Emma 🌞
16.3K subscribers
11 photos
132 videos
30 files
110 links
https://t.me/emmzymusic

Instagram - Twitter : iweirddo

Suggestion bot >> @iweirddobot
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCPp1XJI4aKYyFDYW-pGondw

Emms2001emma@gmail.com
Emma172217@gmail.com
Download Telegram
متن هاي خوب بفرستين برام 😌🙏🏻 @iweirddobot
خرید کتاب چیز خوبی می بود اگر می‌شد زمان مطالعه ی آن را هم خریداری کرد؛
اما مردم اغلب خرید کتاب را با تحصیل محتوایش اشتباه می‌گیرند. این که شخصی بخواهد هرچه را می خواند حفظ کند، مثل این است که سعی کند هر آنچه را که می خورد در معده نگه دارد. جسم شخص از آنچه وی خورده تغذیه کرده و ذهن وی از آنچه که خوانده تغذیه شده و بدل به آن چیزی شده که اینک هست. همانطور که بدن به آنچه برایش مطبوع است علاقه دارد، ذهن نیز تنها آنچه را که برایش جالب باشد حفظ می کند - به دیگر سخن، آنچه را که با نظام فکری وی سازگار باشد و مناسب برای نیل به اهدافش. هر کسی اهدافی دارد، اما کمتر کسی هدفی برای نظام فکری خود دارد. به این خاطر که مردم در هیچ چیز علاقه ای بی تعلق و عینی نمی یابند و از آنچه خوانده اند چیزی نمی آموزند: هیچ چیز آن را به خاطر نمی سپارند.



(از کتاب جهان و تاملات فیلسوف / #آرتورشوپنهاور)

@itheweird
در واقع همه ما انسان بودیم ...!
تا اینکه نژاد ارتباطمان را بُرید، مذهب جدایمان ساخت، سیاست بینمان دیوار کشید و ثروت از ما طبقه ساخت ...!

✍🏼 #کارل_مارکس

@itheweird
اگر شما در اسراییل بدنیا می آمدید به احتمال زیاد یهودی میشدید،
اگر در عربستان بدنیا می امدید قطعا مسلمان میشدید،
اگر در اروپا بدنیا می امدید احتمال زیاد مسیحی و اگر در ژاپن بدنیا می امدید شینتو میشدید،
دین پدیده ایست که جغرافیا برای شما تعیین میکند. پس تعصب برای چیست...
آنچه مهم است اخلاق و انسانیت است که به جغرافیای زمان ومکان محدود نیست.
آدم هایی که روح بزرگی دارند، شعور بیشتری دارند و قلب مهربانتری...

#چارلی_چاپلين

@itheweird
قدیم تر ها وقتی که برف می بارید یک ظرف بر می داشتند می رفتند توی حیاط.
لایه ی روی برف را با دست پس می زدند و قسمت سفید و تمیز برف را جمع می کردند می ریختند توی ظرف.
بعد می آمدند توی اتاق، می نشستند زیرِ کرسی. ظرف را می گذاشتند روبه رویشان. رویش شکر میریختند و میخوردند.
کاری که حتی تصورش هم برایمان شاید کمی سخت باشد.
به این قضیه که فکر می کنم می بینم شاید تنها دلیلِ شاد بودن نسل های قبلمان همین باشد.
آنها از هر اتفاقی در جهت به جریان انداختن مسیر زندگی بهره می بردند. سختی بود.
خیلی بیشتر از حالا حتی.
ولی از سختی ها بحران نمی ساختند که بعد نتوانند آن بحران را حل کنند. کمی شکر می ریختند رویش. می نشستند زیرِ کرسی و میخوردندش! حلش می کردند...

#کامل_غلامی

@itheweird
مشکلِ دنیا این است که آدم‌های باهوش پر از شک هستند،
در حالیکه آدم‌های احمق پر از اعتماد به نفس‌اند!

#چارلزبوکوفسکی


@itheweird