Forwarded from آشتی با ریاضی📚✏️📝
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
حل تکالیف معادلات گویا و حل مسائل مرتبط با معادلات گویا صفحه ۳۵ ٫ ۳۶
#دهم_انسانی
#دهم_انسانی
Forwarded from آشتی با ریاضی📚✏️📝
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from آشتی با ریاضی📚✏️📝
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
فصل ۳ #دهم_انسانی
#شاخص_پراکندگی #شاخص_مرکزی
#تکلیف: مثال های جزوه رو تا ابتدای دامنه میان چارکی حل کنید
#شاخص_پراکندگی #شاخص_مرکزی
#تکلیف: مثال های جزوه رو تا ابتدای دامنه میان چارکی حل کنید
❤1
آشتی با ریاضی📚✏️📝
بسم الله الرحمن الرحیم.pdf
شمارش.pdf
1.1 MB
ازمون اول از ۵ تا ازمون مرور و جمعبندی پایه دوازدهم انسانی
پاسخ ویدئویی و تحلیل آزمون تا اخر وقت امروز ارسال میشه براتون
#آزمون_اول #شمارش #دوازدهم_انسانی
پاسخ ویدئویی و تحلیل آزمون تا اخر وقت امروز ارسال میشه براتون
#آزمون_اول #شمارش #دوازدهم_انسانی
❤1👍1
یکی از اتفاقاتی که میخوام پیگیر بشم داخل کانال #نقد جدی افرادی هست که دارن در زمینه کنکور فعالیت میکنن و خواسته و ناخواسته دارن زمان و هزینه دانش آموزان رو صرف منافع شخصی خودشون میکنن !
ممکنه بعضی جاها تند بشه این نقد که ایرادی هم نداره فقط امیدوارم از چارچوب انصاف خارج نشم ...
ممکنه بعضی جاها تند بشه این نقد که ایرادی هم نداره فقط امیدوارم از چارچوب انصاف خارج نشم ...
👏5❤1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آقای #پویا_مظفریان
این ویدئو در بهترین حالت تجاوز به ذهن نوجوان کنکوری و احمق فرض کردن مخاطب میتونه باشه...
این سناریو که احتمال شکست وجود داره ولی ما اونو نادیده بگیریم فقط توو فیلم های هالیوودی ممکنه نتیجه بخش باشه ! اما ترویج این سناریو یا برای منفعت شخصیه یا از روی نادانی
در هر دو حالت #سخنران_انگیزشی اخرین نفریه که میتونه به شما در رسیدن به هدفتون موثر کنه ...
مقاله تکمیلی زیر بخونید 👇
این ویدئو در بهترین حالت تجاوز به ذهن نوجوان کنکوری و احمق فرض کردن مخاطب میتونه باشه...
این سناریو که احتمال شکست وجود داره ولی ما اونو نادیده بگیریم فقط توو فیلم های هالیوودی ممکنه نتیجه بخش باشه ! اما ترویج این سناریو یا برای منفعت شخصیه یا از روی نادانی
در هر دو حالت #سخنران_انگیزشی اخرین نفریه که میتونه به شما در رسیدن به هدفتون موثر کنه ...
مقاله تکمیلی زیر بخونید 👇
👍4
آشتی با ریاضی📚✏️📝
آقای #پویا_مظفریان این ویدئو در بهترین حالت تجاوز به ذهن نوجوان کنکوری و احمق فرض کردن مخاطب میتونه باشه... این سناریو که احتمال شکست وجود داره ولی ما اونو نادیده بگیریم فقط توو فیلم های هالیوودی ممکنه نتیجه بخش باشه ! اما ترویج این سناریو یا برای منفعت…
👆👆👆
شارلاتان انگیزشی می گوید اصلا به احتمالِ نشدن فکر نکن! می دانید یعنی چه؟ فاجعه است!
کسی که بنا را بر این می گذارد که صد در صد به خواسته اش می رسد و هزاران احتمالی که از اساس خارج از دسترسِ اوست را نادیده می گیرد چنین فردی به سادگی دچار لطمه و تشنجی (شوکه) ویران گر شده و نهایتا سرخورده و سرافکنده می شود.
چرا که به طور مطلق، چندگانگی و کثرت موجود در عالم (احتمالات فراوان که نشدن و نتوانستن و نرسیدن و... هم جزو آنها است و اینطور نیست که نشدن محال باشد و شدن قطعی!) را از روی جهل و تعصب و تفرعن و تقلید کورکورانه از ارباب انگیزشی خود نادیده گرفته و بنا را بر موفقیتی صد در صدی گذاشته بود و اکنون با نشدن و نتوانستن و نرسیدن و عدم موفقیت و عدم قبولی و... مواجه شده است و به همین جهت مسئله برایش اصلا قابل هضم نیست!
دقت داشته باشید کسی دچار حیرتی توام با وحشت و هول و هراس و استرسی جان سوز می شود که نتواند حادثه ی رخ داده را معنا کند.
اما چه کسی نمی تواند حادثه را معنا کند؟ کسی که توان فهمِ آن را ندارد.
ساده تر بگویم؛
وقتی در فصل زمستان برف می بارد شما از قبل در جریان سردی هوا و امکانِ بارش برف بوده اید لذا هیچ واکنش غیرطبیعی از خود نشان نمی دهید. در واقع اینجا شما بارش برف را فهم کرده اید. برای شما کاملا طبیعی و قابل فهم است که در فصل زمستان برف بیاید. اما حال فرض کنید در وسط گرمای سگ سوزان تابستان در عین حال که آفتاب دقیقا وسط آسمان است، برفی شدید شروع به باریدن کند. در چنین موقعیتی شما خواهید گفت که "نمی فهمم، یعنی چه؟ این دیگر چیست؟"
شما نمی فهمید، سر در نمی آورید، چرا که انتظارش را نداشتید اصلا تا کنون به چنین چیزی فکر هم نکرده بودید. اما درباره ی برف زمستان اینطور نیست. حال کسی که بنا را به صورت صد در صدی و قطعی بر روی موفقیت می گذارد و از عوامل خارجی که اصلا در اختیار و اراده ی آدمی نیست غافل می شود (مثلا کسی تمام تلاشش را برای کنکور می کند اما یک روز قبل پدرش را یا مادرش را از دست می دهد یا نه در یک تصادفی هر دو دستش قطع می شود یا بالکل دچار فراموشی می شود) چنین فردی، در صورت بروز حادثه ای، به اصطلاح شوکه خواهد شد. اینجا فرد با خود خواهد گفت نمی فهمم! یعنی چه؟
آخه چرا من؟ خدایا من چه گناهی کرده بودم؟ من که بنا را بر خوشبختی و موفقیت گذاشته بودم کلی هم دعا کرده بودم تو هم که تضمین کرده بودی کائنات هم تضمین کرده بود پس چه شد؟
او به قدری در مرید و مرید بازی غرق شده که در حد یقینی ریاضیاتی به ضمانتِ کائنات ایمان آورده است!
یعنی همانطور که دو به علاوه ی دو می شود چهار و او به این مسئله یقین ریاضیاتی قطعی دارد دقیقا به همین شکل هم به ضمانت هستی و کائنات یقین پیدا کرده است (که بله کائنات قطعا مسیر موفقیت و قبولی من در کنکور و... را باز خواهند کرد!)
حال فکرش را بکنید اگر دو به علاوه ی دو بشود پنج! آیا این مساله قابل فهم و هضم خواهد بود؟ قطعا خیر آیا فرد دچار آشفتگی و حیرانی و جنون نخواهد شد؟ به احتمال خیلی زیاد آری.
دقت کردید چه شد؟ او از معنیِ کردن درد و رنجِ خود عاجز است و کسی که نتواند درد و رنج اش را معنی دار کند، روانی بیمار و پریشان و تکه تکه خواهد داشت. معنی دار کردن رنج اُسُ و اساسِ دوام آوردن و ادامه دادن به زندگی است اما چنین مرید نامتفکر و مقلدی، خیال می کند که هستی و کائنات به او ضمانت داده بودند و اکنون که ضمانتشان اجرایی نشده است، نمی تواند این امر را هضم کند چرا که برای او چنین چیزی محال است و حال محال رخ داده و این امر سخت ناممکن است! یعنی چه که محال رخ داده؟ نمی تواند معنی کند! گیج و بنگ می شود! تلوتلو می خورد! دیگر حتی خود استاد شارلاتان هم نمی تواند تسکینش دهد.
شارلاتان های انگیزشی یک چنین بلایی بر سر جوانان و نوجوانانِ از همه جا بی خبر و ساده دل می آورند.
تجاوز رسمی به ذهن و ضمیر و روح و روانِ این کودکان و نوجوانان می کنند و با القای چنین اراجیفی خود را در هاله ای از تقدس (خارج از نقد و طرح چند و چون و سوال و چرا) قرار می دهند.
و خود را در جایگاه یک فرد مقدسی که خداوند یا کائنات قلب و دل و زبان و سخن او را برای روشن کردن و امید دادن به جان های مایوس و نومید انتخاب کرده و شخصا در آن دمیده است قرار می دهند! خب آیا در دل این دریای مملو از تقدس و مشحون از چاکر و چاکر بازی، طرحِ چرا" و ایجاد شک و تردید در سخنان فصل الخطاب و خداییِ استاد و ارباب انگیزشیِ اعظم جایی خواهد داشت؟
#ابوذر_شریعتی
شارلاتان انگیزشی می گوید اصلا به احتمالِ نشدن فکر نکن! می دانید یعنی چه؟ فاجعه است!
کسی که بنا را بر این می گذارد که صد در صد به خواسته اش می رسد و هزاران احتمالی که از اساس خارج از دسترسِ اوست را نادیده می گیرد چنین فردی به سادگی دچار لطمه و تشنجی (شوکه) ویران گر شده و نهایتا سرخورده و سرافکنده می شود.
چرا که به طور مطلق، چندگانگی و کثرت موجود در عالم (احتمالات فراوان که نشدن و نتوانستن و نرسیدن و... هم جزو آنها است و اینطور نیست که نشدن محال باشد و شدن قطعی!) را از روی جهل و تعصب و تفرعن و تقلید کورکورانه از ارباب انگیزشی خود نادیده گرفته و بنا را بر موفقیتی صد در صدی گذاشته بود و اکنون با نشدن و نتوانستن و نرسیدن و عدم موفقیت و عدم قبولی و... مواجه شده است و به همین جهت مسئله برایش اصلا قابل هضم نیست!
دقت داشته باشید کسی دچار حیرتی توام با وحشت و هول و هراس و استرسی جان سوز می شود که نتواند حادثه ی رخ داده را معنا کند.
اما چه کسی نمی تواند حادثه را معنا کند؟ کسی که توان فهمِ آن را ندارد.
ساده تر بگویم؛
وقتی در فصل زمستان برف می بارد شما از قبل در جریان سردی هوا و امکانِ بارش برف بوده اید لذا هیچ واکنش غیرطبیعی از خود نشان نمی دهید. در واقع اینجا شما بارش برف را فهم کرده اید. برای شما کاملا طبیعی و قابل فهم است که در فصل زمستان برف بیاید. اما حال فرض کنید در وسط گرمای سگ سوزان تابستان در عین حال که آفتاب دقیقا وسط آسمان است، برفی شدید شروع به باریدن کند. در چنین موقعیتی شما خواهید گفت که "نمی فهمم، یعنی چه؟ این دیگر چیست؟"
شما نمی فهمید، سر در نمی آورید، چرا که انتظارش را نداشتید اصلا تا کنون به چنین چیزی فکر هم نکرده بودید. اما درباره ی برف زمستان اینطور نیست. حال کسی که بنا را به صورت صد در صدی و قطعی بر روی موفقیت می گذارد و از عوامل خارجی که اصلا در اختیار و اراده ی آدمی نیست غافل می شود (مثلا کسی تمام تلاشش را برای کنکور می کند اما یک روز قبل پدرش را یا مادرش را از دست می دهد یا نه در یک تصادفی هر دو دستش قطع می شود یا بالکل دچار فراموشی می شود) چنین فردی، در صورت بروز حادثه ای، به اصطلاح شوکه خواهد شد. اینجا فرد با خود خواهد گفت نمی فهمم! یعنی چه؟
آخه چرا من؟ خدایا من چه گناهی کرده بودم؟ من که بنا را بر خوشبختی و موفقیت گذاشته بودم کلی هم دعا کرده بودم تو هم که تضمین کرده بودی کائنات هم تضمین کرده بود پس چه شد؟
او به قدری در مرید و مرید بازی غرق شده که در حد یقینی ریاضیاتی به ضمانتِ کائنات ایمان آورده است!
یعنی همانطور که دو به علاوه ی دو می شود چهار و او به این مسئله یقین ریاضیاتی قطعی دارد دقیقا به همین شکل هم به ضمانت هستی و کائنات یقین پیدا کرده است (که بله کائنات قطعا مسیر موفقیت و قبولی من در کنکور و... را باز خواهند کرد!)
حال فکرش را بکنید اگر دو به علاوه ی دو بشود پنج! آیا این مساله قابل فهم و هضم خواهد بود؟ قطعا خیر آیا فرد دچار آشفتگی و حیرانی و جنون نخواهد شد؟ به احتمال خیلی زیاد آری.
دقت کردید چه شد؟ او از معنیِ کردن درد و رنجِ خود عاجز است و کسی که نتواند درد و رنج اش را معنی دار کند، روانی بیمار و پریشان و تکه تکه خواهد داشت. معنی دار کردن رنج اُسُ و اساسِ دوام آوردن و ادامه دادن به زندگی است اما چنین مرید نامتفکر و مقلدی، خیال می کند که هستی و کائنات به او ضمانت داده بودند و اکنون که ضمانتشان اجرایی نشده است، نمی تواند این امر را هضم کند چرا که برای او چنین چیزی محال است و حال محال رخ داده و این امر سخت ناممکن است! یعنی چه که محال رخ داده؟ نمی تواند معنی کند! گیج و بنگ می شود! تلوتلو می خورد! دیگر حتی خود استاد شارلاتان هم نمی تواند تسکینش دهد.
شارلاتان های انگیزشی یک چنین بلایی بر سر جوانان و نوجوانانِ از همه جا بی خبر و ساده دل می آورند.
تجاوز رسمی به ذهن و ضمیر و روح و روانِ این کودکان و نوجوانان می کنند و با القای چنین اراجیفی خود را در هاله ای از تقدس (خارج از نقد و طرح چند و چون و سوال و چرا) قرار می دهند.
و خود را در جایگاه یک فرد مقدسی که خداوند یا کائنات قلب و دل و زبان و سخن او را برای روشن کردن و امید دادن به جان های مایوس و نومید انتخاب کرده و شخصا در آن دمیده است قرار می دهند! خب آیا در دل این دریای مملو از تقدس و مشحون از چاکر و چاکر بازی، طرحِ چرا" و ایجاد شک و تردید در سخنان فصل الخطاب و خداییِ استاد و ارباب انگیزشیِ اعظم جایی خواهد داشت؟
#ابوذر_شریعتی
👍8
ازمون دنباله.pdf
207.3 KB
ازمون دوم از ۵ تا ازمون مرور و جمعبندی پایه دوازدهم انسانی
پاسخ ویدئویی و تحلیل آزمون تا اخر وقت امروز ارسال میشه براتون
#آزمون دوم #دنباله
#دوازدهم_انسانی
پاسخ ویدئویی و تحلیل آزمون تا اخر وقت امروز ارسال میشه براتون
#آزمون دوم #دنباله
#دوازدهم_انسانی
آشتی با ریاضی📚✏️📝
Voice message
#مهم_تر_از_درس
#کاش_در_مدرسه_یادمیگرفتم
دوستان نظرتون راجع به زنده زنده مردن بعضی از انسان ها (مثلا سوزونده شدن) یا زنده خواریِ بعضی از حیوانات چیه؟
مثلا چند تا کفتار یه بچه آهو رو میگیرن و زنده زنده میخورن بجای اینکه اول خفه ش کنن بعد بخورن، همونجور زنده میذارن میمونه و از دُمش شروع میکنن میخورن میاد تا گردنش و این حیوون بیچاره باید کل این موت زجر بکشه.
به نظرتون نقش خدا این وسط چیه دقیقا؟ یعنی این همه ظلم و ستم به یه بچه آهو (بگذریم از کودکان دو سه ساله ای که زنده زنده سوخته شدن) با این حرف که حتمن حکمتی داشته توجیه میشه؟
اگه شما جای خدا بودین و میدونستین که این جهانی که دارین خلق میکنین قراره یک چنین شکنجه هایی توش باشه، ولو اینکه نیت خیر داشته باشین و در آخر همه رو ببرین بهشت، این کارو میکردین؟
حاضر بودین چند کودک معصوم زنده زنده سوزونده بشن یا چند حیوون زنده زنده خورده بشن که در ازاش چه اتفاقی بیوفته یا چه حقیقتی آشکار بشه ؟
#کاش_در_مدرسه_یادمیگرفتم
دوستان نظرتون راجع به زنده زنده مردن بعضی از انسان ها (مثلا سوزونده شدن) یا زنده خواریِ بعضی از حیوانات چیه؟
مثلا چند تا کفتار یه بچه آهو رو میگیرن و زنده زنده میخورن بجای اینکه اول خفه ش کنن بعد بخورن، همونجور زنده میذارن میمونه و از دُمش شروع میکنن میخورن میاد تا گردنش و این حیوون بیچاره باید کل این موت زجر بکشه.
به نظرتون نقش خدا این وسط چیه دقیقا؟ یعنی این همه ظلم و ستم به یه بچه آهو (بگذریم از کودکان دو سه ساله ای که زنده زنده سوخته شدن) با این حرف که حتمن حکمتی داشته توجیه میشه؟
اگه شما جای خدا بودین و میدونستین که این جهانی که دارین خلق میکنین قراره یک چنین شکنجه هایی توش باشه، ولو اینکه نیت خیر داشته باشین و در آخر همه رو ببرین بهشت، این کارو میکردین؟
حاضر بودین چند کودک معصوم زنده زنده سوزونده بشن یا چند حیوون زنده زنده خورده بشن که در ازاش چه اتفاقی بیوفته یا چه حقیقتی آشکار بشه ؟
آشتی با ریاضی📚✏️📝
#مهم_تر_از_درس #کاش_در_مدرسه_یادمیگرفتم دوستان نظرتون راجع به زنده زنده مردن بعضی از انسان ها (مثلا سوزونده شدن) یا زنده خواریِ بعضی از حیوانات چیه؟ مثلا چند تا کفتار یه بچه آهو رو میگیرن و زنده زنده میخورن بجای اینکه اول خفه ش کنن بعد بخورن، همونجور زنده…
شــــک و شعــــور
اگر در وجود خداوند شک کردید و دچار احساس گناه شدید، به این مساله فکر کنید که اگر خدایی رحمن و رحیم در این عالم باشد، قطعا این اجازه رو ب شما میدهد که در وجودش شک کنید
شک همان اندیشه است، اگر شما دچار شک در چنین مسائلی شده اید این امر نشانه ی تفکر و تفاوت شما از ساده اندیشان و سطحی نگرانی است که با اندیشه بیگانه اند.
که همیشه مسئولیت اندیشه و باورهایشان را بر گردن دیگری (کسی که از او فقط تقلید کنند) می اندازند.
از شک نترسید، شک نشانه ی شعور و تفکر شماست
شک عامل پیشرفت و ضامن موفقیت شماست😊🌷
««شک کنید ولی در شک نمانید »»
اگر در وجود خداوند شک کردید و دچار احساس گناه شدید، به این مساله فکر کنید که اگر خدایی رحمن و رحیم در این عالم باشد، قطعا این اجازه رو ب شما میدهد که در وجودش شک کنید
شک همان اندیشه است، اگر شما دچار شک در چنین مسائلی شده اید این امر نشانه ی تفکر و تفاوت شما از ساده اندیشان و سطحی نگرانی است که با اندیشه بیگانه اند.
که همیشه مسئولیت اندیشه و باورهایشان را بر گردن دیگری (کسی که از او فقط تقلید کنند) می اندازند.
از شک نترسید، شک نشانه ی شعور و تفکر شماست
شک عامل پیشرفت و ضامن موفقیت شماست😊🌷
««شک کنید ولی در شک نمانید »»
👍2
🔺 جزییات دفترچههای کنکور سراسری ۱۴۰۱ ویژه انسانی
✅ عمومی: ۱۰۰ سوال - ۷۵ دقیقه
[توضیح: هیچ تغییری در تعداد سوال و زمان پاسخگویی اتفاق نیفتاده]
◀️ دفترچه شماره۱ اختصاصی انسانی
• ریاضی: ۲۰ سوال - ۲۵ دقیقه
• اقتصاد: ۱۵ سوال - ۱۰ دقیقه
• ادبیاتاختصاصی: ۳۰ سوال - ۳۰ دقیقه
• علوماجتماعی: ۲۰ سوال - ۱۵ دقیقه
[توضیح: تایم علوم اجتماعی ۵ دقیقه کم شده]
◀️ دفترچه شماره۲ اختصاصی انسانی
• عربی اختصاصی: ۲۰ سوال - ۱۵ دقیقه
• تاریخ جغرافی: ۳۰ سوال - ۲۵ دقیقه
• فلسفه منطق: ۲۰ سوال - ۲۰ دقیقه
• روانشناسی: ۲۰ سوال - ۱۵ دقیقه
[توضیح: تایم عربی اختصاصی ۵ دقیقه کم شده. فلسفه منطق ۵ سوال کم شده تایمش هم ۵ دقیقه کم شده. بقیش بی تغییره]
✅ عمومی: ۱۰۰ سوال - ۷۵ دقیقه
[توضیح: هیچ تغییری در تعداد سوال و زمان پاسخگویی اتفاق نیفتاده]
◀️ دفترچه شماره۱ اختصاصی انسانی
• ریاضی: ۲۰ سوال - ۲۵ دقیقه
• اقتصاد: ۱۵ سوال - ۱۰ دقیقه
• ادبیاتاختصاصی: ۳۰ سوال - ۳۰ دقیقه
• علوماجتماعی: ۲۰ سوال - ۱۵ دقیقه
[توضیح: تایم علوم اجتماعی ۵ دقیقه کم شده]
◀️ دفترچه شماره۲ اختصاصی انسانی
• عربی اختصاصی: ۲۰ سوال - ۱۵ دقیقه
• تاریخ جغرافی: ۳۰ سوال - ۲۵ دقیقه
• فلسفه منطق: ۲۰ سوال - ۲۰ دقیقه
• روانشناسی: ۲۰ سوال - ۱۵ دقیقه
[توضیح: تایم عربی اختصاصی ۵ دقیقه کم شده. فلسفه منطق ۵ سوال کم شده تایمش هم ۵ دقیقه کم شده. بقیش بی تغییره]
🤬1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
سلام بچه ها امیدوارم حالتون عالی باشه 🌹
توضیحات کلاس #درس_و_تست پایه یازدهم
پ ن ۱ : حتما این دوره رو به دانش اموزانی که برنامه #جدی برای کنکور دارن پیشنهاد میکنم
پ ن ۲ : نگران پایه ضعیف نباشید
قبل از کلاس ویدئو آفلاین دارید تست ها هم از ساده به سخت چیده شده پس پیشرفتتون قطعیه به امید خدا 🤗⭐
پ ن ۳ : کلاس ها به صورت خصوصی ۵ نفره برگزار میشه و باور کنید فقط ۱۵ نفر ثبت نام میکنم 😁🤦♂
توضیحات کلاس #درس_و_تست پایه یازدهم
پ ن ۱ : حتما این دوره رو به دانش اموزانی که برنامه #جدی برای کنکور دارن پیشنهاد میکنم
پ ن ۲ : نگران پایه ضعیف نباشید
قبل از کلاس ویدئو آفلاین دارید تست ها هم از ساده به سخت چیده شده پس پیشرفتتون قطعیه به امید خدا 🤗⭐
پ ن ۳ : کلاس ها به صورت خصوصی ۵ نفره برگزار میشه و باور کنید فقط ۱۵ نفر ثبت نام میکنم 😁🤦♂