إنَّ اللهَ يُغيِّرُ نواميسَ الكونِ لعبدِه الَّذي أيقَنَ به!
وأحسنَ الظنَّ فيه.
تَبَارَكَ الَّذِي-إِن شَاءَ-
جَعَلَ لَكَ خَيْرًا مِّن ذَٰلِكَ.
🖤🦋🫀
وأحسنَ الظنَّ فيه.
تَبَارَكَ الَّذِي-إِن شَاءَ-
جَعَلَ لَكَ خَيْرًا مِّن ذَٰلِكَ.
🖤🦋🫀
😍7👌3❤2🥰2
هنمتحن يوم 6/20
وهنخلص يوم 7/15
يعني فاضل كام شهر وهنمتحن
ونخلص الرحلة الطويلة دي
ومن هنا لحد ما ييجي ميعاد امتحانا هسيب دا هنا لأي حد معدي يدعيلي أعدي من 3 ثانوي على خير وأطلع منها مجبوره الخاطر
حوقلوا بنية النجاح والتوفيق ودخول كلية أحلامي
وادعولي أنا وكل اللي في الثانوية العامة نعدي السنة دي على خير بمجموع كويس وندخل الكلية اللي بنحلم بيها
يارب اعدي السنة دي على خير واطلع مجبوره أنا وكل اللي زيي🤍
وهنخلص يوم 7/15
يعني فاضل كام شهر وهنمتحن
ونخلص الرحلة الطويلة دي
ومن هنا لحد ما ييجي ميعاد امتحانا هسيب دا هنا لأي حد معدي يدعيلي أعدي من 3 ثانوي على خير وأطلع منها مجبوره الخاطر
حوقلوا بنية النجاح والتوفيق ودخول كلية أحلامي
وادعولي أنا وكل اللي في الثانوية العامة نعدي السنة دي على خير بمجموع كويس وندخل الكلية اللي بنحلم بيها
يارب اعدي السنة دي على خير واطلع مجبوره أنا وكل اللي زيي🤍
❤7⚡3🥰3👌2😍2
انا كدا جمعت ...سبت حد اتنين تلات (صيف)
اربع خميس( شتا) والجمعه عشان اجازه هتبقي (ترااب)
اربع خميس( شتا) والجمعه عشان اجازه هتبقي (ترااب)
😍5❤4⚡2👌2🥰1👀1
"مش مهم تبقى شاطر، المهم ماتبقاش تعبان في دماغك"
👌4😍3❤2⚡2🥰1
عارفين لما تكونوا طول الوقت بتحاولوا؟
بتحاولوا تكونوا صالحين
بتحاولوا تكونوا هيِّنين ليِّنين
بتحاولوا تكونوا ناس مُتفهمة
بتحاولوا تكونوا شاطرين
بتحاولوا تكونوا صُحاب كويسين
بتحاولوا تبذلوا أقصى ما عندكم في كل حاجة
فكرة المحاولة نفسها صعـبة والله صعـبة
بتحاولوا تكونوا صالحين
بتحاولوا تكونوا هيِّنين ليِّنين
بتحاولوا تكونوا ناس مُتفهمة
بتحاولوا تكونوا شاطرين
بتحاولوا تكونوا صُحاب كويسين
بتحاولوا تبذلوا أقصى ما عندكم في كل حاجة
فكرة المحاولة نفسها صعـبة والله صعـبة
⚡5🥰4👌3
"لا تيأسوا إذا أخر الله ما تُحبون، ولا تحزنوا إذا أجبرتم على تعايش وضع قد يؤلمكم، بل اصبروا واستبشروا؛ فالله سبحانه قال بكل رحمة: «إنَّ مع العُسر يُسرًا».
إن الله يُدبر لكم في الغيب أمورًا لو كُشف الحجاب عنها لبكيتم فرحًا.. فهونًا على قلوبكم، اطمئنوا وأبشروا."🌿🪻
إن الله يُدبر لكم في الغيب أمورًا لو كُشف الحجاب عنها لبكيتم فرحًا.. فهونًا على قلوبكم، اطمئنوا وأبشروا."🌿🪻
❤6👌4😍3🥰2
.
وَخَيْرُ ما يُحْسِنُ بِهِ العَبْدُ إِلَى نَفْسِهِ
كَثْرَةُ الاسْتِغْفَارِ وَتَجْدِيدُ عَقْدِ التَّوْبَةِ فِي كُلِّ يومٍ وَليلة🌷...
وَخَيْرُ ما يُحْسِنُ بِهِ العَبْدُ إِلَى نَفْسِهِ
كَثْرَةُ الاسْتِغْفَارِ وَتَجْدِيدُ عَقْدِ التَّوْبَةِ فِي كُلِّ يومٍ وَليلة🌷...
🥰5👌3😍3⚡1❤1
نفسي في صحاب من اللي بيروحوا sky وترامبولين ودريم باركEgypt
انا صحابي الخروج بالنسبالهم ناكل برا.
انا صحابي الخروج بالنسبالهم ناكل برا.
❤6⚡3😍2🥰1😁1👌1
شايفين العاصفة الترابية اللي مضايقانا دي
ابن خلدون بيقول: إن بعد انتهاء الفصول من الشتاء للصيف مثلاً.. الأرض بتطلّع حشرات وأمراض، ولو اتسابوا ممكن يهلكوا الدنيا.
فربنا برحمته وحكمته بيبعث الغبار ده علشان يقضي عليهم، سبحان الله حتى الغبار فيه خير ورحمة
اللهم كما جعلت في التراب خيرًا وحكمة، اجعل لنا في كل ما نكره رحمة ولُطفًا، واحفظنا من كل داء وبلاء
ابن خلدون بيقول: إن بعد انتهاء الفصول من الشتاء للصيف مثلاً.. الأرض بتطلّع حشرات وأمراض، ولو اتسابوا ممكن يهلكوا الدنيا.
فربنا برحمته وحكمته بيبعث الغبار ده علشان يقضي عليهم، سبحان الله حتى الغبار فيه خير ورحمة
اللهم كما جعلت في التراب خيرًا وحكمة، اجعل لنا في كل ما نكره رحمة ولُطفًا، واحفظنا من كل داء وبلاء
❤3
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 🤍
اى اخباركم؟🌚❤️
اى اخباركم؟🌚❤️
❤3
𝐹𝑟𝑖𝑑𝑎𝑦'𝑠 𝑟𝑒𝑚𝑖𝑛𝑑𝑒𝑟 ♥︎
هُو الحَبيبُ الذي تُرجَىٰ شفاعَتُهُ
صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ♡゙.
هُو الحَبيبُ الذي تُرجَىٰ شفاعَتُهُ
صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ♡゙.
❤2🥰1
- بَريِد يُوم الجمُعة🌱💜💜.
تذكيّر | الصَلاه على الرسُولﷺ .
تذكِير | قِراءة سُورة الكهَف .
تذكيَر | توجَد ساعٌه اسِتجابه .
تذَكير | الدُعاء للأموَات .
۩من سنن يوم الجمعة
➊الغسل
➋الطيب
➌السواك
➍لبس الجميل
➎قراءة سورة الكهف
➏التبكير لصلاة الجمعة
➐الإكثار من الدعاء والصلاة على النبي ﷺ
تذكيّر | الصَلاه على الرسُولﷺ .
تذكِير | قِراءة سُورة الكهَف .
تذكيَر | توجَد ساعٌه اسِتجابه .
تذَكير | الدُعاء للأموَات .
۩من سنن يوم الجمعة
➊الغسل
➋الطيب
➌السواك
➍لبس الجميل
➎قراءة سورة الكهف
➏التبكير لصلاة الجمعة
➐الإكثار من الدعاء والصلاة على النبي ﷺ
❤3
سيباكي تهزري معاه اهو عشان وربنا اول ما اتجوزو هخليه يبلكك أول واحدة
😁3
مبحبش الاسئلة اللي معرفش إجابتها زي وديتى فلوسك فين
😁2🤷♀1
بضحك اوي على بتوع زايد والتجمع وهما مشاركين في حوار قفل القهاوي ده يعني انت تكون بتتكلم عن قهوة بلدي وهو بيكلمك عن كوفي كالتشر
🥰2