خرید کتاب چیز خوبی می بود اگر میشد زمان مطالعه ی آن را هم خریداری کرد؛
اما مردم اغلب خرید کتاب را با تحصیل محتوایش اشتباه میگیرند. این که شخصی بخواهد هرچه را می خواند حفظ کند، مثل این است که سعی کند هر آنچه را که می خورد در معده نگه دارد. جسم شخص از آنچه وی خورده تغذیه کرده و ذهن وی از آنچه که خوانده تغذیه شده و بدل به آن چیزی شده که اینک هست. همانطور که بدن به آنچه برایش مطبوع است علاقه دارد، ذهن نیز تنها آنچه را که برایش جالب باشد حفظ می کند - به دیگر سخن، آنچه را که با نظام فکری وی سازگار باشد و مناسب برای نیل به اهدافش. هر کسی اهدافی دارد، اما کمتر کسی هدفی برای نظام فکری خود دارد. به این خاطر که مردم در هیچ چیز علاقه ای بی تعلق و عینی نمی یابند و از آنچه خوانده اند چیزی نمی آموزند: هیچ چیز آن را به خاطر نمی سپارند.
(از کتاب جهان و تاملات فیلسوف / #آرتورشوپنهاور)
@itheweird
اما مردم اغلب خرید کتاب را با تحصیل محتوایش اشتباه میگیرند. این که شخصی بخواهد هرچه را می خواند حفظ کند، مثل این است که سعی کند هر آنچه را که می خورد در معده نگه دارد. جسم شخص از آنچه وی خورده تغذیه کرده و ذهن وی از آنچه که خوانده تغذیه شده و بدل به آن چیزی شده که اینک هست. همانطور که بدن به آنچه برایش مطبوع است علاقه دارد، ذهن نیز تنها آنچه را که برایش جالب باشد حفظ می کند - به دیگر سخن، آنچه را که با نظام فکری وی سازگار باشد و مناسب برای نیل به اهدافش. هر کسی اهدافی دارد، اما کمتر کسی هدفی برای نظام فکری خود دارد. به این خاطر که مردم در هیچ چیز علاقه ای بی تعلق و عینی نمی یابند و از آنچه خوانده اند چیزی نمی آموزند: هیچ چیز آن را به خاطر نمی سپارند.
(از کتاب جهان و تاملات فیلسوف / #آرتورشوپنهاور)
@itheweird
در واقع همه ما انسان بودیم ...!
تا اینکه نژاد ارتباطمان را بُرید، مذهب جدایمان ساخت، سیاست بینمان دیوار کشید و ثروت از ما طبقه ساخت ...!
✍🏼 #کارل_مارکس
@itheweird
تا اینکه نژاد ارتباطمان را بُرید، مذهب جدایمان ساخت، سیاست بینمان دیوار کشید و ثروت از ما طبقه ساخت ...!
✍🏼 #کارل_مارکس
@itheweird
اگر شما در اسراییل بدنیا می آمدید به احتمال زیاد یهودی میشدید،
اگر در عربستان بدنیا می امدید قطعا مسلمان میشدید،
اگر در اروپا بدنیا می امدید احتمال زیاد مسیحی و اگر در ژاپن بدنیا می امدید شینتو میشدید،
دین پدیده ایست که جغرافیا برای شما تعیین میکند. پس تعصب برای چیست...
آنچه مهم است اخلاق و انسانیت است که به جغرافیای زمان ومکان محدود نیست.
آدم هایی که روح بزرگی دارند، شعور بیشتری دارند و قلب مهربانتری...
#چارلی_چاپلين
@itheweird
اگر در عربستان بدنیا می امدید قطعا مسلمان میشدید،
اگر در اروپا بدنیا می امدید احتمال زیاد مسیحی و اگر در ژاپن بدنیا می امدید شینتو میشدید،
دین پدیده ایست که جغرافیا برای شما تعیین میکند. پس تعصب برای چیست...
آنچه مهم است اخلاق و انسانیت است که به جغرافیای زمان ومکان محدود نیست.
آدم هایی که روح بزرگی دارند، شعور بیشتری دارند و قلب مهربانتری...
#چارلی_چاپلين
@itheweird
قدیم تر ها وقتی که برف می بارید یک ظرف بر می داشتند می رفتند توی حیاط.
لایه ی روی برف را با دست پس می زدند و قسمت سفید و تمیز برف را جمع می کردند می ریختند توی ظرف.
بعد می آمدند توی اتاق، می نشستند زیرِ کرسی. ظرف را می گذاشتند روبه رویشان. رویش شکر میریختند و میخوردند.
کاری که حتی تصورش هم برایمان شاید کمی سخت باشد.
به این قضیه که فکر می کنم می بینم شاید تنها دلیلِ شاد بودن نسل های قبلمان همین باشد.
آنها از هر اتفاقی در جهت به جریان انداختن مسیر زندگی بهره می بردند. سختی بود.
خیلی بیشتر از حالا حتی.
ولی از سختی ها بحران نمی ساختند که بعد نتوانند آن بحران را حل کنند. کمی شکر می ریختند رویش. می نشستند زیرِ کرسی و میخوردندش! حلش می کردند...
#کامل_غلامی
@itheweird
لایه ی روی برف را با دست پس می زدند و قسمت سفید و تمیز برف را جمع می کردند می ریختند توی ظرف.
بعد می آمدند توی اتاق، می نشستند زیرِ کرسی. ظرف را می گذاشتند روبه رویشان. رویش شکر میریختند و میخوردند.
کاری که حتی تصورش هم برایمان شاید کمی سخت باشد.
به این قضیه که فکر می کنم می بینم شاید تنها دلیلِ شاد بودن نسل های قبلمان همین باشد.
آنها از هر اتفاقی در جهت به جریان انداختن مسیر زندگی بهره می بردند. سختی بود.
خیلی بیشتر از حالا حتی.
ولی از سختی ها بحران نمی ساختند که بعد نتوانند آن بحران را حل کنند. کمی شکر می ریختند رویش. می نشستند زیرِ کرسی و میخوردندش! حلش می کردند...
#کامل_غلامی
@itheweird
مشکلِ دنیا این است که آدمهای باهوش پر از شک هستند،
در حالیکه آدمهای احمق پر از اعتماد به نفساند!
#چارلزبوکوفسکی
@itheweird
در حالیکه آدمهای احمق پر از اعتماد به نفساند!
#چارلزبوکوفسکی
@itheweird
هیچ کس هرگز کاملا آزاد نیست.
آزادی بشر درست چند ساعت بعد از تولد از او سلب میشود.
از همان لحظه ای که برای ما اسمی میگذارند
و ما را به خانواده ای نسبت میدهند٬
دیگر فرار غیر ممکن میشود.
قادر نیستیم زنجیر را پاره کنیم و آزاد باشیم.
ساختمان بزرگ اداره ثبت اسناد زندان ماست.
همه ما لابه لای اوراق آن کتابها له شدهایم.
📚 از طرف او
🕴 آلبا دسسپدس
@itheweird
آزادی بشر درست چند ساعت بعد از تولد از او سلب میشود.
از همان لحظه ای که برای ما اسمی میگذارند
و ما را به خانواده ای نسبت میدهند٬
دیگر فرار غیر ممکن میشود.
قادر نیستیم زنجیر را پاره کنیم و آزاد باشیم.
ساختمان بزرگ اداره ثبت اسناد زندان ماست.
همه ما لابه لای اوراق آن کتابها له شدهایم.
📚 از طرف او
🕴 آلبا دسسپدس
@itheweird
📚 گزیده_ای_از_کتاب
شوپنهاور می نویسد:
«نیمی از نگرانی ها و اضطراب های ما
مربوط به نظر دیگران است
ما باید این خار را از بدن خود بیرون بکشیم.»
نظر دیگران تصوری خام یا یک وهم است
که هر لحظه می تواند تغییر کند.
نظر دیگران به نخی بند است
و ما را برده ی آنان می کند.
برده ی نظراتشان و بدتر،
برده ی آنچه وانمود می کنند
به نظرشان می رسد.
📚درمان شوپنهاور
✍️ اروین یالوم 🍃
@itheweird
شوپنهاور می نویسد:
«نیمی از نگرانی ها و اضطراب های ما
مربوط به نظر دیگران است
ما باید این خار را از بدن خود بیرون بکشیم.»
نظر دیگران تصوری خام یا یک وهم است
که هر لحظه می تواند تغییر کند.
نظر دیگران به نخی بند است
و ما را برده ی آنان می کند.
برده ی نظراتشان و بدتر،
برده ی آنچه وانمود می کنند
به نظرشان می رسد.
📚درمان شوپنهاور
✍️ اروین یالوم 🍃
@itheweird