ایران بریفینگ
7.73K subscribers
23K photos
29.1K videos
39.7K links
هدف ما؛ پایش و اطلاع رسانی تمامی فعالیت‌های نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی است.
سایت:
www.irbr.news


توییتر:
twitter.com/irbriefing

ارتباط با مخاطبین در تلگرام :

@iranbriefing
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رفتار قالیباف و عراقچی ،رفتار عمر بن سعد (فرمانده سپاه یزید در کوفه) در صداوسیما معرفی شد!
هر تکه مملکت رو ببینید ساز خودش را میزنه ،سپاه یه حرفی میزنه ،صداوسیما یه حرف ،دولت یه حرف جالبه همه هم خودشون رو مطیع رهبر غائب می‌دونند!


🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍20🔥51🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏گی کلاب حلال !
‏واقعا تو ایران چه خبره؟
‏یه پسر رو آرایش کردن لباس اماما رو پوشوندن بهش و بهش یه دسته گل عروس دادن و هرکی میاد بهش شاباش میدن و داره میره تو حجله!
‏ از اون ورم دارن سینه زنی میکنن

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤯12🤬9🔥21
‏چرا می‌گوئیم جمهوری اسلامی و سازمان مجاهدین خلق دو جسم در یک روح هستند و همواره همدیگر را هم‌پوشانی می‌کنند؟
‏امروز سالگرد قتل کشیش مهدی دیباج است،او بین روزهای ٣ تا ۵ تیرماه ١٣٧٣ کشته شد.
‏جمهوری اسلامی ۲۷ تیر ۱۳۷۳ در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «سه عضو دستگیرشدهٌ گروهک منافقین، عاملان قتل کشیش‌ها و بمب‌گذاری در حرم‌های حضرت معصومه و امام رضا» پخش کرد.
‏۲۵ تیر روزنامه‌های ایران به نقل از موسوی‌نژاد رئیس امنیت ملی وزارت اطلاعات نوشتند: سه دختر عضو سازمان مجاهدین خلق قاتلان این کشیش‌ها بوده‌اند.
‏فرحناز انامی، مریم شهبازپور و بتول وافری کلاته این سه دختر معرفی شدند، شش ماه بعد جمهوری اسلامی اعلام هر سه تن اعدام شدند.
‏من سال گذشته‌فهمیدم که فرحناز انامی نه تنهااعدام نشده بلکه در شهر استهکلم سوئد زندگی می کند و آزادانه به ایران هم رفت و آمد دارد.
‏وی به همراه خواهرش گلناز انامی به سفارت جمهوری اسلامی می رود و در جشن ها و مراسم هایی که سفارت جمهوری اسلامی برگزار میکنه شرکت فعالانه دارند.
‏به دنبال اعتراضات دی ماه و پس از گردهمایی ایرانیان برای حمایت از معترضان و قتل عام ۱۸ و ۱۹ دی فرحناز انامی به تجمع رفته و قصد عکس و فیلمبرداری برای سفارت داشته که با هوشیاری معترضان مواجه و از تجمع به بیرون پرتاپ می شه.
‏جمهوری اسلامی چند کشته و اعدام شده دیگر داره که که در خارج از کشور براش کار می‌کنند ؟
11👍6🔥1🤯1🤬1
🔖کشیش مهدی دیباج یکی از رهبران کلیسای انجیلی، متولد ۱۴ مرداد ۱۳۱۳ در اصفهان بود. او ۱۴ سال پس از تولدش در سال ۱۳۲۷ به دین مسیحیت گروید.
تحصیلکرده هندوستان و سویس بود پس از بازگشت به ایران مدتی در دانشکده فنی بابل به تدریس زبان انگلیسی پرداخت. مهدی دیباج در سال ۱۳۶۵ شمسی دستگیر و به جرم ارتداد روانه زندان گردید.
با بالا گرفتن فشارهای گسترده بین‌المللی او که ۹ سال و ۲۷ روز را در زندان گذرانده بود و در حالیکه در پاییز سال ۱۳۷۲ به جرم ارتداد به مرگ محکوم شد، در ۲۶ دیماه همان سال از زندان بطور مشروط آزاد شد.
سه روز پس از آزادی #مهدی_دیباج، آقای هوسپیان مهر که تلاش‌های او باعث آزادی مهدی دیباج شده بود، ناپدید شده و در۳۰ دیماه سال ۷۲ مصادف با ۲۰ ژانویه ۱۹۹۴ به قتل می‌رسد.
خوشحالی همگان از آزادی آقای مهدی دیباج ۵ ماه بیشتر به درازا نکشید که چند روز پس از ناپدید شدنش، در روز ۱۳ تیرماه ماموران #وزارت_اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کردند که جسد کشیش مهدی دیباج پیدا شده است. جسد وی با ضربات چاقو قطعه‌قطعه شده بود.
گوشه‌ای از جزییات قتل سه کشیش به نقل از علی ربیعی زمانیکه خود معاون وزیر اطلاعات بوده: «سه دختر را طعمه کردند برای اینکه ببینند دو کشیش مسیحی آیا تبشیر و تبلیغ مسیحیت می‎کنند یا نه، اینها فکر می‎کردند در همین حد طعمه هستند که بروند و بگویند ما می‎خواهیم به کیش مسیحیت بیاییم و شما ما را تبشیر کنید، به خانه‎ی آن دو کشیش می‎روند اما جلوی چشم سه دختر کشیش‌ها کشته می‎شوند و قطعه قطعه می‎شوند و داخل یخچال گذاشته می‏شوند.»
وزارت اطلاعات دختران را مجبور می‎ کنند مصاحبه کنند و اعتراف کنند که ما از طرف سازمان مجاهدین خلق ماموریت داشتیم کشیش‌ها را بکشیم و آن‎ها گمان می‎کنند برای آزادی این مصاحبه را باید انجام دهند، به آن‎ها قول داده بودند؛ اما امنیتی‎ها از لو رفتن ماجرا می‎ترسند و حکم اعدام هر سه طعمه را امضا می‎کنند اما بعدها به ۱۵ سال حبس متهم می‎شوند، از سرنوشت آن سه تن هیچ خبری در دست نیست.
#علیه_فراموشی

🌐 irbr.news
✅️ @irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
9🤬4👍2👎1🔥1
این سندروم وسط نبودن سگکک کمربند در بین تمام فرماندهان سپاه رایجه!


🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍141👎1🔥1🤔1
🔹🔴وال استریت ژورنال در گزارشی درباره اینکه چین باوجود تحریم‌ها و جنگ، قطعات پهپاد‌های تولید ایران را تامین می‌کند به آگهی تبلیغاتی یک شرکت چینی در ۵ مارس اشاره می‌کند که در آن تصویری از پهپاد شبیه شاهد با شعار «نوآوری در راهکارهای موتورهای هوانوردی» دیده می‌شود.

📍irbr.news
🔰@irbriefing
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤬5🔥1👏1
#خبرفوری / #سنتکام : انبارهای موشک و پهپاد ایران و سایت‌های راداری ساحلی را هدف قرار دادیم

حملات آمریکا به ایران در پاسخ به حمله به کشتی تجاری

نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) در ۲۶ ژوئن، در واکنشی قدرتمند به حمله دیروز به یک کشتی تجاری که در حال عبور از تنگه هرمز بود، حملاتی علیه ایران انجام دادند.

هواپیماهای آمریکایی پس از آن که ایران در ۲۵ ژوئن با یک پهپاد تهاجمی یک‌طرفه به کشتی M/V Ever Lovely حمله کرد،
انبارهای موشک و پهپاد ایران و سایت‌های راداری ساحلی را هدف قرار دادند.

این کشتی باری با پرچم سنگاپور، هنگام حمله ایران، در امتداد ساحل عمان در حال خروج از تنگه هرمز بود.

این تجاوز بی‌دلیل نیروهای ایرانی علیه کشتیرانی تجاری، آشکارا آتش‌بس را نقض کرد. افزون بر این، رفتار خطرناک ایران آزادی کشتیرانی را تضعیف کرد؛ آن هم در حالی که جریان تجارت به طور فزاینده‌ای از این کریدور حیاتی تجارت بین‌المللی عبور می‌کند.

نیروهای CENTCOM همچنان هماهنگی و پشتیبانی برای عبور امن کشتی‌های تجاری از این تنگه را فراهم می‌کنند. ارتش آمریکا همچنان حاضر و هوشیار است تا اطمینان حاصل کند که همه جنبه‌های توافق با ایران رعایت و اجرا می‌شود و کاملاً به قوت خود باقی است.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏6👍31🤯1🤬1
فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد ارتش آمریکا روز جمعه با شش هواپیما چهار هدف را در سواحل ایران و جزیره قشم هدف قرار داد. این حملات در پاسخ به حمله پهپادی جمهوری اسلامی به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز انجام شد.
به گفته این مقام امریکایی، اهداف آمریکا برای این حمله «در امتداد سواحل ایران در مجاورت تنگه هرمز و همچنین در جزیره قشم، جزیره راهبردی تحت کنترل ایران در نزدیکی این مسیر حیاتی کشتیرانی»، قرار داشتند.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏9👍2🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ارتش اسرائیل (IDF) امروز شش فرمانده حزب‌الله را در جنوب لبنان کشت!

به گفته ارتش، پنج نفر از آن‌ها در نزدیکی نیروهای تیپ گولانی در منطقه زوطر الشرقیه شناسایی شدند و یک فرد مسلح دیگر نیز توسط نیروهای کماندویی در رشته‌ارتفاعات علی طاهر شناسایی شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که نیروی هوایی و یگان‌های زمینی این شش نفر را هدف قرار داده‌اند.

همچنین ارتش مدعی شد که حدود ۳۰ نیروی حزب‌الله همچنان در یک شبکه بزرگ تونل زیرزمینی در زیر ارتفاعات علی طاهر حضور دارند.

در بیانیه ارتش آمده است: «ما اجازه نخواهیم داد عناصر حزب‌الله از شبکه تونل‌های زیرزمینی خارج شوند یا در این منطقه فعالیت کنند.»

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🔥14👏83
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گوینده سرتیپ رحمانی هست معاون برنامه و بودجه ارتش داره به هلاکت رسیدن تیم پهپادی اهواز را تائید میکنه و تصاویرش را هم برای اولین بار پرتال ارتش منتشر کرده .
اینها در حال شلیک پهپادهای انتحاری به سمت دوبی بودن که پیش از شلیک همه به هلاکت رسبدن.
هنوز مشخص نیست آمریکا و اسرائیل عامل این حمله پیش دستانه بودند یا میراژهای اماراتی .
بهرحال معلوم شد سامانه پهپاد آرش که گفته می‌شد رادار گریز هست و هزار افسانه دیگر چرتی بیش نبوده!


🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍15🔥43
‏خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرد :«سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرده:«ما تأکید می‌کنیم که این تجاوز بی‌پاسخ نخواهد ماند وپاسخی سریع و قاطع در زمان و مکانی که ما انتخاب می‌کنیم، داده خواهد شد.»
‏دقایقی بعد خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرد:«بیانیه‌های منتسب به سپاه در ساعات اخیر جعلی است»
‏در زیباترین ایام جمهوری اسلامی هستیم!

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍17👎5🔥31🤯1🕊1
‏حمله به یک کشتی در سواحل عمان
‏منابع خبری گزارش دادند در پی این حملات، صدای چند انفجار شنیده شده است.

‏وزارت خارجه بحرین:
‏حمله پهپادی ایران به خاک بحرین در بامداد امروز را محکوم می‌کنیم و ایران با ادامه این حملات، تلاش‌ها برای صلح را تضعیف می‌کند. حملات بامداد امروز نقض آشکار حاکمیت ملی ماست و حق دفاع از خود را محفوظ می‌دانیم. شورای امنیت باید قطعنامه‌های خود را اجرا کرده و ایران را بابت این حملات پاسخگو کند.
📍irbr.news
🔰
@irbriefing
👏6🤬4
🔹دانیال مرادی معروف به حاج دانیال
🔹آدرس خانه:ضلع غربی میدان هروی، گلستان پنجم(موسوی)، پلاک ۹۷، طبقه پنجم، واحد ۱۲، واحد رو به خیابون نیست ، پشت خیابونه
🔹ماشین خودش
۵۲ ه ۴۸۳ ایران ۱۱ هاچبک سفید
پدرش اطلاعاتی بوده خودشم سپاهی
از قاتلان مردم در دی‌ماه کهدخودش مدعی کشتن دست کم ۱۲ نفر در شب های ۱۸ و ۱۹ دی ماه هست.
#شناسایی_قاتلان

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬37🔥42👏2
‏نهادهای امنیتی کانادا، محمدرضا پاکتچیان، دانشجوی ایرانی مقطع دکتری دانشگاه کارلتون را «تهدیدی برای امنیت ملی» این کشور معرفی کردند.

‏آن‌ها هشدار دادند دانش و فناوری‌ای که او در کانادا به دست می‌آورد، می‌تواند به پیشبرد برنامه‌های نظامی و تسلیحات کشتار جمعی ج.ا کمک کند.

‏گلوبال‌نیوز پنج‌شنبه چهارم تیر گزارش داد بر اساس اسناد محرمانه‌ای که این رسانه به آن‌ها دست یافته است، این دانشجوی ایرانی برای شرکت مپنا که در فهرست تحریم‌های کانادا قرار گرفته است، کار می‌کند.

‏سازمان اطلاعات امنیت کانادا می‌گوید  پاکتچیان پس از پایان تحصیل در اتاوا قصد دارد به این شرکت بازگردد و آموخته‌های خود را در آنجا به کار گیرد.

‏این سازمان همچنین نوشته است او با یک استاد دانشگاه ایرانی در ارتباط است که پژوهش‌هایش بر موشک‌های بالستیک و دیگر فناوری‌های نظامی متمرکز است.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍133🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چرا همیشه مجبوریم اینجا و اونجا بجنگیم؟
نزدیک به دو دهه گفتند اگر در سوریه نجنگیم مجبوریم در کرمانشاه و تهران بجنگیم ؛ اما در عمل نه توان جنگیدن در سوریه داشتند و هم به روایت خودشان داعش به مجلس و رژه نیروهای نسلح در اهواز و تهران و شیراز هم حمله کرد و کشت و رفت!
حالا دکان جدید راه افتاده ؛سلیمی، نماینده مجلس: اگر حزب الله در بیروت نجنگد، ما باید در تهران و کرمانشاه با اسرائیل بجنگیم و البته هم حزب الله در لبنان با خاک برابر شد و هم یک پادگان سالم در سرتاسر ایران پیدا نمیشود!
۴٨ سال فقط وراجی و زر مفت!

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍293🤬2🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏تفکر فاجعه‌بار یکی از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات

‏افشاگری مصطفی کواکبیان در برنامه "ای کاش": مسئولی گفت کاری می‌کنیم اسرائیل دوباره حمله کند تا مردم بیایند پشت نظام و مشارکت در انتخابات بالا برود!

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🤬17👏2👍1🔥1
‏⁧ #خبرفوری ⁩/ سنتکام هم اکنون به دستور ترامپ، در حال انجام حملات جدیدی در جنوب ایران است.

🚨خبرگزاری فارس:

‏چندین انفجار در جزیره قشم شنیده شد.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
🔥10👏3👍1🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرده است که یک دور دیگر از حملات هوایی «دفاع از خود» علیه چندین هدف در ایران پس از هدف‌گیری موفقیت‌آمیز تانکر موتوری کیکو توسط ایران در هنگام عبور از تنگه هرمز نزدیک عمان در صبح امروز انجام شده است.

جنگنده‌های آمریکایی زیرساخت‌های نظارتی نظامی، سامانه‌های ارتباطی، مواضع پدافند هوایی، انبارهای پهپادی و توانمندی‌های مین‌گذاری دریایی ایران را هدف قرار داده‌اند.

سنتکام در پایان اعلام کرد که تردد کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز همچنان ادامه دارد و نیروهای آمریکایی با آمادگی کامل، هوشیاری و توان رزمی بالا، به مأموریت خود ادامه خواهند داد.

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👍82👏2🤬1
یک مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز گفت حمله‌های جدید آمریکا به اهدافی در ایران، از حمله‌های شب‌گذشته گسترده‌تر بود و این حمله‌ها پایان یافته است.
به گفته این مقام، ارتش آمریکا سامانه‌های پدافند هوایی، انبارهای نگهداری پهپاد، موشک‌های کروز، رادارهای هدایت آتش، توانمندی‌های مین‌گذاری و سامانه‌های موشکی زمین به هوا را هدف قرار داد.
او همچنین گفت: «ایران فرصت داشت حمله‌ها را متوقف کند، اما این کار را نکرد. در عوض، صبح شنبه به نفتکش کیکو با پرچم پاناما در تنگه هرمز حمله کرد.»

🌐 irbr.news
📡 @irbriefing
👏12🤬1