مخاطب ذهن بیدار و خاص
18.8K subscribers
28.8K photos
115 videos
26 files
4K links
#انسانیت نباید درحد شعار باشدبایداز خودمان شروع
کنیم

شعرشعر و دیگر هیچ 👇
@k_2_beyti 🍃
.
هیچ مسئولیتی درقبال صحت تبلیغات درج شده نداریم
.

جهت #تعرفه_تبلیغات مراجعه به
@khasmokhat_bbot
Download Telegram
آدم هوس چیزهایی که مزه‌اش را نچشیده هرگز نمی‌کند ولی بعد از اینکه یک‌بار مزه‌‌ی نعمتی را چشید آن‌ وقت دیگر محرومیت از آن مشکل است؛ برای اینکه آن‌ وقت آدم خود را به داشتن آن نعمت ذی‌حق میداند.

📕 بابا لنگ‌دراز
✍🏽 #جین_وبستر
👍2😢1
برای آزمایش لیاقت یک فرد باید چنین کنید: مانعی در برابر همه‌ی آنچه دلش می‌خواهد، یا هرآنچه در پیش می‌گیرد قرار دهید. اگر واقعا لیاقت داشته باشد مانع را از سر راه برمیدارد یا از کنارش راهی پیدا می‌کند.

✍🏼 #استاندال
📕 سرخ و سیاه

📚@khasmokhatb
3
آنچه بیشتر مردم یا دست کم افراد ناموفق از آن بی خبرند این است که زندگی دقیقا به ما همان چیزی را می دهد که می خواهیم .

هر چیزی که برایت پیش می آید، محصول اندیشه های توست. پس اگر می خواهی زندگیت را عوض کنی، باید از عوض کردن اندیشه هایت آغاز کنی.

📕 حکایت دۅلت و فرزانگی
✍🏻 #مارک_فیشر
📚 @khasmokhatb
دلیل آنکه در این عالم فراوانی هنوز فقر هست این است که بسیاری از مردم این قانون اصلی زندگی را نمی فهمند و این حقیقت را نمی یابند که برای قدرت جذب نخست باید بدهند و ببخشند و بدانند آنچه از آنها بیرون می تراود همان را به سوی خود جذب می کنند.


📕 قانون توانگرى
✍🏽 #كاترين_پاندر
آنچه بیشتر مردم یا دست کم افراد ناموفق از آن بی خبرند این است که زندگی دقیقا به ما همان چیزی را می دهد که می خواهیم .

هر چیزی که برایت پیش می آید، محصول اندیشه های توست. پس اگر می خواهی زندگیت را عوض کنی، باید از عوض کردن اندیشه هایت آغاز کنی.

📕 حکایت دۅلت و فرزانگی
✍🏻 #مارک_فیشر
📚 @khasmokhatb
ما "سادگی" را نمی‌پسندیم: از دیدگاه ما "سادگی" به معنای ملال‌آور، بی‌هیجان و ابلهانه است. ما این نکته را از یاد برده‌ایم که سادگی یکی از امور ضروری زندگی انسانی است: هنرِ انسان در بازیابی معنا و لذت در امور کوچک، طبیعی و کم هیاهو. در بهترین شکل آن، "سادگی" گونه‌ای خودآگاهی است که از ورای سردرگمی‌ها و برآشفتگی‌هایی که ما از واقعیت بنیادی و به دور از پیچیدگی زندگی می‌سازیم، راه خود را هموار می‌کند.

📕 عشق رمانتیک
✍🏽 #رابرت_جانسن
مردم خوشبختی و موفقیت را تنها در صورتی به شما می‌بخشایند که با کمال سخاوت رضا دهید که آن‌ها را با دیگران قسمت کنید. امّا برای اینکه خوشبخت شوید نباید زیاده از حد به دیگران بپردازید. بدین طریق راهی برای خلاصی نیست. خوشبخت بودن و محاکمه شدن یا بدبخت بودن و تبرئه شدن.

📕 سقوط
✍🏽 #آلبر_کامو
بعضی آدم‌ها عین یک گل نایاب هستند، دیگران به جلوه‌شان حسد می‌برند. خیال می‌کنند این گل نایاب تمام نیروی زمین را می‌گیرد.


📕 سووشون
✍🏾 #سیمین_دانشور
👍6
دشنه ی تقدیر
وقتی فرود می آید
که انسان
بیشتر از هر زمان دیگر
خود را در امان می پندارد.

📕 افسانه های تبای
✍🏻 #سوفوکلس
📚 @khasmokhatb
موفقيت يعنى آنطور كه دل خودتان مى‌خواهد زندگى كنيد، كارى كه خودتان دوستش داريد را انجام دهيد، آدمى كه خودتان دوستش داريد را دوست بداريد، لباسى كه خودتان مى‌پسنديد را به تن كنيد، در راهى كه خودتان انتخاب كرديد قدم برداريد.
به تعبيری با تمام تأسف، ما بيشتر می‌پسنديم كه خوشبخت نباشيم، امّا ديگران ما را خوشبخت بدانند، تا اين كه خوشبخت باشيم امّا ديگران ما را بدبخت بدانند.

📕 راز موفقیت
✍🏽 #آنتونی_رابینز
👍71
‌هرکس باید روی پای خودش بایستد و فقط به خاطر خودش زندگی کند. هرکس به کس دیگر، هر که می خواهد باشد تکیه کند، آخر زمین خواهد خورد ...

📕 آشفته حالان بیداربخت
✍🏼 #غلامحسین_ساعدی
👍9
کدام تنهایی؟ تو نمی‌دانی که آدمِ تنها هیچ‌وقت تنها نیست! تو نمی‌دانی که همه‌جا بارِ آینده و گذشته همراه ماست!

📕 کالیگولا
✍🏽 #آلبر_کامو
👍51
آدم‌ها به هم صدمه می‌زنند، خواسته و ناخواسته برای هر کسی رخ می‌دهد. قسمت خوب ماجرا اینجاست که می‌توانیم باز سرپا شویم و ببخشیم!

📕بیا_گم_شویم
#ادی_السید
👍13
باید اعتراف کنم که یک آرزو را با خود به گور می‌برم:
خیلی دلم می‌خواهد وقتی که از دنیا رفتم، هر ده سال یک‌بار، از میانِ مُرده‌ها بیرون بیایم، خودم را به یک کیوسک برسانم و با وجود تنفّری که از رسانه‌های جمعی دارم، چند روزنامه بخرم.
این آخرین آرزوی من است: روزنامه‌ها را زیرِ بغل می‌زنم، بعد کورمال‌ کورمال به قبرستان بر‌می‌گردم و از فجایعِ این جهان باخبر می‌شوم؛
و سپس، با خاطری آسوده، در بسترِ امنِ گورِ خود دوباره به خواب می‌روم

📕 با آخرین نفس هایم
✍🏼#لوئیس_بونوئل
📚@khasmokhatb
3
دوست داشتن کسی در حکم خواندن اوست. در حکم آن است که بتوانیم تمامی جمله‌هایی را که در دل دیگری است بخوانیم و در حال خواندن، دل او را از بند برهانیم. در حکم آن است که دل او را به‌ سانِ پوست نوشته‌ای باز کنیم و به بانگ بلند بخوانیم، گویی هر کس در نهاد خویش کتابی است که به زبانی بیگانه نگاشته شده است.‌

📕 نور جهان
✍🏽 #کریستین_بوبن
👍2
ممکن است که لباس و زبان و رسوم و آداب و معتقدات مردم عوض شود ولی حماقت آنها عوض نخواهد شد و در تمام اعصار می‌توان به وسیله‌ی گفته‌ها و نوشته‌های دروغ مردم را فریفت. زیرا همان‌طور که مگس، عسل را دوست دارد، مردم هم دروغ و ریا و وعده‌های پوچ را که هرگز عملی نخواهد شد دوست می‌دارند.

📕 سینوهه
✍🏻 #میکا_والتاری

📚 @khasmokhatb
👍5
می‌خواهم به اختصار و بدون تکلف بگویم: بسیار مهم است که خودمان باشیم و نه هیچ چیز دیگری.
رویای تاثیر گذاشتن بر دیگران را از سر بیرون کنید. درباره‌ی خود مسائل فکر کنید.

✍🏼#ویرجینیا_وولف
📚 @khasmokhatb
👏1
چنان تنهایی وحشتناکی حس میکردم که خیال خودکشی به سرم زد، تنها چیزی که جلویم را گرفت، این فکر بود که من در مرگ، تنهاتر از زندگی خواهم بود...

📕تهوع
✍🏻 #ژان_پل_سارتر
📚@khasmokhatb
👍2👏1🤔1
مادربزرگ می‌گفت: چربی را برایم قدغن کرده‌اند، نمک، قند، گوشت، همگی برایم قدغن شده، یکباره بگویید خدایی نکرده بمیرم راحت شوم!

او نمی‌دانست که من خاطره را قدغن کردم، عکس را قدغن کردم، عطر را، آهنگ را، نگاه را، آیینه را، حالا هم هزاران سال است که مرده‌ام ...
اما هنوز راحت نشده‌ام!

✍🏽 #روزبه_معین
📕 عطر چشمان او
💔12🤔1
در خلوتِ روشن با تو گریسته‌ام
برایِ خاطرِ زندگان،
و در گورستانِ تاریک با تو خوانده‌ام
زیباترینِ سرودها را
زیرا که مردگانِ این سال
عاشق‌ترینِ زندگان بوده‌اند.

دستت را به من بده
دست‌های تو با من آشناست
ای دیریافته با تو سخن می‌گویم
به‌سانِ ابر که با توفان
به‌سانِ علف که با صحرا
به‌سانِ باران که با دریا
به‌سانِ پرنده که با بهار
به‌سانِ درخت که با جنگل سخن می‌گوید

📕 هوای تازه
✍🏽 #احمد_شاملو
6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
منزلگه عشاق دل آگاه
حسین است...

بیراهه نرو ساده ترین راه
حسین است...

ازمردم گمراه جهان
راه مجویید...

نزدیکترین راه به الله
حسین است...
عاشورای حسینی تسلیت
🖤

.
2