول ما اتجوزو هخليه يبلكك أول واحدة
😁3
مبحبش الاسئلة اللي معرفش إجابتها زي وديتى فلوسك فين
😁2🤷‍♀1
أنا من حقي اعرف ليه الكلام الرومانسي بيضحكنى!!
😁3
‏بضحك اوي على بتوع زايد والتجمع وهما مشاركين في حوار قفل القهاوي ده يعني انت تكون بتتكلم عن قهوة بلدي وهو بيكلمك عن كوفي كالتشر
🥰2
صَبّاحُ الخير 🌼💛

قُـلْ لِلّذي مَلَأ التَّشاؤمُ قـلبَهُ
وَ مضى يُضيِّقُ حَوْلَنا الآفــاقَ

سِرُّ السعادةِ حُسنُ ظَنِّكَ بالذي
خَلَق الحيـــاةَ وَ قسَّمَ الأرزاقَ .
🥰2
*ما خشيتُ شيئًا مثل خشيتي من أن تصبح الكلمات والمواعظ الَّتي نشاركها هُنا وهناك حُجَّة علينا لا حُجَّةً لنا يوم القيامة*

قال الفُضَيل بن عياض رحِمَهُ اللَّه :

*إيَّاك أن تَدُل النَّاس علىٰ اللَّه ثُمَّ تفقِد أنتَ الطَّريق، واستعذ باللَّه دائمًا أن تكون جِسرًا يُعبَر عليه إلىٰ الجنة ثُمَّ يُرمَىٰ به في النَّار❤️‍🩹🌿*
🥰1
الكل يشتكي من المعيشة فهل وجدت من يشتكي ضياع دينه وعمره فيما لا ينفع.!

أصلح اللّه حالنا وإياكم ..🪻
🥰4😍32👌21
انا بقلب ع تيك توك ظهر ليا كل مدرسين ثانوية عامه لى كنت باخد معاهم أونلاين منزلين المراجعه النهاية حصلى فلاش باك كنت هعيط لغية دلوقتى الكتب مدتهش لى حد يارب يوفقك كل طلاب ثانوية عامة 💚
5🥰4👌32😍1