مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی إحیاء
1.28K subscribers
625 photos
661 videos
120 files
450 links
مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی احیاء
سال تاسیس 1384
دارای مجوز رسمی سازمان بهزیستی استان گیلان و نظام مشاوره و روانشناختی کشور


آدرس : رشت-خیابان شهید رجایی (رشتیان)-کوچه 30
تلفن : 33543611 -33543612 - 33557899 - 33553136
Download Telegram
Forwarded from اخبار جنگ الونیوز AloNews
👈سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: این کمیسیون مجدداً موضوع حذف تأثیر قطعی معدل در کنکور را بررسی می‌کند


@AloNews
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
یک آزمایش و خطای دائمی و تمام نشدنی👆😔
Forwarded from کانال مشاوره کنکور دکتر قاسمی (دکتر قاسمی)
📚درکارنامه نهایی کنکور دانشگاه فرهنگیان ، ستون "نتیجه" علامت و اعداد درباره وضعیت پذیرش شما نشان می‌دهد.

علامت‌های ویژه: 
- ستاره (*)
یعنی شما در این رشته‌محل پذیرفته شده‌اید! 

🌐اعداد و معانی آنها: 
عدد ۱ (یک) : 
   - شرایط اختصاصی (مثل تکرار کد رشته، جنسیت نامناسب یا نقض قوانین دفترچه) را رعایت نکرده‌اید. 

عدد ۲ (دو) :
   - در آزمون عملی رشته مورد نظر غایب بودید. 

عدد ۳ (سه) ؛
   - در مرحله "معرفی به ارزیابی شایستگی" حداقل نمره لازم را کسب نکرده‌اید. 

عدد ۴ (چهار) :
   - شما را برای مصاحبه در این رشته‌محل (عادی، تربیت بدنی یا هنر) معرفی نکرده‌اند. 

🌀عدد ۵ (پنج) :
   - امتیاز گزینش عمومی را نیاورده‌اید یا پرونده‌تان تکمیل نشده. 
   - راه حل: تا ۲ ماه فرصت دارید با مراجعه به هسته گزینش استان پرونده را تکمیل کنید. 

عدد ۶ (شش) :
   - در یک سهمیه دیگر (غیر از سهمیه فعلی) پذیرفته شده‌اید. 

عدد ۷ (هفت) : 
   - شرایط عمومی (سن، معدل، سلامت جسمانی یا غیبت در مصاحبه) را ندارید. 

عدد ۸ (هشت) :
   - قبلاً از سهمیه ایثارگران/رزمندگانحد نصابی استفاده کرده‌اید و این بار با این سهمیه پذیرفته نشده‌اید. 

عدد ۹ (نه) :
   - در ارزیابی شایستگی معلمی حدنصاب نمره را نداشته‌اید. 

نکته مهم :
ثبت‌نام نهایی پذیرفته‌شدگان فقط در صورت تأیید صحت اطلاعات شما انجام می‌شود. 

🔹 اگر نیاز به پیگیری دارید: 
به سایت هیئت مرکزی گزینش مراجعه کنید: 

@dr_ghasemmi
🎈 روش‌های نامناسب برگزاری جشن تولد در خانه و مدرسه

در سال‌های اخیر، جشن تولدها در خانواده‌ها و مدرسه‌ها گاهی به‌جای آن‌که فرصتی برای رشد عزت‌نفس و شادی سالم کودک باشند، به سویی می‌روند که ظاهر، نمایش و چشم‌و‌هم‌چشمی نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

در خانه‌ها، استفاده افراطی از دکورهای پرهزینه، سفارش کیک‌ها و بادکنک‌آرایی‌های لوکس، خرید هدیه‌های گران‌قیمت برای خود کودک و حتی برای تک‌تک مهمانان کودک، باعث می‌شود تمرکز جشن از خود کودک و تجربه رشد او برداشته شده و به تقابل اقتصادی و نمایش ظاهری میان والدین تبدیل شود. در چنین جشن‌هایی، کودک بیشتر «سوژه‌ای برای عکس و پست» است تا فردی که باید شادی فعال و تجربه رشدی را لمس کند.

در مدارس نیز روش‌هایی مانند آوردن شیرینی و پخش خوراکی، گرفتن هدیه برای کل کلاس، یا پخش پیام صوتی والدین در کلاس، هرچند از سر محبت است، اما گاهی موجب تبعیض، فشار و چشم‌وهم‌چشمی میان کودکان می‌شود، و آن‌هایی که والدینشان توانایی مالی یا فرصت برگزاری چنین تولدی ندارند، احساس عقب‌ماندگی و شرمندگی می‌کنند. این در حالی است که مدارس می‌توانند به جای خوراکی و هدیه، با برنامه‌های ساده‌ و مشارکتی (مثل قصه‌گویی، تجربه مهارتی یا بازی گروهی) تولد هر کودک را به فرصتی برای مهارت‌آموزی، همکاری و شادی برابر تبدیل کنند.

در هر دو محیط، وقتی تولد از «مسیر رشد» خارج شده و تبدیل به نمایش ثروت یا حتی محبت پر زرق‌وبرق می‌شود، پیام پنهانی که به کودک منتقل می‌شود این است:
«ارزش تو به پول، دکور و نگاه بیرون وابسته است، نه به خودت و تلاش‌هایت.»

جشن تولد زمانی معنا می‌یابد که کودک خودش در مرکز تجربه، رشد و احساس ارزشمندی باشد؛ نه آن‌گاه که تنها دکور پرزرق‌وبرقی برای صفحه‌های مجازی یا رقابتی خاموش میان بزرگ‌ترها باشد.

🎂 ویژگی‌های یک جشن تولد رشدی (Growth ، Oriented Birthday)

جشنی را «رشدی» می‌نامیم که علاوه بر شادی و خاطره‌سازی، به رشد روانی، اجتماعی، هیجانی و ذهنی کودک نیز کمک کند. چنین تولدی این خصوصیات را دارد:

🌱 ۱. کودک فعال است نه فقط تماشاگر
فعالیت‌ها طوری طراحی می‌شوند که کودک بسازد، بازی کند، تصمیم بگیرد، اجرا کند و تجربه کند (مثلاً کاردستی، حل معما، نمایش حرکتی)، نه اینکه فقط بنشیند و برایش برنامه اجرا شود.

💪 ۲. تقویت عزت‌نفس و حس توانمندی
در طول جشن موقعیت‌هایی فراهم می‌شود که کودک موفقیت را تجربه کند و ببیند «می‌تواند کاری انجام دهد». پیام‌های اطرافیان بر تلاش و توانایی‌های کودک تأکید دارد نه فقط بر ظاهر یا جذابیت او.

🤝 ۳. فرصت رشد مهارت‌های اجتماعی
تعامل با همسالان، همکاری، نوبت‌دادن، حل مسئله گروهی، و شنیدن پیام‌های مثبت، بخشی از ساختار جشن است تا کودک «در جمع بودن» را بیاموزد.

🎨 ۴. فراهم‌کردن میدان خلاقیت و بازیگری
فعالیت‌هایی مثل نقاشی، نمایش حرکتی، ساخت و داستان‌پردازی به کودک کمک می‌کند خلاقیت و بیانگری خود را رشد دهد.

📌 ۵. حضور محیط و خانواده به عنوان حامی رشدی
اقوام و والدین نقش تشویق‌کننده، مشاهده‌گر، بازخورددهنده مثبت دارند، نه صرفاً تأمین‌کننده دکور و خوراکی. کودک در کنار آنان احساس امنیت، دیده‌شدن و ارزشمندی می‌کند.

⚖️ ۶. پرهیز از زیاده‌روی و مصرف‌گرایی
تمرکز جشن روی «تجربه و یادگیری» است، نه رقابت برای دکور پرزرق‌وبرق، تعداد هدایا یا خوراکی‌ها. شادی، ساده و معنا‌دار اجرا می‌شود.

🧠 ۷. پیام پنهان جشن: "تو در حال رشد هستی"
تمام بخش‌های جشن (از کارت دعوت تا یادگاری پایانی) این پیام را منتقل می‌کنند که هر سال تولد یعنی یک پله بالاتر رفتن در مسیر یادگیری، مهارت و انسان‌شدن.

رستگاران
۲۷ امرداد سنه ۱۴۰۴
https://t.me/drtorkamannezam
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
انتخاب یک شغل، سبب شکل گیری هویت خاصی در انسانها در فرآیند رشد طبیعی، آنها می گردد. این هویت آن‌قدر قوی است که می تواند در لذت بردن از زندگی، کیفیت زندگی، بهزیستی روانی، انتخاب همسر، انتخاب محل زندگی، انتخاب دوستان و ......اثرگذار باشد. به همین دلیل انتخاب یک رشته تحصیلی/شغلی علاوه بر آنکه از شخصیت تأثیر می پذیرد در شکل گیری شخصیت هم اثرگذار است.
#شخصیت #هالند #کنکور #ریاضی #تجربی #انسانی #هنر #زبان #چمنی #مشکبیدحقیقی(محسن) #مشکبیدحقیقی(علیرضا) #عزیزی
#احیا #رشت
@markazehya
Forwarded from IAURASHT
🟠 قابل توجه مشتاقان ورود به دانشگاه

🟡 دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می کند:
⭕️ رویداد مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته

⭕️ با حضور دکتر محسن مشک بید حقیقی
دکتری مشاوره و راهنمایی ـ استادیار دانشگاه

🔺شرکت برای عموم آزاد است - رایگان

🔺 زمان : سه شنبه مورخ ۴ شهریور ۱۴۰۴ - ساعت ۱۶
🔻 مکان : رشت ـ میدان گاز ـ بلوار لاکان ـ سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

🔸 روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
افزایش طلاق در میان سالمندان

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان:
🔺براساس آمار ثبت‌احوال، در سال ۱۳۹۷ بیش از ۸ هزار سالمند طلاق گرفتند که در ۱۶۰۰ مورد هر دو طرف بالای ۶۰ سال بودند.
🔺نرخ طلاق در این گروه سنی حدود شش برابر بیشتر از افراد ۵۱ تا ۶۰ سال است.
🙇‍♀️🙇🙇‍♀️🙇🙆🙆‍♂️🙇‍♀️🙇🙇‍♀️🙇 🆔 آیا نارساخوانی قابل درمان است؟؟؟ ☸️ روش‌های ترمیمی یکی از مهم ترین موضوعات مورد توجه در ترمیم یا اصلاح این است که آیا ناتوانی‌های یادگیری عوارضی هستند که قابل جبران و اصلاح هستند یا عوارضی هستند که عملاًَ قابل درمان نمی باشد. آن دسته از افرادی که عنوان می‌کنند ناتوانی یادگیری تنها قابل ترمیم و اصلاح هستند ، بر این باورند که مداخله باید متمرکز بر رشد مهارتهای پایه ، سبک‌های یادگیری و توانایی‌های شناختی مربوط به موفقیت تحصیلی باشد. اکثر متخصصین که از این رویکرد استفاده می کنند بر این باورند که ناتوانی یادگیری به طور مؤثری قابل کاهش و بهبود هستند اما به طور اساسی قابل درمان نیستند. روش های ترمیمی نارساخوانی :1- واکت 2- فرنالد(رویکرد چند حسی) 3- اورتون - گلینگهام 4- تصحیح نارساخوانی دیویس.دراینجا به تشریح رویکرد ترمیمی دیویس می پردازیم. ☣️ معرفی دیویس : رونالد دیویس، شخص نارساخوانی است که در سن ۳۸ سالگی توانست بر جنبه ناتوانی خواندن خود غلبه کند و پس از دو سال، یعنی در سال ۱۹۸۲، با همکاری پرفسور فاطیما علی(Fatima ali) ، انجمن پژوهش خواندن و مرکز ترمیم نارساخوانی را در کالیفرنیا تاسیس کرد و با ادعای کسب ۹۷ درصد موفقیت و ترمیم و اصلاح دشواریهای یادگیری ،شروع به درمان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به ناتوانیهای ویژه یادگیری نمود. دیویس به دو دلیل دیدگاه خود را دیدگاهی کاملاً متفاوت معرفی می کند: اولاً ادراک را مورد تاکید و مورد استفاده قرار داده است ؛ ثانیاً، به دلیل اینکه خود ، یک فرد نارساخوان بوده است، دارای تجارب مستقیم و بی‌واسطه‌ای از این حالت می باشد . او معتقد است که نارساخوانی، ناشی از عواملی نظیر کژکاری مغز ،گوش داخلی ،آسیب مغزی و...... نیست بلکه حاصل تفکر و شیوه خاصی از واکنش در برابر حس گم گشتگی است (دیویس،۲۰۰۲). 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 کانال درمان تخصصی اختلالات یادگیری وبیش فعالی #برای عضویت برروی لینک کلیک کنید. https://t.me/joinchat/AAAAAELLRSJN9jF74mGdTw
📣 #مرکز جامع آموزشی، توانبخشی، مشاوره و خدمات روانشناختی و بازی درمانی کودک و نوجوان یاور رشد
# برای عضویت برروی لینک کلیک کنید.
👈کانال درمان تخصصی اختلالات ویژه  یادگیری وبیش فعالی
https://t.me/joinchat/AAAAAELLRSJN9jF74mGdTw
📣 👸🤴 لوس کردن کودک مانع از رشد استعدادهای او می‌شود.
🔹🔷 فرزندپروری صحیح از جانب والدین راهکاری کلیدی و موثر برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان است و اگر والدین در مقابل رفتارهای درست و نادرست کودکان رویه‌ای هماهنگ و کاربردی را در پیش بگیرند اعتماد به نفس آنها را در کودکی افزایش می‌دهند. بر اساس روش‌های فرزندپروری علمی برآورده کردن تمام خواسته‌های کودک و تشویق تمام رفتارها،عملی صحیح محسوب نمی‌شود،برخی والدین بر این باورند که با برآورده کردن تمام نیازهای کودک (چه معقول و چه نامعقول) به او لطف می‌کنند و موجب افزایش اعتماد به نفس وی می‌شوند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این رویه مانع پرورش استعدادهای ذاتی کودک شده و به افزایش اعتماد به نفس حقیقی در او کمکی نمی‌کند. فرزندپروری موثر به تشویق رفتارهای مثبت کودک پرداخته و خواسته‌های معقول او را برآورده می‌کند. در صورتی که والدین سهل‌گیر باشند یعنی خواسته‌های کودک را برآورده کرده اما انتظارات معقولی از وی نداشته باشند فرزندشان در زمینه پرورش استعدادهای خود ناتوان شده و توانمندی‌های او به اندازه کافی رشد نمی‌کند زیرا محیط خانواده تمام خواسته‌های وی را به سرعت برآورده کرده است.کودکان چنین خانواده‌هایی از اعتماد به نفس حقیقی برخوردار نیستند و گاهی به صورت کاذب دارای اعتماد به نفس بالا هستند. برآورده کردن تمام خواسته‌های معقول و نامعقول کودک و به اصطلاح لوس کردن او مانع از رشد استعدادهای وی می‌شود.
# برای عضویت برروی لینک کلیک کنید.
👈کانال درمان تخصصی اختلالات یادگیری وبیش فعالی
https://t.me/joinchat/AAAAAELLRSJN9jF74mGdTw
Forwarded from IAURASHT
🟠 قابل توجه مشتاقان ورود به دانشگاه

🟡 دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می کند:
⭕️ رویداد مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته

⭕️ با حضور دکتر محسن مشک بید حقیقی
دکتری مشاوره و راهنمایی ـ استادیار دانشگاه

🔺شرکت برای عموم آزاد است - رایگان

🔺 زمان : سه شنبه مورخ ۴ شهریور ۱۴۰۴ - ساعت ۱۶
🔻 مکان : رشت ـ میدان گاز ـ بلوار لاکان ـ سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

🔸 روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
دانشکده ادبیات و علوم انسانی با همکاری انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه گیلان برگزار می‌کند‌.


▫️ ششمین همایش ملی جایگاه و نقش مادر (مادرانگی در فرهنگ ایران زمین)

🗓 تاریخ برگزاری همایش: ۱۴۰۴/۰۸/۲۸

🗞 مهلت ارسال آثار: ۱۴۰۴/۰۷/۰۱

🔸 کسب اطلاعات بیشتر:
madaranegifi.guilan.ac.ir

- انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه گیلان
@educationalgu
Forwarded from mohsen moshkbid
فشار روانی بی نظیر:
سالهای متمادی است که کنکور برگزار می شود. نقطه آغاز و پایان آن قطعا بهتر است تابع برنامه زمانبندی خاصی باشد. دانشگاه‌ها در طی یکسال فرصت داشتند تا وجود یا عدم وجود رشته های خود را با ظرفیت پذیرشی خاص مشخص و آنرا به سازمان سنجش اعلام دارند اما هنوز تا آخرین دقایق حتی در اوقات اضافه رشته/ شهرهایی به دفترچه کنکور اضافه یا از آن کم می شود و محصول چنین ضعف در برنامه ریزی تاخیر در چاپ دفترچه های کنکور است. این روزها تنش تراز سابقه تحصیلی هم اضافه شده سازمان سنجش مشکل آماده نبودن این تراز را بدوش آموزش و پرورش می اندازد و آموزش و پرورش با ارائه اسناد و مدارک خود را از جرائم احتمالی تبرئه می کند. ظاهرا تکنولوژی به روز شده و عموم کارها بطور سیستمی در آنی از ساعات انجام می گیرد اما دلایل تاخیر در اعلام تراز نهایی و متعاقبا رتبه نهایی داوطلبان مشخص نیست. در این بین یک مشت از خدا بی خبر برای والدین تحصیل نکرده(والدینی که از دنیای مربوط به فرزندان چندان اطلاعی ندارند و ربطی به مدارک تحصیلی آنان ندارد) و فرزندانشان دام دوخته از طریق تراز به انتخاب رشته می پردازند تا نان حلالی😁 برای خانواده خود فراهم کنند. تمام این مسیر نوعی فرسودگی همدلی و فرسودگی شغلی را برای مشاوران و راهنمایان حرفه ای، نوعی فرسودگی تحصیلی را برای داوطلبان و نوعی فرسودگی روانی توام با اضطراب طولانی مدت را برای والدین فراهم می کند. واقعا چه کسی خود را مسئول پاسخ دادن به این سطح از ضعف برنامه ریزی و یا خود را مسئول آسیب گسترده برای آحاد افراد درگیر با هدایت تحصیلی فرزندان این آب و خاک می داند؟
#کنکور #تجربی #ریاضی #انسانی #هنر #زبان
#مشکبیدحقیقی #احیا #رشت
@markazehya
Forwarded from هنر و اندیشه
[ واریانس خریت ]


من بین دوستام به خریت معروفم.یعنی همه بالاتفاق معتقدند که خر تر از من نه فقط توی دنیا که در کل تاریخ بشریت هم پیدا نمیشه.
این که خودمم به این قضیه باور دارم یا نه زیاد مهم نیست ، چون تا جاییکه یادمه، از همون دوران بچگی یم همین مدل خرانه فکر و رفتار می کردم.

مثلا چندی پیش برای دوستام داشتم تعریف می کردم که یه خانوم شوهردار خیلی زیبایی بهم پیشنهاد رابطه صمیمانه داده-خب منم خریت کردم و قبول نکردم..همه ی بچه ها دو بامبی زدن تو سرم که: خداییش خیلی خری!

همین دیروز که قبض برق خونه وحشتناک زیاد اومد، یکی از بچه ها پهلوم بود.وقتی قبضو بهش نشون دادم گفت : خری دیگه..بیا مث من کنتورتو دسکاری کن پول برقت صفر بیاد.اینجا البته یکم احساس خریت جزیی کردم اما بهش اهمیتی ندادم.

سابقه ی خریتهای مکرر من به سالها پیش بر می گرده..یادمه یروز با برادرم و پسرخاله هام تو خونه ی مادربزرگم سرخپوست بازی می کردیم که یهو پسرخاله م افشین دیس هفت پارچه جهازی عتیقه ی مامان بزرگو زد زمین و هزار تیکه شد.
افشین به ما التماس کرد تو رو خدا نگین من انداختم پوستمو میکنن.خلاصه پدربزرگم که گروهبان بازنشته بود و  اون وقتا برای خودش کلنل لیاخوفی بود با ترکه ی انار سر رسید و به مصداق قانون ارتش که تشویق برای یک نفر ، تنبیه برای همه، ازمون خواست مقصرو لو بدیم و گرنه همه مون تنبیه میشیم‌.
چهار تا از بچه ها تو خلوت افشینو لو دادن..اما من لام تا کام هیچی نگفتم.
نتیجه ش این شد که افشین ۱۵ تا ترکه خورد، من ۳۰ تا.اونم بخاطر "خیره سری و عناد ورزی" و عدم همکاریم.یادمه تموم تنم شعله ی درد بود.بعد تنبیه که از اتاق اومدم بیرون نگاه بچه ها بهم میگفت : بابا تو دیگه چه خری هستی.حتا نگاه خود افشین قرمساق.

یادمه سال کنکور، یه دبیر فیزیک خیلی خیلی مجربی داشتیم.دم امتحان سوالای روز کنکور و پاسخها رو با یه قیمت خیلی مناسبی به بچه ها فروخت.من طبق معمول خریت کردم و نگرفتم.راستش دلم میخواست همینطور خرکی امتحان بدم ببینم قبول میشم یا نه..این شد که همه ی بچه ها پزشکی و مهندسی قبول شدن ،من رشته ی ریاضی محض.با اشتیاق ثبت نام کردم.ته ترم اول که همدیگه رو دیدیم گفتن: بازم که خریت کردی..

حتا تو مقطع ارشدم ، وقتی همه همکلاسیا پایان نامه شونو دادن براشون انجام بدن،‌من خریت کردم و یه موضوع بین رشته ای خیلی سخت انتخاب کردم.چند سال طول کشید تا تمومش کنم.
موضوع پایان نامه ام " الگوهای دینامیک غیرخطی فازی در مدلسازی خریت در روابط بین فردی شبکه های اجتماعی با استفاده از الگوریتم های شبکه ی عصبی" بود.
خب..ملاحظه می کنین که موضوع پژوهش باید دلمشغولی شخصی پژوهشگر باشه..البته سه ترم تمام هر کاری کردم گروه ریاضی و آمار موضوع رو به خاطر غیر قابل سنجش بودن سازه ی "خریت" نپذیرفتن.
" کمبود دانش" رو پیشنهاد کردم، بازم رد شد.
تا اینکه بالاخره مجبورم کردن با " عقب ماندگی ذهنی" جایگزینش کنم.بعدا هم اصلاحیه خورد به "آهسته گامی" ، که خب خودمونیم خیلی به دلم ننشست.
وقتی داشتم دفاع پایان نامه ارشد میرفتم، دو سه تا از همکلاسیام پی اچ دی گرفته بودن، عضو هیات علمی بودن و داور جلسه ی دفاع من.
ته جلسه دفاع یکیشون گفت : تو خریتت درمان ناپذیره رفیق..و به من نمره ی ۱۵ داد.

پریروزا یه خانوم خیلی ثروتمندی توی اپ بامبل بهم درخواست آشنایی و رابطه بلند مدت داد.اما من به واسطه خریتم و اینکه خیلی به ازدواج عاشقانه اعتقاد دارم، کلا قضیه رو پیچوندم.
بچه ها که فهمیدن گفتن : ای خااااک تو سرت بکنن!..از تو خر تر بازم خودتی بخدا.

حتا به توصیه شون دو سه جلسه رفتم پیش یه تراپیست.نظرش این بود که من این مدل خریتو به صورت "خود-همخوان" ادراک می کنم و زیاد باهاش مشکلی ندارم.اینه که بهتره بپذیرمش و انگولکش نکنم.

سلسله ی خریتهای من ظاهرا تمومی نداره و تقریبا هر روز تکرار میشه.اینه که تصمیم گرفتم مهاجرت کنم برم قبرس دانشگاه نیکوزیا و بعد از پژوهش یه کتاب علمی در باره " واریانس خریت" بنویسم.قصدم اینه که پراکندگی این مدل خریتو در کل جهان بسنجم.
ما که خر اومدیم و خرم داریم میریم. شاید این کتاب به درد نسلهای آینده بخوره که کمتر خریت کنن..


#رامین_رنجبر