This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
My immortal- evanescence
عیسی گفت:
«خوشا به حال آنکه رنج کشیده است،
همانا او زندگی را یافته است.»
این جمله
به نظر چرند و متناقض میرسد!
او میگوید
خوشابه حال آنکه رنج کشیده است...
ما همیشه میگوئیم
خوشا به حال آنکه هرگز رنج نکشیده است؛
اما آیا هرگز
هیج انسانی را دیدهاید که رنج نکشیده باشد؟
اگر هم چنین انسانی را ببینید،
او را مطلقاً نوجوان،
بچگانه و بدون هیج رشد و عمقی
و بدون هیج هشیاریای خواهید یافت.
او یک ابله خواهد بود؛
و هرگز نمیتوانید بگوید خوشا به حالش.
فقط
کسی که
هرگز سعی نکرده زندگی کند،
کسی که از زندگی اجتناب کرده است،
میتواند بدون رنج بماند.
به همین دلیل
در خانوادههای خیلی خیلی ثروتمند،
فقط ابلهان به دنیا میآیند.
چون که آنها
به شدت محافظ شدهاند؛
و هرگاه از کسی به شدت محافظ کنید،
این محافظت علیه مرگ نیست،
بلکه محافظت علیه زندگی است؛
اما مسئله این است:
اگر میخواهید کسی را
از مرگ محافظت کنید،
باید او را از زندگی محافظت کنید.
چون که زندگی به مرگ میانجامد؛
بنابراین
اگر از مردن میترسید، زندگی نکنید.
این یک منطق ساده است. زنده نباشید.
اگر از مردن میترسید،
همهٔ ابعادی را که در آنها زندگی هست،
قطع کنید.
آنگاه
فقط میتوانید
زندگی گیاهی داشته باشید و بچرید.
#اشو
«خوشا به حال آنکه رنج کشیده است،
همانا او زندگی را یافته است.»
این جمله
به نظر چرند و متناقض میرسد!
او میگوید
خوشابه حال آنکه رنج کشیده است...
ما همیشه میگوئیم
خوشا به حال آنکه هرگز رنج نکشیده است؛
اما آیا هرگز
هیج انسانی را دیدهاید که رنج نکشیده باشد؟
اگر هم چنین انسانی را ببینید،
او را مطلقاً نوجوان،
بچگانه و بدون هیج رشد و عمقی
و بدون هیج هشیاریای خواهید یافت.
او یک ابله خواهد بود؛
و هرگز نمیتوانید بگوید خوشا به حالش.
فقط
کسی که
هرگز سعی نکرده زندگی کند،
کسی که از زندگی اجتناب کرده است،
میتواند بدون رنج بماند.
به همین دلیل
در خانوادههای خیلی خیلی ثروتمند،
فقط ابلهان به دنیا میآیند.
چون که آنها
به شدت محافظ شدهاند؛
و هرگاه از کسی به شدت محافظ کنید،
این محافظت علیه مرگ نیست،
بلکه محافظت علیه زندگی است؛
اما مسئله این است:
اگر میخواهید کسی را
از مرگ محافظت کنید،
باید او را از زندگی محافظت کنید.
چون که زندگی به مرگ میانجامد؛
بنابراین
اگر از مردن میترسید، زندگی نکنید.
این یک منطق ساده است. زنده نباشید.
اگر از مردن میترسید،
همهٔ ابعادی را که در آنها زندگی هست،
قطع کنید.
آنگاه
فقط میتوانید
زندگی گیاهی داشته باشید و بچرید.
#اشو
Forwarded from Emma
بايد پاك كنم ذهنمو ..
بايد هر روز از هر اتفاق بدي كه ميافته ذهنمو پاك كنم
بايد يه نفس عميق بكشم و بگم ^اين زندگيه منِ و من انتخاب ميكنم كه خوشحال باشم^
بايد ادمارو، رفتارارو ، حرفارو همرو فراموش كنم ،،
گاهي احساس ميكنم من تنها كسيم كه تو اين دنياست و بقيه ساخته ي ذهن منن..
غرق ميشم تو افكار خودم .
ميرم كنار اون تپه اي كه بچه بودم اونجا بازي ميكردم ،،
توي اب خودم رو نگاه ميكنم .
تصوير توي اب شبيه خودم نيست ، شبيه بچگيامه ، شبيه خوشحال ترين آدم دنيا ،
بايد أين باشه .. اين منم !،،
نه كسي كه امروز از خودم ساختم
كسي كه زندگيو خوش رنگ و زيبا ميبينه ، كسي كه ادمارو دوست داره ، كسي كه خوشحاليش عميقه ، كسي كه موهاشو ميده به دست باد و رها ميشه .
ميدوه و زير بارون روحش نفس ميكشه ،
اره
اين بايد من باشم ...
چون زيباترين لحظات عمر من اينجوريه
دور نيست ،، خيلي نزديكِ ، كافيه دستمو بزنم تو اب ، يه نفس عميق بكشم و دوباره بگم ^اين زندگيه منه و من انتخاب ميكنم خوشحال باشم^
#emms
بايد هر روز از هر اتفاق بدي كه ميافته ذهنمو پاك كنم
بايد يه نفس عميق بكشم و بگم ^اين زندگيه منِ و من انتخاب ميكنم كه خوشحال باشم^
بايد ادمارو، رفتارارو ، حرفارو همرو فراموش كنم ،،
گاهي احساس ميكنم من تنها كسيم كه تو اين دنياست و بقيه ساخته ي ذهن منن..
غرق ميشم تو افكار خودم .
ميرم كنار اون تپه اي كه بچه بودم اونجا بازي ميكردم ،،
توي اب خودم رو نگاه ميكنم .
تصوير توي اب شبيه خودم نيست ، شبيه بچگيامه ، شبيه خوشحال ترين آدم دنيا ،
بايد أين باشه .. اين منم !،،
نه كسي كه امروز از خودم ساختم
كسي كه زندگيو خوش رنگ و زيبا ميبينه ، كسي كه ادمارو دوست داره ، كسي كه خوشحاليش عميقه ، كسي كه موهاشو ميده به دست باد و رها ميشه .
ميدوه و زير بارون روحش نفس ميكشه ،
اره
اين بايد من باشم ...
چون زيباترين لحظات عمر من اينجوريه
دور نيست ،، خيلي نزديكِ ، كافيه دستمو بزنم تو اب ، يه نفس عميق بكشم و دوباره بگم ^اين زندگيه منه و من انتخاب ميكنم خوشحال باشم^
#emms