#گوش_دادن
گوش دادن تاثیرات شگفت انگیزی دارد.
اما معمولا ما گوش نمی دهیم ،
صدایی که بر گوش می نشیند
با گوش دادن فرق زیادی دارد ،
اگر هنگام شنیدن در حال #فکر کردن هم باشی پس گوش نمی دهی زیرا #ذهن نمی تواند دو کار را با هم انجام دهد ،
زمانی که گوش می دهی به اندازه آن مقدار زمان ، فکر کردن متوقف می شود و تا زمانی که فکر می کنی برای آن زمان گوش کردن متوقف می شود و فقط می شنوی!
پس وقتی می گویم گوش دادن فرآیند شگفت انگیزی است،
منظورم این است که اگر در #سکوت فقط گوش بدهی آنگاه فکر کردن خودش متوقف می شود .
زیرا این یکی از ذاتی ترین قوانین ذهن است که
از انجام دو کار همزمان ناتوان است ،
کاملا ناتوان ! پس اگر فقط به صداهای اطرافت گوش بدهی کار بسیار ساده ایست و در عین حال تاثیرات شگفت انگیزی دارد .
#اشو
#سفر_درونی
@itheweird
گوش دادن تاثیرات شگفت انگیزی دارد.
اما معمولا ما گوش نمی دهیم ،
صدایی که بر گوش می نشیند
با گوش دادن فرق زیادی دارد ،
اگر هنگام شنیدن در حال #فکر کردن هم باشی پس گوش نمی دهی زیرا #ذهن نمی تواند دو کار را با هم انجام دهد ،
زمانی که گوش می دهی به اندازه آن مقدار زمان ، فکر کردن متوقف می شود و تا زمانی که فکر می کنی برای آن زمان گوش کردن متوقف می شود و فقط می شنوی!
پس وقتی می گویم گوش دادن فرآیند شگفت انگیزی است،
منظورم این است که اگر در #سکوت فقط گوش بدهی آنگاه فکر کردن خودش متوقف می شود .
زیرا این یکی از ذاتی ترین قوانین ذهن است که
از انجام دو کار همزمان ناتوان است ،
کاملا ناتوان ! پس اگر فقط به صداهای اطرافت گوش بدهی کار بسیار ساده ایست و در عین حال تاثیرات شگفت انگیزی دارد .
#اشو
#سفر_درونی
@itheweird
"زباله جمع کن نباشیم"
اغلب مردم تعریف و تمجیدها را ظرف چند دقیقه فراموش میکنند، اما یک اهانت را سالها به خاطر میسپارند...!
آنها مانند زباله جمعکنهایی هستند که هنوز توهینی را که مثلا بیست سال پیش به آنها شده با خود حمل میکنند و بوی ناخوشایند این زبالهها همواره آنان را میآزارد.
@itheweird
اغلب مردم تعریف و تمجیدها را ظرف چند دقیقه فراموش میکنند، اما یک اهانت را سالها به خاطر میسپارند...!
آنها مانند زباله جمعکنهایی هستند که هنوز توهینی را که مثلا بیست سال پیش به آنها شده با خود حمل میکنند و بوی ناخوشایند این زبالهها همواره آنان را میآزارد.
@itheweird
زندگي پر از انتخابه و ما واقعا تو هر دقيقه داريم تصميم ميگيرم ،تصميم به ادامه دادن و جنگيدن .
گاهي انقدر غمگين ميشم كه حس ميكنم همه مشكلات دنيا مال منه ولي تو اين شرايط كافيه به جاي اينكه همه چيو بريزي تو خودت با يكي حرف بزني .
ما آدما اين روزا أصلا با هم حرف نميزنيم ...
و حتي به هم خوب گوش نميديم .
خوندن جواب هاي شما بهم خيلي انرژي ميده و اونارو گاهي اينجا ميزارم كه شايد حال شما هم عوض شه .
#روز_نوشت
گاهي انقدر غمگين ميشم كه حس ميكنم همه مشكلات دنيا مال منه ولي تو اين شرايط كافيه به جاي اينكه همه چيو بريزي تو خودت با يكي حرف بزني .
ما آدما اين روزا أصلا با هم حرف نميزنيم ...
و حتي به هم خوب گوش نميديم .
خوندن جواب هاي شما بهم خيلي انرژي ميده و اونارو گاهي اينجا ميزارم كه شايد حال شما هم عوض شه .
#روز_نوشت