عاشقان ایران
438 subscribers
4.38K photos
2.35K videos
163 files
884 links
ادمین @Lovers_of_IRAN_bot
عاشقان ایران
از باختر تا خاور پهنکوه ایران
از دریاچه کاسپی تاجنوب دریای پارس
#ایران بزرگترین دلیل کنارهم بودن ما با همه تفاوتهاست

دغدغه های ملی

راهنما👈 https://t.me/LoversofIRAN/2531

https://instagram.com/LoversofIRAN اینستا
Download Telegram
همچنان در اسلام آباد_دالاهو_سرپل ذهاب_قصرشیرین، ممنوعیت آمدوشد برقراراست

هلال احمر:
برای کمک رسانی درست به مناطق زلزله زده، مردم به این مناطق نروند
ترافیک بالا مانع کمک رسانی
حرفه ای ست
@LoversofIRAN
عاشقان ایران
👈پیامی تکان دهنده از کرمانشاه برای همه👉 (هم حاملان حکومت، هم جامعه مدنی) 👈امروز دوستی از کرمانشاه پیام زیر را برای من فرستاده است. مشابه این پیام دردناک را ۳یا ۴نفر دیگر از اعضای کانال که در مناطق زلزله‌زده زندگی می‌کنند، برای من فرستاده‌اند. من بخشی…
👇👇👇👇👇👇

👈سازمان های اجتماعی مان را تخریب نکنیم👉

👈یادداشتی از تبلیغات منفی علیه #هلال_احمر
نویسنده: حمیدرضا عابدیان

@LoversofIRAN

(صدا و سیما همچنان در رویارویی با افکار عمومی مثل بازیکن فورواردی است که در آفساید و بی نتیجه شوت می زند)

⬅️ فکر می کنم خیلی صحیح نیست که مرتبا روی بی اعتمادی مردم به نهادها و سازمان های دولتی تاکید کنیم. اگر قرار باشد بگوییم مردم اعتمادشان را به این نهاد ها از دست داده اند، باید این بی اعتمادی را نسبت به #سازمان_انتقال_خون هم شاهد باشیم! پس چرا مردم برای اهدای خون به این سازمان هجوم بردند؟ روشن است. چون این سازمان با سرعت اطلاع رسانی کرد: نیازهای خونی اش را اعلام نمود و با رسیدن به ذخیره ی استاندارد در شرایط بحران، اعلام بی نیازی کرد و از مردم خواست که برای اهداء مراجعه نکنند. چرا کسی از این تجربه ی موفق و صف های طویل مردم و این اعتماد حداکثری نمی نویسد؟ در نمونه ی دیگر، مگر همین چند ماه پیش و در ماجرای #پلاسکو، همین مردم در تجلیل از #سازمان_آتش_نشانی و خدمات پرسنل فداکار آن در اکثر شهرها سنگ تمام نگذاشتند؟

در مورد هلال‌احمر، به نظرم بیش از آنکه مسأله ی بی اعتمادی مطرح باشد، #ضعف_روابط_عمومی این سازمان منجر به چنین واکنشی شده است. هم از این منظر که در وضعیت عادی، این نهاد ارتباطی با مردم ندارد و آگاهی شان را در مورد عملکرد خود تقویت نمی کند و هم اینکه در رابطه با فاجعه ی اخیر ، سرعت عمل مناسبی در اطلاع رسانی بهنگام نداشته و از قدرت بسیج کنندگی و مهندسی کمک های مردمی برخوردار نبوده است. #شیوه_کلاسیک هلال احمر که به یک بازنگری جدی احتیاج دارد، همان برپاکردن چادر در میادین شهرها برای دریافت کمک است، بی هیچ نوآوری ویژه‌ای! چادرهایی غیرتخصصی که در مواجهه با مصائب گوناگون در فصول مختلف سال به یک شیوه عمل می کنند!

همچنین نباید فراموش کرد که روابط عمومی این سازمان، نتوانست در گذشته، در باره ی برخی روایت ها در خصوص فروش اموال اهدایی در بازار، به اندازه ی کافی #روشنگری کند.
از سوی دیگر، متاسفانه رادیو و تلویزیون نیز (بسرعت) به عنوان بازویی برای هلال احمر عمل نکرد.

برخورد سیاسی با بحران ها و در این فقره، تاکید بر تاخیر در امداد رسانی دولت و نمایش اعتراضات مردمی، و تدریجا نمایش عملکرد مثبت برخی نهادهای های غیر دولتی، به عصبیت و #شدت_بیگانگی_مردم با نهادهای ذیربط دامن زد. به نظرم این ها نکاتی ست که در تحلیل این « بی اعتمادی » که مرتبا از آن سخن گفته می شود، نباید از نظر دور بماند.

فراموش نکنیم که نهادهایی نظیر هلال احمر، رژیم سیاسی حاکم را نمایندگی نمی کنند که تضعیف یا تخریب آن را بتوان در چهارچوب #نافرمانی_مدنی برای تغییر رفتار حاکمان قرار داد . این نهادها، از رژیمی به رژیم دیگر منتقل می شوند و شایسته نیست که در جهت تضعیف شان عمل کنیم.
از کانال@hamidrezajalaeipour


@LoversofIRAN

با ما همراه شوید👇
https://t.me/joinchat/AAAAAEE9zXIvRsbO03gfdA
🔴اطلاع رسانی محمد بلوچ زهی بخشدار محترم نیکشهر از کمک های وسیع مردم دیار #سیستان_بلوچستان برای هم وطنان زلزله دیده

این سطح از حس همبستگی ملی گوهری است گرانبها برای ایران عزیز
🇮🇷جوابی که ۸۵۰ سال پیش گنج گنجه نشین ادب ایران زمین، حکیم نظامی گنجوی به دشمنان کنونی این آب و خاک داده است.
🆔 @Ir_Bahman

https://t.me/joinchat/AAAAAENIZ_ApSDhoAR-4xw
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#جواد_خیابانی در سرپل ذهاب:
بکشید به دادگاه کسی را که باعث شده این(خانه ها)اینجور بشه...
۱۰۰ میلیاردتومن بە دو تیم فوتبال کمک شد! پس پول هست.
این مردم سقف بالای سرشان میخواهند

#کرمانشاه
@LoversofIRAN
کشته شدن حیوانات و آبزیان در زلزله #کرمانشاه

کنشگران:
اگر لاشه و زباله ها بسرعت دفن نشودو فاضلاب ساماندهی نشود، بیماری فراگیر میگردد

راست:تلف شدن هزاران ماهی، استخر پرورش ماهی ریجاب

@LoversofIRAN
درود بر #افسر #ارتش درحال نظافت مناطق زلزله زده #کرمانشاه

کنشگران، هشدار می دهند:
در مناطق زلزله زده انباشت زباله و خطر بیماریهای واگیر بالا،
نیرو برای پاکسازی اندک،
و بدون برنامه جامع
@LoversofIRAN
بی توجهی به منافع ملی تا به کی؟!

تحلیلی در مورد لزوم توجه ویژه کشور به موضوع گردشگری فرهنگی

به قلم ماریا بهمن پور، فعال فرهنگی؛ در شماره ۱۵ وطن یولی بخوانید

https://t.me/vatanyoli 🇮🇷
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رییس #هلال_احمر:
۳۵میلیارد تومن کمکهای نقدی مردم به هموطنان #زلزله زده تا صبح امروز

درود بر اعتمادو #میهن_پرستی ملت ایران🙏

امیدواریم این پول پاک به بهترین شکل برای بازسازی استفاده شود
@LoversofIRAN
دقایقی پیش
۳ زمین لرزه به بزرگی ۴.۵ /۴.۴/ ۵.۳ ریشتر در کرمانشاه و ایلام رخداد.

مدیر بحران ایلام:
مردم #مهران بیرون از خانه ها بیایند

هم میهنان
جعبه کمکهای اولیه و کوله پشتی نجات همراهشان باشد
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
۸شب پس از زلزله #کرمانشاه
بالاخره سیدحسن نصرلله، امشب درسخنان تلویزیونی خود به ملت،رهبر وسران ایران تسلیت گفت!

بنظرمیاید ایران باید برخی آداب مهم را بی تعارف به متحدان عرب خود گوشزد کند
@LoversofIRAN
Forwarded from 🔥 پایگاه خِرَدگان 🔥
زیبا کلام تعجب کرد چرا که تحلیل درستی از ملت ایران نداشت

علی دایی با وجود آنکه شش برابر بیش از زیبا کلام کمک نقدی دریافت کرد اصلا تعجب نکرد چرا که ملت ایران را می شناخت

@kheradgan
Forwarded from Patriot | وطنخواه
📔چرا به ایرانی ها نژادپرست می گویند؟

بهرام بیضایی در مقدمه «هزار افسان کجاست»:

ریشه «نژادپرستی» نامیدن دفاع از ارزش‌های ملی مقبول افتادن در چشم «غربی‌ها»است.
@IrVatan
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
👆جمعیت امام علی ع:
آوار برداری هنوز انجام نشده.
ریزش مصالح با هر وزش باد در مسکن‌ مهر.
خطر ریزش آهن الات، با نخستین بارش.

این دولت و آن دولت
هر۲ در این سازه بی کیفیت مقصرند
#سوء_مدیریت
@LoversofIRAN
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مسکن مهر/خانه‌ شخصی

احمدی نژادی ها:
اسکلت سالم است فقط نما ریزش داشته که دوره روحانی ساخته شده!

پاسخ:
گناه وزیر کنونی سرجای خود؛اما اگر پرند هم زلزله بیاید اینرا میگویید؟

#سوء_مدیریت
پروژه بی کیفیت
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زلزله۷.۲ ریشتری #استرالیا بدون آنکه یک شیشه بشکند❗️

وقتی گفتیم سازه های ما
بی کیفیت اند،
دقیقاالگوی ارزشیابی راکشورهای برتر گرفتیم

دردعوای جناحها فراموش نکنیم:
ایران شایسته بهترینهاست

@LoversofIRAN
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ساخت #ژاپن
ضد زلزله_جنس پلی استایرن
سبک_بهینه درانرژی
با الهام ازمعماری #ایرانی

👈تا دیرنشده
دولت ونهادهای مردمی
بجای کانکس که مشکل وزن وگرمایش دارد
این سازه برتر رابرای #کرمانشاه بخرند
@LoversofIRAN
Forwarded from جواد طباطبايي
@sokhanranihaa - جواد طباطبایی - نقد روشنفکران دینی - کانال سخنرانی…
@sokhanranihaa
🎙پاسخ جواد طباطبایی به پرسشی درباره روشنفکری دینی

💡کانال اختصاصی نشر آثار و آراء جواد طباطبایی
@javadtabatabai
مباحثه_داود_دشتبانی_مدیرمسئول_نشریه.pdf
316.5 KB
مباحثه و پرسش و پاسخ داود دشتبانی
مدیرمسئول دوهفته نامه وطن‌یولی
در گروه گفتگوهای زبان و ادبیات ترکی

🛑 در نهایت مدیرمسئول وطن یولی توسط مدیر گروه اخراج شد!

وطن یولی 🇮🇷 راه وطن

@vatanyoli
🔹اقوام ایرانی در پاکستان، لک ها

از کانال "پاکستان، ایرانی ترین همسایه"

🔻پیشتر با قوم کالاش که خود را ایرانی تبار می دانسته و ساکن پاکستان بودند آشنا شدیم این بار قصد داریم یکی از اقوام ایرانی ساکن پاکستان را معرفی کنیم که جمعیت آنها به میلیون ها نفر می رسد و در مناطق مختلف پاکستان ساکن هستند.

🔻قوم لک عمدتا و به شکل متمرکز در چهار استان غربی کرمانشاه-لرستان-ایلام و همدان زندگی میکنند و با زبان لکی که اخیرا در ایران به #ثبت_ملی نیز رسیده است صحبت میکنند.

🔻لک ها در اغلب استان های ایران هستند(به شکل مهاجر یا تبعیدی در طول چند قرن اخیر) که از مهاجرت برخی چند صد سال نیز می گذرد بیشترین تبعید ومهاجرت ها پس از پایان حکومت زند که خود لک زبان بودند توسط قاجار برای جلوگیری از به قدرت رسیدن لک ها در ایران اتفاق افتاده است.

برخی به اشتباه قوم مستقل لک را لُر یا کُرد می دانند!

🔻هم چنین قوم ایرانی تبار لک در کشورهایی مثل عراق-پاکستان-ترکیه- ومناطقی از قفقاز زندگی میکنند که قرن ها پیش، از ایران به آن مناطق رفته و اغلب زبان و فرهنگ خود را از دست داده اما با نام لک شناخته شده و اغلب نام فامیلی لک دارند وبه لک بودن و اصالت ایرانی شان افتخار میکنند.

🔺در کشور پاکستان بیش از ده میلیون لک تبار زندگی می کنند که بیشتر در ایالت پنجاب-بلوچستان-سند و...هستند آنها به کشور ایران عشق می ورزند و معتقدند صدها سال پیش اجدادشان از ایران به پاکستان مهاجرت کرده اند خیلی از آنها نام فامیلی "لک" دارند و با نام "لک" شناخته میشوند.

منبع: کانال موسیقی لک
@pakiran0092


اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی
@CUIIC
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ابراز همدردی یکی از لک های پاکستان با زلزله زدگان غرب کشور، با زیر نویس فارسی

بسیاری از لک های ایرانی الاصل، ساکن پاکستانند
@pakiran0092


اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی
@CUIIC